X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
Bede-xBede-xSkrevet 29/10 10:06 
Hvordan kan det være Dying Light i PR databasen står til at være ude til PC, XO og PS4 i serie oversigten, men når man klikker på det, er det kun ude til PS3?

http://www.playright.dk/info/serie/dying-light
Vs.
http://www.playright.dk/info/titel/dying-light

Jeg ville vurdere den gamle version til PC, altså den før de samlede det hele i EE, men den forsvinder, når man klikker ind på den fra serie linket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 29/10 20:21 
Ja, der var vist lige lidt rod i nogle titler der - det er hermed rettet :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Super Mario Odyssey, Horizon: Zero Dawn, Cuphead
Bede-xBede-xSkrevet 30/10 08:10 
Hvis det bare skulle rettes, kunne jeg godt have gjort det, men jeg tænkte at det måske var noget med, at dataen stadig var der, da den viste alle versionerne på serie linket, sådan lidt ligesom at der også har været nogle forsvundne tråde på det seneste. Men det var det så ikke.

I alle fald mange tak, Kamek :)
WehnerWehnerSkrevet 31/10 16:54, rettet 31/10 16:55 
Bede-x>
Folkedomstole er ikke sådan at spøge med.

Apropos

I princippet kan du eller en anden jo sige, at Clint Eastwood ragede på dig, da du interviewede ham, og så kører toget. Og det er umuligt at stoppe.

Kevin Spacey er igennem møllen Lige nu. Muligvis skyldig, muligvis uskyldig. Men dømt.

Høtyve og fakler
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 31/10 17:35, rettet 31/10 17:35 
Hvornår blev en kendt person sidst beskyldt på denne måde uden at være skyldig?
There are five lights.Spiller nu: Chrono Trigger, Persona 5
WehnerWehnerSkrevet 31/10 21:22 
Det har jeg ingen indsigt i, men om svaret så var "aldrig," så ville jeg stadig tilslutte mig udøvende, lovgivende, dømmende frem for pøbelvældet. Helt uden tøven.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 31/10 21:49 
Helt sikkert. Om man så kunne påvise at der var 100% korrelation mellem at blive anklaget som kendt og skyldighed i alle fortidige tilfælde, betyder det ingenting, når der kommer en ny sag op.
NaieraNaieraSkrevet 31/10 22:58 
Eftersom det er umuligt at bevise disse ting, så er Cosby, Saville, Weinstein, Spacey, etc. altså alle uskyldige.
JmogJmogSkrevet 01/11 02:22 
Naiera>
Hvornår blev en kendt person sidst beskyldt på denne måde uden at være skyldig?

Lad os tage en endnu mere light beskyldning som eksempel, da Joan Barry i 1940'erne beskyldte Charlie Chaplin for at være far til det barn hun var gravid med. Han benægtede, at de havde haft et seksuelt forhold i den periode hun var blevet gravid. Og havde ret. Blodprøver beviste, at han ikke var faderen, men den type beviser var ikke gyldige dengang. Der var ingen beviser udover hendes ord mod hans. I offentligheden var Chaplin allerede dømt og den juridiske domstol gav efter for "hvad alle vidste".

Chaplin betalte børnebidrag til Barry i 21 år.

At ingen kunne finde på at beskylde en kendt for noget de ikke har gjort er da helt ekstremt naivt. Det sker konstant og bliver som regel aflivet inden det kommer i medierne, fordi folk ved det er løgn. Nu derimod er der en bølge af "se hvad de fejede under gulvtæppet", som gør at falske beskyldninger bliver taget for lige så gode varer som de ægte. Det er ekstremt problematisk for beskyldningen alene er pludselig nok til at smadre folks ry og karrierer - uanset om de er skyldige eller ej.
NaieraNaieraSkrevet 01/11 03:15, rettet 01/11 03:19 
Jmog>
At ingen kunne finde på at beskylde en kendt for noget de ikke har gjort er da helt ekstremt naivt.

Dét var bestemt heller ikke hvad jeg sagde.

Jmog>
... som gør at falske beskyldninger bliver taget for lige så gode varer som de ægte.

Men, igen, hvilke? Er Weinstein, Cosby eller Spacey uskyldige? (for lige at holde os til de seneste år) Som sædvanligt, i de her sager, starter det med én der er modig nok til at stå frem, og så vælter skeletterne ellers ud af skabet. Eller skabene, fordi alle tre har flere ofre end der kan være i verdens største skab...
m1chelsenm1chelsenSkrevet 01/11 06:44, rettet 01/11 06:46 
I mine ører lyder din argumentation yderst sort / hvid, som om at der kan drages en direkte sammenhæng sagerne imellem, hvor fællesnævneren skulle være, at nogen er "kendt". Samtidig fremstår det på mig, som om at du antager at anklager ift. overgreb pr. definition har ret, hvorved du negligere de konsekvenser det har for de mennesker som bliver uskyldigt anklaget.

Hvad er din holdning konkret til de individer, som anklager andre for voldtægt / tilnærmelser / overgreb / pædofili, på trods af at der intet er om sagen? Anerkender du, at disse falske anklager finder sted og at de har en massiv konsekvens for den anklagede (også selvom han jf. domstolen skulle blive renset)?

Selvom de sager du nævner fra 2017 (og alle tidligere sager for den sags skyld) skulle vise sig (det ved jeg ikke om det har gjort), at anklager har ret og at den "kendte" har været et stort svin med pikken fremme, så kan det ikke bruges til noget som helst ift. næste gang en "kendt" får smidt en anklage i hovedet? Det er netop her domstolene har en vigtig rolle.

Det minder mig lidt om, når de skarpe knive fra nationen forsøger at argumentere objektivt, med hjemmel i egne synsninger og stempler alle udlændinge som værende nogle kriminelle snyltere :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 01/11 08:02, rettet 01/11 08:02 
Jeg synes det er en enorm voldsom ting at udtale sig om på både den ene og den anden side om sagen, da de fleste af os her ikke har en jordisk chance for at konstatere om den anklagede er hverken skyldig eller uskyldig. Jeg ser ikke nogen grund til at forsvare en person på baggrund af at de er uskyldige indtil andet er bevist, hvis de virkelig HAR gjort så forfærdelige ting. Men på den anden side er det også forfærdeligt at anklage dem for det hvis man ikke har andet end mistanker og fordomme at holde sig til. Jeg foretrækker personligt at blande mig helt udenom.

Mht. kendte der er blevet beskyldt for den slags og har fået smadret deres karrierer af det, så er det vist efterhånden temmelig bredt accepteret at Michael Jackson var uskyldig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
Bede-xBede-xSkrevet 01/11 09:12 
Naiera>
Eftersom det er umuligt at bevise disse ting, så er Cosby, Saville, Weinstein, Spacey, etc. altså alle uskyldige.

Der er slet ikke taget stilling til skyldsspørgsmålet i det vi skriver, kun til hvordan man er nødt til at køre retspraksis i en retsstat, hvis man vil undgå vilkårlige folkestemninger.
EltanEltanSkrevet 01/11 09:36 
Lige præcis, det er et grundliggende princip i enhver retsstat at man er udskyldig indtil andet er bevist, det Naiera er fortaler for er direkte ulækkert og usympatisk og hører ingen steder hjemme. Føj siger jeg bare.
dRxLdRxLSkrevet 01/11 11:17, rettet 01/11 11:18 
Nu skal jeg ikke forsvare Spacey, har aldrig rigtig brudt mig om ham som skuespiller, men er der ikke kun tale om ét enkelt tilfælde, hvor et nej tak til sex faktisk blev respekteret?

Hvis ja, så synes jeg at det er lidt malplaceret at sammenligne ham med Weinstein og Cosby.
SIMDSpiller nu: Assassin's Creed IV: Bl..., Super Mario 3D Land, Legend Of Zelda, The: T...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/11 11:38 
Det er meget sund at la retsystemet gøre deres arbejde først.
Den holdling naiera, har du kun end til du møde en piger i nattelivet , som anklager dig for voldtægt mandag morgen og du er på forsiden af BT. Så ville du være glad for at vi her inden ville la retsystemet gå sin gang, før manden med leen kom.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 01/11 12:31, rettet 01/11 12:33 
dRxL>
Hvis ja, så synes jeg at det er lidt malplaceret at sammenligne ham med Weinstein og Cosby.

Som jeg forstår det er skeletterne blot på vej ud af skabet. Desuden er det en offentlig hemmelighed at han er en ualmindeligt klam stodder, der føler ejerskab overfor den yngste og flotteste fyr på settet, uanset hvor meget denne siger fra.

Det var dog ikke så simpelt som at et nej tak til sex blev respekteret. Han lagde sig ovenpå dengang 14 år gamle Anthony Rapp, som dog formåede at komme fri og forlade lejligheden. Ikke helt almindelig opførsel. Det er også en ret klam finte, at han vælger dette tidspunkt at springe ud af skabet på, for at aflede opmærksomhed fra at han prøvede at voldtage/knalde/forføre en mindreårig, som det altså også i Danmark ville være pædofilagtigt at have sex med.

Jeg så da også gerne, at det bare var dét. Jeg kan (kunne?) rigtig godt lide Kevin Spacey som skuespiller. Så sent som i fredags nød jeg hans performance i Baby Driver i fulde drag.
WehnerWehnerSkrevet 01/11 12:34 
Nu bør han i stedet nydes i fuld drag :D Jeg er her hele ugen!
NaieraNaieraSkrevet 01/11 12:46 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
m1chelsenm1chelsenSkrevet 01/11 12:48 
Naiera>
dRxL>

Som jeg forstår det er skeletterne blot på vej ud af skabet. Desuden er det en offentlig hemmelighed at han er en ualmindeligt klam stodder, der føler ejerskab overfor den yngste og flotteste fyr på settet, uanset hvor meget denne siger fra.

Det var dog ikke så simpelt som at et nej tak til sex blev respekteret. Han lagde sig ovenpå dengang 14 år gamle Anthony Rapp, som dog formåede at komme fri og forlade lejligheden. Ikke helt almindelig opførsel. Det er også en ret klam finte, at han vælger dette tidspunkt at springe ud af skabet på, for at aflede opmærksomhed fra at han prøvede at voldtage/knalde/forføre en mindreårig, som det altså også i Danmark ville være pædofilagtigt at have sex med.

Jeg så da også gerne, at det bare var dét. Jeg kan (kunne?) rigtig godt lide Kevin Spacey som skuespiller. Så sent som i fredags nød jeg hans performance i Baby Driver i fulde drag.

Har du noget KONKRET som bakker dine antagelser op, eller går du blot med sladder?
NaieraNaieraSkrevet 01/11 12:55 
Sladder fra Anthony Rapp?
m1chelsenm1chelsenSkrevet 01/11 12:59 
Og med hvilken begrundelse vælger du at anskue det som værende 100 pct. Sandhed? Kunne det tænkes, at KS havde en anden udlægning? Var du tilstede da det skete?
NaieraNaieraSkrevet 01/11 13:07 
Den her form for victim blaming er årsagen til at Anthony Rapp og Cosbys, Weinsteins, etc. ofre ikke føler de kan stå frem når de bliver udsat for overgreb.
HankyHankySkrevet 01/11 13:34 
Der er altid to sider, af en sag :)
Spiller nu: Dead Rising, Progear No Arashi, Windjammers
m1chelsenm1chelsenSkrevet 01/11 14:12 
Naiera>
Den her form for victim blaming er årsagen til at Anthony Rapp og Cosbys, Weinsteins, etc. ofre ikke føler de kan stå frem når de bliver udsat for overgreb.

Hvordan kan du overhovedet udtale dig om, at ham Rapp er offeret? Du bygger jo din argumentation på en ensidig beretning? Hvis vi et kort øjeblik antager (og jeg siger ikke at det forholder sig sådan i praksis!) at ham Rapp er fuld af lort og kommer med falske anklager, hvem tror du så offeret er :D?
scavengerscavengerSkrevet 01/11 15:50 
Burde der efterhånden ikke være en separat tråd til denne diskussion, så os der ikke gider den kan slippe?
Nemo me impune lacessit
WonderboyWonderboySkrevet 01/11 15:55 
God ide :-)
I love monster land
SumezSumezSkrevet 01/11 16:08 
Det er måske heller ikke en dårlig idé bare at glemme den inden folk flår hovedet af hinanden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
dRxLdRxLSkrevet 01/11 20:00 
Bare lige for en god ordens skyld, så antager jeg bestemt at anklagen (stadig i ental) er rigtig.
Jeg finder bare ikke at den anbringer Spacey i samme liga som en Cosby eller en Weinstein. Faktisk meget langt fra.
SIMDSpiller nu: Assassin's Creed IV: Bl..., Super Mario 3D Land, Legend Of Zelda, The: T...
millenniummillenniumSkrevet 05/11 15:14 
Nogen der har lidt styr på jura? I den ejendom jeg bor i er der en rimelig handfast bestyrelse. Ude foran ejendommen er der skiltet med "Ingen cykelparkering" (I kender dem), og bestyrelsen har tidligere meldt ud i interne nyhedsbreve, at cykler der placeres foran ejendommen vil uden varsel blive flyttet ned i cykelkælderen, som er aflåst.

Problemet er blot, at bestyrelsen ikke differentierer mellem beboeres cykler og andre cykler, så alle cykler bliver flyttet ned i kælderen. Dvs. også gæsters cykler som ikke har nøgle til kælderen.

Jeg har lige startet en debat med bestyrelsen, for min intuition siger mig, at det simpelthen ikke er lovligt. Måske sidestillet med tyveri, fordi ejerne reelt ikke kan få adgang til deres cykler når de flyttes derned. Er der nogen som med lidt mere indsigt kan bekræfte dette..?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/11 17:04 
Det er ikke lovligt. Selv butikker som skilter med "cykler fjernes uden ansvar" bryder loven, hvis de rent faktisk gør det.

I dit eksempel er det decideret tyveri.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig