X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
NaieraNaieraSkrevet 30/06-13 21:41 
Den Cambridge er da os' billig :p

Min koster 4k og den synes jeg heller ikke er specielt dyr ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-13 21:46 
Jeg er godt klar over at der findes meget dyrere, men det er den billigste jeg har fået anbefalet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 01/07-13 13:07, rettet 01/07-13 13:09 
Ok, det er nu et meget smalt behov jeg har, så en Cambridge omformer til +1.000 kr er p.t. diskvalificeret.

Det var mest for at streame musikken fra Spotify på laptop med AirParrot via AppleTV og videre til forstærkeren. (Som i øvrigt også er en moderat ældre Cambridge uden optical audio).

Jeg kan også blot tænde for TV'et, som er tilkoblet forstærkerens analoge L/R, og hører musikken derigennem. Jeg tænkte bare på en løsning, hvor jeg ikke skulle lade fjernsynet stå tændt, for at høre musikken.
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 04/07-13 19:13 
Hvordan spiser Bane fra Batman Rises sin mad? Han har jo maske på konstant..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/07-13 19:15 
Sondemad... Eller et sugerør gennem masken. :3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 13:20 
Skumgummipuderne på Xbox-headsets begynder efter et par år at smuldre, så ens øre er helt misfarvet, hvis man spiller en session med dem. Nu holder headsets jo ikke så længe, og jeg havde da også en erstatningspude liggende klar, da det igen skete den anden dag. Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, om man kan gøre noget for at stoppe det eller forhindre, at det overhovedet sker. Jævnlig gennemblødning i vand? Silikone? :)

Et truly on-topic spørgsmål.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 08/07-13 15:35, rettet 08/07-13 15:35 
Findes der ikke nogle uofficielle headsets du kan gå over til, eller om ikke andet bruge som supplement? Alm. hovedtlf., der enten er lukkede (altså med "kopper") eller med noget in-ear-ballade, burde i hvert fald holde ret længe.
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 15:36 
Det er ikke så meget det, der er problemet - jeg har flere liggende i kassen. Men jeg er nysgerrig: Kan man vedligeholde skumgummi? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/07-13 16:20 
Man kan købe nye puder på eBay... vel en slags vedligehold :)
WehnerWehnerSkrevet 08/07-13 16:23 
Beanotrololol
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/07-13 17:13 
Skummet er ikke mit problem på de originale 360 headsets... Til gengæld er ledningen og stikket så dårligt, at mit ikke virker medmindre jeg formår at gro en ekstra hånd til at holde stikket i en bestemt vinkel hele tiden. :P

Jeg futtede lidt rundt på et Head-fi forum, hvor folk som regel gjorde alt lige fra almindelig varmt vand, til at smide dem i vaskemaskinen ved 40 grader... Men det er måske lidt meget at starte en vaskemaskine for sådan en bette dut fra et Xbox headset :D
- Det skal så lige siges, at det primært var i forbindelse med at holde dem rene. Der stod ikke rigtig så meget om smuldren.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 09/07-13 09:38 
Jeg er i Island lige nu, og kommer foerst hjem fredag morgen i næste uge. I dag kommer der en pakke (Bioshock) til mig, som kan afhentes paa posthuset.

Der er jo stadig 10 dage til jeg faar mulighed for at hente den, saa hvor længe er det den faar lov at ligge hos postDK, inden den ryger retur? Er det 14 dage?
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 09/07-13 09:42 
14 dage, ja.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 09/07-13 22:45, rettet 09/07-13 22:46 
Hvis man i udlandet (i dette tilfælde UK) betaler med dansk udstedt kreditkort (fx Visa eller Master) og bliver spurgt om man vil betale i kroner eller lokal valuta, hvad er så forskellen? -og hvad bør man vælge ift. div gebyrer osv.?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-13 22:55, rettet 09/07-13 22:57 
Jeg har fået en (eller flere) hæmorider, hvad gør man? 1/4 af os får, så jeg umuligt være den eneste derinde.

Jeg kan ikke anbefale at bestille 2x jalepnos på pizzaen når sker.
slk486slk486Skrevet 09/07-13 23:31 
Elgen>
Hvis man i udlandet (i dette tilfælde UK) betaler med dansk udstedt kreditkort (fx Visa eller Master) og bliver spurgt om man vil betale i kroner eller lokal valuta, hvad er så forskellen? -og hvad bør man vælge ift. div gebyrer osv.?

Vælger du at betale direkte i DKK er det forhøjet vekselgebyr/rate. Tilgengæld ved du præcist hvor meget det bliver. Vælger du at betale i fremmed valuta, er det banken der veksler til den rate der er på rentedagen. Det sidste er som regel billigst.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-13 23:32, rettet 10/07-13 00:18 
Azzkikr>
Jeg har fået en (eller flere) hæmorider, hvad gør man? 1/4 af os får, så jeg umuligt være den eneste derinde.

Jeg har selv en sygdom, hvor den slags kan blive sørgeligt/komisk aktuelt. Mit bedste råd må være: Spis sundt og fiberrigt og brug masser af ko-pat-salve (Helosan). Og hvis det så ikke går i sig selv, ta' til lægen.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 10/07-13 02:58, rettet 10/07-13 03:00 
Elgen>
Hvis man i udlandet (i dette tilfælde UK) betaler med dansk udstedt kreditkort (fx Visa eller Master) og bliver spurgt om man vil betale i kroner eller lokal valuta, hvad er så forskellen? -og hvad bør man vælge ift. div gebyrer osv.?

@elgen

"Dynamic Currency Conversion" er tiltænkt folk der ikke magter simpel hovedregning og er villige til at betale ekstra for en sådan "service". Betal altid i fremmed valuta med et VISA kort.

Mere her:
https://www.finansnetbanken.dk/kort/visadankort/


Fandt en sjov reklame der opfordrer butikker til at "snyde" folk til at bruge DCC, så de selv kan tjene ekstra 3.500 ud af en omsætning på 500.000. Charmerende...
https://www.teller.com/da/ForsideDansk/Produkter-og-losninger/Produktinformation/Dynamic-Currency-Conversion/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 10/07-13 07:56, rettet 10/07-13 08:17 
@dRxL: Det sidste link er godt nok klamt };-S Nå, men er 2 gange i forvirring kommet til at sige ja til DCC; bliver jo spændende hvor meget jeg bliver bonget for det };-S

@Azzkikr: Led selv meget af det som teenager; ekstremt smertefuldt (især kombineret med dårlig mave };-S). Nå, men der findes noget salve der hjælper med at trække huden/tarmvæggen sammen igen; det er jo en udposning på/af tarmen der sker. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder eller om det er på recept, men kontakt lægen omkring det. Det er ret effektivt...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 15/07-13 21:51, rettet 15/07-13 21:51 
Jeg står og skal investere i en loddekolbe til (måske) bl.a. lidt konsol modding... nogen loddekolbe pakker/mærker som kan anbefales, eller noget jeg skal direkte holde mig fra?

Har tidligere loddet... 10-15 år siden .. så er ikke *total* nybegynder og ved hvor man skal skal holde på den (den kølige ende!).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-13 22:08 
Jeg har denne her som jeg er rigtig glad for:
http://www.av-cables.dk/loddekolbe/professionel-digital-loddestation-med-lcd-display.html
- Meget hurtig opvarmning og er meget nem at betjene. Mener den koster nogle hundrede kroner mere på andre danske hjemmesider.

Husk ekstra loddespidser:
http://www.av-cables.dk/loddekolber/udskiftnings-loddetip-til-lodekolber-4-stk.html

Jeg har ikke prøvet nogen loddekolber jeg direkte vil fraråde, men det her er helt sikkert den bedste jeg har haft :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-13 22:11 
Super - faktisk en model jeg kiggede på men var ikke sikker på det var kram eller ej ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-13 22:15 
Så lidt. Håber du bliver glad for den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-13 23:11, rettet 15/07-13 23:12 
Tak!... kun mine manglende loddetalenter er til bangende ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-13 23:15 
Flux kan bestemt også anbefales, det gør alting meget nemmere :)
http://www.ebay.co.uk/itm/Liquid-Flux-100mls-reflowing-of-solder-joints-BGAs-XBOX-RROD-PS3-YLOD-more-/321155783963?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item4ac6605d1b
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 15/07-13 23:20 
Flux er ren magi på flaske };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 15/07-13 23:58 
Spændende :)

Virker lidt som den gang jeg opdagede Sugru :D
SumezSumezSkrevet 16/07-13 07:43 
Så længe man kan udskifte spidsen og indstille temperaturen, går man vist ikke HELT galt i byen med en loddestation
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/07-13 15:46 
Tror da vist også jeg skal ud i noget lignende engang.
Jeg har bare en billig 60-70 kroners loddekolbe fra Biltema i Bergen, som jeg købte da jeg var omkring 12 :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 16/07-13 16:09, rettet 16/07-13 16:10 
Der er denne lidt billiger og gratis fragt.

Digital loddestation med LCD display
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/07-13 16:19 
Mange tak. Der er da lige til at få et par ekstra spidser med til samme pris! :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 17/07-13 18:15 
Findes der nogen gratis alternativer til Photobucket der er uden bandwidth limit og har ca 2-5GB i gratis plads. Et plus ville være hvis der samtidig er en smertefri konvertering fra PB (jeg slipper ikke for at ændre mine deep links, men hvis selve flytningen af billederne er nem er det fedt).

Sagen er, at min blog efterhånden får så mange hits, at jeg næsten hver måned banker mod 10GB-grænsen, og billederne ikke vises igen før månedsperioden løber ud; typisk ca en uge efter.
Har købt sådan en aftale med PB, men hvis der fandtes et gratis alternativ ville det være fedt.
Vil ikke gemme billeder direkte på blogspot-kontoen, da den er linket til min G+ konto og alle uploads af billeder så vil fremkomme i mit feed der (så vidt jeg har forstået, ret mig hvis det er forkert).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 17/07-13 21:18 
@elgen:

Prøv om det her virker:
http://googlesystem.blogspot.dk/2013/02/permalinks-for-google-drive-images.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 21/07-13 20:56 
Hvor varm må en forstærker egentlig blive, før den kan være defekt? Jeg har en Cambridge AR-30 receiver fra Hi-Fi Klubben, som jeg godt nok synes bliver varm. Den har ikke nogle enheder ovenpå, men står i en tv-reol hvor der er ca. 3 cm fri luft ovenpå.

Alligevel bliver den så varm, at jeg tydeligt kan mærke varmen på fronten. Ovenpå er dem endnu mere varm, bare af at være tændt.

Er det ok, in your opinions?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-13 21:07, rettet 21/07-13 21:08 
Tja det kan jo blive meget varme sådan nogle. Jeg ville prøve at spørge på et hi-fi forum om der er andre med samme model der har oplevet at de bliver meget varme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/07-13 21:09 
Forstærkere bliver som regel meget varme, men du ved altid om den er for varm, hvis du kan stege æg og bacon på den.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-13 21:33, rettet 21/07-13 21:35 
Er det ikke "Klasse A" forstærkere der står og leger med fuld ydelse, uanset lydstyrken? Hvis det er sådan en (synes jeg ikke det ligner godt nok) så kunne det være forklaringen?

Min egen Yamaha Receiver har stået og spillet musik ved moderat lydstyrke de sidste 3 timer og den er kun lun på toppen og bagsiden og jeg har endda en CD-afspiller stående ovenpå.
Jeg hører kun musik i stereo (dog trukket af fire forstærkere pga passive bi-amping), så den ville helt sikkert være varmere hvis jeg brugte alle syv forstærkere på én gang.

Det betyder selvfølgelig ikke at din Cambridge er i stykker. Måske den bare er meget anderledes bygget op og derved bliver meget varm. Det håber jeg for dig :)

EDIT: Er det denne her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/cambridge_ar30-v2_receiver_sort.htm

Den er ca. halv størrelse af normal Hi-fi, så måske den er så tæt pakket at den bliver monster varm? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/07-13 01:12 
3cm luft ovenover den?

Der er ingen grund til at tro den fejler noget - det er blot, at den ikke kan komme ordentligt af med varmen. Og det er bestemt ikke udelukket, at du er igang med at slå den ihjel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-13 01:54 
Ja hvis den står i en indelukket reol med kun ganske luft ovenover og ingen luft til siderne så bliver den nok meget naturligt varm.

Min (nu slk864's) Optoma HD3000 scaler blev lynhurtigt meget varm da den var klemt inde blandt andet hi-fi tilbehør i et Ikea TV-bord. Da den kom ud i det fri var den kun lunken, selv efter mange timers brug :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 22/07-13 08:05 
Ærligt talt synes jeg ikke den virker 'klemt inde'. Den har luft til alle siderne, og det ser ud som om den er bygget til at stable andre enheder ovenpå den. Hvilket jeg så ikke gør.

Måsle spiller sommervarmen lidt med. :) den er i hvert fald hurtig til at køle ned, når man slukker den. Og ja, det er en ret kompakt receiver, som måske holder bedre på varmen. Må nok hellere spørge i hifi klubben ved lejlighed.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/07-13 10:22 
Moderne receivere udvikler en del varme. Jeg vil nok sige, at de er "bygget til at være øverst" :-)

Med totalt fri luft ovenover.
--Skrevet 22/07-13 11:04 
En gut på et andet forum, har tilbudt mig en ordentlig stak EDGE magasiner kvit og frit... Han bor dog i Roskilde, hvilket kræver forsendelse. Manden har ikke bil, og da de vejer en del, har han ikke mulighed for at transportere disse frem til posthuset / pakkeshops.

Nogle der har kenskab til om der findes noget fraghalløj, hvor man kan få dem til at afhente en forsendelse på afsenders adresse? Dette skal også være til en "fornuftig pris" self.

Alternativt, er der nogle herfra som er fra Roskilde, som evt ville kunne lokkes til at hjælpe? Her tænker jeg afhentning + forsendelse / afhentning + opbevaring, frem til et elelr andet træf, hvor jeg får mulighed for at deltage?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 22/07-13 12:40, rettet 22/07-13 12:41 
Jeg er i Roskilde hver mandag og fredag og kan sagtens opbevare dem indtil du kan aftage dem - eller sende dem, men de vejer nok en del :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-13 14:49 
Jmog>
Moderne receivere udvikler en del varme. Jeg vil nok sige, at de er "bygget til at være øverst" :-)

Med totalt fri luft ovenover.

Det er jeg nu ikke enig i. Mange moderne, større receivere er tit mindst en halv gang dybere end f.eks. en normal CD-afspiller. Så de kan ikke stå ovenpå andet. Desuden kan de sagtens veje 15-20kg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 22/07-13 15:05 
slk486>
Jeg er i Roskilde hver mandag og fredag og kan sagtens opbevare dem indtil du kan aftage dem - eller sende dem, men de vejer nok en del :)

Super duper! Det vil jeg sætte stor pris på :)

Skaffer lige en adresse og sender dig en PM!

Mange tak!
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 22/07-13 15:10, rettet 22/07-13 15:10 
Np :)
j/k
JmogJmogSkrevet 22/07-13 16:32 
Konsolkongen>
Jmog>
Moderne receivere udvikler en del varme. Jeg vil nok sige, at de er "bygget til at være øverst" :-)

Med totalt fri luft ovenover.

Det er jeg nu ikke enig i. Mange moderne, større receivere er tit mindst en halv gang dybere end f.eks. en normal CD-afspiller. Så de kan ikke stå ovenpå andet. Desuden kan de sagtens veje 15-20kg :)

Ok, lad mig omformulere: De er nogle store skrumler men er ventilationsmæssigt ikke beregnet til, at man sætter noget ovenpå dem :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-13 16:34 
Jeg har stadig min CD-afspiller smækket ovenpå min forstærker, fordi jeg er lidt af en rebel.

Heldigvis er forstærkeren så lang, at den rækker noget længere bagud, hvor den meste varme også opstår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/07-13 18:42 
Nogle der ved hvorfor jeg ikke kan sætte flueben ved CIB, når jeg tilføjer et samleobjekt eller vil rette det :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 23/07-13 18:55 
De plejer da at være fremme og man så trykker dem væk hvis de ting man opretter ikke er CIB.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig