X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
JmogJmogSkrevet 28/02-15 18:17 
millennium>
Næsten hver gang jeg går ned i vores kælderrum, så kan jeg mærke en øget tissetrang. Når jeg så går op i lejligheden igen, så forsvinder trangen igen.

Er der en logisk forklaring på dette? Noget med trykket ved en mindre op/nedstigning? Eller er det rent psykisk? :-D

Du har været ulv i dit tidligere liv. Den sibiriske bjergulv, som typisk lever i huler. Din ulvesjæl husker det og presser din biologi til at gøre som en ulv og markere territoriet, så de andre ulve ved de skal skrubbe af.

...eller som Naiera siger, der er koldere, hvilket har en klar effekt på blæren. Mit bud er dog langt mere plausibelt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-15 19:00 
Det var dog en forfærdeligt uvidenskabelig forklaring. Den rigtige forklaring er langt mere simpel... Han er varulv :)
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 28/02-15 19:07 
millennium>
Næsten hver gang jeg går ned i vores kælderrum, så kan jeg mærke en øget tissetrang. Når jeg så går op i lejligheden igen, så forsvinder trangen igen.

Er der en logisk forklaring på dette? Noget med trykket ved en mindre op/nedstigning? Eller er det rent psykisk? :-D

Jeg har det helt på samme måde. Jeg tisser langt hyppigere, når jeg har det koldt. Jeg læste om fænomenet for nogle år siden og det skyldes simpelthen, at når dit blod trækker væk fra dine yderligheder for at varme din krop og dit blodtryk derved stiger, går dine nyrer også igang med at flytte væske ud af din krop for at gøre plads til mere blod. En betydelig del af den væske ender så i din blære. Så det er bestemt ikke noget du bilder dig ind. ^_^
millenniummillenniumSkrevet 28/02-15 19:22 
Vores kælder er bare ikke særlig kold. Så det kan godt være teorien om jeg ønsker at pisse territoriet af i kælderrummet, forbi mit indre dyr synes det er mit rum.
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 28/02-15 19:49 
Jeg hælder mest til det faktum at kælderen er mere end almindelig dyb og at de mange atmosfæres tryk påvirker blæren.

Det giver mening!
Græsset ER grønnere på den anden side!
Soren47Soren47Skrevet 28/02-15 20:05 
Jordstråler!
ElgenElgenSkrevet 06/03-15 17:36, rettet 06/03-15 17:38 
Vil høre om der er nogen herinde der har forstand på hvordan Facebook-pages fungerer.

Jeg har en lille Facebook-page omkring mine arcadereps, legen med elektronik osv. og har efterhånden samlet mig en lille fanskare (likes) på små 170 personer....

...eller har jeg?

Jeg har nemlig hørt rygter om, at med mindre man betaler Facebook for et såkaldt "post boost" (pr post), kan man ikke være sikker på at dukke op i feeds hos alle ens likers (der ikke aktivt har valgt ikke at få opdateringer).

Det er jo lidt svært i praksis at kontrollere hvor mange man *ikke* når; kan kun se hvor mange der kommenterer, like'er osv. Er der nogen herinde med mere forstand på pages end jeg (måske en der admistrerer en page for er komercielt produkt, firma el.lign.) der kan be- eller afkræfte?

Hvis det er tilfældet, overvejer jeg nemlig at lave en åben gruppe hvor kun admin (mig) kan poste i stedet for. For der er jeg nemlig ret sikker på, at alle posts når alle medlemmer (correct me if I'm wrong).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
QQSkrevet 06/03-15 18:33, rettet 06/03-15 18:35 
Du er fucked uanset.

Facebook moderer automatisk brugernes feed, alt efter hvad de oftest klikker sig ind på. Så hvis en bruger sjældent kigger/klikker på din side eller gruppe, kommer dine opslag ikke frem, uanset hvilken type du vælger. Det fede ved Pages (har selv en fanside for mit band med +500 likes) er, at du kan se hvor mange dit opslag er nået ud til. Ved grupper har du ikke det samme overblik. Og ved begge afhænger dit "output" af hvor aktive dine "brugere" er.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ElgenElgenSkrevet 06/03-15 18:56, rettet 06/03-15 19:21 
Kan du så måske forklare mig præcis hvad "reach count" for en post dækker over?

EDIT: Never mind, fandt selv denne: https://m.facebook.com/help/241332825914969
Mine reach counts er typisk mellem 150 og 300 efter et par dage, så det er vel ok, tænker jeg, når jeg har 168 like'ers?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
QQSkrevet 06/03-15 23:44 
Ja. For hver bruger der interagerer med din post (liker, deler, kommenterer osv), spredes dit opslag til brugerens venner. Hvis vennerne ligeledes interagerer og spreder det videre, er du igang med at gå viralt ;) Laver du et opslag der er populært, er det ikke ualmindeligt, at det har et reach 10 gange større end dit antal følgere.
Ligeså vil flere af dine følgere få opslaget vist i deres feed, hvis facebook-algoritmen forstår, at det er et "godt"/populært opslag du har lavet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/03-15 03:33 
Har fået at vide jeg ikke er en nerd.... men en geek.
Hvad er en geek på dansk hvis han ikke er en nørd :D ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 07/03-15 03:57 
Det betyder præcis det samme.

Min lillesøster påstod engang hårdnakket, at "pink" ikke betyder lyserød.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
amnesiaamnesiaSkrevet 07/03-15 07:01 
Pink må altid være lyserød, men lyserød er ikke nødvendigvis pink.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/03-15 09:32 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 07/03-15 10:08 
Er Mass Effect 1 virkelig kun udgivet til Ps3 fysisk i trilogipakken?
XiwanaXiwanaSkrevet 07/03-15 10:48 
Ja, desværre.
[inspirational quote here]
Soren47Soren47Skrevet 07/03-15 11:00 
Øv. Den er så meget dyrere end de andre enkelte udgivelser :b
BeanoBeanoSkrevet 08/03-15 17:02 
Hvorfor er eBay begyndt at opkræve et import gebyr på ca. £10, selv for indkøb fra UK?
HankyHankySkrevet 08/03-15 17:27 
Det har jeg ikke set noget af, og jeg købte flere ting så sent som i går aftes? :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 08/03-15 17:42, rettet 08/03-15 17:44 
Det må være en anden leveringsform (Global Shipping Program) som nogle sælgere er begyndt at anvende som bare optræder som seperat import gebyr på PayPal. Gør det bare enormt forvirrende at det kun vises sporadisk i iPad app'en (selv for den samme vare!) som noget nyt. Bras.
OdinOdinSkrevet 08/03-15 20:40, rettet 08/03-15 23:13 
ChronoSousa>
Har fået at vide jeg ikke er en nerd.... men en geek.
Hvad er en geek på dansk hvis han ikke er en nørd :D ?

Ordet "geek" har mange hundrede år på bagen og var oprindeligt en som bed hovedet af høns på markeder og omrejsende freakshows. Nerd er fra omkring midten af det tyvende århundrede og blev oprindeligt brugt til at beskrive konservative, kedelige mennesker (det er heller ikke svært at se, hvordan den nuværende betydning hurtigt voksede ud af den oprindelige, da nørd-stereotypen vi kender alt for godt fra 60'erne og helt op gennem 80'erne generelt gik temmelig konservativt klædt og aldrig var videre hip eller med noderne.)
Det danske ord "nørd" var i øvrigt et, som Kim Schumacher opfandt, da han skulle omtale filmen Revenge Of The Nerds.

Etymologi til side, så overlapper de to ord så meget, at det kan være lidt svært at definere dem idag. "Geek" har dog stadig en smule mere negativ konnotation end "nerd", da nerd (ihvertfald idag) tillægges nogle positive egenskaber (typisk et nøjt niveau af specialviden) udeover de negative, hvorimod geek ikke har så meget andet end "social afviger"-stigmaet kørende for sig. Skal vi tage "dork" med også, så ligger det betydeligt tættere på geek end nerd, da det heller ikke typisk bliver tillagt noget postivt.
JmogJmogSkrevet 08/03-15 21:03 
Beano>
Det må være en anden leveringsform (Global Shipping Program) som nogle sælgere er begyndt at anvende som bare optræder som seperat import gebyr på PayPal. Gør det bare enormt forvirrende at det kun vises sporadisk i iPad app'en (selv for den samme vare!) som noget nyt. Bras.

Ja, det er reelt en "betal importmoms/gebyr nu, så du ikke skal gøre det ved modtagelse". Ideen er god nok da man så slipper for Postdanmarks 160kr gebyr, men det tager åbenbart ikke højde for at det ikke var en risiko ved EU til EU salg.
SumezSumezSkrevet 08/03-15 21:38 
Ja skrev lidt frem og tilbage med en UK sælger omkring det, og det er ikke noget han selv havde valgt. eBay tvinger det åbenbart ned over hovedet på dem - men han tilbød at sende normalt direkte til mig, og tilbagebetale differencen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/03-15 01:17 
Hmm, underligt at det ikke står på alle annoncer så.
millenniummillenniumSkrevet 11/03-15 15:41 
Hvordan overfører man sin gamle Nintendo konto (oprettet på Wii) til en anden Wii, så man kan spille sine tidligere indkøbte Wii store spil, på en ny Wii?

(Forventer at Nintendo ikke har gjort det alt for nemt).
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 11/03-15 15:47 
Så vidt jeg husker, er eneste mulighed at kontakte Nintendo og få dem til at gøre det (sende begge konsoller ind til dem).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 11/03-15 16:47, rettet 11/03-15 17:44 
O_O !!!!!!!!!

De skal da endelig ikke gøre det for nemt (hvis man f.eks. pludselige står med en defekt Wii).
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 11/03-15 18:12 
Hvor slår man venner fra på facebook, altså ment med, så andre mennesker ikke kan tjekke hvem jeg er venner med, før de er venner med mig.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/03-15 18:22 
Hvis du hopper på din egen profil, og klikker på -> Friends -> Manage (pen/blyant ikon) -> Edit Privacy

Det hedder selvfølgelig nok noget andet, hvis din Facebook er indstillet til Dansk, men placeringen burde være den samme.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
solid snakesolid snakeSkrevet 11/03-15 18:40, rettet 11/03-15 18:44 
Takker.. :-) det prøver jeg lige af..

Det hjalp.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 16/03-15 11:47, rettet 16/03-15 11:47 
Hvilken slags affald er 3 1/4" disketter? Plastik? Elektronik? Småt brandbart?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 16/03-15 13:32 
Elektronik, da der er magnetstrimler i.
WonderboyWonderboySkrevet 16/03-15 16:12, rettet 16/03-15 16:13 
Samme sted som videobånd måske?.
Men hvis du vil smide nogle ud, synes jeg du først skulle høre om nogle kunne bruge dem?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 16/03-15 19:51 
God pointe. Der er vel efterhånden ingen nye i produktion, vel?
WonderboyWonderboySkrevet 16/03-15 20:49 
Tror også du har skrevet forkert, er det

5 1/4 Floppy Disk eller 3 1/2 Floppy Disk
du mener? at du vil smide ud?.

Tror ikke der er mange steder hvor man kan købe nyr da.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 17/03-15 11:18 
Oh sorry, my bad, det er selvfølgelig 3 1/2 discs. Er i gang med en oprydning i gamle Amiga disketter. Ikke alle har overlevet tidens hårde kår. Men højst 5%...ish. Resten er fuldt funktionsdygtige.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/03-15 08:48 
Er der ikke et eller andet dansk site som streamer solformørkelsen live?
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 20/03-15 10:16 
Dr2 mener jeg :b
BeanoBeanoSkrevet 20/03-15 10:35 
https://www.dr.dk/tv/live/dr2
scavengerscavengerSkrevet 25/03-15 19:58 
Er det den officielle metode at registrere downloadspil ved at fjerne hakkerne ud for C, I og B?
Nemo me impune lacessit
Per SPer SSkrevet 25/03-15 20:42, rettet 25/03-15 20:48 
Nej, men det bliver også brugt til promoer, som ofte er uden original æske og manual. I mit eget tilfælde gør jeg det med PS4 promoer, og skriver 'Promo.' i tekstfeltet nedenunder så det kan ses lige under spiltitlen i min samling.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-15 20:46 
Downloadspil kan du ikke tilføje til din samling, da det ikke er et "samlerobjekt" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 27/03-15 21:53 
Hvis man skal oversætte essentials til dansk hvad bliver det så?.
I love monster land
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 27/03-15 21:58 
Essentielle
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 27/03-15 21:58 
Eller nødvendighed om man ville. Kommer an på hvilken sammenhæng
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
JmogJmogSkrevet 28/03-15 05:46 
Wonderboy>
Hvis man skal oversætte essentials til dansk hvad bliver det så?.

Siden du skriver det i flertal gætter jeg på du mener det i sammenhængen "the bare essentials". Så betyder det "det absolutte minimum". Eller "livsfornødenhederne".
Soren47Soren47Skrevet 29/03-15 14:45 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
Ved i hvilket spil dette er?
Er ikke hjemme så kan ikke smide det i Playstationen. Håber det er Azure Dreams, lol :b
dRxLdRxLSkrevet 29/03-15 16:02 
Jeg mangler et par stykker af dette for at slutte endnu en højtaler til forstærkeren herhjemme:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Er de en helt standard højtaler ting, og hvad hedder de i så fald?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 29/03-15 16:09, rettet 29/03-15 16:10 
Mener de hedder Banan Højttaler stik som disse i link.

Link...
I love monster land
RJKRJKSkrevet 29/03-15 16:17 
Soren47>
Ved i hvilket spil dette er?
Er ikke hjemme så kan ikke smide det i Playstationen. Håber det er Azure Dreams, lol :b

Det er Azure Dreams.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig