X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

C 64 musik på RKO


Svar
RooneyRooneySkrevet 25/02-07 15:15 
Jeg har fundet en del guf derinde, og bl.a Sanxion 2000 lyder helt fantastisk. Dyrk også lige Rambo Loader blandet med New Orders Blue Monday. Fremragende!

Tyvstjålet fra Rllmuk (fordi jeg ikke selv gad sidde og skrive det ind):

It even has a handy ratings system. I would particularly reccomend: Driller (Dark side of the moon), Rastan (Glyn R Brown), Galway is God (Arkanoid), Sanxion 2000 (Chris Abbott), and Gianna Sisters (machinae supremacy) among many.

C 64 på RKO
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SlothSlothSkrevet 25/02-07 15:21 
Ja, der er mange fede numre derinde, men der er også meget lort imellem.

Man skal ikke gå efter karakteren alene, for der er en del indspisthed imellem komponisterne derinde. Nogle kan simpelthen ikke lave noget, uden at det får en topscore (f.eks. Moog - meget af hans er under middel, men er alligevel yderst populært).
Kiss me, would you kindly?
RooneyRooneySkrevet 25/02-07 15:26, rettet 25/02-07 15:27 
Ham Chris Abbott må lave noget godt; Efter Sanxion 2000, skal jeg ha fundet noget mere af hans.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/02-07 15:27 
Sloth ved som sædvanligt ikke hvad han snakker om ;-P Moog laver noget af det bedste musik på kwed overhovedet! Hans "soundscape" er bare helt perfekt!

Jeg vil også lige anbefale Zyron (især det nye Nexus mix), stort set alt af Lagerfeldt, Larsec (Gloriously Slain), Stanislaw 'Ini' Ostaszewski, Mahoney og Dr.Fikalover.
SlothSlothSkrevet 25/02-07 15:29 
Chris Abbott er en af de helt store derinde, og hans mixes er næsten altid i top.
Kiss me, would you kindly?
happyEDhappyEDSkrevet 25/02-07 16:08, rettet 25/02-07 16:12 
Jeep commander bedste C64 musik.
Originalen er dog meget bedre end remixet.
Og outrun er altid en klassiker;)

Edit: Turbo Outrun (E20 remix) er den bedste outrun remix derinde efter min mening.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ElgenElgenSkrevet 25/02-07 17:20 
Jeg kan varmt anbefale det meste af Lagerfelt's stuff.
Specielt R-Type og RoboCop III, det er for vildt.
Han er iøvrigt dansker og har lavet meget producer-halløj.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 25/02-07 17:24 
Hør iøvrigt også slay, man kan nærmest bruge det som en slags 'shuffle' over det bedste på kwed.

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/02-07 17:37 
Hvis man er til specialdesignet lyrik til sine gamle C64-minder må svenske Makke nævnes... der er dog delte meninger om kvaliteten og om det passer til stilen (jeg er nu godt tilfreds).
TheDukeTheDukeSkrevet 25/02-07 19:55 
Hvis man kan lide guitar, så kan man ikke komme udenom Joined Forces fortolkninger af Last Ninja.
nerosnerosSkrevet 25/02-07 20:49 
Lækkert! :-)
Bashful Neophyte
SlothSlothSkrevet 26/02-07 02:03 
Hyakotake>
Hvis man er til specialdesignet lyrik til sine gamle C64-minder må svenske Makke nævnes... der er dog delte meninger om kvaliteten og om det passer til stilen (jeg er nu godt tilfreds).

Makke... *knurrer*
Kiss me, would you kindly?
KLTKLTSkrevet 27/02-07 20:06 
Er personligt meget glad for Machinae Supremacy, fx med deres remix af Gianna Sisters temaet - Sweet... :D
Og ja når vi taler om Makke må jeg også selv sige kvaliteten er noget svingende, men der er visse af hans remix jeg finder ret interessante.
9/11 Was An Inside Job
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/02-07 21:14 
Generelt er jeg ikke meget for de remixes, hvor der går alt for meget metal i den, f.eks. Machinae Supremacy. Givet, de er velproducerede og velspillede... men der er altså lidt for meget tråd i.
Zzap!Zzap!Skrevet 27/02-07 22:42 
Helt enig. Folk der absolut skal presse generisk rock-lyd ned over chiptunes har fuldstændig misforstået stilen og hvad det er der gør den charmerende (PoT I'm looking your way). Generelt er det meget få remixes, der ikke er dårligere end originalen og selv der er de bare at regne for variationer over temaet.
Born to kill space
TheDukeTheDukeSkrevet 28/02-07 00:52 
Zzap!>
Helt enig. Folk der absolut skal presse generisk rock-lyd ned over chiptunes har fuldstændig misforstået stilen og hvad det er der gør den charmerende (PoT I'm looking your way). Generelt er det meget få remixes, der ikke er dårligere end originalen og selv der er de bare at regne for variationer over temaet.

Det er OK at du har en personlig preference over for en vis stil af remixes, men at mene at alle der ikke følger disse preferencer har "misforstået" hvad det handler om er tåbeligt. For mig har det altid handlet om hvordan de gamle composers fik presset solide melodier ud af meget begrænset hardware og jeg mener bestemt ikke at musikken bliver ringere af at blive spillet på rigtige instrumenter, snarere tværtimod.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/02-07 01:37, rettet 28/02-07 01:39 
Rock-lyd skal bruges med måde. Hvis den originale chiptune lægger op til at blive fortolket med tråd, er det da selvsagt den bedste vej at gå. Numre som "Skate or Die" eller "Hypaball" skriger jo om at blive behandlet med et skingert metal-repertoire, mens mange andre "blip-blob"-SIDs ikke oplagt konverteres med samme succes.

Jeg er nok mest til minimalistiske mix - som f.eks. den rimeligt nye "Nexus" af Zyron, som mest af alt er en suped-up version af originalen; der er stort set kun lagt mere bund i, og så en ret genial brug af vokal/speak.

EDIT: Kan lige tilføje endnu en skamros til Moog, som gang på gang bruger et perfekt harmonisk udvalg af instrumenter til sine remixes. :-) Moog f'r da win!
ElgenElgenSkrevet 28/02-07 20:19 
Zzap!>
Helt enig. Folk der absolut skal presse generisk rock-lyd ned over chiptunes har fuldstændig misforstået stilen og hvad det er der gør den charmerende (PoT I'm looking your way). Generelt er det meget få remixes, der ikke er dårligere end originalen og selv der er de bare at regne for variationer over temaet.

Hehehe, jeg må indrømme, at jeg tror det er dig (Zzap!) der har misforstået PPOT-konceptet.
Ligesom at film skal ses i biografen, Hendrix skal høres på vinyl og arcadespil skal spilles fra et PCB på en CRT-skærm;
SÅ SKAL PPOT HØRES LIVE!
Selvfølgelig har de lavet to glimrende CD'er, der er rigtig fine til at mindes en super live-oplevelse (lidt på samme måde som der findes MAME til de stakler der ikke har de rigtige PCB'er og DVD'er til at mindes en god biograffilm), men det er live de er for fede. -og her ville jeg sgu ikke bytte med et par blip-blop-lyde; det er bare ikke det samme at head-bange og spille luftspade til };-)
Udover det, har de et fantastisk scene-show, hvor de virkelig formår at give valuta for pengene.
Du skulle ta' at købe billet til The Rock d. 5/5 og se hvad jeg mener.

ROC=K ON!, DER!

Koncert 5/5 på The Rock
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
beyondbeyondSkrevet 20/04-07 16:22 
Det synes jeg også, Zzap skulle... ;)
beyondbeyondSkrevet 26/04-07 16:49, rettet 26/04-07 16:50 
Lidt info: vi får ret mange besøgende på koncertsiden, så billetsalget forventes at stige. Læs: køb din billet, hvis du virkelig gerne vil med :) (www.billetlugen.dk)

Koncertsiden på PPOT.com
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig