X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 10:22 
Ja... fra køer.
solid snakesolid snakeSkrevet 22/04-08 10:28, rettet 22/04-08 10:28 
Ja doh. Jeg mener samme producent?
;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
AmbyAmbySkrevet 22/04-08 10:28 
Fra køer? Hvilen drømmeverden lever du i? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 10:46 
Ja jeg ved det.. man har jo lov at håbe ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/04-08 10:49 
Den nye Angus-burger fra BK skulle efter sigende indeholde kød. Den smager faktisk meget godt.
fumfumSkrevet 22/04-08 11:00 
Og så er det på tide med en slagterihistorie.
Da far her i sin ungdom arbejde på Holstebro Svineslagteri, lavede vi dåsemad til flygtningelejre.
Jeg stod og skovlede ingredienserne ned i en spand til hakkeren.
Det var hakkede kolunger, kofedt og soya. Lidt kryderi, hakket godt, og kogt. NummeNum
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 22/04-08 11:05 
Mad man har lyst til at flygte fra, til folk der flygter. Ironien er tyk!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 22/04-08 11:08 
He, der stod også 'Gift of Denmark' på dåserne. Det grinte vi meget af.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/04-08 11:14 
...men nu er der jo grundlæggende ikke noget i vejen med lunger og soya.
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 11:16 
@Herold: LOL!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-08 11:17 
"Ska' du ha' soya i lungerne?"
solid snakesolid snakeSkrevet 22/04-08 11:22 
Men Får Mac Donalds og Burger King kødet til deres burger samme sted?
Det er diskution, jeg har med en veninde, og vi aner ikke hvem der har ret..
Vinderen giver en omgang. ;OP
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04-08 11:44 
Forhåbligt får begge kæder deres burgerkød fra køer. Ellers ved jeg sku' ikke :p

Skal dog nævnes at med hensyn til MacD' så tivler jeg stærkt på om der overhovdet er kød i deres burgere XD
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 11:52 
Hyakotake>
"Ska' du ha' soya i lungerne?"

Bare jeg ikke får det i "rullen" :!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-08 12:30 
solid snake>
Men Får Mac Donalds og Burger King kødet til deres burger samme sted?

Jeg har søgt lidt rundt uden at finde noget konkret, men jeg tror det svarer til at spørge om, om Arla-mælk og Kløver Mælk (eller andre mærker) får deres mælk fra samme sted. Det er vel den enkelte landmand, der har en leveringskontrakt med mælkefirmaet, så en Arla-landmand leverer ikke mælk til andre firmaer. Det samme tror jeg gør sig gældende for BK/McD så mit ufunderede svar må være, "nej, kødet leveres ikke fra samme 'oprindelsessted', da en McD-landmand ganske givet ikke også leverer til konkurrenten."

Selv hvis man tager den et trin op, og forestiller sig at et slagteri, som opsamler kød fra mange landmænd, leverer videre til en af kæderne, tror jeg samme vil gøre sig gældende; at de også har eksklusiv-kontrakter (for slet ikke at tale om at det er globale FRANCHISES, og der sikkert er 1 milliard lovparagraffer rundt omkring i landene for, hvordan noget sådant må forvaltes. Det kan jo godt være, at en landmand i Danmark ikke har nogen hindring i at levere til flere konkurrerende købere, mens en landmand i Bogota ikke må...)
SumezSumezSkrevet 22/04-08 13:14 
Jeg tror i hvert fald godt vi kan udelukke at en landmand skulle levere kød direkte til McDonald's :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 13:17, rettet 22/04-08 13:18 
Kommer an på om han avler rotter ;)
solid snakesolid snakeSkrevet 22/04-08 13:24 
Griner... :O) Tak for hjælpen.. Så lyder det ikke som om det er mig som giver en omgang.. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 13:29 
Vel ikke en omgang MacD? ;D
solid snakesolid snakeSkrevet 22/04-08 13:35 
Nej dem støtter jeg ikke. Jeg støtter Bones.. ;O)
Hvis jeg kun kunne vælge mellem Mac Donnalds og Burger King valgte jeg Burger King. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-08 13:45 
Bones er et trin op ad skalaen, men også kun et meget lille et :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 13:47 
Man ved da i det mindste at deres ribs ikke kommer fra rotter, ellers bliver jeg lidt nervøs :)
HeroldHeroldSkrevet 22/04-08 14:18 
Det er ellers lige så nemt at konkludere :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 30/04-08 14:28, rettet 30/04-08 14:31 
Er der nogen som nogensinde har gået i byen iført korte bukser og kommet hjem iført lange bukser?
Bashful Neophyte
KnightrideRKnightrideRSkrevet 30/04-08 14:35 
Ikke helt.. Ville være værre, at komme hjem uden bukser :D
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ElgenElgenSkrevet 30/04-08 16:53, rettet 30/04-08 23:40 
Jeg har prøvet at komme hjem med kun een sko på engang i mine unge vilde dage (uden at kunne huske hvad der var blevet af den) };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 30/04-08 17:07 
Lol ;D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/04-08 17:53, rettet 30/04-08 17:54 
Findes der ikke et ethernet kabel der ikke går så hurtigt i stykker, det man får med til sin 360'er går hurtigt i stykker når man hele tiden skifter mellem computer og 360.
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 30/04-08 18:14, rettet 30/04-08 18:14 
Hvis muligt i dit setup, ville jeg nok mere anbefale en lille switch, de er ikke så dyre, du skal ikke skifte mere og begge ting kan være på samtidigt. Problemet du (antageligt) ville få med solide ethernet kabler er at de er normalt dem med de værste (læs: mest nederen pis) at skulle tage ud af et stik, da de ikke er beregnet til at skulle blive flyttet med jævne mellemrum.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/04-08 18:15 
Elgen>
Jeg har prøvet at komme hjem med kun een sko på engang i mine unge vilde dage (uden at kunne hvad der var blevet af den) };-)

Det eneste jeg har prøvet i den boldgade, var engang da jeg morgenen efter en tur i byen vågnede og opdagede at min T-shirt var søbet ind i blod. Jeg havde ingen erindring om hvorfor, og jeg frygtede lidt, at jeg var gået hen og blevet en regulær voldspsykopat. Senere, da tømmermændene begyndte at fortage sig, kom erindringen dog tilbage. Jeg huskede, at jeg på vej hjem fra festen havde besluttet mig for at skyde genvej over et meget lavt ståltrådshegn vha. af et temmelig uelegant hop med samlede ben. Hoppet havde ikke virket helt efter hensigten, og det resulterede i, at mine fødder undlod at komme med over hegnet. Resten af min krop valgte derefter at falde forover med fuld kraft, hvormed mit ansigt blev klasket ned i asfaltvejen på den anden side. Dette gav åbenbart anledning til en voldsom omgang næseblod og må sikkert have gjort okay nas, men i min enorme brandert ænsede jeg intet. Jeg rejste mig bare op og fortsatte som om intet var sket. Når jeg tænker over det, er det egenlig utroligt at min næse ikke brækkede :)
AV Intelligent Terminal
fumfumSkrevet 30/04-08 19:46 
Jeg vågnede også op, efter en hæftig aften i byen, og manglede en fortand.
Jeg har den dag idag ingen erindring om, hvordan det skete.
Tanden er af plastik idag.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 19:47, rettet 02/05-08 19:48 
Virker en trådløs router dårligere hvis den står tæt op ad en stor højtaler? Synes nogen gange den er meget langsom til at finde siderne og der står "looking up..." i firefox ganske længe. Når den så endelig har fat går det ganske hurtigt. Jeg kan heller ikke komme ind i router opsætningen. Efter jeg har tastet brugernavn og adgangskode sker der intet.

Det skal måske også siges at de drivere min bærbars trådløse netkort bruger ikke er originale, men noget reverse enginered halløj. De har dog altid virket perfekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 02/05-08 21:52 
Routere kan godt trænge til at blive resettet af og til. Der sidder typisk en Reset knap et sted på den, som sætter den tilbage til startopsætningen og rydder cachen. Det har virket på alle D-Link og Linksys routere jeg har brugt det på, når jeg har oplevet at min forbindelse er blevet noget sløv i det.

Mht højtalerpåvirkningen, er det ikke utænkeligt at det kan have en effekt på den også...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 22:02, rettet 02/05-08 22:03 
Det er netop en D-Link jeg har, så det vil jeg prøve en anden dag. Gider ikke lige nu for nu kører det lige så godt :)

Tak.

Har fjernet den fra subwooferen så nu står den ca. 10 cm bag min center. Det kan i hvert fald kun være bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/05-08 11:30 
Kan man gøre noget for at afhjælpe at en sko knirker? F.eks. hvis man kan finde det specifikke sted, spray noget smørelse/sko-olie på?
CoreCoreSkrevet 11/05-08 12:33 
Bruger NES og SNES den samme strøm-adapter?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/05-08 12:56 
neros>
Er der nogen som nogensinde har gået i byen iført korte bukser og kommet hjem iført lange bukser?

Jeps, det prøvede jeg i nat.... jeg kan ikke finde mine shorts... :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 11/05-08 13:18 
Core>
Bruger NES og SNES den samme strøm-adapter?

Har ikke en NES, men mine 2 snes har en strømforsyning med hver deres stik størrelse (hvilket er pænt nederen og var ikke klar over det før jeg skulle teste reserven)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/05-08 13:57 
Når der er en betegnelse for sensommer, der hedder Indian Summer, er der så også en for vejret nu, altså en tidlig-sommer?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/05-08 14:27 
Ok, det her spørgsmål er faktisk anvendeligt:

Kan man med Internet Explorer 7 lave en GRUPPE af faner, der åbner hvis man klikker somehow?

Som jeg har sat op nu, åbner der 3 faner på 3 sider (deriblandt Play:Right!), men jeg kunne have behov for at åbne 6-7 faner hurtigt (jeg vil ikke have dem åbnet HVER gang jeg lukker op for IE).
solid snakesolid snakeSkrevet 12/05-08 15:20 
Core>
Bruger NES og SNES den samme strøm-adapter?

Jeg har en som passer til begge med et blåt stik på. Jeg synes også det er dumt, at de har lavet 2 forskellige..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-08 11:24 
Jeg har hørt man kan bruge mus og tastetur til 360 passer det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 13/05-08 11:40 
Ja til tastatur - nej til mus.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-08 11:45 
hvilke tastetur kan bruges?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 13/05-08 11:54 
USB vel?
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-08 12:04 
Ja det tænker jeg også, men det kunne være det kun er Micro Soft keyboards?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 13/05-08 12:12, rettet 13/05-08 12:13 
Det skulle jeg ikke kunne sige noget om... Men det kunne jeg da ikke forestille mig.

Iøvrigt synes jeg at kunne læse flere steder, at der findes noget der hedder en XFPS Sniper V3 adapter der gør det muligt at plugge både mus og tastatur i sin 360?

http://gamebits.dk/shop/xfps-sniper-v3-6091p.html
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-08 12:15 
Mente nok at have hørt det, så var det nok det personen mente =:)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 13/05-08 12:22 
Men kan nu ikke lige se hvad man skulle kunne bruge det lort til, for konsol FPSer er vel produceret med henblik på pad.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-08 12:24, rettet 13/05-08 13:31 
Sådan har jeg det ikke, det handler da om hvad man bedst kan lide.
Hoid to colony C05 where the computer is...
9'981 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig