X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
HulleHulleSkrevet 08/04-12 17:24 
Tak. Dem havde jeg kigget på, men jeg ville helst gerne undlade at lade det falde i "jeg har set en ufo" kategorien :) For mig var det et uidenteficeret flyvende objekt, men der er sikkert en naturlig jordisk forklaring.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OlimarOlimarSkrevet 10/04-12 18:06, rettet 10/04-12 18:29 
Eksisterer der lignende 'hemmelige' menuer i Danmark? Det behøver selvfølgelig ikke kun være McDonald's-mad.

Link...
scavengerscavengerSkrevet 10/04-12 19:15 
Ja, f.eks. på Scandic Hotel, der er rimelig billige hoteller, men deres menu er ikke altid så spændende. Selvom den ikke står på menukortet, kan man altid bestille en Scandic Burger. Det er en burger af solidt oksekød med fritter og hele molevitten. Den tager som regel sulten efter en lang arbejdsdag :-)
Nemo me impune lacessit
HeroldHeroldSkrevet 11/04-12 20:29 
Hvordan fungerer koblingen mellem spil købt på en Xbox 360 og gamertagget det er købt med? Kan man spille med andre gamertags på samme maskine eller hvordan fungerer det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 11/04-12 20:55 
Ja, jeg mindes at have beskrevet det ret detaljeret tidligere, men kort fortalt bliver dit downloadede materiale primært låst til maskinen du henter det på. Det vil sige, at alle profiler på maskinen kan benytte det. Man kan dog hente materialet på en anden maskine via samme profil, men for at benytte det, kræver det at du er logget på Live mens du bruger det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ProzelProzelSkrevet 11/04-12 21:35, rettet 11/04-12 21:35 
Maskinen, som spillet bliver købt på, får tildelt licensen, således at man kan spille det købte spil online og offline, andre gamertags kan også spille spillet. Logger du derimod på en anden xbox, med det gamertag som du købte spillet på, så kan du kun spille det med dit gamertag og kun når du er online. Man kan én gang hvert år (?) overfører alle licenser, hvis man nu har købt en ny xbox, så man kan nyde sine titler, uden at skulle være online.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-12 20:41 
Kan man udregne hvor meget f.eks. 10 minutter i en højfjeldssol svarer til i almindelige soltimer? Jeg spekulerer på hvor mange gange de mange cancer-griller rundt omkring i gaderne speeder op i forhold til den gule orb vi har hængende "over hovedet".
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/04-12 22:09 
Hyakotake>
Kan man udregne hvor meget f.eks. 10 minutter i en højfjeldssol svarer til i almindelige soltimer? Jeg spekulerer på hvor mange gange de mange cancer-griller rundt omkring i gaderne speeder op i forhold til den gule orb vi har hængende "over hovedet".

10 minutter svarer til ca. 2 timer.
JmogJmogSkrevet 15/04-12 03:12 
dRxL>
Kan et heteroseksuelt par indgå registreret partnerskaber Danmark?

Er det ikke det samme som at "gifte sig borgerligt"?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-12 19:30 
Hvad var det nu det hed det der nye zombie side-scrolling spil der kommer? Kna huske der var en tråd om det...
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/04-12 20:04 
Lollipop Chainsaw er på vej, men det er selvfølgelig i 3D i modsætning til side-scroller
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-12 20:06 
Jaa, det nu ikke liige det...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 15/04-12 20:22 
Deadlight?

http://www.playright.dk/forum/emne/34021-deadlight-2d-platform+survival-horror#553632
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-12 20:44 
Acknowledge. Det var det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 15/04-12 21:14 
Meget meget dumt spørgsmål (undskylder, hvis det er et repost - men jeg kom lige pludselig helt i tvivl):

-Kan man købe en Dreamcast i England (amazon, ebay etc.) og simpelthen bare plugge et strømkabel i, der er kompatibelt med danske stikkontakter? Jeg har ingen erfaring med den specifikke konsol, og vil så nødigt skulle til at rode med konvertere...
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 21:17, rettet 15/04-12 21:19 
UK bruger 240v som i DK så det er bare at sætte et andet stik på kablet, eller bruge et standard strømkabel. No problems.

Strømkabel
XiwanaXiwanaSkrevet 15/04-12 21:23 
Super. Takker for svaret! Mente nok, at det forholdt sig sådan - men skulle bare lige være helt sikker.
Sega go-go-go!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 21:36 
Np :)
dRxLdRxLSkrevet 17/04-12 11:00 
Jmog>
dRxL>
Kan et heteroseksuelt par indgå registreret partnerskaber Danmark?

Er det ikke det samme som at "gifte sig borgerligt"?

Husker det som at der er nogle juridiske forskelle, noget med børn og andet godt, men er ikke sikker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 17/04-12 20:19 
Hernede sydpå (Sønderborg) har McDonalds skiftet deres røde skilt ud med militært grønt skilt, samt de har fået en masse grønne skraldespande op, i selvsamme militær grønne vel og mærket. Jeg har googlet det lidt, men kan kun finde frem til, at hele Tyskland vist også har fået det. Hvad kan det være? Hvad var der galt med det rød/gule?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GreaseballGreaseballSkrevet 17/04-12 21:48 
Det noget med at McDonalds i Europa vil havde et grønt image.. Sådan noget "træ-krammer" new age ide som er så in for tiden :p Skal være med på deres nye slogan "Good Food Fast". Godt så...

http://www.huffingtonpost.com/2009/11/23/mcdonalds-logo-to-go-gree_n_368169.html gammel 2009 arktikle om udskiftningen af farven i Tyskland.


http://www.signconcept.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=120%3Amcdonalds-far-nye-tag&catid=1%3Alatest-news&Itemid=169&lang=da og lidt reklame fra de firmaer som fik opgaven at skifte skilte i DK.
scavengerscavengerSkrevet 17/04-12 21:57 
Ja, det er åbenbart noget vi skal vænne os til
Nemo me impune lacessit
SonicSonicSkrevet 17/04-12 22:03 
Nå ok, jeg var sgu helt i tvivl om, at de ville henvende sig mere til militæret, lol! For det er da det første jeg tænker på, når jeg seer den nuance af grøn.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 17/04-12 22:08, rettet 17/04-12 22:08 
Det ville passe fint - kaste burgers ned over fjenderne og få dem til at give op. Men vist imod en eller anden konvention vedr. kemisk krigsførelse :P
scavengerscavengerSkrevet 17/04-12 22:44 
Det gælder om at fede Talibanerne op, så de ikke kan klemme sig ind i hulerne når der bombes :-p
Nemo me impune lacessit
GreaseballGreaseballSkrevet 18/04-12 10:11 
hvis de bruger McDonalds burgers til det.. Så kan de bare fange dem når sider på potten med "Fast food" mave :p
ElgenElgenSkrevet 21/04-12 17:57 
Er det farligt at køre en laptop med en strømforsyning der har spec 20V, 1.5A når der på laptoppen står 19V, 3.16A
Med farligt mener jeg brandfarligt, ikke at strømforsyningen pludselig holder op med at virke...jeg tænker umiddelbart at noget inden i strømforsyningen vil 'gå' inden den selvantænder?!

Umiddelbart 'virker' det fint!!!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-12 18:10 
Det skulle undre mig, hvis der ikke er en form for sikring i strømforsyningen. Medmindre det er en virkelig, virkelig billig en af slagsen?

Hvis du presser laptop'en så den suger mere end 30W, gætter jeg på, at strømforsyningen bare lukker for det varme vand uden varsel og først bliver samarbejdsvillig igen, når den har fået lov til at køle af.
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 22/04-12 18:11 
Det er vel mere, at den tager længere tid om at oplade batteriet, og måske endda ikke kan følge med, når maskinen kører, så batteriet bliver drænet stille og roligt alligevel?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 22/04-12 21:31 
Det var præcis sådan nogle svar jeg håbede på...perfekt, tak };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 27/04-12 21:57 
Hvorfor der der nogle spil, som rask væk nupper 3 - 4 GB af konsollens harddisk til en save data fil, mens andre spil kan nøjes med små 23MB?
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-12 23:20, rettet 27/04-12 23:20 
Jeg går ud fra vi taler PS3? Jeg tror ikke jeg har oplevet at nogle spil til PS3 nuppe 3-4 GB til save data - der er tale om obligatoriske install, der så vidt jeg ved er nødvendige, pga. af drevets ringe indlæsningshastighed/streaming.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 28/04-12 00:00, rettet 28/04-12 00:03 
Ja. på PS3. F.eks. Modern Warfare 2 kan nøjes med 17 mb data og SSX klarer sig med 41mb. Men Heavy Rain nupper 4240 mb og Rage ... 7301 mb. Haps!

Fandens til forskel.

Derfor ligger jeg konstant og sletter save data for spil, som jeg ikke spillet jævnligt. Harddisken ædes op af de store drenge.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 28/04-12 17:25 
Har intet med save data at gøre. Nogen spil kan streames fra skiven og andre kræver en installation ligesom på pc.

Det er dog kun på PS3, at der findes mandatory installs. På Xbox går det ikke, da launchmodellen kunne fås uden hardisk og alle spil skal jo kunne virke på alle udgaver af maskinen. Det har reelt holdt udviklerne tilbage. På den næste Xbox vil harddisk sikkert være standard og mandatory installs vil blive mindst lge så udbredte som på PS3.
BeanoBeanoSkrevet 28/04-12 18:38, rettet 28/04-12 18:39 
millennium>
Derfor ligger jeg konstant og sletter save data for spil, som jeg ikke spillet jævnligt. Harddisken ædes op af de store drenge.

Husk der er forskel på game data (det som installeres, updates og DLC) og save data (progress). Det fylder selvfølgeligt uanset, men game data kan du roligt slette.
millenniummillenniumSkrevet 29/04-12 00:25 
Beano>
millennium>
Derfor ligger jeg konstant og sletter save data for spil, som jeg ikke spillet jævnligt. Harddisken ædes op af de store drenge.

Husk der er forskel på game data (det som installeres, updates og DLC) og save data (progress). Det fylder selvfølgeligt uanset, men game data kan du roligt slette.

I know. Jeg sletter ikke mit save game, men game data. (det burde være et obligatorisk tip for alle Ps3 ejere). Jeg overvejer bare nogle gange om den gigantiske game data er udtryk for lidt sløseri fra udviklerne eller en nødvendighed.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-12 01:11 
I de fleste tilfælde vil jeg tro at der er tale om sløseri.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 29/04-12 08:26 
Det var vidst svar nok, på mit dumme spørgsmål. :-)
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 29/04-12 14:51 
Kan man plugge 2 keyboards og 2 mus til den samme Dreamcast til splitscreen-action i Quake III Revolution og Unreal Tournament?
Og kan man alternativt bruge controller og mus som hhv. styring og sigte som i Quake II og Alien: Resurrection på PSX?
[inspirational quote here]
ElgenElgenSkrevet 29/04-12 17:53 
Jeg har nu i et stykke tid puslet lidt med tanken om at lave en tranportabel sid-file-player (altså C64-musik) med en rigtig SID6581; en iSID?!
Nå men tror folk at det er noget der ville kunne realiseres med en Mini-Arduino som "hjerne"?
Jeg har ikke rigtig forstand på dem (Arduinoer), men kan forstå at man kan (næsten) alt med dem...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-12 18:03, rettet 29/04-12 21:20 
Jeg melder mig hermed som betamand :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/04-12 14:42 
Elgen>
Nå men tror folk at det er noget der ville kunne realiseres med en Mini-Arduino som "hjerne"?

Ja. :-)
Du skal kunne læse et datalager (USB/SD/CF/etc), bearbejde filen og sende kommandoer til SID'n. Det er ikke ret vild, men kræver lidt tid at komme igennem, kunne jeg forestille mig.
Jeg fandt en gut der afpiller MIDI filer til en SID, ser ikke specielt kompliceret ud.
http://kaput.retroarchive.org/MIDI.html
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 04/05-12 20:45 
Nogen som har haft held med, at gøre deres ps3 region free?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-12 21:22 
Du mener til BD-afspilning? Det har jeg aldrig hørt om skulle kunne lade sig gøre.

Hvad angår spil er den helt regionsfri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 04/05-12 21:31 
Faktisk DVD, men det er vel same'o same'o.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/05-12 08:25 
Må jeg skrive lige hvad jeg har lyst til i min underskrift? Jeg vil hellere skrive mit kunstner navn "Kroe" end Nikolaj. Har altid hadet min grimme underskrift, men syntes "Kroe" signaturen er meget flottere.
Hoid to colony C05 where the computer is...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/05-12 13:07, rettet 05/05-12 13:37 
Godt spørgsmål. Tror godt du kan slippe afsted med det, hvis "Kroe" står med blokbogstaver også.
Min bedstemor skrev i mange mange år under med min bedstefars efternavn selvom hun aldrig tog det.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/05-12 17:35, rettet 05/05-12 17:35 
Jeg må lige forhøre mig hos Politiet :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 05/05-12 21:08 
Jeg tror det kommer helt an på hvad det er man underskriver ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/05-12 21:56 
Har set underskrifter der slet ikke ligner bokstaver hos folk med et godt job. Der må være en god forklaring et sted :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig