X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 topic(s).

Reply
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/08-12 05:46 
Ideen var at få et brugbart svar så mine netkøb ikke stod stille så længe - man er vel en god lille forbruger-myre :-P
ProzelProzelSkrevet 07/08-12 22:47 
Jeg fik min Mega Drive i dag med Batman. Det kan vel ikke passe, at man skal mase fingerne ned i knapperne, for at få respons? Jeg gætter på det controlleren, som er brugt op, men jeg vil bare være sikker.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/08-12 22:49 
Meget normal med snes/sega controller. som kan fixes ved at gør den ren!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-12 22:57, rettet 07/08-12 22:58 
Jep, det er sikkert bare kontaktfladerne, som skal renses. I langt de flest MegaDrive controllere er det bare rent kobber. Det var først sent i maskinens levetid, at Sega begyndte at lave dem med grafitbelægning på kontaktfladerne. Noget som Nintendo havde gjort helt siden NES'en (?). Fatter ikke, hvorfor Sega ikke så det smarte i det noget før :/
AV Intelligent Terminal
ProzelProzelSkrevet 07/08-12 23:12 
Jeg giver dem en kort rensning og det hjalp i hvert flad på knapperne. Dpad er stadigvæk langsom i respons, men jeg giver dem lige en større tur i morgen. Tak for det. :)
ProzelProzelSkrevet 08/08-12 01:56 
Det viste sig at være de der dutter, som er mellem kontakten og knappen. Dpad havde overdrevet meget skidt, men nu virker stikket overraskenede godt. :D
ProzelProzelSkrevet 09/08-12 19:36 
Jeg har nogle penge på ebay, som jeg gerne vil ha' overført til min bankkonto, men jeg forstå ikke helt, hvilke oplysninger jeg skal indtaste?

Bank code (4 cifre) = Nummeret på banken? Altså i mit tilfælde 9326

Account Number = er det de numre som kommer efterfølgende når man kigger på sine kontier?

Og lige til sidst, hvad er forskellen mellem giro og non-giro?
SumezSumezSkrevet 09/08-12 19:42 
Mon ikke du skal bruge dit internationale banknummer (IBAN)? Det kan du se på din netbank, må man formode, og dit kontonummer er garanteret en del af det.

Bank koden er nok BIC eller SWIFT, men de er typisk 8-11 tegn.
Hvis eBay (PayPal må man næsten formode?) har en dansk bank de kan overføre fra, burde det dog være nok med dit registreringsnummer og kontonummer, som er de to tal du refererer til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 09/08-12 19:52 
Yeah, jeg mente Paypal, det gik bare lidt stærkt. :)
Jeg fandt en på amino med samme problem, og hun skrev også at det var IBAN man skulle bruge som bank code. Jeg kan ikke lige smide et link, da min mus er død for strøm!
millenniummillenniumSkrevet 10/08-12 10:28 
Er der nogen som ved hvordan man tilføjer en dynamisk breadcrumb navigation i Axure...?
The medium is the message.
QQSkrevet 12/08-12 00:54, rettet 12/08-12 00:58 
Sad lige for sjovs skyld og så de allerførste afsnit af Pokemon TV serien, der kørte sidst i halvfemserne.
Så slår det mig at temaet, der kører i baggrunden af flere scener, virker ualmindeligt bekendt og jeg har altså ikke set eller spillet noget Pokemon relateret siden de første Gameboy spil for over 10 år siden.

Det minder mig helt vildt om Zelda, så tænkte det var derfra jeg husker det, men det lykkes mig dog ikke lige umiddelbart at finde musikken i et af de Zelda-spil jeg har spillet.

Har efterfølgende fundet ud af at temaet er det samme som i Pokemon Rød/Blå som jeg spillede som dreng, men er der nogen, der kan sige mig, om Nintendo også har brugt det i Zelda, eller et tema der bare minder meget om det?


Starter ca 13 sekunder inde...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 12/08-12 10:48, rettet 12/08-12 10:49 
Det er Pokémon temaet, så nej det har ikke været brugt i nogen Zelda-spil, men måske du har spillet Super Smash Bros.-spillene (jeg tror de alle har en eller anden variant af det nummer), og drager forbindelsen på den måde?

http://www.youtube.com/watch?v=gxIQWdPhmk0
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 12/08-12 12:41 
Sumez>
Det er Pokémon temaet, så nej det har ikke været brugt i nogen Zelda-spil, men måske du har spillet Super Smash Bros.-spillene...

Jeg spillede utroligt meget Pokemon Red dengang, og vist nok OoT samtidig, så det må simpelthen være smeltet sammen i min hukommelse.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
solid snakesolid snakeSkrevet 12/08-12 19:02 
Hvad skal man søge på, for at finde det fotoet, der viser at det er forbudt at tage fotos med sin mobil af sig selv i spejlet..?
Det er mere ment som en joke, derfor vil jeg poste det foto,
men jeg kan ikke huske hvor jeg har set det henne..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-12 18:45, rettet 17/08-12 18:46 
Er der en måde man kan rense signe micro switch's på. Vil gerne rense mit Fightstick helt og jeg mangler kun dem.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 17/08-12 19:25 
Du kan rense dem uden på og connectorne med fx isopropylalkohol, men jeg vil IKKE anbefale at åbne dem...det er den sikre død. Hvis de ikke virker så godt mere kan du jo overveje at skifte dem...de er ikke så kostbare.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/08-12 20:12, rettet 17/08-12 20:15 
Nå ok lige meget så, det fejler ikke noget :=)

Edit: Tænkte det kunne være ligesom jeg gør med rulleskøjter, bare lige smøre dem, så de ruller bedre :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/08-12 23:31 
De er jo med vilje lavet low-tech, så de kan holde en evighed.. eller i hvert fald meget lang tid. Der er ikke rigtig noget i dem, der kræver vedligeholdelse :)


It's all about the springs
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/08-12 15:17 
Nå ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 20/08-12 23:36 
Har i set den reklame for Elgiganten hvor man ser en hund der kigger på sin familie der står og danser, man kan se at der står en Nintendo Wii ved siden af dem. Men det underlige er de har ikke en controller i hånden.
Er det mig, eller kan det bare ikke lade sig gøre i virkeligheden.?

Ellers er der vist en controller jeg ikke kender..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/08-12 00:43 
Det er sikkert en kinesisk Microtendo X-Wix med Monect Multiply :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HankyHankySkrevet 21/08-12 00:46 
Bruno, jeg tror der er en controller du ikke kender.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-12 10:26 
Når solen engang ændrer sig til en rød kæmpe, hvor længe vil denne transformation så tage? Snakker vi eksplosionsagtigt indenfor få timer, eller vil den langsomt udvide sig over hundrede/tusinder/titusinder af år?
SumezSumezSkrevet 21/08-12 10:42, rettet 21/08-12 10:43 
Jeg tror det varer mange, mange år. Du kan se alle faserne og deres tider målt i mega-years og giga-years på denne side:

http://www.astronomy.ohio-state.edu/~pogge/Lectures/vistas97.html

Så vidt jeg forstår varer selve udvidelsen ca. 600 millioner år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 21/08-12 11:06 
FancyPants>
Det er sikkert en kinesisk Microtendo X-Wix med Monect Multiply :)

Ha ha det var virkelig et godt svar
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 21/08-12 11:06 
Hanky>
Bruno, jeg tror der er en controller du ikke kender.

Hanky den controller må jeg have købt så, men hvor sælger de den.. :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 21/08-12 11:09 
I ElgGiganten
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 21/08-12 11:49 
Sumez den var så dårlig at den var sjov :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 21/08-12 14:14 
Wild shot...

Nogen der har erfaringer med J.Boye's Erfa-grupper i Web-produktion? Er det wast'o money/time, eller ret produktivt?
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/08-12 11:30 
Perfekt link om solen, Sumez!!! Takker!!! :-D
SumezSumezSkrevet 23/08-12 17:01, rettet 23/08-12 17:02 
Hvor kan man få shutter shades billigt i København?
I ved, sådan nogle super-irriterende persienne-briller, man går med hvis man er en douche :D

Svar på dumme spørgsmål-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/08-12 17:44 
High tech grønlænderudstyr! Du kan spørge Lady GaGa om hun af med sine :D
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-12 18:03 
Nej nej nej....
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/08-12 18:44 
Sådan helt nej med nej på og nej til dessert?
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-12 19:04, rettet 23/08-12 19:05 
Maks nej:-) Jeg kan slet ikke uddybe hvor bling-agtigt det er.

Edit: Sumez har selv kommenteret det.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 23/08-12 21:31 
Det er bestemt heller ikke seriøst ment, derfor er -billigt- også et af nøgleordene i sammenhængen. Jeg synes jeg har set dem mange steder, men jeg kan ikke husk ehvor, og er ikke lige typen der ved hvor man skal kigge. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 23/08-12 21:58 
Jeg regnede godt med, (og håbede) at det var ment med et glimt i øjet :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-12 00:29, rettet 24/08-12 00:29 
Jeg vil ha' et par! Og så vil jeg bare sidde og være en kæmpestor douche hele SSKT9. Være 1000 gange mere vigtig end alle jeg andre.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/08-12 08:01 
KillerBean2>
Jeg vil ha' et par! Og så vil jeg bare sidde og være en kæmpestor douche hele SSKT9. Være 1000 gange mere vigtig end alle jeg andre.

Det glæder jeg mig til! Du må godt få mine, når jeg er færdig med dem. HVIS jeg kan finde nogen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 25/08-12 16:23 
Hvad skal man søge på, for at finde det fotoet, der viser at det er forbudt at tage fotos med sin mobil af sig selv i spejlet..?
Det er mere ment som en joke, derfor vil jeg poste det foto,
men jeg kan ikke huske hvor jeg har set det henne..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 17:01 
Ekko?

Du må nok heller lige beskrive det billede, du tænker på, lidt mere detaljeret. Der er en milliard forskellige demotivational posters med det tema.
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 25/08-12 17:44 
Klart KillerBean2 :)

Det man ser på fotoet, er en som taget et foto af sig selv med sin mobil i et spejl.
Der er sat en streg over, for at vise det er forbudt. Så vidt jeg husker minder det om de almindelige vejskilte billister skal overholde. altså dem i hvid, rød og sort.
Jeg kan bare ikke huske hvor jeg har set det.. Jeg har søgt på forskellige ting, men kan ikke finden det igen..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 19:44 
Lyder som en kedelig udegave. Kan du ikke bare bruge en af dem, der er morsomme?
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 25/08-12 19:53 
Jo måske hvis du har en..?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 20:02 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 25/08-12 20:32 
Ha ha ha det er dog ikke lige den jeg tænkte på, men sjov er den ihvertfald... ;D
Men den viser desværre ikke det jeg søger, at det er nederen at folk tager fotos af sig selv i spejlet med sin mobil..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-12 21:25, rettet 25/08-12 21:26 
Jo, den gør. Og det er alligevel spild af tid at forklare det til dem, som ikke fatter det.

(Kan godt mærke, jeg har set Breaking Bad hele dagen)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 25/08-12 21:48 
Måske du har ret, jeg prøver og fyre den af :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 26/08-12 09:26, rettet 26/08-12 09:26 
Sumez>
Det er bestemt heller ikke seriøst ment, derfor er -billigt- også et af nøgleordene i sammenhængen. Jeg synes jeg har set dem mange steder, men jeg kan ikke husk ehvor, og er ikke lige typen der ved hvor man skal kigge. :)

For sjovs skyld kan jeg lige nævne at jeg ikke kunne finde dem nogen steder, ikke i nogen "himstregimsbutikker", ikke i nogen "seriøse" tøjbutikker, ikke på Tigers væg med "festlige briller", og ikke engang i den dedikerede solbrillebutik der ligger på købmagergade. Til gengæld endte jeg med at finde et par i en ny "fest og udklædning"-butik der lige er åbnet på Strøget, ved siden af H&M. Jeg synes det er sjovt at tænke over at man skal i sådan en butik for at finde dem, når det ikke er mere end et par år siden højst at de var at finde i enhver butik der havden en solbrille-reol.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/08-12 23:35 
Hvordan finder man ud af, om et bestemt firma er gået konkurs?

Jeg er blevet sat til at æde medicin, som bomber mit immunforsvar tilbage til stenaldren. Det får mig til at føle mig som en 90-årig, og jeg er mildest talt træt af det. Kommunehospitalets læger har tilsyneladende ikke nogen alternativer til den slags og foreslår bare, at jeg skal kaste mig over smertestillende piller for at kunne holde det en smule bedre ud. Det synes jeg er fuldstændig hul i hovedet. Jeg har så fundet en hjemmeside tilhørende et firma, som tilsyneladende tilbyder et produkt, der forsøger at eliminere årsagen til sygdommen i stedet symptomerne. Det burde jo være optimalt.

Men nu har jeg forsøgt at få fat i dem pr. telefon 4 gange, og alle 4 gange sad jeg bare i kø i 100 år uden der skete hat. Desuden udfyldte jeg også deres kontaktformular, hvor jeg spurgte (en anelse spydigt) om, hvad der skete for deres telefonlinie. Men den har jeg heller ikke fået svar på...

Jeg krydser fingre for, at de bare har en virkelig, virkelig (virkelig!) dum trunte sat til at passe deres telefon og mail. Men det virker desværre mere som om, at der simpelthen bare ikke længere er nogen i den anden ende. Er der nogen måde, hvorpå man kan få det bekræftet/afkræftet endegyldigt, så jeg ved, om det er spil af tid at prøve på at få fat i dem?
AV Intelligent Terminal
9'977 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me