X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 13:53 
Kan du bedre lide de grimme flade knapper end Sanwas?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/09-17 13:55 
Jeg kan bedre lide de rare, flotte og seje flade knapper end Sanwas, ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/09-17 13:55 
Det er ingen skam at bruge Sanwa sticks til shooters. Det kan godt være Seimitsu er lige den grad strammere, men hvis du ikke kan gennemføre en shmup med et Sanwa-stick, kan du alligevel heller ikke med Seimitsu :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/09-17 13:57 
Det er også et spørgsmål om, at der er masser af fighters til PS4, men ud over Ghost Blade, så kan jeg ikke komme i tanke om en shmup til PS4, som jeg gider spille :)

Hvor fanden i helvede bliver den Progear af...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/09-17 14:01, rettet 01/09-17 14:04 
Garegga, Dangun og Dariusburst??

Jeg tror på at Progear kommer på et tidspunkt. Jeg har svært ved at tro på det med at Capcom skulle være i vejen. Men vi ser nok ting som Dodonpachi og Batrider inden.... hvis alt går godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-17 14:06, rettet 01/09-17 14:07 
Naiera>
Jeg kan bedre lide de rare, flotte og seje flade knapper end Sanwas, ja.

Du er syg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 01/09-17 14:11 
Jeg tror det er Namco-pinden som gav mig en forkærlighed for flade knapper.

Sumez>
Garegga, Dangun og Dariusburst??

Hæhæ, Battle Garegga havde jeg da helt glemt :)

Darius plejer ikke at sige mig noget; er det her burst-noget anderledes? Og hvordan får man fat i Dangun Feveron?

Jeg håber af hele mit hjerte at du har ret, med hensyn til Progear. Det er mit shmup-nirvana.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/09-17 14:14 
Dangun er det samme som Garegga, digital only på japansk PSN. Og det er jo på vej med Ketsui og Mahou Daisakusen. Det er spændende hvad der kommer bagefter.

Hamster kommer også med nogle NMK-shooters, det kan godt blive sjovt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/09-17 16:52 
Jeg har da en fysisk udgave af Garegga. Bare uden en skive ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 02/09-17 15:53, rettet 02/09-17 15:54 
Jeg sværger til mine LS-41 til shmups - spiller alligevel sjældent fighters :) Men kan bedre lide Sanwa knapper. Seimitsu knapper kan have friktion mod siden, hvis man ikke rammer dem lige på - det har jeg aldrig oplevet med Sanwa.
Er dog samtidig også enig i, at en Sanwa stick nok er det mest alsidige og formentlig bedst til fighters også.
j/k
Soren47Soren47Skrevet 05/09-17 23:11 
Nogen med et link til den side med listen over PAL-optimerede NES-spil som Sumez lavede? (Fx Sumez :b)
SumezSumezSkrevet 06/09-17 08:06, rettet 06/09-17 08:07 
http://gw.eternal.dk/pal

Den er en lille smule uoverskuelig pt. med en masse dubletter, fordi jeg har haft åbnet offentligt for bidrag, og har ikke ryddet op i bidragene endnu. (som anonym har man adgang til at oprette, men ikke til at slette, naturligvis), og der er en vis meget entusiastisk amerikaner der har været i gang med at dele ud af sin viden :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 06/09-17 10:59 
Fedt at folk har været så glade for at tilføje til listen! :)
SumezSumezSkrevet 06/09-17 11:05, rettet 06/09-17 11:05 
Ja, af en eller anden grund findes der ikke nogen ordentlige lister andre steder. Jeg har allerede selv gjort brug af den flere gang ved nyindkøb. Har ikke noget imod en PAL-titel hvis jeg kan spille den fint på en NTSC-maskine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-17 11:52 
Især ikke hvis det er SCN!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/09-17 11:56 
Nej det er bare det bedste <3
Hvis jeg ikke kan få en græsk spilæske, så er finsk helt klart andenprioritet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/09-17 08:41 
Nogen der kender eller har prøvet at handle med Alternate.dk? Jeg stoler normalt ikke på online shops som ikke har en lokal adresse og bruger trustpilot karakterer. Deres trustpilot anmeldelser ser også vildt konstruerede ud.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 10/09-17 10:50, rettet 10/09-17 10:51 
Jeg købte nogle PS4 controllere fra dem. Der stod ikke om det var v2 på siden, og det viste sig at det var den første model. Men det var et sats fra min side, så reelt ikke nogen kritik af dem.
Pakken var dog fremme overraskende hurtigt, så ikke noget at udsætte der.
Jeg mener de sender fra Tyskland.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 10/09-17 11:06 
Ja, Alternate sender fra Tyskland. Jeg købte for nyligt noget USB-stick og nogle brændbare blårejer hos dem, og det gik sådan set fint.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/09-17 21:39 
Tak for det - så er jeg mere tryg ved stedet. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 10:43 
Findes der nogen betegnelse for nye spil udviklet til retro platforme (f.eks. 8/16bit)?
SumezSumezSkrevet 12/09-17 11:02 
Homebrew
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 11:52 
Homebrew er for bredt - dækker ikke kun retro platforme.
SumezSumezSkrevet 12/09-17 12:06 
Så er "retrodev" det eneste bredt omfattende udtryk jeg har set folk bruge.
Hvilke ikke-retro platforme dækker homebrew forresten over i dag? Synes aldrig jeg hører om PS4 og XBone "homebrew".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 12:14 
For det meste anvendes homebrew til retro konsolplatforme i dag, men på Xbox, Wii, PS2, PSP, etc. var der masser af homebrew mens maskinerne stadig var på markedet. Grunden er nok de aktuelle platforme er sværere at jailbreake Homebrew bruges også mest til ikke-kommercielt udvikling svjv.
SumezSumezSkrevet 12/09-17 12:55 
ja, ellers er det bare "indie-udvikling" :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 13:05 
Ja :) Der er noget bare ikke en betegnelse, så må vi bare fortsat kalde det "nye spil til gamle maskiner" :D
SumezSumezSkrevet 12/09-17 13:11 
Eller C64 homebrew, NES homebrew, NGage homebrew, osv. Det plejer at være til at forstå.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 13:13 
Nej for betegnelsen jeg søger er NYE spil til GAMLE platforme - uanset om det er kommercielt , eller ej.
DarkenDarkenSkrevet 21/09-17 02:34, rettet 21/09-17 02:36 
TLDR:
Hvis jeg skal sende en vare retur til Kina, hvorledes skal jeg forholde mig til told og sådane? Det er jo en retur vare og ikke et salg, eller hvad?


Jeg har købt noget i en dansk webshop (.dk domain og dansk sprog), som så viste sig at være en kineser biks (som i der bliver sendt fra kina og email dialog forgår på knap så godt engelsk) . De har så klokket i orderen og jeg har skrevet frem og tilbage med dem og det har ikke gået så godt. Jeg har meldt at jeg ønsker så at sende sol brillerne (2 stk) retur og så kan de sende mig de rigtige. De piver så over at det vil koste os begge en del penge at sende frem og tilbage (hvilket er sandt) og jeg har tilbudt at hvis de nu blot sender mig et par af de rigtige eller giver mig 50% så er det fint. Det har de sagt nej til og er gået fra at ville refundere først 15% til 20% og nu til 25%.

Jeg har tænkt mig at skrive at det kan jeg ikke kan nøjes med og jeg ønsker at sende retur og er så i tvivl hvorledes jeg skal deklarere pakken.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 21/09-17 08:53 
Irriterende situation :( Jeg har lært altid at sikre mig hvor varer bliver sendt fra..

Du kan jo nærmest være ligeglad med deklarationen - det er jo kinesisk import i deres ende ;) Det nemmeste er at spørge på postkontoret, når du sender den.
j/k
scavengerscavengerSkrevet 14/10-17 12:50, rettet 14/10-17 12:51 
Jeg har forsøgt at Google men synes ikke at kunne finde hvem der synger i den nye Samsung reklame. Teksten slutter noget i retning af: "Come feel the power". Det kunne være Adele, men er ikke sikker.
Nemo me impune lacessit
BlumarinaBlumarinaSkrevet 14/10-17 14:38 
Sweet Spirit hedder kunstneren og sangen hedder The Power.
scavengerscavengerSkrevet 14/10-17 19:44 
Mange tak :-)
Nemo me impune lacessit
Captain NCaptain NSkrevet 19/10-17 15:37, rettet 19/10-17 15:41 
Okay, så jeg har lige fået købt mig en 12 stik stikdåse så jeg kunne få alle mine ting sat til uden hele tiden at skulle skifte stik ud.

Men da jeg så skal til at plugge det nye stik i væggen ser jeg at det er et trebenet stik med jord som ikke passer i min kontakt.

Kan nogen herinde give mig mig et tip til hvor jeg kan finde mig en Jord til normal adapter?

Jeg var inde i Brinck Elektronik Idag men de kunne ikke hjælpe mig.
Syntes da selv det virker som et meget simpelt problem så er lidt overrasket over det kan være så besværligt at finde en løsning på
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-17 15:51 
Det nemmeste er nok at finde et almindeligt stik som du skruer på i stedet for. Det har de helt sikkert i Brinck :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 19/10-17 16:39 
Er slet ikke forstand på hvordan man skruer eller adskiller den slags korrekt.
Havde troet en lille adapter ville ha' været nem at finde
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 19/10-17 17:03 
Prøv at tjekke om ikke der er en skrue på selve stikket. Hvis der er, skru den ud, åben stikket og kig indeni. Det er ikke umuligt at man derinde finder en ny skrue som kan skrue selve jordbenet af. Det har jeg set før.
Captain NCaptain NSkrevet 19/10-17 17:15 
Tager lige et kig når jeg kommer hjem.
Er dog stadig overrasket med alle de adapters og converters på market at der ikke er en simpel plug solution.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
WonderboyWonderboySkrevet 19/10-17 17:32, rettet 19/10-17 17:36 
Kan man ikke bruge sådan en måske?.

https://www.av-connection.dk/?PGr=2220

Link...
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 19/10-17 17:49 
Ellers kan en tang eller nedstryger også ordne det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 19/10-17 17:59 
Ja, jeg har også brækket jordben af støbte stik et par gange med en tang.
SumezSumezSkrevet 19/10-17 18:11 
Captain N>
Er dog stadig overrasket med alle de adapters og converters på market at der ikke er en simpel plug solution.

Kig efter en helt almindelig stikdåse med hul til jord-ben men almindelig to-benet udgang. Det fjerner selvfølgelig formålet i at samle alt i én 12-delt stikdåse, men det gør en "adapter" vel også i sig selv?

Alternativt, så bor et hul i din stikdåse så der er plads til benet. Det gjorde jeg selv med en gaffel engang til SSKT i mangel af bedre. :P

Men den nemmeste løsning er selvfølgelig, som folk foreslår, bare at skrue en ny stikprop på. Det kræver ikke lodning eller noget, det er virkelig nemt! Bare skrue den blå og brune ledning inde i kablet fast i hvert terminal, det er lige meget hvilken der går i hvilken. De ser sådan ud indeni, så simpelt er det:

Svar på dumme spørgsmål-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/10-17 18:13, rettet 19/10-17 18:13 
...og så antager jeg selvfølgelig at du leder efter løsningen fordi det ikke er muligt at bruge andre kabler til det apparat der har jord-benet? Jeg synes ellers det er sjældent at man ser den slags stik på andet end almindelige strømkabler, og den slags er jo som regel nemme at udskifte.

Hvad er det iøvrigt for en maskine der har det stik? Er der nogen grund til at det eksisterer? Er det muligt, at den faktisk ville være bedst tjent MED en rigtig jordforbindelse? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 19/10-17 18:15 
Hvis det er støbt sammen i 1 stik, så kan du tage en papegøjetang og knække jordbenet af. Har gjort det ved adskillige power kabler til PC´ere og det knækker lige så fint af, uden problemer. Det var et fif jeg engang fik fra en ven som sidder i noget IT Support, hvor han jævnligt havde brug for at fjerne dette ben :D
Spiller nu: Animal Soccer World
Captain NCaptain NSkrevet 19/10-17 18:25 
Er virkelig en klovn når det kommer til alt der kræver man skal skille ting ad :/

Det er også pokkers jeg ikke så det da jeg købte den stikdåse.

Jeg vil helst bare ikke permanent ødelægge stikket
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 19/10-17 18:28 
Kan du ikke returnere det og købe et andet?
JmogJmogSkrevet 20/10-17 02:12 
Som tidligere sagt, skru det op og se om ikke det bare kan skrues af. Så ødelægger du ikke noget.
ElgenElgenSkrevet 20/10-17 08:10 
Jeg plejer at bruge min Dremmel til at fjerne jordbenet, hvis der ikke er brug for det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
fumfumSkrevet 20/10-17 11:00 
Ja. Du har jo ikke jord i forvejen i dine kontakter, så bare bræk det af med en tang.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig