X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 31/07-08 23:09 
Randers ligger tæt på Aalborg...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BazeBazeSkrevet 31/07-08 23:11 
ja og der står to gange 'IDOIT' på panden af mig...
HankyHankySkrevet 31/07-08 23:29 
IDOIT - det var da noget mærkeligt noget at have stående i panden :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BazeBazeSkrevet 31/07-08 23:32 
Jep, det kunne være at jeg skulle gå i seng :D
solid snakesolid snakeSkrevet 01/08-08 07:18 
Konsolkongen>
solid snake>
Hvornår udløber et stempelkort til et pizzaria?
Ved navneskift på stedet? eller ejerskift?
Eller kan det overhovedet udløbe?

Det vil jeg da næsten tro kommer an på det enkelte pizzaria ;)

Det svar dækker da vist alt. :-D
Det er nu mere fordi at det pizzaria jeg bruger, afviste mit stempel kort fordi de har fået et nyt stempel kort.
Øv jeg havde ellers lige til en gratis pizza.
Jeg ville jo mene at, et stempel kort kun bliver for gammel, hvis pizza restauranten skifter navn.
Men tar jeg fejl?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/08-08 08:15 
Hvad betyder de farver der er nederst på coverne til DS og WII, de er nede i bunden på den side som man kan se, hvis man har sat den ind på sin hylde.
Hoid to colony C05 where the computer is...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 01/08-08 08:56 
Jeg tror det markerer hvilken region internt i Europa, spillet kommer fra.

På GameCube var det vist nok sådan, at:
Gul = Skandinavien
Grøn = UK
Lyserød = Frankrig?

Så på de gule, var teksten på bagsiden tit skrevet på 3 eller flere forskellige sprog, med mikroskopiske eller ingen screenshots, hvilket så forfærdeligt ud.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/08-08 10:45 
Nå ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 01/08-08 11:17 
solid snake>
Jeg ville jo mene at, et stempel kort kun bliver for gammel, hvis pizza restauranten skifter navn.
Men tar jeg fejl?

Læs nu hvad Konsolkongen skriver :P

Der findes jo ikke nogen skreven regel, hvad angår noget så fantastisk som pizza-stempel-kort. Det er noget de individuelle pizzariaer har lavet, og når de selv laver det, bestemmer de også selv reglerne. Hvis de siger det ikke gælder, tja, så gælder det ikke.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
QweetixQweetixSkrevet 01/08-08 12:30 
GoodTimes: Takker for svaret...
solid snakesolid snakeSkrevet 01/08-08 14:32 
Hanky>
solid snake>
Jeg ville jo mene at, et stempel kort kun bliver for gammel, hvis pizza restauranten skifter navn.
Men tar jeg fejl?

Læs nu hvad Konsolkongen skriver :P

Der findes jo ikke nogen skreven regel, hvad angår noget så fantastisk som pizza-stempel-kort. Det er noget de individuelle pizzariaer har lavet, og når de selv laver det, bestemmer de også selv reglerne. Hvis de siger det ikke gælder, tja, så gælder det ikke.

Ja det læste jeg godt, men ville bare høre andres mening. Det er jo tråden for dumme spørgsmål :-P
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
XiwanaXiwanaSkrevet 07/08-08 18:50, rettet 07/08-08 18:50 
Jeg har netop modtaget en NTSCudgave af Half Life 2 til xbox (ikke 360). Min xbox er købt i DK, så derfor regnede jeg med, at den kun kunne afspille PALspil. Men til min store overraskelse kan NTSCudgaven afspilles uden problemer.

Hvorfor? Er xbox'en regionsfri?
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-08 19:42, rettet 07/08-08 19:44 
Nej men der er nogen titler der er. Kan bla. også nævne Sonic Mega Collection +, men da den kører 50hz hastighed uanset er den ikke penge værd IMO.

Må man spørge hvorfor du køber spil du ikke regner med virker? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 07/08-08 20:14, rettet 07/08-08 20:14 
Jeg regnede faktisk også med, at det var spillet og ikke konsollen, der var regionsfri.

Jeg købte spillet på eBay. Sælgeren havde i item description'en skrevet, at spillet var PAL. Så jeg blev naturligvis skuffet, da det viste sig, at spillet var en NTSC udgave. Jeg besluttede mig dog for først at afprøve spillet, førend det eventuelt skulle sendes retur. At Half Life 2 skulle vise sig at være regionsfri, må da være held i uheld. Det lader faktisk til at køre med lidt højere framerate end PAL-versionen, men jeg er ikke sikker.
[inspirational quote here]
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/08-08 23:54 
Hvordan skriver man spil-kode til en Cell processer?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 08/08-08 08:44 
Programmerer via et specielt API, som bruger processorens registre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 08/08-08 15:24 
Kan man på nogen måde bruge HDMI kabel i en PS2?

Eller omformuleret: skal man leve med den slatne billedkvalitet på LCD TV - indtil man får anskaffet sig en PS3?
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 08/08-08 15:34 
@KTC jeg vil ikke gå så langt som at foreslå at tråden omdøbes til "dumme svar tråden", men jeg synes godt nok at du forenkler svaret noget ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-08 17:16 
Er det ikke lidt som at programmere til en steroidepumpet Saturn med 3½ -dobbelt personlighedspaltning? :D
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 08/08-08 17:18 
dRxL>
@KTC jeg vil ikke gå så langt som at foreslå at tråden omdøbes til "dumme svar tråden", men jeg synes godt nok at du forenkler svaret noget ;-)
Hvis jeg gav mig til at forklare om dens PPE og de 6 brugbare SPE'er, som skal programmeres til individuelt, så tror jeg godt nok jeg skyder over målet og spilder en masse tid på at forklare ting. Hvis han virkelig ønsker en større udredning af emnet, synes jeg han skal lave en seperat tråd om det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 08/08-08 17:35 
Jeg er helt enig, der findes ikke noget godt kort svar på det spørgsmål.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-08 21:24 
Hvad kræver det at komme i rekordbogen for videospil? (er det ikke Twin Galaxies der står for det?)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 08/08-08 21:28 
millennium>
Kan man på nogen måde bruge HDMI kabel i en PS2?

Eller omformuleret: skal man leve med den slatne billedkvalitet på LCD TV - indtil man får anskaffet sig en PS3?

Tja, der er da et alternativ, at købe en scaler/linedoubler som kan konvertere 480i component til HD og outputte via HDMI. Dem kan kan man sagtens finde, men skal de være gode koster de en del. Og de vil næppe yde meget bedre end via en PS3.

Men nu kan du jo ikke bare rende ind i en hvilken som helst forretning og finde en bagudkompatibel PS3. Alle de nye kører jo ikke PS2-spil.

Du kan også få fat i en billig linedoubler der bare laver interlaced om til progressive og outputter 480p/576p via VGA. Det vil se væsentligt bedre ud end PS2'ens component output med for eksempel en brugt Iscan Pro.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-08 21:33 
Component er den bedste måde at få billede fra en PS2. Men selv med det bliver billedet aldrig super godt. Af en eller anden grund outputter PS2 vildt ringe video i forhold til de fleste andre konsoller. Især tekst ser mange gange mærkeligt og halvudvisket ud. Sammenligner man f.eks. opstarts teksten (den med hvide bogstaver på helt sort skærm) i PS2 og GC versionen af RE4 så kan man tydeligt se forskellen.

Ellers har jeg da en Iscan Pro du gerne må købe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/08-08 12:25 
Hvor mange discipliner er der til OL Beijing? Jeg mener, når der er noget, der hedder "10 meter luftpistol", så må der jo dælme være hundredevis!
WonderboyWonderboySkrevet 10/08-08 14:33, rettet 10/08-08 14:34 
Du kan se en oversigt over discipliner ved dette OL i Beijing,

discipliner ved OL i Beijing.
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-08 15:29 
KroeboCop>
Hvad kræver det at komme i rekordbogen for videospil? (er det ikke Twin Galaxies der står for det?)

BUMP
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-08 15:50, rettet 10/08-08 15:51 
Først skal du jo slå en eller anden rekord i et spil :) Derefter vil det nok være en ide at tage kontakt til Twin Galaxies, jeg mener også de står for det. Der må næsten stå hvordan på deres hjemmeside.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-08 15:59 
Hyakotake>
Hvor mange discipliner er der til OL Beijing? Jeg mener, når der er noget, der hedder "10 meter luftpistol", så må der jo dælme være hundredevis!

Det er en pænt lang pistol dér. :O
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-08 16:22 
Konsolkongen>
Syntes bare ikke jeg kunne finde det, men det må jo næsten stå der.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-08 17:32 
I King Of Kong sender de jo videobånd ind hvor de har filmet hele spillet op til scoren. Håber ikke du er nødt til det :S
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-08 17:41, rettet 10/08-08 17:42 
Tror også at det man skal /=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 10/08-08 17:43 
Jo, de er ret vanskelige og dertil ringe til at kommunikere og svare. Som de er nu, er det ikke rigtigt besværet værd. Desværre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-08 17:50 
Hvorfor skal man også ringe til dem ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/08-08 11:12 
Hvorfor sælger Axelmusik.dk ikke DS spil mere, var det fordi de var US ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 15/08-08 16:03, rettet 15/08-08 16:07 
Hvordan kan jeg se om blommen vender på hovedet, når jeg laver spejleæg på panden?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-08 16:55 
Er det ikke lige meget, når du har så høj feber, at det overhovedet kan lade sig gøre? :D
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 15/08-08 17:21 
Hold kæft det er humor på højt plan.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 15/08-08 17:26 
Kan helten i en amerikansk film, klare det på et hængende hår, hvis han er skaldet?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DommergaardDommergaardSkrevet 15/08-08 18:47, rettet 15/08-08 18:49 
Man har jo hår andre steder på kroppen... ;] Men du har en pointe. Is kan jo heller ikke gå som varmt brød, vel?
JmogJmogSkrevet 16/08-08 19:56 
solid snake>
Kan helten i en amerikansk film, klare det på et hængende hår, hvis han er skaldet?

Bruce Willis har da gjort det et par gange, og han er ikke ligefrem Harald Hårfager.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-08 20:03 
Hvad skal Kroebocops "smileys" egentlig forestille? :p

?=:P , /=:P , :=)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:00 
P'et er en hat, smilien vender om D=;P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 16/08-08 22:02, rettet 16/08-08 22:02 
Hvorfor kan Kroebocop ikke lave almindelige smileys? :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:03 
Fordi Kroebocop er kreativ (====:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 16/08-08 22:04 
Der fik jeg en lang næse! (den skulle forestille mig, ikke? :D)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:05 
ja det kan man da vist godt sige C=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-08 22:06 
Er "=" så næsen eller? Og "D" er så en uhyggelig mund?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-08 22:09, rettet 16/08-08 22:09 
Jepsi #:=O
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 20/08-08 11:16, rettet 20/08-08 11:16 
Der er en omstrefende kat i vores kvarter der har fået for vane at skide i vores indkørsel (der er grusbelagt).

Jeg ser aldrig katten selv, men kan jo tydelig se når den har været der.

Som bekendt så stinker kattelort jo værre end en ulykke, så mit spørgsmål er nu følgende: Er der nogen af jer der kender til noget man lægge ud, spaye på eller lign. på stedet, som katte ikke kan lide lugten af og derfor holder sig væk.
Det skal ikke være giftigt (har også børn der kunne finde på at tage det op og måske putte det i munden), jeg er jo ikke interesseret i at tage livet af kræet, bare i at få den til at gå et andet sted hen og skide...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig