X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 topic(s).

Reply
slk486slk486Skrevet 29/05-13 09:06 
"(x) er for idioter"

Dem der generaliserer er dumme.
j/k
ElgenElgenSkrevet 30/05-13 21:41 
Hvor stor spænding er der på og hvor meget strøm løber der i de 2 spoler i yoken på en CRT-monitor/CRT-TV (bare sådan i ca runde tal).

Sagen er, at langt de fleste af mine vertikale arkadespil vender den ene vej (TV tiltet 90 mod uret). Men så har jeg også nogle stykker (typisk pre-JAMMA, men nogen af dem er også JAMMA) der vender den anden vej (uden at have dip switch settings til at vende billedet). Dem får jeg meget sjældent spillet, da det er besværligt at vende TVet.
Jeg vil derfor installere 2 omskiftere (een til horisontal og een til vertikal) på ledningerne til de 2 spoler, så jeg hurtigt kan vende billedet.
Men hvor småt kan jeg slippe afsted med at dimensionere de to omskiftere jeg skal bruge?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 31/05-13 10:47 
Er der ingen steder man kan opdrive den gamle type skateboard.? Som er meget bredere
Dem man får idag er kun lidt over 20cm brede.. :(
Jeg fortryder så meget at mit gamle board er skrottet for 10år siden.
Fordi jeg har så meget lyst til at komme ud og skate igen. Men da ikke på et smalt skateboard. :(
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 31/05-13 10:52 
Jeg har et gammelt, bredt Vision Skateboard :)
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 31/05-13 18:09 
Men er det en du sælger?
Hvis ja hvor i landet bor du, og hvad skal den koste?
Jeg vil dog gerne se nogle fotos først ;)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 31/05-13 19:17 
Så skal du trille hele vejen til Københavnstrup. Men du kan evt. skate hjem? Interesseret?
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 01/06-13 00:54 
Kan du ikke sende nogle fotos til min mail adresse. :) så tar vi den derfra. Jeg kender dig lige en besked..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 01/06-13 10:35 
Hvordan sletter man sin købe annonce?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 01/06-13 21:50 
Synes jeg har hørt nogle sige at Plants Vs. Zombies var kommet til Xbox 360 nogle der ved om det passer, og hvis om det kan spilles på en xbox 360 i Pal?.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/06-13 21:55 
Som fysisk udgave er det vist kun ude til PC og Nintendo DS.

Men jeg kan se at det ligger som et Xbox Live Arcade spil, til 1200 MS Points :)


Plants vs Zombies på XBL
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 01/06-13 22:13, rettet 01/06-13 22:13 
solid snake>
Er der ingen steder man kan opdrive den gamle type skateboard.?

De har diverse på dette site: http://www.routeone.co.uk/skateboards/decks.html/


Bl.a. dette funky retro board!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
solid snakesolid snakeSkrevet 02/06-13 03:35 
Tak for Info :D det tjekker jeg lige ud... :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 02/06-13 08:37 
Er der nogle andre "skjulte" mame emulatorer i appstore? Gridlee er ikke tilgængeligt.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 10/06-13 09:38 
Hvad er et SDI kort ?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 10/06-13 09:47 
årskort til Skandinavisk DækImport.
j/k
JmogJmogSkrevet 10/06-13 10:01 
Adgangskort til Skanderborg Drøvtygger Institut.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/06-13 10:18 
Et adgangskort til The Strategic Defense Initiative? Hvis du har fundet det på gaden, er der nok én eller anden Taliban-kriger, som gerne vil have det tilbage :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 10/06-13 11:14 
I forbindelse med monitor køb ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/06-13 11:26 
Serial Digital Interface. Det giver et digitalt SD video input. Kan ikke rigtig bruges til noget (?).
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 10/06-13 11:43 
Det kan det nu nok hvis sælger gør meget ud af det ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/06-13 11:59 
Øhh ja, det kan sikkert godt bruges, hvis man har noget broadcast-udstyr, som spytter SDI ud. Men det er fuldstændig ligegyldigt i forbindelse med retrokonsoller.

Eller det er måske en HD monitor? For så kan det sikkert godt bruges som en slags DVI/HDMI.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/06-13 13:36 
SDI er mig bekendt en helt fantastisk måde at overføre videosignaler på. Min Lumagen scaler har to HDSDI indgange, men som Killer Bean siger så kommer jeg aldrig til at bruge dem da de ikke har noget med konsoller at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 10/06-13 17:46 
Ok ;-)

Det er en JVC video crt monitor.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/06-13 15:02 
Zavvi outlet....

kan jeg risikere toldafgift, hvis jeg køber detfra...?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 12/06-13 15:15 
Ja
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 15:38 
Hvad er Zavvi outlet?
slk486slk486Skrevet 12/06-13 15:39 
Der hvor man køber 2. sortering Jack Sparrow tøj billigt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 15:42 
SEJT!!!

(spade!! :))
slk486slk486Skrevet 12/06-13 15:52 
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 15:54 
Ok, dem handler jeg ved hele tiden men troede det var noget andet :)
slk486slk486Skrevet 12/06-13 16:12 
nogensinde blevet ramt af told/moms?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 16:14 
Ja men ikke efter de er begynde at sende igennem Belgien og Tyskland.
slk486slk486Skrevet 12/06-13 16:36 
Godt. Afventer Tearaway når det bliver released, som prøve på deres shop.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/06-13 17:09 
Den har jeg også en bestilling på der fra ;)
SumezSumezSkrevet 12/06-13 17:27 
Beano>
Ja men ikke efter de er begynde at sende igennem Belgien og Tyskland.

Jeg fik en der tydeligvis var sendt fra Guernsey sidst jeg bestilte derfra. Blev dog ikke bon'et, ved ikke om der skulle betales told, eller om de har fået en anden måde at omgå det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/06-13 16:25, rettet 13/06-13 16:25 
Update vedr. Zavvi... modtog i dag en Cheers complete collection på DVD fra dem. Langt over minimumsgrænsen og en temmelig stor kasse. Sendt igennem Tjekkiet denne gang så ingen told/afgifter :)
SumezSumezSkrevet 14/06-13 08:28 
Jeg har selv lige fået annulleret en Zavvi-ordre, 7 dage efter jeg lagde den, uden nogen forklaring.

Nu har jeg bestilt det igen, så må vi se om det går bedre denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-13 19:38 
Kan man bare slet ikke lave ting på youtube uden at sige ja til en Google+ account? :(

Jeg er klar over at man kan deaktivere google+ når man er færdig med at at uploade videoer eller andet med sin youtube konto, men det er ikke en holdbar løsning.

Jeg gider ikke hverken Facebook eller Google+.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 16/06-13 22:06 
Aner det ikke, men min YT account blev også merged med min Google+, selvom jeg aldrig bruger det. Pisse irriterende, når man ønsker at holde sin anonymitet på offentlige ting intakt. Jeg endte med at ændre mit fulde Google+ navn til det samme som min YT account hed :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/06-13 22:37 
Underligt :\
Jeg blev spurgt om jeg ville ændre det til mit eget navn, eller beholde mit ældgamle account navn, hvilket jeg naturligvis gjorde.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HankyHankySkrevet 16/06-13 23:39 
Jeg kan huske at jeg blev spurgt om jeg vil gøre det nu, eller senere, og da jeg så loggede ind på et senere tidspunkt (1-2 måneder) var det sket automatisk.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/06-13 19:57 
Findes der en nem måde at oprette salgs annoncer, fx hele ens X samling osv? Eller skal man sidde og tilføje samtlige spil?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/06-13 20:28 
Tror jeg ikke.
Jeg magter aldrig at tilføje mange spil, nogle gange har jeg mere end spil til 10 konsoller, som er til salg.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/06-13 20:36, rettet 20/06-13 20:36 
Man kan gøre det med op til 50 objekter. Men hvis man vil sælge mere en 50 stumper fra samlingen på én gang, er man tvunget til at oprette flere annoncer og klippe/klistre dem sammen :(
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 23/06-13 12:59 
Købte lige MGS: SE 3D til 3DS´eren i elgiganten her i dag. Ved kasser putter den unge dame et af de vidunderlige klistermærker på den FORSEGLEDE kopi. Inden hun gjorde dette spurgte jeg hende om hun ikke kunne undlade at gøre dette, men det skulle hun.

Jeg går ikke nok op i alt det med forseglede spil til at det som sådan gør en forskel for mig, men undrede mig mest over argumentet for at det bliver gjort.

Argumentet lød på at Elgiganten kan se at spillet har været i brug - Hvis seglet er brudt. Det lyder logisk nok. Men når spillet i forvejen er i forseglet tilstand, så kan de vel også se at spillet har været brugt, hvis blot forseglingen er fjernet?

Jeg kan forstå at butikker gør det, ved spil som ikke er i forseglet tilstand fra start af - fx butikker som gemmer skiverne bag disken (Haha - lol formulering), og manuelt smider dem i coveret når kunden køber spillet. I disse tilfælde "erstatter" denne plombering originalforseglingen.

Svarer det ikke lidt til at gå med livrem OG seler, eller har jeg overset noget?
Spiller nu: Animal Soccer World
GreaseballGreaseballSkrevet 23/06-13 13:16 
Hmmm... hun har nok bare fået at vide af hendes chef, at alle spil skal havde mærke på. At der så ikke er blevet forklaret at det kun gælder æsker hvor forseglingen er brudt i forvejen. Den kan godt lige været gået hende forbi.
HeroldHeroldSkrevet 23/06-13 21:42 
Jeg gætter på at det er company policy - så er det deres "egen" forsegling, og så er de sikre på at der er klar besked over hele linien.

Det virker nok som noget flueknep, men forstår godt at de for nemhedens skyld vil have det samme alle steder, så der ikke kan herske tvivl.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/06-13 09:45 
Mere en overvejelse end et spørgsmål...

Når vi nu har haft så mange "HD Remakes" i denne generation, af spil fra forrige generation, betyder det så at vi får "HD Remakes" på PS4/Xbone af spil fra denne generation? Om et par år kommer det så til at hedde "4K Remakes"?
BeanoBeanoSkrevet 25/06-13 10:00 
4K Remasters :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/06-13 10:04 
Sådan helt classy! :D
9'977 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me