X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 17/05-09 15:27, rettet 17/05-09 15:31 
Også mig har lige prøvet lidt men det hele er sku en smule irriterende læsning ;-)

Jeg gider sku ikke hænge mig i den slags bakketæller ;-) Desuden mener jeg at næsten alt den slags kan forsvares på den ene eller den anden måde. No worries!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-09 15:46 
klart klart :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 17/05-09 15:52, rettet 17/05-09 18:14 
neros>
Jeg gider sku ikke hænge mig i den slags bakketæller ;-) Desuden mener jeg at næsten alt den slags kan forsvares på den ene eller den anden måde. No worries!

Du har lige sagt, at man skal passe på, og nu siger du, at det er bagateller :D

Anyway, linket er bare til info, der var ingen moralsk bagtanke. Jeg har en gang selv skulle undersøge det i en anden sammenhæng, så jeg kunne nogenlunde huske, hvor jeg fik infoen.

Resumé (og der er undtagelser, bl.a. derfor postede jeg linket i stedet for at forklare): Generelt må man kopiere til privat brug, hvilket vil sige til sig selv og familie og venner. Men som sagt der er undtagelser og gradbøjninger.

EDIT: Har indsat quote, da der kom et indlæg først.

EDIT 2: Vigtig tilføjelse: "Til fremvisning", for man må jo ikke kopiere selve værket til andre hehe.

EDIT 3: Lalalaa, vi prøver igen. Man må forresten godt - i nogle tilfælde/ved nogle typer værker - kopiere et værk til familie og venner, så længe kopien ikke kan forveksles med originalen.
HeroldHeroldSkrevet 17/05-09 16:04 
neros>
Jeg vil ikke sige det er en direkte kopi da KroeboCop har tilført de to figurer en baggrund som giver en stemning original billedet ikke har. Desuden så har han spejlvendt billedet, og jeg tror ikke der vil komme problemer med ophavstilladelser og den slags, men man skal dog passe lidt på med den slags. Jeg husker en speciel episode i Odense hvor en pige havde brugt noget fra det danske pop band Aqua logo til et maleri. Det kom der en del rører omkring mener faktisk hun blev sagsøgt, men kan ikke lige huske hvad der så skete?!

Anders And er stadig Anders And, selvom han bliver spejlvendt og får baggrund på. :) Jeg tror som sagt ikke der er noget galt med det Krobocop gør, med mindre han bruger det på en anden måde. Selvfølgelig må han tegne og male hvad han vil.

jaes: Tak for infoen :D

Bonusinfo: Tegneren af Arne And, som kun ligner Anders And, blev også sagsøgt af Disney i sin tid, men han fik dog tegne sig ud af søgsmålet. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 17/05-09 16:41 
Haha jaja men kommer der et tidspunkt hvor man skulle få problemer med den slags så tager jeg kampen på det tidspunkt, men gider ikke lade mine kreative evner stoppes af lovgivninger....hov skrev jeg virkelig det!

Jeg kopierer jo ikke jeg efterligner ;D
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 21/05-09 02:07 
millennium>
Er der nogen der har en fed, original ide til hvad nogle drengerøve kan finde på af tossede arrangementer til en vild aften i byen?

Tidligere arrangerede ture omfatter bl.a. druk i Malmø, Flyvetur med Sesna-flyver og Øl-festival i München. Så der er noget at overgå... (Bowling i Parken er derfor ikke relevant)

Hvad fandt I ud af? Cristal af papkrus?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
solid snakesolid snakeSkrevet 21/05-09 11:08, rettet 21/05-09 11:17 
Hvordan kan det være at min mave siger lyde?
Nogen gange lyder det som om man prutter.. :-O
Jeg ved nogen gange er det fordi man skal på w.c andre gange ved jeg ikke.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 21/05-09 12:14 
Du skal spise nogle grøntsager og ikke alt det gluten ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/05-09 22:02 
Er Sonic spillene til MD, de samme som til SMS?
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 21/05-09 22:04 
KroeboCop>
Er Sonic spillene til MD, de samme som til SMS?

Nej. SMS spillene er blege skygger af MD spillene.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/05-09 22:09 
Ok, det er fordi jeg er ved at gå af med min SMS, så ville lige høre om jeg gik glib af noget, hvis det var :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-09 22:18 
Jeg synes de er ret gode til SMS, især sammenlignet med konsollens andre spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-09 22:28 
Fra tråden om Aliens Vs. Predator. Syns lige mit spørgsmål passede bedre her inde XD

Hvorfor er det lige at nogen spil kan gøre en søsyg(motion sickness)??
Kun to spil har gjort mig søsyg, Doom på Saturn og Marathon på XboxLive. Især Marathon.
Men kæft man er helt ør efter bare 5 min med Marathon
SumezSumezSkrevet 22/05-09 08:23 
Konsolkongen>
Jeg synes de er ret gode til SMS, især sammenlignet med konsollens andre spil.

De kunne være værre, men også langt bedre (f.eks. som MD-spillene :P)
Men er SMS-spillene ikke nogenlunde de samme som på Game Gear?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-09 09:58 
KroeboCop>
Er Sonic spillene til MD, de samme som til SMS?

SMS spillene blev udviklet som selvstændige titler, og var ikke direkte porte af MD titlerne. Det var et klogt træk af Sega, vil jeg mene, da det, efter min mening, gør SMS spillene væsentligt mere spilbare. De når dog stadigvæk ikke MD spillene til sokkeholderne :)

Sumez>
Men er SMS-spillene ikke nogenlunde de samme som på Game Gear?

Så vidt jeg kan forstå blev SMS og GG titlerne udviklet sideløbende og er næsten 100% ens. Men GG'en er jo også bare en håndholdt SMS med større farvepalette, så det ville næsten være hul i hovedet, hvis man ikke bare copy-paste'ede ;)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-09 06:06, rettet 26/05-09 06:08 
Hvis jeg nu rendte ud og købte såen en NES.... Ville der så være nogen der var fingernemme nok til at kunne lave den regionsfri for mig?

@Greaseball. Det kan være tusind forskellige ting. At det rum man spiller i er for mørkt, at man sidder for tæt på skærmen, at man er asiat eller at den dér "headbob effect" i spillende er mærkelige.
dRxLdRxLSkrevet 26/05-09 06:25 
Darkbeat>
...at man er asiat...

Er ovenstående ment som en joke omkring at japanerne ikke spiller FPS eller bygger det på medicinske fakta?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-09 07:50 
Jeg har hørt at asiater har langt højere tilbøjelighed til at blive køresyge og der er massere af historier om at det kan fremkaldes af FPS spil bla.

Der er faktisk nogen der har forsket i det :)
http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Doi=154318

Jeg tror ikke at Mirror's Edge har været en særlig stor sællert i østen.
SumezSumezSkrevet 26/05-09 08:18 
Darkbeat>
Hvis jeg nu rendte ud og købte såen en NES.... Ville der så være nogen der var fingernemme nok til at kunne lave den regionsfri for mig?

Det er verdens nemmeste mod, og du burde sagtens kunne gøre det selv. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-09 15:13 
Ja jeg har lige slået det op. Det er jo bare en pin på en chip man skal bukke ud. Det går nok.
PlaykidPlaykidSkrevet 27/05-09 16:47 
Er det muligt at få lyd gennem både headset og højtaler samtidigt når man f.eks. er på youtube eller internettet generelt?
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-09 17:21 
Jeg kunne forestille mig det kom lidt an på dit lydkort. Under Linux virker det fint hos mig. Men jeg tror ikke jeg kan poste nogle settings der vil virke for dig, jeg forstår dem heller ikke selv :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-09 17:29 
Du kan ihvertfald smide sådan en fætter hér i din audio out port på computeren.

http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_adapter/35mm_stereo_jack_han_2x35mm_stereo_jack_hun_810_da.html
PlaykidPlaykidSkrevet 27/05-09 18:03 
Det er godt nok ikke til min computer, men det er på en windows baseret maskine.
Det virker dint når man bare afspiller film i media player f.eks.men ikke på internettet, så jeg har tænkte det måske var nogle indstillinger i mozilla, men jeg har ikke kunnet finde nogle.

Lyddimsen der du linker til kunne dog være værd at prøve.
Spiller nu: Halo 3
XiwanaXiwanaSkrevet 28/05-09 19:07, rettet 28/05-09 19:08 
Er der nogle, der har prøvet Samurai Shodown Anthology til PS2'en? Kører PAL-udgaven i den korrekt hastighed? Der er nemlig hastighedsproblemer i PAL-udgaven af SSIII til PS'en.

Samurai Shodown Anthology (PS2)
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-09 21:58 
Kan nogen give mig navnet på den hjemmeside, hvor man online kan registrere sine DVD'er? Jeg har brugt dvdaf.com men jeg vil godt lige chekke det andet site ud (som jeg ikke kan huske navnet på nu, men som jeg fravalgte i sin tid da jeg skulle vælge mellem dét og dvdaf). Jeg er ret sikker på at nogle af I andre bruger det site jeg tænker på...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/05-09 12:12 
Jeg spurgte ind til før om regions modificering af NES og fik svar at det var rimeligt nemt.

Jeg har imellemtiden fundet ud af at NES 2 aka. NES Toploader skulle være regionsfri og mere stabil end den gamle NES så jeg har planer om at finde en US maskine på eBay eller noget

http://en.wikipedia.org/wiki/NES_2
KTCKTCSkrevet 31/05-09 12:39 
Jeg vil hellere puste lidt i mine cartridges end nøjes med RF... NES 2 har ingen composite udgang, og det vil da være surt at skulle undvære, synes du ikke?
Man kan godt nok modde sig til det, men det er ikke helt så simpelt som at regionsmodde en NES.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/05-09 12:54 
Nej det er noget med noget antenne stik eller sådannoget ik? Ja det er rigtigt nok at det ikke er så fedt men jeg prøver at se om jeg kan støve én op.
Alternativt, er der nogen der ved om det er lige så nemt at modde en af de dér refurbished 72 puns de sælger rundt omkring?
ChronoChronoSkrevet 31/05-09 18:44 
Composite på NES2:
http://www.gamesx.com/rgbadd/nes2avmod.htm
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/06-09 00:14 
Er her nogle der har et link til det gamle Psycho Comboy logo?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 09/06-09 19:08 
Hadegave på engelsk = ?

Det står ikke i min ordbog.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 09/06-09 20:29 
Jeg tror det er et dansk begreb.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 09/06-09 22:04 
Det tror jeg også, men det kunne godt ske der fandtes et ord eller sætning for samme betydning på engelsk :/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Krans.KKrans.KSkrevet 12/06-09 19:27 
Hvordan gemmer PS3'en/PSP'en savegames fra de PlayStation-titler man henter på PSN?

Altså hvis jeg køber et af de gamle PS1 titler (som eksempelvis FF VII, som lige er udgivet der), vil jeg så kunne overføre savegames mellem min PS3 og min PSP? Er det med andre ord muligt at spille spillet på sin PS3, og så fortsætte hvor man slap på PSP'en, og omvendt?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-09 19:33 
PS3'en gemmer på de virtuelle memory cards du kan lave til PS1. PSP'en mener jeg bare gemmer i en normal PSP-save. Jeg tror ikke det er muligt at kopiere saves fra en maskine til en anden. Det mener jeg ikke det var da jeg prøvede sidst, men det er selvfølgelig længe siden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/06-09 21:20 
Hanky>
Det tror jeg også, men det kunne godt ske der fandtes et ord eller sætning for samme betydning på engelsk :/

Hvis du du siger "hate gift" tror jeg godt de forstår :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Krans.KKrans.KSkrevet 13/06-09 13:09 
Konsolkongen>
PS3'en gemmer på de virtuelle memory cards du kan lave til PS1. PSP'en mener jeg bare gemmer i en normal PSP-save. Jeg tror ikke det er muligt at kopiere saves fra en maskine til en anden. Det mener jeg ikke det var da jeg prøvede sidst, men det er selvfølgelig længe siden :)

Ja jeg tænkte det sgu nok, hvor svært ville det lige være at lave de saves interkompatible?
Nå men tak for svar.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
solid snakesolid snakeSkrevet 14/06-09 00:56 
Når man bestiller et nyt pas, er det så de samme numre der
står i det nye som det gamle pas?

Jeg spørg da jeg er ved at få det fornyet, men skal oplyse det pga udlands ophold.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-09 00:03, rettet 17/06-09 00:03 
Kan man bruge alm. bor i en Dremel? Til at bore i plastik og træ.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/06-09 07:22 
Hvis du kan få dem til at sidde i.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-09 12:35 
Tak ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/06-09 14:07 
Nogle gange laver gmail nogle ikke-ønskelige grupperinger af ens mails. Kan man opsplitte disse grupperinger igen, så mail fremstår mere separat?
solid snakesolid snakeSkrevet 19/06-09 00:11 
Hvad hedder de poser man kan købe til Ps2,Wii,360 osv spil så de kan holder sig lige som ny på coveret?
Det er som folie du kan åbne og lukke igen igen.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-09 00:47, rettet 19/06-09 00:55 
Seal King eller King Seal.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 20/06-09 20:13 
Takker mange gange. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/06-09 12:51 
På en strøm adapter med udskiftelige spidser, hvordan finder man ud af hvilken vej stikket skal vende for at det er DC? Enden af ledningen har ordet TIP på siden og der et et + og - på hver side af spidserne
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/06-09 14:37 
DC er det altid, spørgsmålet er hvilken pol der er plus og hvilken der er minus. Så hvis du har brug plus i midten, eller i spidsen, vender du plus mod "tip", og vice versa.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/06-09 14:39, rettet 23/06-09 14:39 
Du har altid DC på udgangen. Når du vender spidsen bestemmer du bare polariteten. Dvs. om "kernen" og yderkanten skal være henholdsvis + og - eller - og + :)

EDIT: For langsom :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/06-09 14:45 
Ok. Tak for hjælpen :)
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig