X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SlothSlothSkrevet 06/06-07 22:10 
Der er vel en mulighed for, at du kommer til at kortslutte nogle af de pins der sidder på hanstikket, enten ved at de bøjer, eller ved at de kommer i kontakt med det metal der næsten altid omkranser hunstikket.

Om det i sig selv er farligt (dvs. om systemet går i chok ved at du pludseligt skifter) aner jeg ikke.

Måske en VGA Switch er vejen frem?

http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=SW-VGA-49

149,- for en 4-way switch.
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 22:13 
Jeg har selv to af sådan nogle switches. Dog ikke lige den du linker til. Men der er voldsomt kvallitets tab ved opløsninger over 640x480. Men ellers ville det da klart være det nemmeste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 06/06-07 22:34, rettet 06/06-07 22:35 
Mig bekendt er VGA ind/udgange ikke mere følsomme end alt muligt andet. Det stammer nok fra den tid, hvor man fik at vide at man aldrig måtte tage stik ud eller sætte dem i mens en computer kører.

Det korte svar: Det bør ikke bekymre dig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-07 22:43 
Det regnede jeg heller ikke med. Takker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/06-07 10:01, rettet 08/06-07 10:02 
Måske er det ikke den rette tråd, men jeg kunne ikke lade være.

Hvad er forskellen på Windows og Titanic?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 08/06-07 10:05 
At de begge ender med at man har lyst til at give slip og synke ned i en kold ren død?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 08/06-07 10:09, rettet 08/06-07 10:19 
haha, nej Titanic gik kun ned en gang....! ;D!

Undskyld.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/06-07 09:56 
Nogle der ved hvad Speedball 2 Teaser kommer til og hvornår?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/06-07 12:20 
Kan man lave en diodelampe, som er lige så stor som en almindelig pære? Kan den lyse lige så kraftigt som f.eks. 40-60 Watt?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/06-07 13:44 
Så vidt jeg kan se, er man begyndt at lave diodelamper med almindelig pærefatning. Men de giver kun en lysmængde, som svarer til ca. 20% af en 25W glødepære, så de bruges kun til pyntebelysning. Der er åbenbart stadig et godt stykke vej til, at vi får "full scale" diodebelysning ;)

LED-online
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-07 08:32 
Der har da været snak om at man har udviklet LED-pærer, der kan bruges til normal belysning. Tror kun det er et spørgsmål om tid, før de kommer i salg?
Ved ikke om de er ligeså kraftige som en 40W pære.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/06-07 10:05 
Hyakotake>
Hvad er Fleksnes' incitament for at gå rundt og råbe "Deeyoh!"? Det virker temmelig fjollet, som jeg husker det.


Som jeg husker det... var han fan af Harry Bellafonte og The Banana Boat Song :)
TurricanTurricanSkrevet 18/06-07 10:14 
Hvorfor er det sådan, at samtlige (af dem jeg har set) LCD/Plasma, understøtter så få opløsninger?

For såvel 720p og 1080p skærme, har jeg kun set en 3-4 opløsninger der er tilgængelige via VGA/DVI, og ofte er skærmens højeste opløsning kun tilgængelig via HDMI. Er det mon af politiske årsager, da de fleste producenter også laver dedikerede PC skærme? Det burde da ikke være et problem, eller hvad?
The Gods pause for a moment...
AmbyAmbySkrevet 18/06-07 13:35 
Program i ASP hvor man kan oprette et spørgeskema.
Plads til kommentarer.

Det skal gerne komme ud i grafer til sidst.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 26/06-07 08:56 
Jamen, så vil jeg da lige spamme denne tråd lidt mere.
Jeg er blevet ret glad for Safari på Windows. Eller...jeg er på vej :)

Men min "back" museknap virker ikke mere. Nogle der kender en smart måde at få dette til at virke igen?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-07 16:50 
Kan jeg lade mine alm. 2500 mAh AA batterier op vha. play n' charge kittet på 360'eren? Altså udskifte batteri pakken i controlleren med de batterier jeg vil lade op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 13/07-07 10:28 
Teoretisk set burde du kunne, men jeg vil nok ikke anbefale det da det kredsløb, der slukker for opladningen igen nok ikke kan aflæse de korrekte værdier fra dine batterier.
Og så kan der muligvis også være tale om at laderen i controlleren udfører turboladning, hvilket dine batterier måske ikke kan klare.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 28/07-07 16:23 
Hvorfor er der så mange dyr i japanske computerspil som har en ildflamme for enden af halen? (Final Fantasy og Pokemon, eksempelvis).
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 28/07-07 17:06 
Fordi assfire er det nyeste nye?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/08-07 16:55, rettet 02/08-07 16:56 
Hvilken Superhelt er den stærkeste?

For mig står den mellem Hulk eller Silver Surfer han har nemlig besejret Galactus ;D!

ok jeg keder mig!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/08-07 17:40 
Jeg holder på Kratos.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-07 22:46 
Hvis vi snakker pre-Crisis, er det Superman. Han kan skubbe til Jorden og flyve hurtigere end lyset :-)

Alternativ: Solar (Valiant Comics). Han kan "gå ud" af tid og rum, og veksle stof til energi, eller omvendt. Han ryger også gennem et sort hul, og bliver derfor nødsaget til at "genskabe virkeligheden".
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-07 22:47, rettet 02/08-07 22:47 
Er der statistik for, om det er mere sikkert at sidde til venstre som bagsæde-passager end til højre?
XiwanaXiwanaSkrevet 03/08-07 11:13 
neros>
Hvilken Superhelt er den stærkeste?

Nate Grey(også kendt som X-Man). Han er den kraftigste/mægtigste telepat i verden! Hvad angår fysisk råstyrke er Hulk selvfølgelig den stærkeste - jo mere gal = desto mere stærk.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 03/08-07 11:25 
Hulk banker dem alle. Der er ingen grænser for hvor sur han kan blive ;D!

Foresten så kommer der en ny Hulkfilm med Edward Norton i hovedrollen.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 03/08-07 13:15, rettet 03/08-07 13:15 
Hyakotake>
Er der statistik for, om det er mere sikkert at sidde til venstre som bagsæde-passager end til højre?

Jeg har fået at vide, at det er mest farligt at side til højre som bagsæde-passager. Så en eller anden statistik findes der nok siden man er nået frem til det ;-)! Men hjælper dig med at finde en....orker jeg ikke;D!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-07 22:11 
Er der forskel på en advokat og en jurist? Arbejdsområde/uddannelse?
jaesjaesSkrevet 13/08-07 00:12 
Ja.
http://da.wikipedia.org/wiki/Advokat
http://da.wikipedia.org/wiki/Jurist
WehnerWehnerSkrevet 13/08-07 13:42 
Når man skal opregne, hvor meget en leje-lejlighed fylder i kvadratmeter, regner man fra ydervæg til ydervæg og lægger bagtrappe + fortrappe til.

Jeg har hørt, at det opregnes anderledes for ejerboliger - er det korrekt, og i så fald hvordan?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 13/08-07 13:45 
Hvad med evt altan?. Og regner man fra indersiden af ydrevæggen, eller fra ydersiden?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 13/08-07 13:47 
Ydersiden af ydervæggen for leje. Altan ved jeg ikke, men jeg gætter bestemt på, at den tæller med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-07 19:16, rettet 13/08-07 19:31 
Fandt dette link (med svarlink nederst):
http://www.dklf.dk/cgi-bin/bbs-gl/bbs_forum.cgi?forum=open&read=001908-000000.msg&session=46c08f254dd766e1&use_last_read=on&last_read=0

Kort sagt:
"Der er ikke forskel på opmåling til lejemål og ejerlejligheder." (som jeg ikke kan finde nogle steder)

Dog er det fra 2005, så der kan vel godt være sket en ændring indenfor de sidste par år.

EDIT: Også fundet dette: "Der er regler for opmålingen i Cirkulære om ejerlejligheder og boligfællesskaber § 35."
NeonodeNeonodeSkrevet 13/08-07 19:46 
Nogen der kender Ditte fra Skanderborg alder 16-20?
FourDFourDSkrevet 11/09-07 23:30, rettet 11/09-07 23:30 
Jeg har læst på nettet at nogle Gamecube spil skulle understøtte 480p, men jeg kan ikke få min Wii til at spytte billedet ud i HD, når jeg spiller mine GC spil.
Hvordan kan det være?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 12/09-07 08:34 
Så vidt jeg ved, er det kun NTSC-spillene der understøtter HD?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 12/09-07 14:03 
Lad os lige få noget på plads - 480p kaldes for progressive scan. Det har intet at gøre med HD.

Når det er sagt så forholder det sig sådan her med 480p på Gamecube:
-Der er nogen få PAL-spil der kan køre 480p, men det kan de kun på en NTSC Gamecube, der bruger freeloader.
-Ca. halvdelen af alle NTSC-spillene understøtter 480p. Det gør de også hvis man afspiller dem på en PAL-maskine via freeloader.

Så reelt skal man have fat i NTSC-spil, hvis man vil køre dem i 480p. Nu har jeg ikke fulgt med, men hvis der er en freeloader der virker på Wii, så burde der ikke være noget i vejen for at køre NTSC gamecube-spil i 480p på en PAL Wii.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-07 14:58 
Det er der heller ikke. Men var der ikke noget med at Nintendo har sørget for at man ikke længere kan bruge freeloader på Wii'en?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/09-07 15:01 
Jeps, det er lukket nu :!
QQSkrevet 12/09-07 15:09 
Så er det jo godt man har beholdt sin cube!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
FourDFourDSkrevet 12/09-07 20:38 
Jmog>
Så reelt skal man have fat i NTSC-spil, hvis man vil køre dem i 480p. Nu har jeg ikke fulgt med, men hvis der er en freeloader der virker på Wii, så burde der ikke være noget i vejen for at køre NTSC gamecube-spil i 480p på en PAL Wii.

Dang.. Ville ellers gerne have gennemspillet Metroid Prime i -progressive scan- op til udgivelsen af Corruption, men det lige at skaffe sig en NTSC cube, component kabler og en freeloader, er måske lidt overkill, for at opleve Samus i høj opløsning :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-07 20:45, rettet 12/09-07 20:46 
Men 480p er jo ikke høj opløsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/09-07 20:55 
Cartridge>
Dang.. Ville ellers gerne have gennemspillet Metroid Prime i -progressive scan- op til udgivelsen af Corruption, men det lige at skaffe sig en NTSC cube, component kabler og en freeloader, er måske lidt overkill, for at opleve Samus i høj opløsning :)

Hvorfor ikke bare nøjes med at skaffe sig NTSC-udgaven af spilet og en freeloader. Det er langt det nemmeste og billigste. Jeg tvivler også stærkt på at PAL-udgaven kan køre 480p. Der er af gode grunde ingen omfattende tests af hvilke PAL-spil der kan køre 480p, så som hovedregel kan man lige så godt gå udfra "ingen".

og Metroid ser blændende ud i 480p :-)
FourDFourDSkrevet 12/09-07 21:19 
Konsolkongen>
Men 480p er jo ikke høj opløsning :)

Nu ejer jeg så også kun en Wii, så 480p er the final frontier for mig :)

Må lige tage det op til overvejelse om jeg gider at bruge penge på det.. Tænkte bare, at når jeg nu alligevel havde anskaffet mig de satans component kabler, kunne det være rart at genopleve nogle GC klassikere i høj(ere) opløsning.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-07 21:22, rettet 12/09-07 21:22 
Det var nu heller ikke for at tage glæden fra dig. 480p ser virkelig super lækkert ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/09-07 22:15 
Kommer meget an på displayet - på mit HDTV ser 576i bedre ud end 480p fra Wii. Opløsningen er jo også højere.
QQSkrevet 12/09-07 23:36, rettet 12/09-07 23:39 
Jmog>
Hvorfor ikke bare nøjes med at skaffe sig NTSC-udgaven af spilet og en freeloader. Det er langt det nemmeste og billigste.

Han skal jo stadig bruge det originale og dyre Gamecube component kabel...

Beano>
Kommer meget an på displayet - på mit HDTV ser 576i bedre ud end 480p fra Wii. Opløsningen er jo også højere.

Jeg ved ikke om det ser bedre ud, har ikke prøvet, men der er faktisk heller ikke den store forskel på 480i/p på mit PX71, der deinterlacer så godt at progressive scan næsten bliver ligegyldigt. Og så skulle man jo næsten tro at 576i faktisk var bedre...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
FourDFourDSkrevet 12/09-07 23:39, rettet 12/09-07 23:41 
Syntes det er betydeligt rarere for øjet (og sjælen), når billedet bliver blæst op i 480p på min projektor.
Det er til at blive dum i hovedet af med det slørede billede 60hz giver, når vi snakker lærredformat.
Det føles også som om wiimoten reagerer bedre, hvilket jo nok skyldes at 480p giver et "hurtigere" billede.. så vidt jeg har forstået?
Skal vidst passe på hvad jeg siger her, da jeg har pinligt lidt forstand på det her med opløsning og hi-def :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
solid snakesolid snakeSkrevet 13/09-07 16:40 
Jeg ved ikke om spørgsmålet har været stillet før,
men nu spørg jeg ihvertfald...
Hvornår kommer der en 2er af internettet?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-07 16:54 
Når der kommer censur på 1'eren :)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 14/09-07 13:37 
Får man skældud, hvis man kommer til at slette internettet uden at lave backup?
Ting om dét og pis.
9'977 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig