X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 31/08-09 15:33 
Mange af spørgsmålene var i øvrigt helt i denne tråds ånd...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 31/08-09 15:57 
Darken>
Nu gad jeg ikke lige bruge 45 minutter til at tænke over det, så der gik under 5.... resultatet var 21/40, men er rimmelig sikker på at selvom jeg havde givet mig tiden til at tænke spørgsmålende igennem var jeg ikke kommet over 30.

Jeg fik 18/40 :P Jeg gjorde det på stort set samme måde, de fleste af dem satte jeg bare kryds i og klikkede vidre. Magen til kedelig prøve skal man lede længe efter :)
Spiller nu: Halo 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/08-09 16:46 
34/40, så jeg er bare helt vildt dansker... tåbelig prøve.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/08-09 16:59 
19/40...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 31/08-09 17:15, rettet 31/08-09 17:15 
BREAKING NEWS! VIDEOSPIL FORÅRSAGER UDANSKHED! PIA KJÆRSGAARD GÅR PÅ BARRIKADERNE FOR AT FORBYDE ELEKTRONISK UNDERHOLDNING! MORTEN MESSERSCHMIDT LAVER BAGDØRSAFTALE FOR AT BEHOLDE KÆRESTENS ARKADEMASKINER PÅ BAKKEN!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 31/08-09 17:40 
LOL :-)
Bashful Neophyte
QQSkrevet 31/08-09 18:21 
37/40
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/08-09 18:49 
31/40 - Lige på nippet til at være dansk åbenbart :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-09 19:00 
Også 29/40 her.

Tåbelige spørgsmål mange af dem.
silverstarsilverstarSkrevet 31/08-09 19:06 
35/40
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KamekKamekSkrevet 31/08-09 19:18 
37/40
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KeenKeenSkrevet 31/08-09 19:29 
25/40
RJKRJKSkrevet 31/08-09 23:50, rettet 31/08-09 23:50 
37/40. Crappy kongelige- og geografi-spørgsmål...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 01/09-09 00:08, rettet 01/09-09 00:09 
38/40
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/09-09 01:57 
28/40.

Hjem til Shawarma øerne igen med mig :D
XiwanaXiwanaSkrevet 01/09-09 20:49 
Skal jeg gå all-in og købe GH: World Tour, hvis jeg i forvejen lige har anskaffet mig RB 1 og 2? Er det ikke bare mere af det samme?
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/09-09 22:57 
Njaeh, du kan vel lige så godt spille RB1+2 og så købe GHWT senere... så er det måske også faldet i pris.

Det er stort set det samme; du spiller musik og tjener penge osv. Minimale forskelle... og RB1+2 har alligevel bedre nodeopsætning generelt (ikke at GHWT ikke kan spilles, det virker bare mere naturligt/intuitivt opsat i RB'erne).
XiwanaXiwanaSkrevet 01/09-09 23:32, rettet 01/09-09 23:33 
Det er ikke, fordi det som sådan haster med indkøb af GH: World Tour. Det er bare fordi Gamestop i øjeblikket har tilbud på alle 3 spil (49kr. + 1 spil i bytte pr. stk).

Det er mest det med nodeopsætningen, der skræmmer. Harmonix' GH- og RB-spil er jeg helt trykke ved. Det er tydeligvis meget musikkyndige mennesker, der arbejder der - og jeg ved ikke rigtigt med Activision..
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 01/09-09 23:48 
Career-delen i RB2 er også langt overlegen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/09-09 00:17 
Ah, jamen, hvis du kan nappe GHWT billigt, så go ahead... jeg har i hvert fald svært ved at få numre nok at spille, uanset om det er den ene eller den anden serie :-)
SumezSumezSkrevet 02/09-09 15:18 
Et af rummene i min nye lejlighed har et meget gammeldags lampeudtag. Nogen der kender til sådan en, og ved hvad der er nul/mellemledning/fase/jord i den??

Svar på dumme spørgsmål-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/09-09 16:03, rettet 02/09-09 16:08 
Ikke umiddelbart, men jeg ville købe mig en skruetrækker med polsøger og så prøve mig frem hvis det var mig.
Du skal iøvrigt nok ikke regne med at der er jord i; nok kun nul/mellemledning/fase.

EDIT: Men det kan jo være at fx. Keen ville kunne kaste mere lys over sagen; han er jo i branchen so-to-speak };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 02/09-09 16:08, rettet 02/09-09 16:08 
Jeg er også rimelig ligeglad med jord, jeg bor alligevel på fjerde sal. :P

Men nu står jeg ikke lige med en polsøger, så ville høre mig omkring om nogen kender til dem. Jeg kan se nogle brede strømkabler gå ned i tingesten ovenfra ved at fjerne krogen, men det er svært at se hvad der går hvor.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 02/09-09 16:22, rettet 02/09-09 16:28 
det er meget forskelligt hvad der er hvad, det er ikke bare lige at sige, sådan hvis du ikke kan se nogle symboler på selve udtaget (lige der hvor ledningerne blir sat fast)

hvis du intet kan se bliver du nød til at få fat i en polsøger eller et multimeter...
HeroldHeroldSkrevet 02/09-09 20:28 
Jeg har en ven, der venter på at blive godkendt som bruger her på sitet - hvor længe skal han vente?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 02/09-09 20:37 
Hvis det er ham, der venter på godkendelse pt., så indtil han har puttet både fornavn og efternavn i sin profil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 02/09-09 21:27, rettet 02/09-09 21:28 
Hvorfor kan jeg ikke finde mig selv som ejer af et spil når jeg søger på en title? Min samling er godkendt og er sat til at være vist for alle.

Og hvis det er den ansvarlige for Samler man skal kontakte om dette, hvad gør man når man nu har prøvet en direkte besked og igennem formularen under samler faq? (edit: og ikke hørt noget i et godt stykke tid)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 03/09-09 09:25 
Jeg vil næsten tro at den formular stadig går til Mikael...
Hvilken titel er der tale om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 03/09-09 10:31 
Alle, jeg fremgår ikke når man søger på hvilken som helst titel:

Chrono Trigger(SNES):
Samler oversigt:
http://playright.dk/samlertitel.php?id=660
http://playright.dk/samlerobjekt.php?id=23204

Dead Rising(X360):
http://playright.dk/samlertitel.php?id=39030
http://playright.dk/samlerobjekt.php?id=109280

Synes det er lidt spøjst ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 03/09-09 10:49, rettet 03/09-09 10:50 
Herfra står der nu altså at din samling er sat som skjult (men godkendt for 0 dage siden). :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 11:57 
Er der nogen der ved, hvad det tal betyder, som står foran den nye rating som er kommet med den nyeste dashboard update til 360?

Går man ind på et spil, er der en rating med op til 5 stjerner og foran står der f.eks. (295) - det kan da ikke betyde, at der er 295 som har ratet det. Er det 295.000? eller er det en anden slags rating?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 12:11 
Hvorfor kan det ikke betyde at det er 295, der har rated det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 03/09-09 12:28 
Darken>
Synes det er lidt spøjst ;)

Du har valgt Skjult under Vis samling for i dine indstillinger. Den skal stå til Alle, for at du kommer med på de lister.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/09-09 12:30 
Herold>
Hvorfor kan det ikke betyde at det er 295, der har rated det?

Det er fordi spillet er til Xbox295.

Når du ser den, drejer du 295 grader, og går ind i væggen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 03/09-09 13:08, rettet 03/09-09 13:41 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
jamen det står den til? =(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 03/09-09 15:53 
heh, nå men i det mindste var det den rigtige tråd jeg skrev i :P

Troede at det der stod, var den setting man havde valgt. Tak Rune ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 03/09-09 16:25 
Darken>
Troede at det der stod, var den setting man havde valgt. Tak Rune ;)

Er det da ikke det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 03/09-09 17:36 
Tilsyneladende ikke, jeg har haft dette.. *ahem* issue.. i et stykke tid og hvergang jeg har kigget efter stod den til "alle". Rune synes lige jeg skulle trykke "vælg" og presto, nu er den vist.. hæhæ nogle gange er problemet/løsningen simplere end man tror ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 21:20 
Tak for de mange brugbare svar... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 04/09-09 09:50, rettet 04/09-09 09:50 
Et lille follow-up spørgsmål til mit endnu uløste problem om lampeudtaget. Forudsat at jeg finder frem til Nul-ledningen og fasen i ovennævnte lampeudtag (ellers, så gå bare ud fra at vi snakker et almindeligt lampeudtag :)), er det så muligt at sætte dem til et almindeligt (forlænger)strømstik som dette, så jeg kan sætte normalt elektronisk udstyr til?

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Min opfattelse er at ved den strøm, der kommer direkte ud ad væggen, er placeringen af de to ledninger ligegyldig, mens man ikke kan bytte om på fase og nul på en lampe, derfor går jeg ikke ud fra at den blå og brune ledning, der kommer ud af et lampeudtag svarer til dem i stikkontakten?

Jeg har absolut ingen elektrikererfaring, så ret mig endelig de steder jeg tager fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/09-09 11:31, rettet 11/09-09 11:32 
Nyt spørgsmål:

Jeg har lavet en playlist til en fest i morgen, men jeg vil gerne have at den bliver spillet igennem på shuffle, for at blande musikken så meget som muligt. Om ikke andet, skal den i hvert fald ikke starte med alle de kunstnere, der starter med A.

Jeg regner med at spille gennem min X360, da min bærbares lyd-output er smadret, men problemet er så at som flere herinde garanteret har erfaret, er X360 ret elendig til at shuffle musik, og skifter ofte mellem de samme fire-fem steder i sin aktuelle playlist, så derfor vil jeg gerne kunne lave en playlist på forhånd som den kører fra.

Men findes der noget playlist-format der kan læses af en X360 (hvis jeg sætter musikken til via ekstern harddisk?) - Den kan gøre det med iPod-playlists, men det er desværre ikke en mulighed for mig. Alternativt, findes der så et program, der på en eller anden måde kan navngive filerne, så de ligger i samme rækkefølge som den pågældende playlist?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 11/09-09 11:40 
Uden at være sikker, så tænker jeg på det format som Winamp bruger til playlists - det burde være brugbart.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 11/09-09 13:27, rettet 11/09-09 13:28 
Sumez:

der er højst sansynligt ikke en fase i lampe udtaget, det hedder en tændledning :)

jo du kan sagtens sætte en stikprop i uden der sker noget

Du kan også sagtens komme til at bytte rundt på tænd og nul inde i din nye stik prop, hvis du kigger godt efter, er der markeret hvor nul og fase skal være, også selvom at der i princippet er ligegyldigt

eller kan du fange mig på msn (knightkeen@gmail.com) hvis der er andre spørgsmål :)
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-09 20:57 
Hvor mange retter skal der være før det kan kaldes en buffet?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 11/09-09 20:59 
Jeg vil skyde på to af hver. :D

Altså, der skal være noget at vælge imellem - gerne noget der er lidt forskelligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 11/09-09 21:47, rettet 11/09-09 21:48 
er en buffet ikke det samme som et tag-selv bord?


Edit:

fra nettet...

"Buffet"
a meal set out on a buffet at which guests help themselves
solid snakesolid snakeSkrevet 11/09-09 23:00 
Det er fordi jeg er i Ghana så var jeg på et spisested og jeg så de havde buffet.. Nam nam men kun 3 ting og vælge imellem.. Øv så var jeg skuffet..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/09-09 10:04 
"Buffet" er vel bare et fint ord for "Service er en by i Rusland" :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/09-09 20:45 
Kan man købe en forgrener til RGB scartstik, så man kan se det samme på begge skærme. Det er fordi jeg skal bruge det til min vertikale og horisontale tv. Også kan jeg bare slukke det jeg ikke skal bruge. Istedet for at skulle skifte om hele tiden. Måske et link til sådan en dims?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 12/09-09 23:20 
Det må være sådan noget her:
http://www.av-connection.dk/?ML=831
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig