X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad-Syntes-Du-Om-Spillet-Tråden


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-07 09:03 
Tænkte at lave en tilsvarende tråd som hvad-syntes-du-om-filmen-tråden, bare med spil, hvor man kan smide en lille bemærkning om spil man har spillet fornylig, nyt eller gammelt spil, ligegyldigt. Bare i stedet for at starte nye tråde hver gang man har en lille optur over et eller andet oldtids spil :-)

Jeg kan jo starte, da jeg er i gang med en del spil for tiden.

The C... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 18:40, rettet 27/01-08 18:49 
Grandia. Er lige blevet færdig med at spille Grandia på min PSP. Havde virkelig forventet det helt store da jeg er vild med toeren på Dreamcast.
Desværre er der mange ting der er forringet. Historien starter rigtig godt, men bliver omkring midten ligegyldig, men tar heldigvis fart igen mod slutningen.
Kampsystemt er istarten meget forvirrende i forhold til det i toeren. Umildbart ligner de hindanden men kameraet i etteren gør det til en træls oplevelse for øjnene indtil man vender sig til det.
Udskiller sig primært fra toeren ved at være ca. dobbelt så langt. Det er dog ikke en god ting da man meget af tiden løber rundt i områder der ligner hinanden eller backtracker de samme. Måske det havde været nemmere at tilgive hvis jeg havde spillet det på en stationær konsol istedet for en håndholdt? Det blev ret anstrengende i længden.
Største kritikpunkt er helt klart sværhedsgraden. På intet tidspunkt bliver spillet noget der bare minder om svært. Ikke engang sidste bossen gav mig sved på panden. Ærgeligt, for jeg grindede på intet tidspunkt, sørgede kun for at klare alle fjenderne i banerne.

Toeren er bedre på simpelthen alle måder og får kun kamp til stregen af de elskelige personer og den godt designede verden i etteren.
Havde jeg ikke spillet toeren først havde jeg måske vurderet Grandia højere. Til trods for dets fejl var jeg dog stadig rigtig godt underholdt i de 55 timer det tog at gennemføre. Har man spillet Grandia II og længes man efter mere af samme skuffe kan dette godt anbefales. Bare man ikke forventer et spil der er lige så godt.

EDIT: Bør nok uddybe at jeg spillede spillet på PSP med en custom firmware. Spillet er endnu ikke officielt tilgængeligt til maskinen men kørte perfekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-08 20:05 
Wipeout Pulse til PSP...

Fantastisk opfølger til Wipeout Pure og forbedret på stort set alle tænkelige måder: Flottere og mere smooth grafik, flere og bedre designet baner, online mode, ship customization, custom soundtrack, photo mode, *langt* bedre campaign struktur, osv. osv.

Kunne man li' Pure vil man elske Pulse :)
KTCKTCSkrevet 28/01-08 02:04, rettet 28/01-08 09:52 
Turok demoen (Xbox 360): Hvis denne demo bare nogenlunde repræsenterer det færdige produkt, så springer jeg godt nok over. På trods af at spillet benytter spilmotoren fra Gears of War og Unreal Tournament 3, så hakker det så voldsomt, at man visse steder nærmest ikke kan se hvad der foregår.
At man i demoen bliver præsenteret med de typiske scenarier, hvor man i én scene skal følges med en provokerende NPC og i den næste skal stealth-dræbe sine ofre, lover heller ikke godt for en specielt kreativ og varieret oplevelse.
Det burde være sjovt at slagte dinoer, men det er gabende kedeligt i Turok demoen, hvor man ikke engang kan få lov at skære dem i småstykker, når de er nedlagt.
Og før nogen begynder at snakke om at knivdrabssekvenserne er seje, så bare vent til en fjendtlig soldat ser én gøre det, for det resulterer ofte i game over, da de sagtens kan nå at dræbe en på de adskillige sekunder sådan en sekvens varer. Nogle gange roterer kameraet også rundt i sekvenserne og efterlader ens synsvinkel i en helt anden retning, så det er let at blive desorienteret.

Gab...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 28/01-08 08:35 
Helt enig omkring Turok.
Setting'en er også dræbende kedelig i forhold til de gamle Turok-spil.
Intetsigende huler og standard-soldater? Jeg savner helt aliensne og monstrene fra 2'eren....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 28/01-08 09:42 
Enig i at Turok demo'en er overraskende kedelig.

Turning point: Denne demo er måske den ringeste demo jeg nogensinde har spillet. Ragdol som ligner lort, flimrende bullet holes, elendig grafik. Spillet er jo nærmest til grin.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 15/02-08 12:06, rettet 15/02-08 12:33 
Garouden Break Blow: Fist or Twist

Fik 3D fighterspillet ind af døren igår efter lang tids venten, men det var nu vente tiden hver! Sad med det en 2 timers tid igår aftes. Det er lang tid siden jeg faktisk har haft sådan en svedig oplevelse med et spil bogstaveligt talt ;-) Jeg fik da også en del krampe i fingrene og sved på panden. Nu skal man ikke tro det kunne ligne en botton smasher for det er det bestemt ikke. Det handler meget om timing, og så bare holde ud med tungen lige i munden hele vejen igennem. Spillet er meget intenst og kampene kan faktisk godt gå hen at blive ret lange. Selv når du efter flere hårde slag har brækkede knogler og benbrud. Damn det må være sjovt two-player mode mod hinanden. Nå men spillet har en fælles lifebar med 3 chains til hver spiller. Hvis disse chains bliver brudt har man et super slag eller en combo som kan vende kampen med et split second! Til slut er grafik siden ikke det bedste og Tekken 5's baggrunde er meget flottere, men på figur og animations siden er graffikken rigtig fed. Dette spil handler om gameplay. Det er bestemt et godt alternativt valg af en 3D fighter hvis man er kørt træt i Virtua og Tekken serien. Det er totalt hardcore så er det sagt ;-)

Edit: Glemte at advare mod, at spillet er meget japansk og man skal gætte sig lidt frem i menuerne.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 11/03-08 19:04 
Så fik jeg gennemført conan og streget det over på min games-to-do-list.

Spillet var det godt hack'n slash spil. Meget sjovere end God of War. God of War havde bedre grafik, og lyd, og en bedre historie, men ensformig combat, og dårlige puzzles.

Conan havde god karakter udvikling, flere forskellige våben, mere strategi og muligheder i combat, mere og bedre blod og vold. Bedre boss fights og det var kortere. Conan er et bedre spil hvis i spørger mig.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 11/03-08 20:06 
Jeg har faktisk spillet Conan demoen igennem to gange nu. Tror jeg køber det i næste måned.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 11/03-08 21:51 
Det tog mig 5 timer og 55 minuter at gennemføre det. I det mindste trak det ikke tingene i langdrag som God of War, og det er jo en go ting :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 05/04-08 16:57, rettet 05/04-08 16:58 
International Karate (Virtual Console):

Som i ved så er C64 versionen af IK udkommet til virtual console, og det er sgu næsten lige så kick ass som dengang for 15 år siden eller hvornår det nu var.
Det er et af de få gamle spil som jeg stadig syntes er sjove at spille idag. Jeg syntes virkeligt at gameplayet er fedt, og så er det tilmed ikke rigtigt set siden. Jeg mener, det med at man bare skal have ét slag ind på sin fjende for at vinde runden. Det er jo genialt. Det gir en fed intensitet når man spiller, at man ikke har en lang healthbar som man kan falde tilbage på. Det her er for-the-love-of-karate. Ét rigtigt slag eller spark, og man er færdig. Det er super fedt. Hvorfor ser vi ikke den slags gameplay idag? Det eneste IK mangler, er noget forsvar. Og så er styringen med gamepad ikke særlig go i forhold det de gamle joysticks. Men hva faen, når soundtracket er så fedt som det er, så er alt andet jo ligemget :) Klasse musik!

Jeg håber virkeligt at vi kommer til at få IK+ (amiga udgaven) på VC på et tidspunkt. Det kunne være bonus :)
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/04-08 18:25 
Super Smash Bros Brawl (Wii)

Fik endelig min import version af Brawl ind af døren og der er en rigtig god mængde indhold i spillet. Der er en single-player story mode som tjener til at låse op for alle karakterene men efter min mening er den lidt for lang. Jeg syntes også der er lidt for meget Pokemon i rosteren. Jeg er lidt for gammel til at have vokset op med Pokemon og der var da en del andre jeg hellere ville have haft I karaktere som f.eks. Ashley (Wario Ware), Sami eller Eagle (Advance Wars) eller Megaman.... Men sådan er JEG! :)

Jeg har ikke spillet nogen af de tidligere Smash spil men jeg er glad for at der er så meget indhold i det. Udover almindelige fights er der alle mulige forskellige ting man kan sætte op som f.eks items og custom fights. Der er også mulighed for at spille online men det er stadig ikke lykkedes mig at connecte til nogen på WFC.

Hvis man er glad for Nintendos franchises er spillet her ihvertfald ultimativ fanservice... Og så er det pisse sjovt også!


Darknon> Jeg håber virkeligt at vi kommer til at få IK+ (amiga udgaven) på VC på et tidspunkt. Det kunne være bonus :)

Ditto!
KalicolaKalicolaSkrevet 27/04-08 17:47 
Darkbeat: Jeg glæder mig meget til jeg får SSBB, men jeg skal lige ha gennemført nogle flere spil på min gamers-to-do-liste før jeg kan tillade mig at købe flere spil :)

Turok: Så fik jeg gennemført Turok, Og det er sgu for dårligt til at jeg gider at snakke om det her :-/

Metroid Prime Corruption: Det her spil havde jeg glædet mig meget til, men jeg blev skuffet. Det går simpelthen over gevind med de miljøer at man overhovedet slet ikke kan finde hoved og hale i hvad det egentligt er man render rundt i. Det hele er én stor syrrealistisk verden man befinder sig i, og jeg kan på ingen måde forestille mig at der har levet nogen form for liv de steder man besøger. Det er ét stort virvar af mekanik og meningsløs akitektur. Jeg følte mig på intet tidspunkt fanget af hverken historien eller miljøet.
1eren var suveræn, da man virkeligt følte at man var landet på en øde planet hvor der før i tiden har levet en intelligent race, og historien var spændende og udviklede sig langsomt som man spillede.
Jeg syntes på ingen måde at Metroid prime 3 er noget godt spil, desværre.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-08 16:35 
Blazing Angels 2:

Tja. Spillet er faktisk ikke særligt godt. Og efter 4 bane ville jeg ønske at det var slut. Jeg spillede dog alle 18 baner igennem, og det blev ikke bedre.

3/10
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 02/08-09 16:30, rettet 02/08-09 16:32 
Crimson Gem Saga (PSP)

Jeg er ca 10-11 timer inde i spillet nu, og det er helt fantastisk. Jeg var ikke lige klar over at man kunne få sådan en fed spil oplevelse på en håndholdt maskine, men jeg tog fejl.

Jeg startede jo med at købe star ocean. Star ocean starter med snak i ca 1 time, før du overhovedet får lov til at svinge dit sværd et par gange og save dit spil. Hvorefter at man igen skal snakke i ca 1 time før du kan gemme spillet igen, nøj et træls spil.

Så kom Crimson Gem Saga ind ad døren, og ændrede det hele. Efter ca 15min hugger man fjender ned, får xp og stiger levels og hele molaviten. Man starter med at styre hovedpersonen alene. Så får han xp og kan købe nye skills meget ligesom i diablo 2, og når man har spillet med ham et par timer, så får man en ny en med på holdet, og senere kommer der så endnu flere på ens hold. Det er helt perfekt pacing. Indtil videre er spillet meget liniert. Man starter i en by, og så løber man ud af en stig, som fører til næste by osv. Jeg ved sgu ikke lige hvad det er jeg prøver at sige her. Men spillet er en fornøjelse at spille. Man bliver aldrig træt af at rende rundt i byerne, eller at dræbe fjender. Man deler sine skill points med hele sit party, så man bliver nødt til at prioriterer hvem der skal ha en ny spell eller skill hele tiden, og det er meget fedt syntes jeg. Det gør at bruger tid på købe den rigtige spell til den rigtige karakter.

Der er et critical-hit system, som går ud på at man trykker x i det sekund man laver et critical hit, og gør man det rigtigt så angriber man igen (i samme combo), og det kan man så gøre én gang til hvis man er heldig, hvilket gør at der kommer et billede af ens angriber flyvende ind på skærmen i fed manga stil, og ens karakter laver en sidste cool combo. Jeg fik ikke lige fat i systemet det første stykke tid, men da det lykkedes mig at lave en 3 gange critical hit, kunne jeg sgu ikke lade vær med at sidde med et kæmpe smil på læben. Det er bare for fedt.

Grafikken er awesome, intet mindre. Ingen grimme polygoner nogle steder, kun maleriske håndtegnede miljøer, og 2d sprite animeret karakter og spells, og det ser bare møg godt ud. Der er lidt kamera-shake på når man fyrer noget powerfuldt af, og det hele lagt sammen, så er det bare awesome!
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 03/08-09 09:32, rettet 03/08-09 09:36 
Tak for anbefalingen, det lyder som noget der er værd at tjekke ud.
edit: Har åbenbart allerede fået det anbefalet før herinde :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 05/10-09 13:50 
Fight Night Round 4:

Sindsyg fed grafik. Men så er den vidst heller ikke længere. Create a boxer er slet ikke så fedt som de har lagt op til. Man har 3 forskellige stil arter at vælge imellem, faktisk er der ikke så mange options når det kommer til create a boxer.

Spillet er ensformigt og kedeligt. Carriere delen er bare en række generiske kampe mod random genererede boxere, pakket ind i et kalender menu system som er spil af tid og forvirrende. Historie er ikke existerende. Og man får intet ud af at vinde kampe.

Styrringen er egentligt go nok, men det kan være svært at lave de præcise slag nogle gange, og man bliver hurtigt træt af at flække rundt på den analog pind hele tiden.

Jeg har lige købt spillet, og efter ca 3 timer er det blevet kedeligt og ensformigt.

Godt at jeg kan bytte det i Game og få forza 3 til halv pris :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 05/10-09 13:55 
Hvor langt kom du i Carriere delen?
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/10-09 14:01 
Jeg har vel spillet en 10-15 kampe. Hvor 1 af dem var i en arena med rigtig publikum, og der var også lidt bedre stemning der. Men alligevel, 3 timer inden i spillet burde jeg have unlocked en masse lækkerier. Men det er altså den ene generiske kamp efter den anden. Og jeg sidder med en tom oplevelse syntes jeg. Jeg har DOG brug langt tid i replay editoren, men det er også der at man først rigtigt kan nyde grafiken.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen med en anden mening.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 05/10-09 14:15, rettet 05/10-09 14:17 
Tjah jeg var faktisk meget vild med det i starten og synes grafikken er flot, men sjovt nok fænger det ikke så vildt mere som det burde gøre. Jeg er faktisk enig i alle dine kritikpunkter ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/10-09 14:21 
Det er rart at vide at der er nogen som er enige med mig engang i mellem herinde :)

Nu gir jeg den lige et par timer igen i aften. Selvom det er kostbar tid væk fra Dirt 2.
For The Love Of The Game
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/10-09 16:14 
Ja, det bliver hurtigt trivielt i SP, men online synes jeg FN4 virkelig byder på mange timers sjov.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 05/10-09 17:38 
De gange jeg har spillet online med det går jeg ned i første omgang. Jeg sutter max i det her spil ;D
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 28/12-10 14:33 
Jeg vil lige anbefale PSN spillene soldner-x 1 og 2. Hvis man altså er til hardcore space shootere ligesom r-type så kan de spil anbefales.

Trailer til 2'eren
For The Love Of The Game
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig