X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
TLTLSkrevet 20/01-08 01:28 
jeg mener at kunne huske at jeg blev vækket én gang faktisk. Men husker det som om jeg stadig drømte.. Så ja, man er ikke helt sig selv.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-08 01:36 
Det er netop det der "problemet" ved søvngængeri så vidt jeg forstår - bevidstheden er i en underlig tilstand mellem drømme-verdnen og den virkelige verden - også kort efter man vågner. Ofte er søvn-problemer relateret til problemer der mangler bearbejdelse inden søvngængeren lægger sig til at sove. Men da fantasien får frit løb i drømme, stemmer det sjældent over ens med de normer man normalt indordner sig under - derfor kan det være farligt at vække en søvngænger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 20/01-08 13:13 
Det var nu mere om man nærmest kunne skræmme folk ihjel på den måde.. Så kan jeg godt forstå at man skal lade være..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/01-08 13:46 
Har ingen idé om kildernes troværdighed, men sådan er det jo med internettet:

http://www.straightdope.com/mailbag/msleepwalking.html
http://digg.com/health/Is_it_dangerous_to_wake_a_sleepwalker
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070805082345AAcWP8x

Det lyder mest til at det ikke er for søvngængerens hensyn at man lader være med at pille ved dem... det er for ens egen skyld.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-08 13:49 
Der er altid end hvis fare forbundet med gøre folk bange (det er det der gør det så spændende ;), også selvom de ikke er søvngængere. Den medicinske verden anerkender så vidt jeg ved angst/chok som en dødsårsag, men man skal vist være udsat for stress- og frygt-hormoner over en lang periode for at sådan noget kan ske. Har den du skræmmer et svagt hjerte eller lignende er der en hvis sandsynlighed for, at du øger hans risiko for at få hjertestop.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 20/01-08 14:01 
Det er faktisk farligt at skræmme folk!

(Der er bryster og bannere, der helt sikkert vil give pigelus på linket.)

Scaring mom
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-08 15:30 
Stakkels barn!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/01-08 15:49 
Hvad er der galt med min barndomshelt?

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/01-08 15:57 
Herold>
Det er faktisk farligt at skræmme folk!

(Der er bryster og bannere, der helt sikkert vil give pigelus på linket.)

Jeg ved ikke om jeg klikkede det rigtige link ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-08 18:23 
Hvem er du, og hvad har du gjort med Tom?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 21/01-08 19:08 
Hvad gør man hvis man har mistet en dvd i sin sæson af hvad som helst? Det er sket for mig, og jeg har ledt og ledt, uden held.. Bliver man så nød til at købe en hel ny sæson? eller kan man nøjes med en dvd, hvis ja hvor kan man skaffe den?
Det handler om Cd nummer 3 i sæson 2 af Lost
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 24/01-08 20:44 
Er spørgsmålet for dumt/genialt til at nogen, kan svare på det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/01-08 20:48 
Jeg tvivler på, at de kan købes separat - jeg har i hvert fald ikke stødt på det før, når jeg har tjekket online filmbutikker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-08 20:51 
Jeg kan heller ikke forestille mig at det kan lade sig gøre :Y
Spiller nu: Phantasy Star IV
Krans.KKrans.KSkrevet 24/01-08 21:22, rettet 24/01-08 21:23 
Altså visse serier sælges jo i seperate bokse. Jeg ved visse eksemplarer af eksempelvis The Sopranos sæsonerne kommer med hver disc i en seperat boks som så igen ligger i en større boks, og i de tilfælde hvor man måtte miste en af sine discs kan man vel bare købe den disc med de par afsnit man har mistet som du ser det her http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=sopranos&searchtype=R2&searchsource=1 Hvis du går lidt længere ned ad siden kan du se, at bl.a. sæson 1 og 2 sælges i vol. 1 - 6.

Men jeg har faktisk også lidt det samme problem, jeg er også bange for jeg har forlist min tredje disc af 4. sæson af Family Guy, jeg er lidt bange for at den er røget til Mexico eller Polen. Anyway, i den sæson ligger hver disc også i et seperat cover, men det er nogle små ultratynde nogen af slagsen, jeg tvivler på at man kan købe dem i løssalg?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Krans.KKrans.KSkrevet 25/01-08 14:02 
Endnu et dumt spørgsmål:

Hvad er forskellen egentlig på google video og youtube? Så vidt jeg ved, er det google der står bag begge foretagender, men hvad er idéen så i, at have de seperate sider kørende? Kort sagt, hvad er forskellen?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KTCKTCSkrevet 25/01-08 14:18 
Youtube og Google Videos startede som konkurrenter, men da Google godt kunne se at Youtube sparkede røv på dem, besluttede Google sig for at opkøbe Youtube. Så grunden til at der stadig findes begge dele er nok, at de enten sløjfer Google Videos helt på et tidspunkt, eller laver en eller anden form for sammensmeltning.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
solid snakesolid snakeSkrevet 28/01-08 20:43 
Hvis man skal finde mennesker via nettet i Frankrig, hvad søge maskiner kan man så bruge? Jeg tænkte selv på www.yellowpage.com Men jeg synes ikke det virker..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
XiwanaXiwanaSkrevet 28/01-08 20:57 
Et par åbenlyse forslag:
google.fr
yahoo.fr
[inspirational quote here]
NSNSSkrevet 28/01-08 21:54 
Eller www.pagesjaunes.fr, bare vælg fanen med personsøgning.
solid snakesolid snakeSkrevet 29/01-08 01:16 
Takker... Det er dog ikke til mig selv, men en veninde.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 05/02-08 16:41 
Er det muligt at en alm person kan have tlf nummeret 66666666? Eller er det nummeret på noget helt andet? Jeg var ved at købe nogen dvder af en i gul og grätis, og det er under det nummer han sælger.. Jeg kan ikke slå nummeret op på krak eller de gule sider.. Nogen der har et godt bud?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-08 16:57 
En snydepels, der ikke vil oplyse sit telefonnummer??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 06:53, rettet 06/02-08 10:41 
Han har afsløret at han bor i Viborg. Men ikke noget navn, så jeg er lidt mistænksom.. Er der nogen der bor i Viborg der vil hente det for mig, og sende det til mig? Det er lidt for mnærkeligt, at han ikke har sagt hvem han er og at hans mobil nummer 66666666...
Jeg skal nok give en skilling for det.. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
QQSkrevet 06/02-08 11:09, rettet 06/02-08 11:10 
Du bør være rimelig mistænksom, og bør ikke satse noget som helst (udover personlig/kontant køb) med en der ikke oplyser dig noget. Har han indrømmet at telefonnummeret er falsk? Ellers kunne du jo prøve at ringe til det :P

EDIT: 118.dk giver følgende svar på telefonnummeret 66666666

Telefoni, Test Opsig Bredbånd - Nyt Bredbånd + Np
Test 8
2100 Kh Ø
66666666
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 11:19, rettet 06/02-08 11:20 
Dette mobil nummer stå i annoncen, han har ikke indrømmet det er et falsk nummer. Jeg bliver nok nød til at prøve at ringe til det, efter de oplysninger du giver mig.
Jeg er ikke meget for at handle med folk, man ikke kan slå op på nettet,
så jeg tro nu ikke at jeg gør det..
Tak for det.. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
happyEDhappyEDSkrevet 06/02-08 12:07 
Hvad med bare at spørge ham selv. og få adresse og nr før du handler.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 12:17 
det har jeg gjort, men han har ikke svaret mig endnu.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
TurricanTurricanSkrevet 06/02-08 12:40 
Hejsa

66666666 er ikke i nogen eksisterende mobilpulje, og nummeret tilhører ikke en privatperson. Med garanti.
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 06/02-08 12:53 
Ja, der kan umuligt være nogen tvivl :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 13:46 
Det ville jeg jo heller ikke mene. Da den eneste jeg kender med sådan et nummer et Leasy som er 88888888. Men ja det er alt for mærkeligt at, han siger han bor i Viborg, når nummeret tilhøre et sted i København. Så handler jeg ikke med ham. ;O) Jeg siger tak for hjælpen.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 06/02-08 14:38 
Har han overhovedet påstået at det er hans nummer?
Er det ikke bare fordi det er et krav at indtaste et nummer, når man udfylder formularen på DBA, og han ikke har gidet indtaste sit nummer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 14:57 
Nej det har han ikke, Du kan sagtens sætte en annonce i Gul Og gratis uden telefon nummer. Så det kan ikke være derfor han har indtaste forkert nummer.
Jeg har modtaget en sms med konto nummer, men igen oplyse han ikke sit navn. Han kan dog stadig ikke slåes op på nettet. Så jeg er ret sikker på at det er fusk.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 15:12 
Jeg kan dog undre mig over hvis manden er svindler, hvorfor han så overhovdet vil bruge tid på at sætte fotos på alle hans annoncer..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 15:29 
Da jeg ville finde ud af det om det var fup, sendte jeg en sms til ham, om jeg gerne vil komme og kigge på det i Viborg, det kunne jeg sagtens, så Det er nok ikke helt fup alligevel.. :o>
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 06/02-08 15:37 
Du sendte en SMS på nummeret "66666666"??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-08 15:48, rettet 06/02-08 15:48 
Nej jeg bad ham via email sende en besked med konto oplysninger til min mobil, derved fandt jeg ud af at han skriver fra et helt andet nummer.. Jeg slår nummeret op, men finder intet.. Jeg kontakte så Gul Og Gratis, som siger at jeg skal holde mig væk fra sælger, da det er noget vrøvl der står i hans profil.. Så spare jeg de penge ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/02-08 15:36 
Jeg leder efter navnet på et commodore 64/128 spil. Spillet handler om man skal overleve flest dage så muligt, man styre en bums der skal samle flasker og veksle dem for at få penge til mad plus andet man også skal samle som mønter og?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 04/03-08 11:01 
Hvad hedder den muskel hund som typisk er hvid med brune og sorte pletter og har et meget spist hoved. Den er meget grim skal jeg lige hilse og sige :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 11:10 


Bullterrier?
nerosnerosSkrevet 04/03-08 11:13 
Jeps det er den flottenheimer der ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 04/03-08 12:21 
Bah, jeg ser din lille nuttede bullterrier, og forhøjer med http://abcnews.go.com/US/wireStory?id=3308869]Elwood[/LINK]" target="">Elwood :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 12:35 
Holy crap! Spike fra Gremlins!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 12:38 
Jeg mangler en brik i min opdragelse:
Jeg har ikke DVD'en med Rockerne/Svinene... primært fordi de (så vidt jeg ved) dummede sig med udgivelserne.

Findes der en KOMPLET udgivelse, hvor ALLE afsnit er, eller må man nøjes med et udpluk?

Er dette ALT "Rockerne", der er lavet? 13 afsnit i alt?
XiwanaXiwanaSkrevet 04/03-08 14:42, rettet 04/03-08 14:42 
Der findes to udgaver af Rockerne på dvd:
1) Den normale udgave, som du linker til - hér er der skåret ned på afsnittene
og
2) "Den seje version" med alle 19 afsnit (se link nedenfor)

Den seje version
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-08 15:19, rettet 04/03-08 15:19 
Fedt! Jeg mente nok, at der var 2 versioner... MEN!

Selv "den seje version" mangler afsnit 1+2 i sæson 1. What gives? Er de totalt idioter at udgive serien uden starten? (Det var derfor jeg heller ikke købte den i sin tid)
ElgenElgenSkrevet 06/03-08 19:05 
Har lige været inde at se den nye Rambo og kom så til at tænke på, om man ved hvilken rang han har?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 06/03-08 20:13 
Major Badass.

Sårry ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/03-08 10:26 
Heh, fedt spørgsmål!

wiki's fiktionsbiografi over Rambo siger følgende:
"His highest and final paygrade is unknown."

Jeg vil deducere at han er under colonel, da han tager ordrer fra Trautman... og umiddelbart vil jeg gætte på captain eller major. På den anden side er der ikke meget i filmene, der fortæller os noget om hans lederegenskaber, så for den sags skyld kunne han være sergeant. Det ville passe godt med, at han er stærk i felten, og ikke ligefrem lider af skrivebordstraumer. :-)
SumezSumezSkrevet 07/03-08 11:04 
Jeg mente bestemt jeg havde hørt ham omtalt som "Lieutenant John T. Rambo", men kan ikke finde noget på Google..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig