X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-09 17:00 
Nej det giver vel egentlig mening?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 09/03-09 17:55 
Ovn, kogeplader og Kroebocop - Føj, jeg får pludselig minder om et mareridt jeg havde engang om noget stegt fisk klokken lort om natten...

Prøv at dampe coveret over kogende vand, det burde også have en god effekt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 19/03-09 17:35, rettet 19/03-09 17:39 
Jeg bliver ved med at modtage sådan et åndsvagt nyhedsbrev fra NPinvester (eller noget i den stil)- men jeg har aldrig tilmeldt mig nyhedsbrevet, og for at kunne afmelde det, skal jeg logge ind på en konto, jeg aldrig har oprettet.

Er det spam - eller er der nogen, der driver gæk med mig?
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 18:36 
Hvis du mener at "gæk" er det samme som phishing/we-want-your-money-and-profile-content, så lyder det meget så'n. Jeg ville MAX hurtigt få mit spamfilter til at genkende den, og aldrig gå ind på den konto.

Better safe than sorry.
XiwanaXiwanaSkrevet 19/03-09 18:47 
Det regnede jeg sådan set også med. Hvis det er spam, er det i hvert fald det mærkeligste spam, jeg nogensinde har fået. Der kommer et nyt "nyhedsbrev" hver dag med forskellige overskrifter, så det er ikke bare den samme smøre der kommer dag efter dag.

Jeg er dog ikke blevet spurgt om hverken kontonr. eller pinkode (endnu)!
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 18:50 
Jeg ville ikke selv turde (eller for den sags skyld spilde tid på det), men du kan vel se på mailen hvilket domæne den kommer fra? Altså f.eks. yada@npinvest.com. Hvis du så virkelig er nysgerrig kan du jo prøve at gå ind på npinvest.com (uden brug af links) og se hvad det er for noget... men som sagt, det bedste er nok bare at skodde det totalt.
JmogJmogSkrevet 19/03-09 21:32 
Xiwana>
Jeg er dog ikke blevet spurgt om hverken kontonr. eller pinkode (endnu)!

Det ville have været scam. Spam (som det her er) har kun et formål: At belaste verdens email-systemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-09 04:54, rettet 21/03-09 04:58 
Kan man få et bedre component kabel til Wii end det originale fra Nintendo? Billedet Wii'en moser ud er ganske elendigt, og til min store forbavselse er der tydeligt forskel i kvaliteten om man har den i 4:3 eller 16:9. Ved 16:9 opstår der meget tydelige skygger på bogstaverne i menuerne som næsten ikke er der ved 4:3.
Al denne galskab foregår i 480p.

Jeg kører alt component igennem min forstærker og tænkte at det måske godt kunne være den og/eller kablet derfra og til tvet der var synderen. Men da jeg ofte bruger min Xbox, med component, til medie center og i meget højere opløsninger synes jeg nok at jeg ville ha' lagt mærke til den slags.

Der er nogle meget utydelige skygger på bogstaverne i XBMC menuen når jeg kører 720p men ellers er det 99% perfekt. I 480p (både 4:3 og 16:9) var billedet som forventet helt perfekt og uden skygger af nogen grad.

Det skal også siges at jeg forsøgte mig med at klemme 16:9 fra Wii sammen til 4:3 og omvendt strække 4:3 til 16:9 for at se om det var mit tv der lavede lort i den. Det var det selvfølgelig ikke.

Kan der fås noget bedre? Er mit kabel i stykker eller er det bare endnu et Nintendo produkt i al sin pragt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-09 12:04, rettet 21/03-09 12:04 
Jeg har ikke nogen løsning, men vil blot medgive at Wii'en smider et elendigt billede ud i 16:9 - jeg oplever dog andre "fejl". Jeg har lavet lignende test som du, og har måttet indse at jeg enten bare må leve med et elendigt 16:9 billede fra min Wii, eller spille i 4:3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-09 14:20 
Ok jeg er da glad for det ikke kun er her :) Jeg synes også den røde farve bløder nogen gange. Det virker som om de har synes at en composite effekt var sagen selvom man vælger 480p...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/03-09 18:08 
Er der en måde man kan se alle ens kommentar fra Youtube?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 21/03-09 20:14 
Altså dem du selv har skrevet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/03-09 20:19 
ja
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 22/03-09 03:30, rettet 22/03-09 03:37 
Jeg har også lagt mærke til elendig billedkvalitet fra min Wii med component-kabel i 480p 16:9 på min 1080p projektor. Det er et uoriginalt kabel, men det er jeg næsten 100% sikker på ikke gør situationen værre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-09 03:47, rettet 22/03-09 03:54 
Det afhænger også meget af spillene synes jeg. Mario Galaxy, Sonic atSR samt Nights 2 står alle nogenlunde skarpt. Mens Residente Vil 4, Umbrella Chronicles og selv Wii menuen er MEGET uskarpe.

Kunne være sjovt at sammenligne et GCN spil i 480p på henholdsvis Wii og GameCube. Jeg vil umildbart gætte på at det ser bedst ud på GCN.

Ligegyldig info: Vidste i at man ved at lave mods på GameCubens component kabel kan hive både VGA og optisk lyd ud (Stereo of course). Så det at porten faktisk hedder "Digital" er ikke så forkert som mange tror :)

Wii kan intet der bare ligner. Omend det er forståeligt at GameCube aldrig havde bedre lyd end Stereo (og PLII) så må man undres over at der på et eller andet tidspunkt i Wii'ens udvikling har siddet en spade til et møde og sagt "HDMI og Dolby Digital? Jeg tror simpelthen ikke på det...".

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 22/03-09 10:07 
Lige netop RE4 Wii Edition, ser bare grimmere ud end andre Wii-titler, fordi Capcom har været nogle dovne sjufter og ikke lavet "rigtig" 16:9, AFAIK.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/03-09 12:02 
Det irritere mig virkeligt, at man ikke kan få et bedre 16:9 signal ud af Wii. Jeg har prøvet med et originalt RGB-scart kabel, hvilket blot giver nogle meget mærkværdige artifacts/skygger i 16:9. Der kommer nogle lange lodrette streger hvor imellem der desuden er nogle vandrette, så der nærmest er et skyggemønster henover hele skærmen, som dog er svært at se, når billedet er i bevægelse. Uden at tage for meget opmærksomhed fra KK's problem, vil jeg gerne høre om andre har oplevet noget lignende?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-09 16:28 
Echelon VI>
Uden at tage for meget opmærksomhed fra KK's problem, vil jeg gerne høre om andre har oplevet noget lignende?

Go ahead jeg tror ikke der er nogen løsning alligevel :)

Hanky> PS2 og GCN versionerne af RV4 er da i 16:9? Eller PS2 versionen er, spilles den i 4:3 får man letterbox som man også får på GCN. Er Wii versionen ikke bare GCN spillet med de ekstra ting fra PS2 og så den højere opløsning for at give rigtig 16:9? Eller tænker du på noget helt andet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 22/03-09 16:32 
Nu har jeg ikke selv prøvet det, men jeg er ret sikker på at RE4 er anamorphic i PS2-udgaven. I GCN-udgaven er den bare letterboxed, som du nævner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-09 17:16 
Med anamorphic mener du at der er rigtig 16:9 ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 22/03-09 17:40 
At man udnytter alle linierne i billedet og så "klemmer" fjernsynet helheden sammen for en højere opløsning, end når man bare klipper en del af billedet væk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 22/03-09 22:02 
Er der nogen, der ved, om Culdcept Saga til 360'eren er regionsfrit? Det udkom vist nok aldrig i en PAL-version.
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 22/03-09 22:29 
Måske lidt hjælp her?.

Link...
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 23/03-09 13:31, rettet 23/03-09 13:40 
Jeg kan ikke finde den tråd hvor man kan låne og udlåne transfer-kablet til overførsel 20GB->120GB X360 Hard disk, hvor er den?

Alternativt spørgsmål: Er der nogen i KBH eller omegn (eller andet vilk. sted i landet, men så skal det jo sendes) der har eet jeg kan låne?

EDIT: Fandt en tråd der passede };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 23/03-09 13:41 
Mener du ikke Kon Solkongen (eller Sidney Liight blandt venner)? Hvis man er fra Finland kan det dog godt skrives Konsolko Ngen.

Badum badum og så det lange, tiiisch.
HeroldHeroldSkrevet 23/03-09 13:45 
Konsolko Ngen er faktisk fra Afrika.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 14:38 
Er der blevet slettet noget fra tråden her? Jeg kan ikke få jeres indlæg til at give meget mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 23/03-09 14:43 
Tror det er en follow-up på det der sker ovre i 'Hvad kom ind ad døren'-tråden };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 14:45 
Ja det ser jeg nu. Jaes for helvede... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 23/03-09 15:20 
Ja, pis, det blev åbenbart postet i en forkert tråd!
QweetixQweetixSkrevet 23/03-09 20:24 
Er Tales Of Symphonia Pak'en (GC) nogensinde blevet udgivet i Skandinavien? Hvis ja, hvor kan jeg få den? :P
RJKRJKSkrevet 23/03-09 23:14 
Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
QweetixQweetixSkrevet 23/03-09 23:37 
Thx...
XiwanaXiwanaSkrevet 24/03-09 00:19 
@ Wonderboy: Tak for linket!
[inspirational quote here]
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-09 15:19 
Hanky>
Lige netop RE4 Wii Edition, ser bare grimmere ud end andre Wii-titler, fordi Capcom har været nogle dovne sjufter og ikke lavet "rigtig" 16:9, AFAIK.

Det er ikke den eneste titel hvor Capcom har været mega dovne; Også Umbrealla Chronicles har sorte bjælker i hver side, og kører i noget der ligner 14:9. Samme problem er aktuelt i No More Heroes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 24/03-09 15:53 
Hvis det samme er tilfældet for Umbrella Chronicles, har vi vel dér svaret på, hvorfor netop de to titler ser grimmere ud hos Kon Solkongen :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-09 15:59 
Men det gør Wii-dashboardet jo også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-09 16:02 
Qweetix>
Er Tales Of Symphonia Pak'en (GC) nogensinde blevet udgivet i Skandinavien? Hvis ja, hvor kan jeg få den? :P

Kan du ikke bruge den engelske udgave?
RJKRJKSkrevet 24/03-09 16:21, rettet 24/03-09 16:25 
Vi (i hvert fald jeg) taler om den her:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Jeg troede faktisk at den var JAP only, så mit svar var nok for hurtigt, for den kom vist i EU (dog uden GB Player). Jeg tror dog stadig ikke den var i Skandinavien - jeg har i hvert fald aldrig set den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
QweetixQweetixSkrevet 24/03-09 17:02 
RJK: Pak'en blev udgivet i Frankrig, dog uden Game Boy Player... Tror jeg må have fat i den gennem Ebay.fr :)
RJKRJKSkrevet 24/03-09 17:03 
Ja, det samme jeg kom i tanke om :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 24/03-09 17:44 
Den kommer vist snart til danmark:

Gc, se spørgsmålet. 20 euro for at sende til danmark.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
QweetixQweetixSkrevet 24/03-09 18:08 
Fum: Det er mig der har stillet det spørgsmål :P
QQSkrevet 28/03-09 20:51 
Hvor er det billigst at købe Blu-Ray i Danmark?
Jeg plejer at handle på Play, men jeg er på udkig efter Pixar film i danske udgaver, dvs. med både dansk og engelsk tale.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/03-09 01:33 
Brug highdefprices.com og søg kun på danske butikker.
http://highdefprices.com/avsearch.php?l=dk
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 06/04-09 01:35 
Skal man regne med at få en dvd som man har bestilt 28/03/2007 på Play?
Den står stadig som awaiting stock så den burde være lige om hjørnet.. :D
Nå ikke... hmm
Det er The Thirteenth Floor som jeg har bestilt med danske tekster. Men jeg har nu opgivet håbet. Men lidt sjovt de ikke har annulleret orderen efter 2år..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-09 02:41 
"Awaiting stock" betyder jo netop at de ikke har den på lager til at sende... også kendt som "restordre", som igen betyder "du kan nok godt glemme alt om at få den".

Men skriv da og spørg om de har glemt den, og få opdateret din status - sandsynligvis til "Cancelled" :-)
solid snakesolid snakeSkrevet 06/04-09 11:08 
Det ved jeg da godt.. :-D Sidst sørger de selv for at anullere en anden order da den var udgået. Så det er derfor jeg ikke har gjort noget ved det. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 13:23, rettet 06/04-09 13:24 
Play er lidt underlige med hensyn til ordre de ikke kan levere. Jeg har ventet ca. et halvt år på "The World Ends With You" til NDS, og regner ikke med at få det - det underlige er så, at produktet ikke bare bliver fjernet fra deres sortiment. Det uheldige er så, at man kun kan ringe til Play, og ikke kontakte dem via mail.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-09 17:28 
Play har da en kunde-mail!!! Den er bare sindssygt godt skjult og jeg kan ikke huske hvordan man finder den frem...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig