X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad-Syntes-Du-Om-Spillet-Tråden


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-07 09:03 
Tænkte at lave en tilsvarende tråd som hvad-syntes-du-om-filmen-tråden, bare med spil, hvor man kan smide en lille bemærkning om spil man har spillet fornylig, nyt eller gammelt spil, ligegyldigt. Bare i stedet for at starte nye tråde hver gang man har en lille optur over et eller andet oldtids spil :-)

Jeg kan jo starte, da jeg er i gang med en del spil for tiden.

The C... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-07 09:03 
Tænkte at lave en tilsvarende tråd som hvad-syntes-du-om-filmen-tråden, bare med spil, hvor man kan smide en lille bemærkning om spil man har spillet fornylig, nyt eller gammelt spil, ligegyldigt. Bare i stedet for at starte nye tråde hver gang man har en lille optur over et eller andet oldtids spil :-)

Jeg kan jo starte, da jeg er i gang med en del spil for tiden.

The Chronicles of Riddick (PC): Et rigtigt fedt spil, som fungerer 100%, banerne kan klares på mange forskellige måder, action eller stealth, det fungerer sgu bare, og grafikken er stadig blandt det flotteste også idag. Jeg glæder mig til at se hvad de får ud af "The Darkness"

Wind Waker (GameCube): Jeg fik aldrig gennemført det, så nu er jeg startet forfra i den hensigt. Spillet er helt fantastisk, og rent grafisk et af de flotteste spil der er lavet, ingen grimme textures, det hele er helt clean og smooth, intet flimmer, go antialising. Kan ikke lade vær med at tænke på at de skulle ha beholdt den stil her til twillight princess, det ville ha været SÅ fedt! Historien er go og simpel, ikke noget halløj med paralelle verdener som ikke altid gir mening. WW er en perle!

Resident Evil 4 (GameCube): Det er måske det bedste spil jeg nogensinde har spillet, det er meget fangende, grafikken er helt fantastisk, og det samme gælder gameplay. yderst gennemført spil.

Final Fantasy: Crystal Chronicles (GameCube) Så fik jeg endeligt købt det, med den hensigt at spille det alene (i kender alle diskutionen). Og man opdager straks at spillet ikke er egnet til 1 spiller, man er meget begrænset i sine moves, og man føler sig meget alene. Så det spil ved jeg ikke lige helt hvad jeg skal mene om endnu.

Jeres tur :-)
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 23/02-07 09:43, rettet 23/02-07 09:45 
Du kan jo bruge vurder-sektionen til dette formål :-)

klik
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
lightyear dklightyear dkSkrevet 23/02-07 09:50 
Fik prøvet battlestation midway til xbox 360 i ca 10 timer og det må nok siges at være en sjov og anderledes dog stressende blanding af rts og action.

Det stressende ved spillet er indlærings kurven som er meget høj, især hvis du begiver dig ud i online.
are you CHICKEN?
la0sla0sSkrevet 23/02-07 10:10 
Hanky>
Du kan jo bruge vurder-sektionen til dette formål :-)

Hehe. Men jeg synes nu det er en fin idé, at kunne diskutere en masse spil sådan flygtigt, i stedet for at der er tråde med mellem 0-2 svar pr spil. ;)
Hvad sker der?
KalicolaKalicolaSkrevet 06/03-07 08:53 
Street Fighter 3: Jeg købte den der annerversery collection, med SF2 the movie også, og den glæder jeg mig til at se... Selve spillet er super cool, hardcore lækker animation, deres moves er uber seje, kan specielt godt li de extreme poses deres attacks har, et godt eksempel er Ryu's nye spark. Og pga deres animationer og moves vil jeg vove at påstå at dette er det flotteste fighter spil jeg har set endnu.
Fedt at de har beholdt den gamle stil, og ikke gået over strejen med meteor showers og finish moves, det er street fighter lige efter bogen, det hele passer bare helt perfekt sammen, også de nye characters og deres moves, det holder (lige bortset fra hugo). Og jeg kan godt li de mange nye karate agtige figurere ligesom ken og ryu, det viser bare at det er et fighter spil by heart. Det er et fantastisk spil... Hats off.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 01/05-07 13:47 
New Super Mario: Jeg har Spillet ca. halvvejs igennem spillet, og det holder 100% Baner er rigtig gode og meget flotte, og er i ægte super mario world stil, bare meget flottere. Men hvorfor løber mario som om at der er ild i ham? Og den der super-svamp er noget crap, så vil jeg hellere have den blinkende stjerne tilbage.

GRAW2: Jeg har gennemført det, og det er helt suverænt. Og grafiken er super cool, og flottere end gears of war (det SKAL jo sammenlignes). Multiplayeren har jeg ikke gjort det så meget i.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-08 09:26 
God of war 1:

Spillet er godt. Men det har nogle kritiske irriterende puzzle elementer som gør at jeg kun kan nye spillet i små bølger. Mange af deres puzzles er ulogiske, fordi man mange gange skal løbe et godt stykke tilbage til hvor man HAR været før, for at finde f.eks en dør som er godt skjult af kameraet. Det er at jeg sidder fast for tit, og det er bare irriterende.. Jeg har netop lige gennemført Resident Evil 4, og deres puzzle elementer er helt perfekt lavet. Tingene man skal finde og bruge er altid lige i nærheden, og man sidder aldrig fast.
Jeg huske en puzzle i God of War hvor man skal sparke en kasse hen på en knap og derefter rulle bagud på man lander på en væg som drejer. Det er en tåbelig tåbelig puzzle, og var det ikke for en walkthrough på nettet, så havde jeg aldrig fundet ud af det, for jeg havde tilmed også glemt helt at man kunne sparke til ting.
En anden ting er, at jeg er ca 6-7 timer inde i spillet nu, og jeg vil gerne have at det stopper nu, for det er det samme man gør i spillet igen og igen. Puzzle, hack'n slash, puzzle, hack'n slash. Nu må spillet gerne slutte... Man skal ikke lave lange spil hvis man bare gør det samme igen og igen. Noget siger mig at jeg vil nye Heavently sword mere end god of war, da det er det samme, men i en kortere udgave.

Men jeg skal bestemt have købt god of war 2, for god of war 1 er bestemt et godt spil, og godt fortalt.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 07/01-08 13:36, rettet 07/01-08 13:37 
Assassin's Creed:

Kan kun knytte mig til de ting, alle siger i forvejen.
Spillet er utroligt flot. Teknisk gør det ikke rigtig noget nyt, men rent artistisk sidder man nærmest måbende overfor den helstøbte og smukke verden, Ubisoft har sat sammen. Og ja, det er faktisk noget jeg vil mene hiver en del op i den samlede karakter.
I samspil med dette, bidrager de virkelig velfungerende byer flot til spillet. Jeg tror aldrig et spil har formået at skabe en 100% overbevisende by før AC. Alle indbyggerne, husene og realistiske gader er der, hele vejen igennem alle de små detaljer i bybilledet, og der er ingen steder sprunget over hvor gærdet er lavest.

Altair's klatreegenskaber er ligeledes imponerende lavet, men resulterer også i at der er uundgåelige situationer, hvor de kun resulterer i frustration. Det er faktisk det eneste der er reelt skidt i spillet, synes jeg. At udfordringen for ofte bunder i frustration, fremfor underholdende modstand. For eksempel er de fulde idioter, sindssygepatienter og tiggere, der blokerer vejen for en oftere og oftere som man kommer ind i spillet, et ALT for irriterende element. Men jeg nyder nu at kaste en fuld sømand i havnen, selvom det giver strafpoint.

Selve spillets opbygning, gameplayet og missionerne (opsaml informationer, dræb dit mål) er som alle andre siger, alt for ensformigt. Objektivt set er det svært at pointere præcis hvad der gør det så meget anderledes end så mange andre spil, der også grundlæggende er bygget op over gentagelse af den samme handling, men det er altså bare ikke særlig spændende at gentage den samme type mission igen og igen. De interessante karakterer og de små fortællinger gør dog at jeg føler mig draget til at fortsætte gennem spillet. Er vistnok ret tæt på slutningen nu.

Det er ikke et spil, jeg normalt ville anbefale som et "køb det nu", men det besidder alligevel flere unikke egenskaber der gør at jeg synes det i hvert fald bør prøves.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/01-08 22:35 
Super Mario Galaxy:

Jeg har lånt en Wii, for nu ville jeg finde ud af, what all the fuss was about omkring Super Mario Galaxy.

Jeg har nu spillet det i et par timer, og indtil videre har det ikke fænget mig. Jeg kan da godt se, at det har nogle gode ideer, en fin styring og grafik osv. - men jeg har meget svært ved at se, hvordan det spil skulle have været grund til den hysteri der har været her og på nettet generelt. Jeg har spillet bedre platformspil i år end dette.

Enten bliver spillet meget bedre efter et par timer, ellers må jeg bare én gang for alle konstatere, at spil fra Nintendo bare ikke er min stil. For hvis man ikke bliver fænget af SMG, så er der vel ikke noget på Wii man kan blive fanget af.

Men jeg giver det lige en chance et par timer mere, men der skal til at ske noget, hvis jeg skal blive ved med at spillet det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 20/01-08 00:01 
Hvad har været bedre i år?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 20/01-08 00:16 
Alt der er lavet af Microsoft...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/01-08 09:57 
Flot Rune - den var ynkelig, selv efter dine standarder.

Herold: Jeg synes f.eks. at Daxter (PSP) var langt mere fængende og underholdende en SMG er. Jeg ved godt, at Daxter ikke er fra 2007, men jeg spillede det i 2007.

I SMG bryder jeg mig f.eks. ikke om, at man skal tilbage til den samme planet igen og igen og igennem dele af områder, man allerede har løbet igennem. Jeg synes det er lousy spildesign - jeg vil hellere have spil, der byder på nye oplevelser, nye verdener, variation og udfording.

Og så er den lyserøde og nuttede Nintendo-stil bare ikke lige mig - det er som at spise et par flødeboller for meget; det er for sødt og det klumper sig sammen oppe i halsen... :)

Anyway - jeg skal da spille det lidt mere...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 20/01-08 10:04, rettet 20/01-08 10:05 
Nu gider jeg ikke forsvare SMG - jeg er enig i at det er et fantastisk spil, og det er vel det! - men at kritisere SMG for at indeholde for meget af det samme igen og igen, rangerer meget højt på listen over de dummeste udtalelser jeg har hørt på dette forum.

Man kan bestemt mene hvad man vil om den over-nuttede stil og manglen på historie, men netop afvekslingen tror jeg ikke at et åbent menneske vil kunne kritisere.
Hvad jeg mener hermed er, at du jo nok har haft en del fordomme førend du startede spillet. Det er selvfølgelig fint, men det virker lidt dumt at opfinde ikke-eksisterende problemer, i et spil der sagtens reelt kan kritiseres for et par dårlige designbeslutninger.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/01-08 10:57, rettet 20/01-08 10:59 
Well, det er så din mening - og jeg gider ikke forsvare min mening. Det er uden tvivl et godt spil, men efter tre timers spil, synes jeg at jeg laver mere eller mindre det samme hele tiden og den slags falder ikke i min smag.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CronossCronossSkrevet 20/01-08 10:59, rettet 20/01-08 10:59 
Det er da bestemt fint at du ikke er vild med spillet - du ER dog den første jeg kender, og alle mine Pc-nørdvenner elsker det faktisk også - men jeg synes bare du er nødt til at komme med saglig argumentation.

Din argumentation er som at kritisere Halo 3 for at have en fuldstændig ødelagt multiplayerdel.
RJKRJKSkrevet 20/01-08 12:43 
PalleJensen>
Flot Rune - den var ynkelig, selv efter dine standarder.

Selv uden at tage hensyn til, at det var for sjov, så er det vist ret langt fra at være det mest ynkelige i denne tråd... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 20/01-08 12:48 
PalleJensen>
I SMG bryder jeg mig f.eks. ikke om, at man skal tilbage til den samme planet igen og igen og igennem dele af områder, man allerede har løbet igennem. Jeg synes det er lousy spildesign

Cronoss>
men at kritisere SMG for at indeholde for meget af det samme igen og igen, rangerer meget højt på listen over de dummeste udtalelser jeg har hørt på dette forum.

Nu kender jeg ikke til spillet (desværre), men jeg vil bare lige kommentere at jeg læser Palle's indlæg som at han ikke bryder sig som backtracking (igen og igen).. det synes jeg da er en meget relevant kommentar, da der er ret mange andre spil hvor den slags timesink level design (som sagt, har ikke prøvet SMG) kan være med til at trække spiloplevelsen ned.

(og inden nogen andre nævner det åbenlyse gør jeg det selv: "Og du spiller World of TimeSink?" =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 20/01-08 12:53 
PalleJensen>
Herold: Jeg synes f.eks. at Daxter (PSP) var langt mere fængende og underholdende en SMG er. Jeg ved godt, at Daxter ikke er fra 2007, men jeg spillede det i 2007.

I SMG bryder jeg mig f.eks. ikke om, at man skal tilbage til den samme planet igen og igen og igennem dele af områder, man allerede har løbet igennem. Jeg synes det er lousy spildesign - jeg vil hellere have spil, der byder på nye oplevelser, nye verdener, variation og udfording.

Mht. gentagelse af banerne, så tænkte jeg det samme som dig i starten, men jeg synes at Nintendo har formået at gøre banerne ret varierede, selvom de er en del af samme planet - mange af de senere er radikalt anderledes, og det er sjældent at du skal det samme igen. De eneste baner der ligner hinanden meget er små og kompakte, og relativt hurtigt overståede. I Sunshine var det et udpræget problem, men i Galaxy virker det faktisk meget godt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/01-08 18:52, rettet 20/01-08 18:54 
At klandre SMG for at være ensformigt må være årets største joke.
Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan komme på ét eneste spil, der er mere varieret end SMG!

Både i Mario 64 og SMS, spiller man lige netop igennem de samme steder flere gange. I Sunshine blev det lidt ensformigt, men der blev stadig arbejdet på at hver shine involverede meget forskellige steder. Mario 64 tacklede det fantastisk uden at det blev et irritationsmoment. Dengang var det nyt, og en ret god idé.

I Galaxy har de så taget skridtet tilbage til det originale koncept, og selvom man spiller samme planet flere gange, kommer man vidt forskellige steder hen, der intet har med hinanden at gøre, så det fremstår som helt forskellige baner. Og selvom den allerførste del ofte er den samme, er der alligevel tit flere ændringer, der gør gameplayet anderledes.

Jeg forstår ikke hvordan den kritik kan komme fra en der påstår at have spillet spillet. Alle skal have lov til at have sine meninger, men denne her er bare uforståelige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 20/01-08 19:04 
Jeg elsker at man kommer tilbage til de samme steder flere gange. Faktisk er der en del galakser jeg gerne ville have besøgt mange flere gange - f.eks. den der med frugter, blomster og vind. Kan ikke lige huske navnet. Der var også ekstra god musik i.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 20/01-08 20:10 
Hihi så ka' du lære det Palle - Det er jo samme varme stemning som jeg modtog da jeg skrev "Zelda er grimt" :D

Har stadig ikke fået prøvet SMG, så jeg holder bare kæft for nu :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/01-08 21:15 
Ja, så kan man lære at sige sin mening om en af de hellige køer på P:R. :)

Men ligemeget hvor meget folk flipper ud og hvad der bliver sagt, så gør det ikke SMG til et bedre spil for mig. Der er bare noget som ikke fænger.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-08 21:20 
Jeg deler dit "forkerte" syn et stykke af vejen Palle. Det er dog nærmere den manglende skarphed i styrring og kamera jeg vil kritisere. Rent subjektivt keder historien mig, selvom jeg synes godt om universet. Det lider ligesom Zelda under at være en determineret struktur frem for at have en egentlig historie.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-08 21:22 
Sumez>
Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan komme på ét eneste spil, der er mere varieret end SMG!

Hvis man besøger de samme steder i SMG mange gange, så må der være et næsten uendeligt antal spil der er mere varierede end det...

Dermed ikke sagt noget om hvorvidt SMG er ensformigt eller ej, men det siger vel sig selv at der findes rigtig mange spil der byder på langt mere variation?
Spiller nu: Phantasy Star IV
McBrainMcBrainSkrevet 20/01-08 21:27, rettet 20/01-08 21:27 
PalleJensen>
Ja, så kan man lære at sige sin mening om en af de hellige køer på P:R. :)

Men ligemeget hvor meget folk flipper ud og hvad der bliver sagt, så gør det ikke SMG til et bedre spil for mig. Der er bare noget som ikke fænger.



Sådan har jeg det præcis med HALO 3. Damn det spil siger mig nada.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SumezSumezSkrevet 20/01-08 22:50 
Konsolkongen>
Hvis man besøger de samme steder i SMG mange gange, så må der være et næsten uendeligt antal spil der er mere varierede end det...

Det er jo lige netop det, man ikke gør, og derfor Palles kritik ikke giver nogen mening..
Måske har han spillet Sunshine i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-08 22:52, rettet 20/01-08 22:55 
Med samme steder mener jeg de samme planeter eller whatever. At banerne er lidt anderledes ændrer jo ikke på at der stadig må findes spil der er mange gange mere varierede.

Men har kun spillet det meget kort for det fangede heller ikke mig, så jeg tager bare Palles ord for gode varer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/01-08 22:54 
Det siger du jo, men SMG er som sagt et af de mest varierede spil jeg nogensinde har spillet, så jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-08 22:55 
Det lyder utroligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 20/01-08 23:48 
Pointen er vel at _gameplayet_ er meget varieret i SMG. Det er konstant mange forskellige typer opgaver man udsættes for. At man med jævne mellemrum besøger steder, der tager samme udgangspunkt, betyder jo stort set kun en visuel gentagelse.

Uden at nævne titler ;) så bliver et spil jo ikke varieret af at man konstant møder og skyder de samme fire slags fjender, selvom baggrunden konstant skifter undervejs...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 21/01-08 00:04 
Konsolkongen>
Med samme steder mener jeg de samme planeter eller whatever. At banerne er lidt anderledes ændrer jo ikke på at der stadig må findes spil der er mange gange mere varierede.

Banerne er ikke lidt anderledes. De er markant anderledes. På langt de fleste er det kun temaet i sig selv, der bliver gentaget, og på de baner hvor du besøger samme område igen, er det kun for et kort stykke tid, hvor du så skal til en del af banen hvor du ikke var før. Det eneste "lidt anderledes" betyder, er at man ikke har spillet det. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-08 01:25 
Som jeg også skriver :) Det skulle dog undre mig meget hvis det viser sig at være det mest varierede spil evar...

RJK>
Uden at nævne titler ;) så bliver et spil jo ikke varieret af at man konstant møder og skyder de samme fire slags fjender, selvom baggrunden konstant skifter undervejs...

Hentyder du til noget specielt? Jeg fatter den ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/01-08 10:11 
Sumez>
Konsolkongen>
Hvis man besøger de samme steder i SMG mange gange, så må der være et næsten uendeligt antal spil der er mere varierede end det...

Det er jo lige netop det, man ikke gør, og derfor Palles kritik ikke giver nogen mening..
Måske har han spillet Sunshine i stedet.

Ja præcis - jeg har nemlig spillet Sunshine. Nu må du lige stramme op. Det er jo lige præcis hvad man gør. Man kommer tilbage til den samme planet mindst tre gange for at finde alle tre stjerner. Områderne varierer en smule, men i bund og grund er det samme sted jeg starter, samme fjender jeg skyder og samme hop jeg laver. Det ændrer sig dog efter lidt tid, hvor man kommer ind i områder man ikke kunne nå tidligere.

Rune har ret i, at GAMEPLAYET er varieret, men det forgår flere gange i områder man allerede har været i. Men der er for meget gentagelse i det, til at det er interessant for mig.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 21/01-08 10:15 
Det er fuldstændig absurd at man kan efterlyse mindre gentagelse end i SMG!
Hvad mener du varierer sig mere? Jeg vil virkelig gerne vide det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 21/01-08 11:23 
Hvorfor sker det her altid med store titler?

Nu har alle jo ret til en mening, og jeg tror ikke til den dag idag der har været et spil endnu som alle der har spillet det har kunnet lide.
Det kan simpelthen ikke lade sige gøre.
Men dertil skal også siges, at selv om et spil ikke lige er ens kop te, så må man anerkende at det er et "godt" spil.

Det er der problemet er, for folk der så går imod et spil, der efter de flestes mening er rigtig godt. De går imod spillet mere end de burde og kritisere det mere end spillet fortjener.
Og den anden side med folk der er vilde med spillet kan ikke forstå at alle andre ikke føler det samme, og fare op i en spids.

Så anerkend et spil for det det er.

Og anerkend at alle andre ikke behøver syntes det er fantastisk.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/01-08 11:52, rettet 21/01-08 11:55 
Well spoken! Men bid mærke i, at jeg på intet tidspunkt har sagt, at SMG er dårligt. I mit oprindelige indlæg skriver jeg: "Jeg kan da godt se, at det har nogle gode ideer, en fin styring og grafik osv. - men jeg har meget svært ved at se, hvordan det spil skulle have været grund til den hysteri der har været her og på nettet generelt."

I min verden er det er fint platformspil, måske til en 8/10 - backtracking, den grafiske stil (æstetiske stil) og andre småting gør, at det ikke kommer op og ringe.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 21/01-08 12:14 
Det synes jeg også er helt fint, smag og behag.
Jeg synes bare at spillets "mangel på variation" er et ret bisart kritikpunkt at hive frem.
Det svarer lidt til at anklage Animal Crossing for at have for svære bosser
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 25/01-08 10:55 
Shadow of the colosus: Jeg har nedlagt 14 colossi indtil videre, og det er virkelig virkelig fedt. Det er et spil som er meget svært at lægge fra sig. Det har en fed stemning. Det har super lækkert fysik baseret animation, specielt hesten er lækkert animeret (Epona gå hjem). Colosserne er rigtigt fedt lavet, store og kraftfulde. Og så er de bare en fornøjelse at kæmpe imod, nogle af kampene er jo direkte episke.
Noget af det jeg godt kan li ved spillet er, at det eneste man skal er at dræbe colosser, intet andet, og de er som regel nemme at finde. Det er fedt at man ikke skal finde guldmønter eller bananer, eller dræbe små ligegyldige irriterende fjender. Gameplayet er genielt, og passer perfekt til mig som ikke gider at rende rundt i en labyrinth for at finde et eller andet tåbeligt skull-of-doom, eller whatever.
Hvis man ser bort fra colosserne og de lækre animationer, så ligner spillet noget der er løgn. Jo det er meget fedt når hele billedet, lyset og farverne ænderer sig når man f.eks rider gennem en skov eller ørken. Men miljøerne er ultra lowpoly og besider de grimmeste og mest flimrende textures jeg nogensinde har set. Plus at LOD'en ændrer sig konstant, så hele verdenen står og hopper og danser. Omgivelserne ligner et ps1 spil.
Hvor ville jeg ønske at der her var lavet til ps3. Hvor ville jeg ønske at der ville komme en remake.
Ikke desto mindre vil jeg give spillet top karakter, for det er virkeligt et fedt stemningsfuldt spil.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 25/01-08 11:29 
Darknon>
...og besider de grimmeste og mest flimrende textures jeg nogensinde har set.

Har nogen spillet det på PS3, ser det bedre ud på den?

Jeg er ikke lige inde i de opdateringer, der er kommet til PS3, men ifølge Gametrailers har Sony lanceret en opdatering, som får PS2-spil til at se bedre ud på PS3. Jeg ved så ikke om den også hjælper på shimmering.
KalicolaKalicolaSkrevet 25/01-08 12:10 
Jeg har spillet det igennem på ps3, og det er forfærdeligt at se på. Til gengæld har jeg også spillet god of war igennem, og det var noget helt helt andet. SotC ER bare grimt.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 25/01-08 13:10 
Måske er det lige netop fordi du spiller det på PS3, det ser grimt ud?

For SotC er virkelig et af de smukkeste spil, jeg nogensinde har spillet!

Både ICO og SotC er nogle af de mest overbevisende spil, jeg har spillet. Selvom det foregår i fantasiverdener, virker de bare så ekstremt -ægte-. Glæder mig virkelig til 3'eren, selvom det sikkert først kommer om flere år. Med PS3-grafik bliver det måske det smukkeste spil nogensinde. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 25/01-08 13:34 
Helt enig i at det er artistisk smukt. Men jeg kan ikke se bort fra flimmer og elendige textures. Ja måske er det netop fordi det kører på en ps3 på et stort hd tv
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 25/01-08 13:41 
SotC er også "grimt" på en PS2 (dårligt textures og flimmer) ... men stadig artistisk smukt spil ;)
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-08 16:54 
Tja, jeg har spillet det igennem på en PS3, og jeg synes ikke jeg kan genkende de problemer der nævnes. Jeg synes ihvertfald ikke det så grimt ud.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
FourDFourDSkrevet 25/01-08 17:23, rettet 25/01-08 17:24 
Portal: Nu skal jeg jo passe på ikke at spoile for meget om spillet, men jeg vil da lige give det nogle gode ord med på vejen. Jeg havde forholdsvis store forventninger til dette spil, men portal både indfriede og overgik dem.
Spillet er ikke alene et utroligt godt bud på et FPS-puzzle, men byder også på en fantastisk atmosfære, der igennem spillet konstant øger følelsen af komplet isolation.
Historen er også rigtig interessant på den sædvanlige Half-Life facon, hvor man selv får lov til at sætte bidderne sammen.
Thumbs up til Portal, der IMO er et glimrende eksempel, på hvordan spil kan fortælle historier på en helt anden måde, end andre medier kan det.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/01-08 17:37, rettet 25/01-08 17:38 
En lille ekstra kommentar til Portal: Jeg fandt kommentarsporene berettigede endnu en gennemspilning. Interessant at holdet bag er gået så meget op i at play-teste, hvilket selvfølgelig tildels skyldes projektets vinkel. Har man interesse i spiludvikling er det et spændende eksempel på problem-løsning, og forbedring.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/01-08 14:23 
Hvad syntes I om DMC4 demoen? Jeg er meget positivt overrasket.

Og for guds skyld download ALDRIG Turning point!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 14:56 
DMC4 demoen tog også mig med storm! Var vild med etteren med brød mig ikke om to og tre, så jeg havde virkelig ikke forventet noget. Grafikken og frameraten er fantastisk og kontrollen er virkelig tight. Kan især godt lide det der grap move man laver på R1 + O så man flår fjenderne til sig. Lader til at blive endnu et topspil fra Capcom der virkelig leverer i denne tid. Bionic Commando ser også fedt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 27/01-08 18:02 
DMC4 virker godt, særligt grafikken, selvom man allerede i demoen fornemmer, at kameraet(igen) kommer til at holde det på afstand af toppen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-08 18:23 
Det kan du have ret i. Men med de andre i tankerne havde jeg faktisk ikke forventet andet fra det nye.
Spiller nu: Phantasy Star IV
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig