X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
AmbyAmbySkrevet 14/09-07 14:00 
Jeg skal i forbindelse med en back-up lave en kopi af omkring 40 DVD'er.
Hvad kan gøre det nemmest? Findes der noget software, der kan rippe til 4.7GB og derefter brænde ud?

Eller skal jeg have gang i DVDschrink og derefter imgBurn?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 14/09-07 15:24 
Alf81>
Får man skældud, hvis man kommer til at slette internettet uden at lave backup?

Efter nøje studier og mange undersøgelser er jeg kommet frem til at internettet er et decentralt netværk, så hvis man sletter noget, vil der altid være noget andet tilbage. Unikt!
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 15:52 
Dark-Light>
Eller skal jeg have gang i DVDschrink og derefter imgBurn?

Kan DVDshrink ikke rippe, nedjustere og brænde i ét hug? Det mener jeg ellers... er dog ikke 100%
solid snakesolid snakeSkrevet 23/09-07 15:05 
Jeg skal på overlevelses tur med klassen ude i en skov, tæt ved Esbjerg i næste uge.... Vi skal nok grave et hul til, når vi skal lave pølser osv... Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe en venstre håndet skovl eller spade? Det er fordi ham som jeg går i klasse med skulle bruge en. og den han havde,var desværre knækket i grebet.... Så jeg håber der er nogen der ved, hvor man kan købe sådan en henne??
Jeg har kigget i Bilka, men de havde udsolgt.. Andre gode forslag..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
jaesjaesSkrevet 23/09-07 15:35 
Ja, og jeg vil egentlig gerne vide, hvor man kan få en blyant til venstrehåndede ;)
AmbyAmbySkrevet 23/09-07 15:38 
Hyakotake>
Dark-Light>
Eller skal jeg have gang i DVDschrink og derefter imgBurn?

Kan DVDshrink ikke rippe, nedjustere og brænde i ét hug? Det mener jeg ellers... er dog ikke 100%

Jo, det kunne den faktisk. Du havde helt ret!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/09-07 15:44 
Solid snake: Spejdersport er vel et godt bud. Du kan også kigge i enhver hobby/fiskeri forretning - der burde de også have et udvalg. Langt de fleste spader passer både til venstre- såvel som højrehåndede
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/09-07 19:32 
Jeg synes da vi plejer at være meget gode til at kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade herinde på forummet.
jaesjaesSkrevet 23/09-07 22:53 
Echelon VI>
Solid snake: Spejdersport er vel et godt bud. Du kan også kigge i enhver hobby/fiskeri forretning - der burde de også have et udvalg. Langt de fleste spader passer både til venstre- såvel som højrehåndede

Vil bare sige, at jeg med min kommentar gik ud fra, at Solid Snake jokede. Jeg har i hvert fald kun hørt om uni-håndede skovle og spader =)

Beklager hvis spørgsmålet var seriøst stillet :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/09-07 23:34 
Det kan sagtens være mig der bare ikke kunne se det - teksten virkede bare seriøs :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 23:50 
Jeg har et lefty-kit til den slags problemer. Jeg kan godt bygge en højrehåndet skovl om til en venstrehåndet, men det koster altså 300 kroner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/09-07 00:09 
Så har du lige til 3 stk X360'ere...
WehnerWehnerSkrevet 24/09-07 00:19 
Når man er venstrehåndet ved man, at verden er fuld af højrehåndede skovle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 24/09-07 19:23 
jaes>
Echelon VI>
Solid snake: Spejdersport er vel et godt bud. Du kan også kigge i enhver hobby/fiskeri forretning - der burde de også have et udvalg. Langt de fleste spader passer både til venstre- såvel som højrehåndede

Vil bare sige, at jeg med min kommentar gik ud fra, at Solid Snake jokede. Jeg har i hvert fald kun hørt om uni-håndede skovle og spader =)

Beklager hvis spørgsmålet var seriøst stillet :)

Spørgsmålet var en joke, det var noget jeg fandt på i fredags, da jeg stod og kiggede på en skovel Netto, Jeg tænkte bare, hvorfor er der aldrig nogen der har lavet en venstrehånds joke om det... Der er utrolig mange der er hoppet i fælden.. Så det beviser bare, at det er ikke alle der ved noget om skovle og spader... :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-07 19:43 
Næste gang bliver du nød til at lave sarkasme tags, eller gøre det tydligere :P
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 19:47 
Jeg synes det var ret tydeligt at han enten tog pis på jer, eller også selv var blevet narret. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 24/09-07 19:50 
Echelon VI>
Næste gang bliver du nød til at lave sarkasme tags, eller gøre det tydligere :P

Måske.. Men jeg mente bare at,
det kan vel ikke gøres tydligere,
når tråden hedder svar på dumme spørgsmål tråden..
Men ja jeg narrede jer.. Sorry.. Men bare rolig du er ikke den eneste, der er gået i fælden..'
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 24/09-07 19:52 
Jeg stod og lavede mad, faktisk et spejlæg, også blev jeg i tvivl om der jeg slog ægget ud på panden.. Hvordan kan jeg se om den vender på hovedet, den er jo gul på begge sider.. Indtil den bliver stegt.. Men sådan set kan den jo godt vende på hovedet allerede fra starten af..
Hvordan ser jeg forskel :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BobbeBobbeSkrevet 24/09-07 20:01 
Højre side af ægget var originalt den side, der vendte opad, men da folk helt glemte venstre side, blev den fjernet i en firmware-upgrade.
Spiller nu: Wii
solid snakesolid snakeSkrevet 24/09-07 20:06 
Nåååå okay så forstår jeg det meget bedre.. he he
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/09-07 13:26 
Kan man købe helstøbte cykeldæk? Hvis ikke, hvorfor kan man ikke det? Med alverdens teknologi MÅ det være muligt at opfinde en gummiart, der har cirka samme egenskaber som en skide punktérbar cykelslange - cirka samme hårdhed og elasticitet osv.
happyEDhappyEDSkrevet 25/09-07 13:33 
Det ville være tungt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ElgenElgenSkrevet 30/09-07 09:36, rettet 30/09-07 09:38 
Nogen der ved om det kan lade sig gøre at få en trådløs router (med et antal LAN-stik på) til at virke 'omvendt', dvs. koble på et trådløst netværk, og route det signal ud gennem LAN-stikkene.

Hvis ikke, findes der så en hardware 'gum-thingy-ding' der kan det beskrevede.

Jeg har min trådløse router stående i stuen, men har nogle ting (læs bla. konsoller) i kælderen der ikke har trådløst interface (kun LAN-stik), og gidder ikke at trække en ledning, hvis det kan undgås.

EDIT: Ved godt at en Windows-PC med både et trådløst netkort og et LAN-kort kunne klare tricket, men håbede på at der findes noget mindre 'klodset'.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TheDukeTheDukeSkrevet 30/09-07 10:44 
@Elgen

Sådan et dyr her, kanske? http://www.superwarehouse.com/D-Link_AirPlus_Enhanced_2.4_GHz_Ethernet-to-Wireless_Bridge/DWL-810+/p/137580

Den har godt nok kun en port, men mon ikke man kan smide en switch foran.
HeroldHeroldSkrevet 30/09-07 13:55 
Elg: Du skal enten bruge en bridge eller et wireless accesspoint, der kan koble sig op til din router - det er ikke så kompliceret. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 06/10-07 03:09 
Kan man godt spejle sig i et spejlæg?
Og hvorfor hedder det lige netop et spejlæg?
og ikke bare æg på pande...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/10-07 22:41 
Hvor lang tid tager det, at få lavet et VISA-kort?

Nu er jeg snart træt af at vente på at få mit :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/10-07 22:55 
En uges tid?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/10-07 23:32 
@Elgen
Det du skal bruge hedder en bridge.

Jeg mener helt bestemt at min yndlingsrouter WRT54GL kan sættes til at bridge, men der er også mange access points (egentlig det du skal bruge) der kan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 21/10-07 19:38 
I Mario64 har min søn mistet Mario's hat i Snowland (level10). En ondsindet snemand har hatten på, men vi kan ikke få den tilbage. Vi har prøvet at hoppe på ham, slå, sparke og surfe på skjoldet direkte ind i snemanden, men han er komplet urørlig. Hvordan får vi hatten tilbage fra den lede snemand?
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 21/10-07 19:54 
@dRxl

Sådan en ynglings router har jeg stående i stuen. Men den er altså ikke så ynglings her hjemme, da jeg ikke kan gå online med min DS over skidtet. Kan du det og evt. lige fortælle mig hvordan jeg gør det?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 21/10-07 20:21 
Her er et link hvor én eller anden er gået _helt_amok_ med at skrive en DS WiFi guide han anbefaler også WRT54GL (eller pre version 5. WRT54G'ere) som det bedst mulige valg.

Jeg har ikke læst alt hvad han skriver, men går ud fra at hvis du gør, så vil du finde ud af hvordan man bedst muligt konfigurerer sin WRT54GL'er til at være DS access point.

ps. Hvis han noget sted i guiden anbefaler dig at opdatere dit firmware, så kan du roligt gøre det. Operationen er enkel og de hackede firmwares er super lækre i forhold til fabriksstandard.

Linket skal du da også have =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/10-07 20:43 
Jeg skal have lidt hjælp til køb af jap arcade maskiner. Jeg skal bruge en der er vertikal og en højsontal. Hvad kan de bedst lide i japan?
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 21/10-07 22:17 
@hulle

DS'en kan ikke klare WPA2-kryptering, du bliver nød til at 'nedgradere' til WEP.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HulleHulleSkrevet 22/10-07 15:26, rettet 22/10-07 15:27 
Jeg fik ikke læst den lange guide igennem, men tak for linket.

Satte min sikkerhed ned til WEP, som du foreslog Elgen, og nu virker det fint, tak for tippet.. Eneste problem er at jeg har haft stabilitets problemer med opretholdelse af forbindelse på den bærbare, siden den blev sat til WEP. Nogen teknisk forståelig forklaring på dette?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ZaPeZaPeSkrevet 22/10-07 15:31 
millennium>
I Mario64 har min søn mistet Mario's hat i Snowland (level10). En ondsindet snemand har hatten på, men vi kan ikke få den tilbage. Vi har prøvet at hoppe på ham, slå, sparke og surfe på skjoldet direkte ind i snemanden, men han er komplet urørlig. Hvordan får vi hatten tilbage fra den lede snemand?

Hvis jeg husker rigtigt skal man vist bare løbe rundt om ham nogle gange indtil han forsvinder :p
SumezSumezSkrevet 22/10-07 15:58, rettet 22/10-07 15:59 
Yep, samme trick som øjnene i spøgelseshuset. Lad ham få øje på dig, og så løb en gang rundt om ham så han bliver rundttosset. (bare løb i små cirkler rundt om ham et par gange, så sker det automatisk)

Det er i øvrigt muligt at udnytte noget der ligner en glitch til at få TO hatte. Men helt en glitch kan det ikke være, for samler du en hat op, mens du har en på i forvejen, vil Mario bruge den anden til at slå med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 22/10-07 17:31 
Jeg har måtte droppe WEP kryptering på routeren, min PC ville slet ikke opretholde forbindelsen :( Hvis nogen har nogen råd til hvordan dette kan lade sig gøre, så ville jeg blive glad.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ElgenElgenSkrevet 22/10-07 17:57 
Bruger du Windows til at administrere dine trådløse forbindelser? - eller et eller andet 'custom-tjavs' der fulgte med det trådløse netkort?

I sidstnævnte tilfælde, så ud med det og lad Windows administrere det; det er min erfaring at det klart er det der fungerer bedst.

Hvis det stadig ikke hjælper, så prøv at slette din trådløse forbindelse inde under internetforbindelser, og opret en ny (tror nok der er noget wizard-tjavs til formålet), det hjælper næsten altid for mig når min forbindelse går i spunk af uvisse årsager };-)

- og lige en sidste ting: Husk at bruge et LAN-kabel når du omkonfigurerer din router, eller risikerer du bare at din forbindelse ryger midt i det hele };-) (og det er er herre ufedt!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HulleHulleSkrevet 22/10-07 18:44 
Windows administrerer min internet forbindelse. Jeg må prøve at slette den under internetforbindelser efter omkonfigurering og se om det virker.

Det undrer mig at den ikke vil opretholde forbindelsen. Som sagt hvis jeg kører med WPA så er der ingen problemer, men lige så snart jeg skifter, så hopper den bare af i tide og utide. Af en eller anden grund så gemmer den heller ikke kodeordet som jeg skriver. Jeg prøver dit forslag om at slette forbindelsen helt og genskabe den. Hvis det ikke virker vender jeg nok stærkt tilbage med højlydt klagesang endnu engang :)

Tak for råd og vejledning.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ElgenElgenSkrevet 22/10-07 18:57 
Be my guest };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 23/10-07 15:31, rettet 23/10-07 15:33 
Så din post i Zelda PH-tråden; virker det nu?
- også med at få 'pc-bassen' smidt på netti?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HulleHulleSkrevet 23/10-07 18:15 
Yeap, dit foreslag lader til at have rettet problemet. Kører indtil videre uden pludseligt tab af forbindelse. Tak for hjælpen :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
ElgenElgenSkrevet 23/10-07 21:13 
np };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 03/11-07 09:18, rettet 04/11-07 18:48 
Nogen der ved hvor man kan finde en komplet liste over ps2-spil der er udkommet i platinum?

Samme spørgmål for PlayersChoice for GC-spil?

Links???

EDIT: Ja okay det var dumt; der findes naturligvis en Wiki om emnet...

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
QQSkrevet 04/11-07 18:35, rettet 04/11-07 18:35 
Jeg faldt tilfældigvis lige over den her artikel fra den 31 oktober på Ekstra Bladets hjemmeside. Hvor korrekt er den egentlig? Altså ikke hvorvidt det ene spil er mere banebrydende end det andet, men oplysningerne om spillene virker da overraskende rigtige når man nu tænker på at det bare er en artikel i Ekstra Bladet? Udover sædvanlige halve overdrivelser, er der vel ikke så meget at komme efter? Eller er der?

Ekstrabladets Top 10 over mest banebrydende spil
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/11-07 19:03 
Den er da vist ikke helt tosset, er den? Hvis man virkelig nit-picker, kan man sikkert finde nogle faktuelle fejl, men umiddelbart ser det da fornuftigt ud (vurderet ud fra min egen viden).
WikzoWikzoSkrevet 04/11-07 19:50, rettet 04/11-07 19:52 
Faktisk en ret god liste, selvom jeg synes, at bl.a. The Legend of Zelda, Half-Life og Tetris samt visse andre titler mangler.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/11-07 10:44 
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde et billede?

Jeg har set et billede af Master Chief, hvor han åbner hjelmen, og Mario stikker hovedet ud :-) Totalt griner, men underligt nok kan jeg SLET ikke finde noget med google picture search, og jeg har prøvet rigtig mange søgeordskombinationer: mario, master chief, face, halo og mange flere.
solid snakesolid snakeSkrevet 19/11-07 21:02 
På hvilken side har en høne flest fjer?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig