X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'982 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 07/09-08 14:06 
Du skriver (IMG:640)ogsåditlinkher(IMG) - blot med firkantede klammer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 10/09-08 17:13 
Hvad hedder den intro der køre, når tegnefilm eller andre film starter med at en løve kommer frem og brøler?

Og den udgang der er når Grisen siger så får i ikke mere for den 25øre?

Så får i ikke mere for den 25 øre
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/09-08 17:29, rettet 10/09-08 17:31 
Æh, hvad mener du med hvad den "hedder"? Det er introen for MGM-film.

Grisen er Porky Pig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porky_Pig

Løven
solid snakesolid snakeSkrevet 10/09-08 17:33 
Jeg mener, at jeg vil gerne finde de lydfiler på nettet til de 2 forskellige ting. Da jeg vil sætte dem sammen med nogle fotos. Og ja det var den ene af dem jeg mente. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/09-08 19:31 
Er det så ikke nemmest at rippe lyden fra swf-filen fra youtube?

Download - rip - brug
JmogJmogSkrevet 10/09-08 22:20 
Et officielt navn findes vel ikke, men søg på "That's all folks" og "MGM lion", så er du på rette vej.
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-08 00:38 
Hmm ja det bliver måske sværre end jeg regnede med.. Nå men så går den vilde skattejagt. :oP
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-08 15:58 
Hmm er der nogen der ved hvordan jeg klipper en firkant ud af et billede på pceren? Så kan jeg nemlig få et nyt profil foto. :O) Nemlig Bubber
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BonziniBonziniSkrevet 11/09-08 16:11 
solid snake>
Hmm er der nogen der ved hvordan jeg klipper en firkant ud af et billede på pceren? Så kan jeg nemlig få et nyt profil foto. :O) Nemlig Bubber

Trykke på Print Screen knappen på dit tastatur, og så "croppe" i ethvert billedbehandlingsprogram...
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-08 17:25 
Okay tak for det, jeg prøver det lige, når jeg får tid. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-08 18:58 
Det SKAL jo være et billede der har relation til en form for spil før du kan bruge det herinde. Det kan vel diskuteres hvorvidt et billede af den rigtige Bubber har ret meget med spilverdenen at gøre, på trods af det ret ringe C64 spil du linkede til tidligere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-08 19:26 
Det var jo ligesom, fra det foto af spillet, hvor man ser figuren som jeg vil tage den fra. Så intet problem.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-08 19:59, rettet 11/09-08 20:00 
Det var jo ligesom ikke specielt tydeligt formuleret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-08 20:02 
Min fejl.. ;-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 15/09-08 20:40 
Er der noget med at region 4 som de har i australien også kan køre på en alm region 2 dvd afspiller herhjemme?
Eller skal jeg have en regionsfri dvd afspiller for at kunne se sådan en region 4 film?

Lost & Found filmen som jeg har kig på..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarklynoonDarklynoonSkrevet 15/09-08 22:43 
jeg har ikke haft anlæg i mindst 10 år, og overvejer at kigge efter et, men da jeg mest gør mig i mp3 filer, jeg har ikke mulighed for at koble anlæg og pc sammen,er det muligt at bruge et usbstick med mp3 filer når der er usb stick i anlægget eller skal man købe en mp3spiller og tilkoble?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
GreaseballGreaseballSkrevet 15/09-08 22:54 
solid snake>
Er der noget med at region 4 som de har i australien også kan køre på en alm region 2 dvd afspiller herhjemme?
Eller skal jeg have en regionsfri dvd afspiller for at kunne se sådan en region 4 film?

Så vidt jeg husker så kan man godt køre film fra Austalien uden problemer på en Reg 2. maskine. Har en Monstres Inc. fra Austalien og kan afspille den uden problemer på min PS3.
solid snakesolid snakeSkrevet 15/09-08 23:17 
Ja det mente jeg også, men jeg var bare ikke 100% sikker. Så skal den dvd købes :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-08 19:39, rettet 16/09-08 19:41 
Jeg skal bruge en mikrofon til min mixer pult. Det mystiske er at den ikke æder mine desktop mikrofoner (f.eks. de billige fra creative) men til gengæld vil den godt fungere med alle høre telefoner jeg har når man sætter dem i microfonstikket og dermed kan bruge dem som (en ret dårlig) mikrofon.

Mit spørgsmål er: Hvad er forskellen på høretelefoner og mikrofoner. Hvis en almindelig mikrofon (som f.eks. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=40128&searchArea=products&Soegeord=mikrofon ) ikke virker, hvad skal jeg så bruge?
SumezSumezSkrevet 16/09-08 19:49, rettet 16/09-08 19:50 
Jeg forstår ikke at du ikke kan bruge en almindelig mikrofon, det har min mixerpult ingen problemer med.

De få gange, det har været relevant, har jeg bare brugt en Singstar-mikrofon.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/09-08 20:17 
Jeg er også 100% på at den omformer fra minijack jeg bruger virker for mine mini-jack høretelefoner virker fint som mikrofon.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/09-08 14:44 
Jeg tror måske jeg har fundet svaret på mit eget spørgsmål. Lydsystemet i høretelefoner er "Dynamisk" og i mange mikrofoner er der "Elektrokondenser" istedet.
Jeg prøver at anskaffe mig en billig mikrofon med "Dynamisk" lydsystem for at se om det løser problemet.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-08 14:58 
Forskellen på en "dynamisk" og en "kondensator" mikrofon, er at en kondensatormikrofonen har en membram som skal forspændes med en DC spænding for at virke. Det er det man kender som Phantom Power (+48V DC). En dynamisk mikrofon virker som et trykkammer der påvirker en lille membran der inducerer en spænding AKA et signal.

Jeg tvivler kraftigt på en den mikrofon du har er en kondensatormikrofon, problemet er nok nærmere forbindelsen igennem minijack-jack omformeren. Hvis du bruger en stereo omformer er det ikke sikkert at stel og højre signal bliver brokoblet (lagt sammen), og derved er der ingen forbindelse.

Det kan også godt være at den mikrofon har en eller anden syg impedans, så når den kobles til pulten, er tilpasningen så skæv at signalet helt forsvinder.

Men prøv lige en anden omformer først :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 17/09-08 16:24 
Greaseball>
solid snake>
Er der noget med at region 4 som de har i australien også kan køre på en alm region 2 dvd afspiller herhjemme?
Eller skal jeg have en regionsfri dvd afspiller for at kunne se sådan en region 4 film?

Så vidt jeg husker så kan man godt køre film fra Austalien uden problemer på en Reg 2. maskine. Har en Monstres Inc. fra Austalien og kan afspille den uden problemer på min PS3.

Hov, det er sådan set ikke helt korrekt. En ren region 4-film vil IKKE kunne afspilles på en R2-afspiller. En del australske udgivelser er dog kodet både til region 4 og region 2 (pga UK-eksport). Det gælder dog ikke alle.

Så filmen skal være region 2 for at virke på en regionslåst afspiller.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/09-08 17:25 
>CenobiteDK

Jeg har prøvet 3 forskellige mikrofoner.
2 standard mikrofoner fra Creative (de dér billige der fulgte med lydkort engang)
og så den hér.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=40128&searchArea=products&Soegeord=mikrofon

Jeg har prøvet at have 3 forskille hørebøffer i mixeren som alle sammen virkede.

Det ene sæt var nogen standard plugs der fulgte med Creatives Zen Stone afspiller

Det andet var de hér:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=134820&searchArea=&Soegeord=

Og det tredje par var et par store hørebøffer med almindelig jack.

Mit gæt var også at det var omformeren men jeg havde begge hørebøffer med minijack siddende i omformeren og de virkede fint som mikrofon og jeg ved ikke en disse om elektronik så derfor var mit gæt at det var dét med dynamikken der gjorde forskellen.

Jeg har købt den hér i håb om at det er noget der virker:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208868&searchArea=products&Soegeord=mikrofon
Zzap!Zzap!Skrevet 17/09-08 21:17 
Cenobite DK>
Forskellen på en "dynamisk" og en "kondensator" mikrofon, er at en kondensatormikrofonen har en membram som skal forspændes med en DC spænding for at virke. Det er det man kender som Phantom Power (+48V DC). En dynamisk mikrofon virker som et trykkammer der påvirker en lille membran der inducerer en spænding AKA et signal.

En elektret mikrofon er også en kondensator mikrofon og de bliver lavet meget billigt i dag. Så det kan sagtens være en kondensator mikrofon. Mit bud er, at det er impedansen der ikke passer sammen.
Er det blevet tjekket om der kommer *noget* signal i gennem, ved evt. at skrue meget højt op?
Ellers er særheder i jackstikket også en oplagt mulighed. Prøv evt. at trække det langsomt ud, samtidig med at du siger noget, og tjek så om der pludselig er hul igennem. Hvis ja, så er det stikkets skyld.
Born to kill space
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/09-08 08:53 
Darkbeat>
Jeg har købt den hér i håb om at det er noget der virker:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208868&searchArea=products&Soegeord=mikrofon

Ja, ok, den burde virke. Men for 59,- kr. tror jeg ikke du får super kvalitet hehe. ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 19/09-08 09:28, rettet 19/09-08 09:28 
Jeg går ikke ud fra at den mixer han snakker om er sådan en man bruger til professionel indspilning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/09-08 10:57 
Well... Grunden til at jeg skulle bruge en mikrofon er fordi jeg er begyndt at broadcaste spil ovre på justin.tv/darkbeat.
For at at kunne spille konsol spil har jeg en USB capture device fra Plextor hooket op fra konsollen til min computer.
Derfra bruger jeg Flash Media Encoder for at streame det op til Justin.tv men der er ikke nogen software løsning der tillader at du både trækker lyd fra USB capture devicen og dit lydkort samtidig (dvs.. du kan ikke bruge computeres mikrofon indput).
Dérfor har jeg en gammel DJ Mixer siddende imellem Audikablerne fra konsollen og USB capture devicen og det var denne som ikke ville æde mine computer mikrofoner. Det behøver ikke være den højeste kvalitet da det alligevel bare skal op i et youtube størrelse vindue... Det kunne bare have været rart med en håndfri mikrofon men mon ikke jeg kan balancere den på et eller andet.

Her er et klip fra Night Trap som jeg spillede igår.

http://www.justin.tv/clip/30aa92e42db
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/09-08 17:40 
Er Metal Slug 1 udkommet til GBA???
http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=76&vn=27-PG15587
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 22/09-08 19:22 
Metal Slug til GBA er vist et andet spil end til Neo-Geo mener jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/09-08 19:24, rettet 22/09-08 19:25 
Det er nok MS advance du tænker på, det har jeg nemlig, de har nok bare lavet en fejl :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 22/09-08 19:45, rettet 22/09-08 19:47 
Det ser ud til at det var en titel til GBA hvor udgivelsen blev opgivet. Prøv at se her (nr 3 fra toppen):
http://www.gamespot.com/search.html?tag=search%3Bbutton&om_act=convert&om_clk=search&qs=metal+slug

Jeg tror ikke det har noget at gøre med Metal Slug Advance, forside-billedet er markant anderledes. Jeg tror de i butikken der linkes til har brugt et forkert billede og titel, og reelt sælger MS Advance.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Alf81Alf81Skrevet 22/09-08 20:15 
Tror udemærket Kroe ved at de to spil intet har med hinanden at gøre. Kan huske han fulgte ivrigt med under udviklingen af GBA porten af 1eren.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/09-08 20:23 
Præcis :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/09-08 14:02 
Jeg er på udkig efter et nyt surround system til hjemmet af den slags hvor den kun er én højtaler og en Subwoofer (eller eventuelt bygget sammen).

Noget lignende sådan et hér system:
http://www.fleggaard.dk/pi/Samsung_HT_X_810_Soundbar_12896_.aspx

Er der nogen der kan anbefale noget?
SonicSonicSkrevet 23/09-08 14:55 
1 højttaler =/= surround. Jeg mener... surround med én højttaler? Kan det mon være godt, eller virke som det skal? :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 23/09-08 15:06 
En enhed men flere højtalere i den :)
SonicSonicSkrevet 23/09-08 15:13 
Jow jow, men så skal denne enhed jo næsten være et stort rundt platik-rør, med højttalere indbygget i det... ellers bliver det da ikke "snurre-rundt" lyd :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 23/09-08 15:15 
Nok hvad de kalder "virtuel-runde-lyd" ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-08 15:25 
Jeg er også selv meget skeptisk over for den slags. Men jeg mener bestemt Yamahas er blevet rigtig godt modtaget flere steder. Jeg stiller dog spørgsmålstegn ved om det nogensinde kan blive nær så godt som alm. surround med 5 højtalere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/09-08 17:16 
Kan du huske hvad Yamahas system hedder?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-08 17:26 
Der er noget af det her. http://www.yamaha.com/yec/products.html?CTID=5000100

Jeg vil dog anbefale at du tar et sted hen hvor du kan høre det før du køber. Husk også at høre hvordan det lyder både med musik og film, hvis du skal bruge det til begge dele. Ellers kan jeg kun anbefale at du køber en rigtig forstærker og et par gode stereo højtalere hvis budgettet ikke er til mere. Så kan man altid udbygge senere med center og baghøjtalere og lyden vil sikkert være mange gange bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/09-08 17:31 
Tak for tippet. Jeg prøver at se om jeg kan støve en forhandler op der vil demoe det. :)
WonderboyWonderboySkrevet 23/09-08 18:47, rettet 23/09-08 18:51 
Philips har også et anlæg som de kalder Philips Ambisound HTS8100, som spiller rigtigt godt, men se om du ikke kan finde en butik hvor du kan høre dem alle 3 som Konsolkongen siger ,Philips Ambisound HTS8100, Yamaha, Samsung, de skulle meget gerne have dem i Expert butikkerne.

Philips Ambisound HTS8100
I love monster land
solid snakesolid snakeSkrevet 27/09-08 01:16 
Dette er nok et dumt spørgsmål,
men virker et Rgb kabel på alle gamle tv?
Altså jeg mener kan man være udsat for, at der ingen forskel er at se, fra et alm kabel til et Rgb kabel på et gammelt tv?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 27/09-08 09:37 
Du kan godt opleve, at fjernsynet ikke understøtter RGB, og derfor vil bruge composite signalet, hvis kablet/maskinen også leverer det. Desuden er det ofte sådan, at hvis der er flere SCART indgange i fjernsynet, så er der kun RGB understøttelse i nogle af dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-08 12:02 
Det er så blæst det er sådan, jeg har et Sony Trinitron der har kostet ca. 11.000 engang og der er det også sådan, hvorfor er der ikke bare RBG i alle indgangene )=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 27/09-08 19:29 
Okay tak for hjælpen, man burde kunne finde en oversigt, over de tver, hvor det ikke virker. Men hvem gad og bruge tid på at lave sådan en, når man kan game.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 28/09-08 03:06 
solid snake>
Okay tak for hjælpen, man burde kunne finde en oversigt, over de tver, hvor det ikke virker. Men hvem gad og bruge tid på at lave sådan en, når man kan game.. :-D

På nogle står det faktisk direkte under porten i TV'et, men ellers vil det på stort set alle nye TV stå i manualen. Tit også på de specs der er på producentens hjemmeside.

Så en samlet oversigt ville nok være overkill ;-)
9'982 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig