X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 29/10-08 17:49, rettet 29/10-08 17:54 
Bare lige til præcisering: Det drejer sig om "Dies Irae"-satsen af Mozarts Requiem. Den blev blandt andet brugt i Onimusha 3.

Trailer til Onimusha 3 med Dies Irae-musik
[inspirational quote here]
solid snakesolid snakeSkrevet 29/10-08 21:08 
Selv Nintendo laver fejl engang imellem.... Dog ikke en stor fejl, men der er der. Læs om dette nye spil på deres hjemmeside, og se selv fejlen.

Ugens spil til Wii og Nintendo DS
Denne uge bliver en ren (natur)katastrofe for Wii-folket.
I denne uge lanceres følgende titel i Danmark af Bergsala:

Disaster: Day of Crisis

Læs mere om dette katastrofale, men også fænomenale spil ved at klikke på linket til højre!

Hmmm... Hvor er det nu lige højre er..?? Jeg gir op :-D

Er højre til venstre eller er venstre til højre...hmm.... I dont now, who cares?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/10-08 21:21 
Du skal da bare trykke under der hvor der står: RELATEREDE SPIL på Disaster: Day of Crisis, hvis det var det du mente ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 21:21 
Kom nuuuu Bruno!

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Screenshot-3.png?t=1225311654
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 29/10-08 21:53 
DOH..! Jeg kiggede under teksten, så var den jo til venstre, men ja det havde jeg overset.. DOH...
Så vender jeg bare skærmen på hovedet.. ;-) Så er den stadig til den forkerte side.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 23:04, rettet 29/10-08 23:04 
WTF? Hvad snakker du om? :O Højre er den hånd hvor din tommelfinger sidder til venstre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 29/10-08 23:30 
Den pil som er et link, som er lige under teksten er til venstre, det link i snakker om er øverest til højre, den havde jeg så lige overset.... DOH.. Men for nu at komme tilbage til sagen, det kommer jo an på hvordan du vender hånden.. :-D...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/10-08 12:44 
Konsolkongen>
WTF? Hvad snakker du om? :O Højre er den hånd hvor din tommelfinger sidder til venstre :)

Common misconception. Ved anatomisk retstilling vender højre tommel mod højre :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-08 13:09, rettet 30/10-08 13:09 
Smiley = Jokes. Prøvede bare at gøre ham endnu mere forvirret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 30/10-08 17:33 
Ha ha det lykkes, nu ved jeg at til højre er til venstre hvis du vender på hovedet eller var det omvendt..??
Eller nej bare glem det... :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-08 22:42 
Kan det betale sig at lave sine egne højtalere selv? Hvad skal man bruge af træ og enheder for at de kommer til at lyde rigtig godt? Jeg tænker specielt på center front, center rear og left/right surround. ...ja faktisk alt andet end front som jeg er meget tilfreds med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 30/10-08 23:36 
Er der opfundet lydeløse højtalere?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/10-08 12:07 
Konsolkongen>
Kan det betale sig at lave sine egne højtalere selv?

Pengemæssigt kan det bestemt, men du kommer til af ofre mange timer på at skulle sætte dig ind i tingene og på at bygge selve højttalerne. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe færdigbyggede højttalere. Det skyldes så nok også, at jeg er typen, der har foruroligende mange lighedspunkter med Robert-figuren i Langt Fra Las Vegas :D

Konsolkongen>
Hvad skal man bruge af træ og enheder for at de kommer til at lyde rigtig godt?

Brug noget tykt MDF-plade, som du enten maler eller lægger finer på. MDF er klart det bedste materiale at lave kabinetter af, hvis du ikke ligefrem vil til at støbe dem i beton :)

Jeg bruger selv Zomax-enheder fra DLT Disco-og Lydteknik. Det er et firma, som mest sælger PA-udstyr/enheder, men de har også et lille udvalg af billige kvalitetsenheder beregnet på Hi-Fi. Desuden er DLT flinke til at lave alle de nørdede udregninger for dig, hvis du ikke selv er frisk på at kaste dig ud i det. Du kan bare fortælle dem, hvilke enheder du har tænkt dig at bruge og til hvad, og så regner de på delefiltre, kabinetvolumen osv. for dig.

DLT's Hi-Fi-enheder
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-08 12:33 
Killer Bean 2>
at jeg er typen, der har foruroligende mange lighedspunkter med Robert-figuren i Langt Fra Las Vegas :D

Ja.

Jeg bruger selv Zomax-enheder fra DLT Disco-og Lydteknik.

Det er nogle fremragende beskrivelser de har på deres ting. Kan være at jeg sender dig en PM (som altid) hvis jeg går i gang med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
LarsGLLarsGLSkrevet 31/10-08 16:50 
Bliver garantien på ens Xbox 360 fornyet når man sender den til reparation?
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
ElgenElgenSkrevet 31/10-08 18:23 
Nej
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 31/10-08 20:55 
Er du sikker Morten?

Jeg mener faktisk at den får ny garanti, men kun hvad angår den fejl den er blevet "behandlet for". Så hvis det var 3 rings of death, så har du fornyet garanti på denne fejl. Men på andre fejl, gælder den oprindelige garanti.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
ElgenElgenSkrevet 31/10-08 21:04 
Hmmm, I rest my case; du har været mere in da' buis'ness end jeg };-)

Tror sgu du har ret; dvs. jeg har stadig garanti på mit motherboard, cool };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-08 22:39 
Hvorfor har McCain en bule på den ene kind?
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 03/11-08 22:42 
Han er nok én af dem der sover for meget på den ene side...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-08 22:46 
Hehe, eller også tygger han Khat :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 04/11-08 10:24 
KroeboCop>
Hvorfor har McCain en bule på den ene kind?

Jeg mener, at det er en skade han pådrog sig, da han var POW (Prisoner of war) i Nordvietnam.
[inspirational quote here]
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/11-08 11:09 
Ok'erens ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 04/11-08 11:21 
Han har haft en form for hudkræft

wikipedia>
He has been treated for a type of skin cancer called melanoma, and an operation in 2000 for that condition left a noticeable mark on the left side of his face.


Mccain@wikipedia
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/11-08 11:39 
Noia nok, det ser lidt vildt ud :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 14/11-08 22:03, rettet 14/11-08 22:03 
Hvad er det nu spine/spinecard er?, det er lige blevet væk for mig.
I love monster land
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/11-08 22:06 
"Spine" er "rygrad", og et spinecard er et stykke pap/papir, som sidder i ryggen af f.eks. en CD. Det anses for at være collectible. (Jeg kender kun til CD'er og spil, hvor det forekommer, men andre udgivelser kan sandsynligvis også have spinecards - bøger måske?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-08 22:23, rettet 14/11-08 22:30 
Mega CD spil havde spinecards på EU spillene men findes der andre konsoller der havde spinecards i andre regioner en JAP?

Jeg personligt vil helst have alt JAP med spine så vidt det er muligt. Spine ser meget bedre ud på hylden. Jeg overvejer dog at investere i Hyper Duel uden da det nu er ca. halv pris hvis man kan undvære spine.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/11-08 22:34 
Nå ja, forresten, er det ikke en temmelig japansk ting? Jeg har det på mine japanske soundtracks af Silent Hill-serien, men jeg har vist aldrig set det på europæiske og amerikanske udgivelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-08 22:37, rettet 14/11-08 22:39 
Bortset fra specielle udgivelser så har alle JAP MegaCD, Saturn og Dreamcast spil spinecards. Det er også på spinecardet at stregkoden normalt sidder.

EDIT: Og det samme gælder selvfølgelig PC-Engine, PSX og sikkert alle andre konsoller der bruger alm. cd covers. Mega Drive, DVD covers og andre specielle covers har normalt ikke spine.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-08 22:41, rettet 29/12-09 15:31 
Ifølge wikipedia er den "rigtige" betegnelse for det, vi kalder spinecards, faktisk "obi strip", og japanerne bruger dem åbenbart på alt lige fra LP'er til bøger. Det er rimelig nyt for mig. Jeg troede kun det var noget, man så på spil :)

Obi stip???
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 14/11-08 22:51 
Tak for alle svarene, så blev jeg også lidt kloger i dag.
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 15/11-08 09:26, rettet 15/11-08 09:31 
Killer Bean 2>
...og japanerne bruger dem åbenbart brugt på alt lige fra LP'er til bøger. Det er rimelig nyt for mig...

Ahhh, så var det det den strip var til.
I min pure ungdom var jeg hardcore DAD-fan, og fik derfor specialimporteret (det var inden internet var alle-mands-eje) live-CD'en Osaka After Dark (kun udgivet i Japan); de var ret store derovre af en eller anden grund.
Men den havde altså også sådan et ekstra stykke karton sidende sammen med inlay, hvilket jeg undrede mig over (men selvfølgelig gemte).

http://img146.imageshack.us/my.php?image=osaka1ku1.png

http://img363.imageshack.us/my.php?image=osaka2zh3.png

(åh ja, det vækker minder, måske man skulle smække den i afspilleren };-))
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 15/11-08 11:33, rettet 15/11-08 11:48 
Hvad blev der egentlig af Chris fra 'Spørg Chris' i Soft?

Er der ikke nogen der er 'indenfor branchen' der ved noget?

Kan huske at jeg synes hun var for lækker, men at hendes afløser (Hanne) ikke var helt så lækker.

Var det overhovedet en pige, eller bare en eller anden hat der skrev under falsk navn og billede?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 19/11-08 22:18 
Hvilken Julekalender kommer der på DR i år?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-08 23:30 
Svjh. Nissernes Ø.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 19/11-08 23:38 
Er det ikke en genudsendelse?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-08 21:26 
Jo det vil jeg tro men så den ikke første gang.

Hvad sker der hvis man sætter 4ohms højtalere til en forstærker der outputter 8ohm? Jeg har hørt fra flere at det kan man sagtens men vil ikke risikere noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/11-08 22:07 
Det kan du sagtens. 4 Ohms højttalerne vil blot udgøre en halvt så stor Ohmsk belastning for forstærkeren, hvilket betyder at de vil skulle bruge dobbelt så meget effekt for at kunne spille med samme lydtryk som et tilsvarende sæt 8 Ohms højttalere. Den lave impedans skulle så have nogle andre fordele, der gør at mange HiFi-tosser sværger til højttalere på 4 Ohm.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-08 22:14 
Så hvis forstærkeren outputter ca 100W ved 8ohm vil det så svare til at højtaleren kun får 50W fra forstærkeren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-08 22:22 
Killer Bean 2>
Den lave (Vild med)impedans skulle så have nogle andre fordele, der gør at mange HiFi-tosser sværger til højttalere på 4 Ohm.

Rettet! :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/11-08 22:51 
Konsolkongen>
Så hvis forstærkeren outputter ca 100W ved 8ohm vil det så svare til at højtaleren kun får 50W fra forstærkeren?

4 Ohms højttaleren? ...du har tabt mig lidt.

Det korte og det lange er, at 4 Ohms højttalere vil presse forstærkeren hårdere end 8 Ohms højttalere vil. Men hvis din forstærker er mindre end 30 år gammel, er den bygget til at kunne klare det ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-08 23:23 
Ja det er fire ohms højtaleren. Forstærkeren har jeg ikke endnu, men overvejer at købe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/11-08 15:39 
Konsolkongen>
Så hvis forstærkeren outputter ca 100W ved 8ohm vil det så svare til at højtaleren kun får 50W fra forstærkeren?

Det er faktisk nok nærmere modsat.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-08 15:51 
Altså 200W? Det kan højtalerne sagtens tåle så det er vel kun en god ting? Men som jeg kan se det kan der altså ikke ske noget ved det. Takker for svarene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/11-08 18:21 
Måske ikke lige 200W, men mere end 100W i hvert fald. :-)
Jo mindre modstand (ohm) højttaleren har - jo større strøm løber der, og jo større strøm - jo mere effekt bliver afsat.

Du skal bare være opmærksom på at du ikke overbelaster forstærkeren med en for lille modstand, eks. hvis du kobler flere højttalere på samme udgang. Modstanden falder nemlig når flere højttalere kobles i parrallel.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-08 19:01 
Der skal kun et enkelt sæt højtalere på og faktisk kun Diskant/Mellemtone eller Bas da de skal biampes med en anden forstærker. Når man biamper og der er forskel på forsærkernes output hvad plejer man så at lade få den største output? Logikken siger mig at Bassen bør sættes til den største forstærker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/11-08 21:17 
Der er også rigtigt, da det er den der vil trække størst strøm. Men hvor meget større er forstærkeren? Har du kompensation for et evt. basboost?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-08 21:36, rettet 25/11-08 22:09 
Jeg overvejer at købe en 7.1 forsærker der outputter 105W ved 8ohm på alle kanaler. Den jeg vil bruge ud over outputter 100W ved 6ohm på alle kanaler.

Hvad angår kompensation så kan man vel bare stille volumen på begge forstærkere så det passer sammen? Det er det jeg har gjort nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 25/11-08 22:19 
Du skal nok lige tjekke ud om din forstærker kan klare en belastning på kun 4 ohm. Det er nemlig ikke højtalerne du beskadiger ved for lav ohm belastning, men forstærkeren. Jeg ved ikke hvor følsomme transistorforstærkere er, men for lav belastning på rørforstærkere til guitar/bas eller feinschmecker HIFI, er den visse død for både forstærker og rør. Jeg ved som sagt ikke om det er tilfældet ved transistor, men går ud fra at de bestemt ikke har godt af at blive udsat for en lavere Ohmbelastning end angivet. Brug altid højtalere med MINIMUM den belastning som forstærkeren er beregnet til.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig