X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


9'977 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræver hurtigt svar. Større spørgsmål vedr. konsoller og spil må hellere få sin egen tråd.
The medium is the message.
BobbeBobbeSkrevet 25/02-07 16:55 
Arvingerne solgte navnet, nu bruges det til bl.a. tøj.

Wikipedia
Spiller nu: Wii
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 17:35 
I know - men det forklarer stadig ikke hvad de mener med en 'von dutch tatovering'
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 25/02-07 18:07 
En tatovering af logoet skulle jeg mene.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 25/02-07 18:24 
Von Dutch er et statusmærke i USA - ret dyrt tøj, så vidt jeg husker.

Biler går jo ikke i tøj, så en tatovering har nok været lidt mere nærliggende - især i form af en såkaldt "amagerplade" (tatovering lige over lænden), hvis placering er lige over "kofangeren". :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/02-07 18:26 
Von Dutch er tilsyneladende pioner indenfor bil-udsmykning:

Von Dutch pinstripes
WehnerWehnerSkrevet 25/02-07 18:27 
Herold>
især i form af en såkaldt "amagerplade" (tatovering lige over lænden)

Playright: Nu også med Københavnsk-->Dansk ordbog :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 25/02-07 18:55, rettet 25/02-07 19:06 
Hehe ja. Og Hyakotake vinder med det mindst dumme svar, på det dumme spørgsmål :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/02-07 19:30 
Heh, jeg har ikke set "Cars" endnu, men joken må da give god mening udfra det link jeg nørdede mig frem til (jeg får den at se om et par uger).
dRxLdRxLSkrevet 25/02-07 20:36 
Husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumsmarte svar.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 26/02-07 08:10 
Så var spørgsmålet åbenbart ikke så dumt alligevel. Troede bare det var noget man 'burde vide' siden de nævner det flere gange i Cars.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 27/02-07 12:34 
Hvis man nu har købt Oblivion IV, bliver The Shivering Isle så noget man kan downloade, eller skal man købe det i butikkerne?
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-07 13:34 
"Shivering Isles bliver kun tilgængeligt ved hjælp af download fra Xbox Live Marketplace."
http://www.xboxlife.dk/news/3073/Fire-nye-fra-Shivering-Isles.html

"Available this spring through Xbox Live..."
http://www.gamedaily.com/the-elder-scrolls-iv-shivering-isles/xbox-360/game-previews/5710

"Shivering Isles will be available for both Windows and Xbox 360. The Windows version will only be available in stores. The Xbox 360 version will be available for download via Xbox Live. A retail version is not possible for the 360 at this time. Both versions will be released simultaneously, worldwide."
http://elderscrolls.filefront.com/news/Bethsoft_Confirms_TES4_Expansion_Shivering_Isles;31444
WehnerWehnerSkrevet 27/02-07 13:53, rettet 27/02-07 13:53 
Lad os holde denne tråd til dumme spørgsmål inden for off-topic. Dumme spørgsmål om spil bedes stadig stillet i spillenes respektive tråde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 27/02-07 14:22 
I gamle dag havde vi et 56k modem.
De slugte hele båndbredden i kobberet. Man kunne ikke tale i telefon samtidigt.
Kan nogen give en forklaring på, hvordan det er muligt at 20-30 dobble dette på den halve båndbredde via adsl?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/02-07 14:55 
En ADSL-forbindelse er 100% digital, mens informationerne sendes analogt med et 56K modem. Analog information kræver voldsomt meget mere båndbedde end den digitale, da den er væsentligt mere støjfølsom og derfor hverken kan mindskes i styrke eller blandes med andre signaler, uden det resulterer i datatab.
AV Intelligent Terminal
IqonIqonSkrevet 27/02-07 17:17, rettet 27/02-07 17:17 
DVI giver digital overførsel af billede mens HDMI giver digital overførsel af både billede og lyd (eller i hvert fald DolbyTrueHD, er det digitalt?), men hvornår er det en fordel at få lyd i høj kvalitet overført i samme kabel, som skal stikkes ind i fjernsynet, der jo som oftest blot har stereohøjttalere?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JinkJinkSkrevet 01/03-07 23:37 
Hvorfor har nogle amerikanske mærker en politik, der gør at butikker ikke må sælge deres varer til europa?
Zzap!Zzap!Skrevet 02/03-07 00:19 
Iqon>
DVI giver digital overførsel af billede mens HDMI giver digital overførsel af både billede og lyd (eller i hvert fald DolbyTrueHD, er det digitalt?), men hvornår er det en fordel at få lyd i høj kvalitet overført i samme kabel, som skal stikkes ind i fjernsynet, der jo som oftest blot har stereohøjttalere?

Fordi fullrange stereo højtalere der er koblet sammen med en D-class forstærker, faktisk sagtens kan have en kvalitet der gør at forskellen kan høres. Ja, der er endog folk der sværger til den løsning:
http://www.melhuish.org/audio/
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 06/03-07 09:44 
Jeg har en ret stor XML fil, som jeg skal have kørt igennem og ændret lidt på indholdet.
Hvilke programmeringssprog skal man bruge til det? Umiddelbart overvejer jeg PHP for det kender jeg, men har hørt at Perl skulle være ret god til den slags text-edit.

Nogle forslag?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 06/03-07 10:20, rettet 06/03-07 10:24 
Brug det sprog du er mest fortrolig med.
Personligt ville jeg nok parse XML med XSLT, alt afhængig af hvad behovet er selvfølgelig.

Jeg kan i øvrigt anbefale dig at bruge en såkaldt sax-parser hvis filen er meget stor. Den pløjer filen igennem fra en ende af uden først at bygge DOM'en op, hvilket ikke kan betale sig ved meget store XML filer.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/03-07 13:10 
Ikke fordi spørgsmålet måske er så "dumt", men mere fordi det kan komme i kategorien "ubrugelig viden":

Kører en Wii-disc den modsatte vej, ligesom GameCube-skiverne, eller kører den "fremad" ligesom almindelige CD/DVD?
QQSkrevet 25/03-07 21:37 
??? Gamecube discs kører da den rigtige vej? Altså med uret. Har lige prøvet. Gør alle discs ikke det?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/03-07 22:41 
Øh... så var det måske et dumt spørgsmål alligevel :-) Jeg havde hørt noget om, at GameCube-discs kørte mod uret i et ekstra forsøg på at gøre livet surt for hackers (så man ikke kan brænde skiver og spille i en GC). Men det er vist en skrøne (?)
WehnerWehnerSkrevet 25/03-07 22:46 
Det læste jeg også dengang omkring launchen, så det gættede jeg også på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/03-07 22:55 
Den bøf troede jeg var blevet aflivet for længst :-o
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
QQSkrevet 25/03-07 23:45 
Prøv bare at åbne disc-låget på en GC mens den kører, så er der vist ingen tvivl.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HolisticHolisticSkrevet 26/03-07 00:14 
Både GC og Wii discs kører den rigtige vej ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/03-07 11:19 
Hvad er meningen med livet?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
la0sla0sSkrevet 26/03-07 11:21 
Genudsendelser på TV3
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/03-07 16:33 
Born2Play>
Hvad er meningen med livet?

42
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/03-07 17:21 
nej nej, han spurgte om meningen, ikke svaret ;)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 26/03-07 21:37 
Born2Play>
Hvad er meningen med livet?

Spille computerspil og drikke øller?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 26/03-07 23:02 
At lave børn, eller øve sig på at lave børn.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HolisticHolisticSkrevet 26/03-07 23:06 
neros>
Spille computerspil og drikke øller?

Holder med Neros i den her
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/03-07 13:25 
Meningen med livet er at opdage hvad meningen med livet er!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-07 13:37 
Så alle dem, der dør, før de når at opdage meningen, har levet forgæves og meningsløst?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/03-07 13:57, rettet 27/03-07 14:00 
Selvfølgelig :p

Mere uddybende: Forgæves og meningsløst er måske meget sagt - de fleste opdager nok hvad meningen med livet er rent personligt (der findes jo ingen ultimativ mening), selvom det bliver på et meget ubevidst plan.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 27/03-07 14:47 
Mere uddybende:

The philosophical question "What is the meaning of life?" means different things to different people. It is widely considered a 'false question' as 'meaning' is believed to be something outside reality or at least outside our possible knowledge. The vagueness of the query is inherent in the word "meaning", which opens the question to many interpretations, such as: "What is the origin of life?", "What is the nature of life (and of the universe in which we live)?", "What is the significance of life?", "What is valuable in life?", and "What is the purpose of, or in, (one's) life?". These questions have resulted in a wide range of competing answers and arguments, from scientific theories, to philosophical, theological, and spiritual explanations.

Kunne ikke lade være..undskyld.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 27/03-07 15:08 
Hvad med en reference?! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 27/03-07 15:14 
Sludder og vrøvl, vi skal bare tænke på menneskets natur. Tænk simpel Darwin.
Alle vores instinkter er rettet mod racens overlevelse. Vi skal have mad og formere os. Når vi på et tidspunkt er færdige med at spise og hore, og har fået børn, bliver de instinktivt det vigtigste i vores liv, da de viderefører generne og på den måde sikrer "vores egen" overlevelse.

Alt andet indhold i vores liv er unødvendig tidsfordriv, vi har fyldt på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 27/03-07 15:22 
Helt basalt set er meningen med livet vel det at forsøge til hver en tid at holde sig i live, dette grundlæggende overlevelsesinstinkt ses hos alle levende væsener, undtagen selvfølgelig hos folk der får lyst til at tage livet af sig selv men ja...
Og dermed handler livet altså også på mange måder om at få noget at spise, hos de fleste andre dyrearter end mennesker benyttes næsten hele den vågne periode jo netop til at søge efter og spise føde.
Og så endelig handler livet jo om at reproducere sig selv.

Hos mennesker kan der dog argumenteres for at der er langt flere ting livet handler om, her kan der fx ses på Maslows behovspyramide, og ud fra den kan det konstateres at når først de helt basale behov er dækket, - dem jeg netop har beskrevet, spise og reproducere sig selv osv, så kan der også være mening i at opnå større status, anerkendelse osv.
Sagt på en anden måde, når først man har det basale i livet i orden, kan man begynde at søge at få tilfredsstillet hvad det kan betegnes som 'luksus' behov, ment på den måde at det jo ikke er livsnødvendigt at opnå et godt job osv, men det kan hurtigt blive meningen med livet for mange folk når først de har styr på resten af deres basale behov.

Men ja basalt set er meningen med livet vel sagtens at spise/drikke og reproducere sig selv...
Næsten for kedeligt men sådan er det vel.
9/11 Was An Inside Job
dRxLdRxLSkrevet 27/03-07 15:24 
Mht. behovs pyramiden.

Status og magt == sex == formering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-07 15:31 
Remser du op fra bunden eller fra toppen? :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/03-07 15:56 
DRxL har uden tvivl ret. Alle såkaldte "luksusbehov" er i bund og grund et forsøg på at øge sin poontang-kvote... i hvert fald, hvis man er et gennemsnits hankønsvæsen. Alt andet er direkte naivt at tro :)
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 27/03-07 16:05 
Nu skal vi også lige huske at tænke på ikke at blandde kategorierne uheldigt. At bruge et ord som "mening" der forudsætter sproglig forståelse og kultur, og så samtidig sige at "meningen" er naturlig, er at snakke forbi begreberne. Kan man sige at der er "mening" som meaning og måske endda purpose i naturen? Hvis der er retning, må vi nok sige at så skal der tales gud, og den slags. Hvis ikke, så kan man ikke sige at meningen i nogen grad kan fæstes til et biologiske mekanismer, ellers skal vi have fat i noget metafysik.

Måske burde man i stedet se på sproget, og hvad sproget er, meget kort: et socialt fænomen og måske lede efter et svar der på ingen måde kan være fyldestgørende men alligevel et svar her.

Spørgsmålet forudsætter jo netop også at et liv har en forudlagt mening og purpose. Den slags peger mod skæbne og den slags vrøvl.

Spørgsmålet er nok nærmere om man bør glo på den slags spørgsmål og forlange et universelt svar? Umiddelbart er det spild af tid.

Nå det gik hurtigt jeg skal ud af døren.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 27/03-07 16:15, rettet 27/03-07 16:15 
Jamen hvad meningen er med livet er jo i grunden et tåbeligt spørgsmål ;-). Vi os mennesker er jo opstået ved en ren tilfældighed. Der behøver ikke være nogen mening med alting.. Men vi kan da være glade for vi er til ikke :-)!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 27/03-07 17:30 
Hehe... Kudos til Neros, for at have foretaget en søgning på spørgsmålet. Wikipedia har da også svar på alt :D

Iøvrigt er meningen med livet - en halvfeder i cirkelsparksbukser.
Ting om dét og pis.
XiwanaXiwanaSkrevet 27/03-07 18:06 
Meningen med menneskets liv er udvikling. Ingen udvikling = stilstand = død!
[inspirational quote here]
la0sla0sSkrevet 27/03-07 18:13, rettet 27/03-07 18:14 
Men er det meningen med dit liv? Det er jo ikke et svar der giver et fyldestgørende svar.

Meningen med livet, stilles jo oftere i forhold til en følelse af mangel på mening i personens eget liv. Hvad skal jeg gøre? Hvilken retning skal jeg tage? Giver det overhovedet mening?

Hvis man så tropper op med sin kække og evolutionsbaserede løsning: Du skal formere dig. Ja så giver det nok ikke fyldestgørende mening, ikke for personen.

Det er lidt et forkert svar på spørgsmålet.

Hvis meningen er personlig udvikling, ja så er man måske i rette spor, men det er måske lidt uspecifikt.
Hvad sker der?
9'977 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig