X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 26/08-10 16:21 
Hvorfor kan jeg ikke få mig et nyt Windows LIVE ID på min box?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-10 09:51, rettet 27/08-10 09:51 
Fordi du har smidt koden til din gamle hotmail konto væk!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/08-10 14:28, rettet 27/08-10 14:29 
Hvis du først bruger et windows ID, så mener jeg det låser fast så den ikke kan skiftes, hvis du derimod bruger gmail f.eks så kan du skrifte den som du vil.
Men hvorfor, det ved jeg ikke,
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
solid snakesolid snakeSkrevet 27/08-10 16:59 
Fleshmangler>
http://mannequin.dk/ er nok det bedste bud, ellers dba.dk

Takker jeg havde tænkt på DBA og GOG, Men jeg håbede på at, jeg kunne være heldig, og der måske var nogen der bare skulle af med den, elller jeg kunne købe en til små penge. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Alf81Alf81Skrevet 28/08-10 12:35, rettet 28/08-10 12:37 
Jeg købte for et stykke tid siden et spritnyt originalt Play & Charge kit til 360. Det har aldrig virket. Når jeg plugger den i, starter den enkelt nok med at oplade, men allerede efter få sekunder, lyser den grøn og "tror" den er færdig med at oplade, hvilket den jo' så absolut ikke er.

Andre der kender til dette problem og evt hvad man kan gøre ved det?

PS. Jeg har selvfølgelig smidt kvitteringen ud.
Ting om dét og pis.
KamekKamekSkrevet 28/08-10 12:55 
Kender desværre ikke til en løsning - men jeg har haft det samme problem med begge min Play & Charge - Microsoft kan åbenbart ikke finde ud af at lave ordentlig hardware... :p
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Alf81Alf81Skrevet 28/08-10 13:08 
Har luret et par tricks fra Youtube, men ingen af dem lader til at virke for mig.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 28/08-10 13:15 
Sjovt, mine Play & Charge kits, som har virket problemfrit i årevis, har aldrig lyst grønt. Det bliver bare ved med at lyse rødt, eller også slukker lampen når den er opladet, det kan jeg ikke helt huske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 28/08-10 13:22, rettet 28/08-10 13:31 
Jeg har erhvervet mig et Quick Charge kit i stedet - det virker ikke 100% af tiden, men er stadig langt bedre end Play & Charge synes jeg.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HankyHankySkrevet 28/08-10 15:04 
Alle mine tre Play & Charge-kits laver samme nummer som dit, Alf.

Det ene sæt har gjort det lige siden udpakning, i modsætning til de andre to, der gjorde det efter et års tid brug.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 28/08-10 20:46 
MS laver jo' så nok bare ikke hardware der gider i længden.
Ting om dét og pis.
millenniummillenniumSkrevet 28/08-10 21:47 
Kan jeg ikke opdatere min iPod Touch til OS4? - eller det kun for iPhones? Min iTunes siger at version 3.1.3 er rigeligt for mig og det nyeste software der findes...
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 29/08-10 01:41 
Kommer vist an på hvad generation din Touch er. Kun de nyeste er hurtige nok til at køre iOS4.
JmogJmogSkrevet 29/08-10 01:43 
Ah. Ser ud til det kun er den oprindelige iPod touch som ikke understøtter det:

http://m.wired.com/gadgetlab/2010/06/apple-launches-ios-4/
millenniummillenniumSkrevet 29/08-10 09:16 
damn it!
The medium is the message.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/08-10 13:14 
Jeg sidder og skal til at starte på Metal Gear Solid serien, men vil lige have noget på det rene inden jeg begynder.
Er MGS 2: Substance og MGS2 Sons Of Liberty det samme spil bare til (xbox) og (Ps2) bare med ekstra content på xbox udgaven, ligesom f.eks Silenthill 2 Inner Fears(xbx) og Silenthill 2(ps2).

Eller er bare substance bare en udvidelse ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/08-10 13:38 
Ser ud til at du rammer rigtigt første gang :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_2:_Sons_of_Liberty#Substance
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/08-10 13:42 
I tilfældet med MGS 2 og 3 er de begge udkommet i normale udgaver i første omgang (MGS2: Sons of Liberty og MGS3: Snake Eater) men er senere blevet udgivet i opgraderede versioner med en masse ekstra materiale i form af MGS2: Substiance og MGS3: Subsitence.

MGS2: Substance blev dog udgivet som multiplatform spil, i første omgang som en timed exclusive til Xbox og senere til PS2 og Xbox.

Den bedste version af MGS2: Substance er nok den Europæiske PS2 version, da den indeholder en bonus disc med titlen "The Document of Metal Gear Solid 2" som Konami lavede for at rode bod på den forsinkelse der var på at udgive spillet i EU.


Med hensyn til MGS 1 findes der originalen til Playstation 1 samt en disc man kan købe seperat der hedder "Metal Gear Solid Special Missions" som er en hel mængde extra VR missioner. Spillet blev senere udgivet på Gamecube med navnet Metal Gear Solid: Twin Snakes. Det ser radikalt anderledes ud og har en masse ændringer der gør det værd at eje begge versioner i modsætning til Substance og Subsistence.

Der er ikke lavet nogen + versioner af MGS4.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/08-10 14:09 
ok, men jeg får vel stadig mere ud af at spille Substance til xbox end Sons of liberty til ps2 ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/08-10 14:26 
Jeps. Det er bare hvis du har muligheden for at vælge, ville jeg foreslå PS2 versionen af Substance.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/08-10 14:29, rettet 29/08-10 14:37 
ja ok, jeg var lige startet på ps2 versionen, men kan godt se jeg bliver nød til at starte forfra alligevel, da Hard er lidt for svært på en første gennemspilning.

Edit: nå det ga lidt sig selv, det var et af de spil jeg ikke kunne spille på 360´ern uden en update og min box har ikke været updated siden dengang "the new xbox experience kom"
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 29/08-10 14:57, rettet 29/08-10 14:57 
Kan man godt begynde at stamme senere i sit liv? Og hvad kan det umidelbart skyldes?
SumezSumezSkrevet 30/08-10 08:54 
Hvis du køber MGS3 Subsistence (de havde den til ca. ingen penge i Netto en gang! :D), får du også Metal Gear 1 og 2 med i MSX-versionerne. De to spil er bestemt også et godt sted at starte, hvis man ikke har noget imod lidt old school. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 30/08-10 20:55 
Tak, det må jeg lige skrive mig bag øret.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KilroyKilroySkrevet 31/08-10 20:57 
Min mor synes at nogle af de melodier (sange) der blev spillet i forbindelse med VM i fodbold var ret cathcy. Men hvor køber man noget der lød som traditionel sydafrikansk musik?
Amazon synes ikke at give præcis de rytmer som de forskellige indslag benyttede sig af.
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/09-10 12:35, rettet 01/09-10 12:36 
Er der nogen, der kender til butikker (helst netbutikker, ellers i Aalborg), der stadig sælger Windows 98 (enten dansk eller engelsk)?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 16:42 
Hvor er alle de gamle kasketter blevet af med den der plastik lukke funktion, bliver de ikke lavet mere??
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 07/09-10 20:47 
Sider lige og ser CSI på Kanal 5, så ikke sidste sæson desværre. men hvor er Dr. Albert Robbins blevet af synes ikke jeg har set ham endnu?, nogle CSI fan der ved det?.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 09/09-10 08:02 
Hvor langt skal man være fra det nærmeste fodgængerfelt før det er tilladt at gå over vejen hvor man er?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 09:39 
Man må da gå over alle steder, hvis man har set sig ordentligt for. Eneste forskel er vel, at hvis du bliver ramt på et fodgængerfelt, er bilisten ansvarlig, mens det alle andre steder er din egen skyld.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/09-10 10:00 
Der må da være en grænse? Ellers kan man ikke have en lov imod at gå over for rødt (hvilket engang har kostet mig 600kr :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 10:14 
God pointe. Nu er jeg blank :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/09-10 11:19 
Måske ikke så dumt spørgsmål igen, men - Hvor meget ligger indtjeningen typisk på i forhold til omsætningen for en mindre webshop? (dvs. uden lønning, og bruger fjernlager)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/09-10 18:30 
Sumez>
Hvor langt skal man være fra det nærmeste fodgængerfelt før det er tilladt at gå over vejen hvor man er?

30meter
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 09/09-10 22:36 
Har du trukket det ud af hatten, eller kommer det nogen steder fra?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/09-10 22:56 
Min politiven sagde det engang hvor vi gik over vejen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 09/09-10 23:11 
Killer Bean 2>
Man må da gå over alle steder, hvis man har set sig ordentligt for. Eneste forskel er vel, at hvis du bliver ramt på et fodgængerfelt, er bilisten ansvarlig, mens det alle andre steder er din egen skyld.

Er der ikke noget med at det altid den "stærkere" trafikant der får skylden. Så hvis man er i bil og nakker en fummelgænger eller en klaphat, som ikke kan finde ud af at man ikke skal kører over for rødt bare fordi de er på cykle, så får man skylden?
Captain NCaptain NSkrevet 10/09-10 03:54 
Kom lige til at tænke på.. Blev der udviklet et eneste Dansk spil på Dansk eller et Dansk firma til NES, SNES, MD eller Gameboy?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KamekKamekSkrevet 10/09-10 04:02 
Sword Of Sodan til Mega Drive var i hvert fald dansk udviklet.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 10/09-10 08:15, rettet 10/09-10 08:15 
Amiga-udgaven er i hvert fald, ved ikke hvor Innerprise er fra?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/09-10 08:19 
Et af mine favorit spil som er Persian Gulf Inferno blev udviklet af danskere også :-)

Linky
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 10/09-10 09:34, rettet 10/09-10 09:35 
(in short, 6 styks til MegaDrive)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/09-10 10:10 
Jeg anede ikke at Globulus var dansk. Husker det spil som værende rigtig skægt og originalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/09-10 10:13 
Bliver helt ked af at se at vi intet har på SNES :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/09-10 10:33, rettet 10/09-10 10:33 
Sumez>
Jeg anede ikke at Globulus var dansk. Husker det spil som værende rigtig skægt og originalt.

Manden bag, Jørgen Bech, har ellers været aktiv på P:R for år tilbage, og vi har da snakket om det flere gange :) Han var også inde over vores udstilling på KB sidste år (han har også lavet Jaguar-versionen af Protector).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/09-10 10:59 
JEG har ikke snakket med nogen om det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 10/09-10 17:03 
hmn var Post DK Døgnboks ikke et frivilligt valg? Har lige fået en pakke sedl i postkassen idag om at jeg kan hente en pakke fra Él Mutantõs i døgnboks og er bestemt ikke noget jeg er glad for.. feks hvordan skal man kunne påvise at tilstanden af en pakke er postDK og ikke egen skyld? (hvis man skulle være uheldig).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 10/09-10 17:21 
Jo, jeg skulle mene det er noget man tilvælger...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 10/09-10 17:30 
Jeg har aldrig tilvalgt det, men har for nylig fået en pakke der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 10/09-10 17:38, rettet 10/09-10 17:39 
Herude er det tilsyneladende helt tilfældigt om tingene ender det ene eller andet sted. Og jeg har heller ikke tilmeldt mig noget. Men det er nemmere end posthuset, så jeg klager ikke... (hvis ens pakke er ødelagt fralægger PostDK sig alligevel al ansvar, uanset hvad man kan bevise...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig