X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/11-10 12:23 
Ja, EU versionen laver fuldstændig ged i det, når man tvinger den til at køre i 60Hz. Lidt på samme måde, som når man tvinger PAL Sonic 3 i 60Hz på megadrive'en.

Jeg ved stadigvæk ikke helt, om jeg skal sælge min EU udgave af Guardian Heroes :/

KroeboCop>
Noget helt andet, jeg kan ikke downloade drivers til min PC fra den her side http://www.notebook-driver.com/lg/lg-notebook-k1-express-driver-for-windows/ Jeg har en K1 Express, det eneste der dur der er driveren til wireless, nar man trykker pa linkene ster der intet. Jeg skal VIRKELIG bruge dem! Der ma da vare et sted man ellers kan ellers kan hente dem.

http://www.lg.com/dk/index.jsp]LG's hjemmeside[/LINK]" target="">LG's hjemmeside kan du vælge support -> produkt support -> Bærbare Computere -> Vælge et produktnummer (Det står nok på undersiden af dyret?) -> Drivers & Software
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/11-10 12:25 
Sumez>
Få Jer nu et ordenligt TV med mulighed for at indstille ratioen ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/11-10 12:25 
Killer Bean 2>
Jeg ved stadigvæk ikke helt, om jeg skal sælge min EU udgave af Guardian Heroes :/

Bytte for den japanske? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 12:30 
Sumez>
Få Jer nu et ordenligt TV med mulighed for at indstille ratioen ;)

Ja, så kører det stadig i 50Hz, men til gengæld forsvinder en del af billedet ud af det synlige felt på skærmen.

Hvad skulle det gøre godt for? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/11-10 12:36 
Klagede du ikke lige over forstrukkede videoer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 12:38 
Jo, men de er jo netop "strukkede" for at bevare proportionerne, så at ændre disse igen på fjernsynet gør jo kun problemet endnu værre :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/11-10 12:41 
Sumez>
Killer Bean 2>
Jeg ved stadigvæk ikke helt, om jeg skal sælge min EU udgave af Guardian Heroes :/

Bytte for den japanske? :)

;)

Jeg venter nok bare med at sælge det, til jeg engang har fået fat US udgaven.

Sumez>
Få Jer nu et ordenligt TV med mulighed for at indstille ratioen ;)

Nævn et CRT TV, hvorpå man kan få lov til den slags, og vil give dig ret :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/11-10 12:51 
Philips 28" jeg-kan-ikke-huske-modelnummeret? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/11-10 19:19 
Mit kan i hvert fald ikke :)

Nyt dumt spørgsmål:

Hvorfor har så mange mennesker sort tøj på for tiden?
Er der virkelig så mange ekstra begravelser om vinteren?
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 29/11-10 19:39 
Sort er en go farve der passer til alle lejligheder... lad nu farven være i fred! (amen) :P

Ej, synes da altid vi har hældet til de neutrale farver.

Personligt går jeg altid i sorte sko, sorte sokker, sort jakke... (og så lige hvid t-shirt bare for at pisse folk af.)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 29/11-10 21:08 
Killer Bean 2>
Hvorfor har så mange mennesker sort tøj på for tiden?

Det er fordi regel nummer et i modebranchen er, at det altid er sort, der er det nye sort. Heldigvis :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/11-10 22:06 
Killer Bean 2>
Hvorfor har så mange mennesker sort tøj på for tiden?
Er der virkelig så mange ekstra begravelser om vinteren?

Muligvis for at opfange den vage infrarøde stråling der slipper igennem atmosfæren på denne tid af året ? xD

Hvorfor skal begravelser have patent på sort?
I så fald, vil jeg starte et nyt koncept"gør hver dag til en begravelse", det bliver et hit.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/11-10 23:15 
Wehner>
Det er fordi regel nummer et i modebranchen er, at det altid er sort, der er det nye sort. Heldigvis :)

Ja, men hvorfor er sort kun det nye sort om vinteren?

Jeg skriver det med begravelserne, fordi jeg for et par dage siden så en hel familie klædt i sort vade gennem en by og ind på en kirkegård. Hvis det ikke var fordi de havde set en lille bitte anelse mere triste ud end de andre fodgængere, og hvis jeg ikke havde set dem gå ind på kirkegården, havde jeg aldrig kunnet regne ud, at de var på vej til en begravelse. Så havde jeg bare troet, at de var moderigtige.

Det giver ingen mening at gå i sort om vinteren. Når der ikke er noget sne er det den mest nederen tid på året, og så burde man jo tage noget vildt og farvefuldt tøj på og gi' den max gas for at kompensere :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/11-10 23:42, rettet 30/11-10 19:40 
@Killer Bean 2000
Ringede til support, det var det sammme de sagde til mig og de sendte driverne til mig via et link fra deres hjmmeside. Men tak alligevel :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-10 00:20 
Fleshmangler>
Hvorfor skal begravelser have patent på sort?

Det har de heller ikke i Japan... der er det hvid.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-10 14:02 
Hvis jeg gerne vil smide min Xbawks 360 til en monitor, hvad skal jeg så bruge, for at få lyden ud i et par høretelefoner?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/11-10 14:33, rettet 30/11-10 14:33 
Du skal bruge et Component -> VGA med 2xRCA kabel.

Sådan en her http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000OZGN84/ref=pd_luc_mri?ie=UTF8&m=A15VB89EFO68SH

Så skal du bruge et par adaptere for at få headphones sat til, hvis du kigger under "Frequently Bought Together" på siden er det faktisk præcis hvad du skal bruge.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-10 14:43 
Super. Jeg tror bare jeg mangler den sidste adapter, så har jeg vist det hele.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 30/11-10 15:28 
Der følger jo kun et sølle scartkabel med til wii'en.
Det vrimler med uofficielle rgb- og componentkabler på ebay. Vil der mon være mærkbar forskel på disse og nintendos officielle rgb-kabel?
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 15:39 
Hvis du køber RGB, så vil jeg gætte på at der er en forskel, til det officielle kabels fordel. De officielle plejer altså bare at være bedre. Mht. component har jeg ikke haft mulighed for at tjekke, men eftersom det er en analog standard, så er muligheden der vel også, for at der er forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 15:46 
Uanset vil et component kabel give et meget bedre billede. En god tommelfinger regel er at jo tykkere kablet er jo bedre er det nok også skærmet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 30/11-10 15:48 
Takker for svarene! Er fristet til at tage chancen med et uofficielt - og det er udelukkende af prismæssige hensyn. Et uofficielt koster 30-50kr, mens det officielle koster hen ved 400kr. Så kan man jo altid smide det billige skidt ud, hvis det viser sig at være sub-par.
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 30/11-10 15:49 
Jeg har stadig forbehold overfor det officielle Wii component-kabel. Jeg har for lidt oplysninger til at afgøre om det er Wii'en generelt, Nintendos component-kabel generelt eller bare nogen af dem det er galt med - men et eller andet er der altså galt efter min opfattelse, som også Konsolkongen har bevist.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 15:52 
Ja Wii har et mildest talt dårligt component billede. Uskarpt og med skygger hist og her. Jeg har kun erfaring med det originale kabel, men et uoriginalt kan næsten ikke være værre.

På et HDTV er component stadig den bedste løsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 15:56, rettet 30/11-10 15:57 
RJK>
Jeg har stadig forbehold overfor det officielle Wii component-kabel. Jeg har for lidt oplysninger til at afgøre om det er Wii'en generelt, Nintendos component-kabel generelt eller bare nogen af dem det er galt med - men et eller andet er der altså galt efter min opfattelse, som også Konsolkongen har bevist.

Det har været oppe at vende på Geek Culture, og der blev man vist enige om, at Wii'en generelt bare har et loddent video-output. Ligesom alle andre Nintendo-konsoller. Jeg har prøvet både et uofficielt fra GamesTop og det officielle, og de er godt nok omtrent lige dårlige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 15:58 
Xiwana>
Takker for svarene! Er fristet til at tage chancen med et uofficielt - og det er udelukkende af prismæssige hensyn. Et uofficielt koster 30-50kr, mens det officielle koster hen ved 400kr. Så kan man jo altid smide det billige skidt ud, hvis det viser sig at være sub-par.

Arh, jeg slap med lidt over 200,- fra ShopTo. Men det skader selvfølgelig ikke at opgradere til et uofficielt, for det vil helt sikkert være bedre end det composite-fis der følger med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 15:58, rettet 30/11-10 15:59 
Naiera>
...at Wii'en generelt bare har et loddent video-output. Ligesom alle andre Nintendo-konsoller.

Nogle SNES modeller og GameCubes med Digital-porte har et fantastisk godt billede ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 15:59 
Ja, OK, SNES'en var måske ikke så slem ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/11-10 16:27, rettet 30/11-10 16:28 
Sumez mente bare at hans billige Wii-component-kabel så fint ud, og jeg mente også at mit originale RGB-kabel lavede et meget bedre billede end mit originale component-kabel. Men der ligger ikke lige den store undersøgelse bag endnu :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 16:34, rettet 30/11-10 16:37 
Jeg har hørt at problemet ligger i video encoder chippen der sidder i maskinen. Det giver nok også mening at der er forskel på kvaliteten af RGB og component.

RGB på et HDTV er bare en lidt trist ting. Ofte ligner 480i noget der er løgn og der kommer en forsinkelse i forbindelse med deinterlacing processen. Om den kan mærkes afhænger nok af den enkelte bruger.

EDIT: Men det kan da godt tænkes at jeg skal prøve at investere i både component og RGB kabel når jeg får min næste Wii. Så kan jeg køre begge dele igennem min Optoma scaler/deinterlacer og se om billedet kan blive skarpere med RGB på den måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 16:36 
RJK>
Sumez mente bare at hans billige Wii-component-kabel så fint ud, og jeg mente også at mit originale RGB-kabel lavede et meget bedre billede end mit originale component-kabel. Men der ligger ikke lige den store undersøgelse bag endnu :)

OK. Jeg husker i hvert fald billedet med det uofficielle som mega loddent, og så var det ca. det samme da jeg fik det originale. Jeg vil ikke påstå at kende alle fakta, så.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/11-10 17:46 
"I må gerne komme hjem og se min Wii" :P

Jeg kan i hvert fald bekræfte at billedet på min uden skyggen af tvivl er væsentligt bedre end det jeg så på Runes på J-Popcon. Jeg synes dog det er underligt at det skulle have så meget med selve kablet at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-10 17:48 
Det kan sagtens tænkes at der bruges forskellige video encoder chips i forskellige maskiner. Hvis det altså er den der er problemet kunne det forklare det :)

Må jeg spørge hvor gammel din maskine er?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 17:56 
Sumez>
Jeg kan i hvert fald bekræfte at billedet på min uden skyggen af tvivl er væsentligt bedre end det jeg så på Runes på J-Popcon. Jeg synes dog det er underligt at det skulle have så meget med selve kablet at gøre.

Nu er det vel også svært at lave en sammenligning på baggrund af de skærme der var med dér.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/11-10 18:20 
Nu jeg tænker over det, så var der jo kæmpe forskel på de Wii-standere der var på J-popcon. Alle sammen var samme skærme, og de sad alle til med composite (yeah), men nogle af dem havde dårligt billede og nogle af dem vildt dårligt billede. Det var samme spil på alt, så det var meget nemt at sammenligne. Det tyder måske på at det er noget med videochippen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/11-10 20:46 
Konsolkongen>
Må jeg spørge hvor gammel din maskine er?

Launch
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 30/11-10 20:47 
Jeg får artefakter på skærmen ved brug af det composite-hejs, der følger med maskinen...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 30/11-10 21:36, rettet 30/11-10 21:36 
RJK>
Nu jeg tænker over det, så var der jo kæmpe forskel på de Wii-standere der var på J-popcon. Alle sammen var samme skærme, og de sad alle til med composite (yeah), men nogle af dem havde dårligt billede og nogle af dem vildt dårligt billede. Det var samme spil på alt, så det var meget nemt at sammenligne. Det tyder måske på at det er noget med videochippen.

Var skærmene indstillet ens?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/11-10 23:47 
Well, vi havde ikke fjernbetjeningerne, så jeg ved det ikke, men næppe. Men nu snakker jeg jo ikke lige lysstyrke eller kontrast eller den slags, men hvor meget "forstyrrelse" der var i signalet. Fx den normale color blending på composite ved farveovergangen - på nogle af maskinerne var den så man måske ikke ville lægge mærke til det, mens den på andre var det mest ekstreme af slagsen jeg husker at have set. Vel i retning af 3-5 mm skakmønsterede farver. Jeg vil umiddelbart mene det er umuligt at få billedet så ekstremt, selvom man skruede alverdens skarphedsfiltre i top. Men jeg kan naturligvis ikke udelukke at det er effekten af noget genialt digitalt filter Philips har opfundet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/12-10 00:20 
Philips er i hvert fald dem der bruger fleste penge på at udvikle den slags bras.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 01/12-10 11:36 
Kan man bruge en 3G mobil som modem til en iPad, hvis man nu kun køber en med Wi-Fi?
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/12-10 13:25 
Jeg tror ikke det er muligt.
Godt nok fra maj måned, men tror ikke Apple har ændret deres holdning siden.

"People having bought the Apple iPad WiFi – and not the iPad Wifi + 3G – cannot use a smartphone or an UMTS surf stick to connect to the web over the mobile network. But they can buy a portable UMTS modem router that supports WiFi in order to access the internet via GPRS, EDGE, UMTS or HSPA. "

Kilde:

Three Portable 3G Modem Routers for the iPad WiFi
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Krans.KKrans.KSkrevet 01/12-10 15:02 
Har set nogle skrive om det herinde før, men kan ikke lige finde det igen... så nu spørger jeg: Når man nu for første gang har oplevet at få taget noget i tolden (fra Play), hvad er det så, proceduren er, for at sende lortet retur og få sine penge tilbage? Skal jeg bare vente til Post Danmark automatisk gør det? (På den 14. hverdag efter de har sendt deres notits til mig.) Eller skal jeg ringe eller skrive til enten dem og/eller Play og sige et eller andet?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
millenniummillenniumSkrevet 01/12-10 15:41, rettet 01/12-10 15:41 
Play's system er rimeligt per auto. Når der er gået et vist rum tid, så kan du melde pakken savnet med én knap under din bestillingsoversigt. (Tror det er omkring en måned, så man skal være lidt tålmodig). Pakken hos PostDanmark ryger så retur til Play når du ikke henter den inden for 14 dage.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/12-10 15:43 
Hvor er den knap?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/12-10 15:46 
Du har en "order-history" med alle dine bestillinger. Click "view details" ud for den man mangler. Og så "I have not received my Play.com order".

Ingen emails er påkrævet.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/12-10 16:25 
Fremkommer knappen ikke først efter "ventetiden" er udløbet? Jeg mener, der er mange der ikke kan finde den... men det må så være fordi knappen først kan ses når man har været tålmodig nok.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/12-10 16:52 
Ved play har jeg aldrig behøvet at gøre noget, ikke engang melde den savnet.

Der var engang hvor jeg havde glemt alt om at jeg havde pakke der var blevet nappet og så fik jeg pludselig en mail fra play at de beklagede og at de havde refunderet beløbet.

Efterfølgende har jeg så bare ladet være med at gøre noget som helst hvis jeg lader pakkerne gå tilbage. Det sker helt automatisk når de får pakken tilbage åbenbart.

Det er fin service, i forhold til fx Zavvi hvor man SKAL klage hvis man vil gøre sig forhåbninger om at få en ny/penge igen.
SumezSumezSkrevet 01/12-10 19:19 
millennium>
Du har en "order-history" med alle dine bestillinger. Click "view details" ud for den man mangler. Og så "I have not received my Play.com order".

Ingen emails er påkrævet.

Jeg kan ikke finde den på en ordre over to måneder gammel. Der er åbenbart også en udløbsdato på den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 01/12-10 20:35 
Den der "ventetid" inden man kan melde en pakke savnet må så være den på 21 dage, ikke? I Play's egen hjælpesektion, under "I have not received my order" står der
"Delivery usually takes 3–5 working days (from date of posting), but we need to wait 21 days before being able to investigate this matter further."

Og går jeg ind under min ordre står der
"Our records show that the item you selected was dispatched on 18/11/2010. Although items are usually received within 3–5 days of the dispatch date, we need to wait 21 days from the date of dispatch before being able to trace, replace or refund lost items.

Please return to this page if you have not received the item after the end of the 21 day period (after 09/12/2010). We will then arrange for a replacement item or refund."

Men jeg vidste ikke om hele affæren ville blive forplumret af toldomstændighederne. Men som jeg forstår det, skal jeg altså bare vente på at Post Danmark sender den tilbage, og så sender play en ny til mig. Det vil de dog efter mine beregninger først gøre en uge efter, at jeg kan melde pakken savnet hos Play... så hvis man er lidt utålmodig, kan man så godt melde pakken savnet hos Play mens Post Danmark stadig har den liggende, eller er det for cheeky? =P
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig