X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PRESS PLAY ON TAPE spiller igen i Kbh


Svar
beyondbeyondSkrevet 17/02-07 20:23 
Efter at vi, PRESS PLAY ON TAPE, fyldte spilletstedet The Rock til randen til koncerten sidste december spiller de igen samme sted. Ønsker man at opleve en Commodore 64 rock koncert med et nørdet glimt i øjet, skal man købe billet i god tid på www.BilletLugen.dk. Koncerten er den 5. maj. Mere info via linket.

Hvis man skal til det tyske demoparty Breakpoint'07 i påsken, kan man også opleve PPOT der.

Igen: HUSK at købe billetter i god tid til The Rock - vi plejer at få udsolgt :-)

PRESS PLAY ON TAPEs hjemmeside
SumezSumezSkrevet 08/03-07 09:14 
Endelig en dato, hvor jeg kan se dem!
Så kan man se frem til at nyde The Rocks horrible adgangskøer igen *gys*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
beyondbeyondSkrevet 08/03-07 10:47 
Du kan jo også købe dem via billetlugen.dk :)
ElgenElgenSkrevet 08/03-07 11:03, rettet 08/03-07 11:04 
Jeg er på pletten sammen med en kammerat og hans kæreste (ja, en pige! };-) )
Andre der har købt billetter?

EDIT: PS: Det er iøvrigt helt vildt nemt at købe billetterne; man får bare tilsendt en pdf, og kan så selv printe; niiiice!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 08/03-07 11:11 
beyond>
Du kan jo også købe dem via billetlugen.dk :)

Tænkte ikke på billetkøb - jeg har købt billet, jeg er mere bekymret for hvor lang tid man skal stå og vente på at komme ind til et udsolgt The Rock. De plejer ikke at være glade for at lukke folk ind.

Elgen>
(ja, en pige! };-) )

Kender da flere piger, der er vilde med PPOT :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/03-07 11:12 
Skal man virkelig stå i kø med billet? :!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 08/03-07 11:20 
Jeps, det skulle man i hvert fald sidst.
Men kom bare i go' tid. Så kan vi fra P:R 'nørde' lidt over et par Fad-Bamser };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 08/03-07 11:32 
Hehe det kan vi godt aftale. Det plejer at være kedeligt at komme tidligt, når man ikke lige er til rockmusik . :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
beyondbeyondSkrevet 08/03-07 13:03, rettet 08/03-07 13:05 
Jeg tror problemet ligger i The Rocks gardarobe. Sidste gang var de nødt til at føre køen gennem porten og ind af en sidedør, da folk blokerede fortorvet 20m hver vej. Det tager for lang tid for kun to mennesker i gardaroben at servicere en kø på rigtig mange mennesker. Tror ikke de er vant til den slags køer når det er relativt ukendte bands, der spiller der. Men der var kø, var der.
SumezSumezSkrevet 08/03-07 15:44, rettet 08/03-07 15:45 
De har to garderober, og når der er pres på, er der to på arbejde i hver af dem. Det bliver på ingen måde afspejlet af det langsomme tempo, folk bliver lukket ind med, for så lang tid tager det heller ikke at hænge en jakke op på et organiseret bøjlestativ.
Med risiko for at være provokerende, tror jeg at der er tale om et godt gammeldags forretningstrick, hvor store køer får spillestedet til at se mere attraktivt ud. Det forklarer dog ikke hvorfor køerne bliver så ekstreme til de helt store arrangementer (som PPOT).

Men al det til side, jeg regner stadig med at dukke op. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
beyondbeyondSkrevet 20/04-07 11:19, rettet 20/04-07 11:21 
Synes ikke jeg har skrevet det, men rock-bandet My dyingDay skal være opvarmning. Blandt bandets medlemmer finder I også nogen fra IO, bassisten og forsangeren. De spiller dog deres egen musik og ikke game tunes :)

De vil nok opføre en sang, som er inspireret af Kane&Lynch, IOs næste spil!

(Billetter fås denne gang gennem www.billetlugen.dk og ikke billetnet, som vi brugte sidste gang. Mere info på www.pressplayontape.com som sædvanlig :))

Opvarmningsband til PPOT på The Rock, 5. maj
WehnerWehnerSkrevet 20/04-07 11:24 
En sjælden gang kan man godt blive lidt irriteret over at by i Jylland :(

Var det ikke noget for ppot at give en koncert på Skråen i Aalborg?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
beyondbeyondSkrevet 20/04-07 11:35 
Vi har da snakket om at tage til Århus, men vi mangler lidt insider info: hvad er det fede sted at spille vores slags musik og så mangler vi nogen fra området, der gider hænge lidt plakater op og sådan. Men det er noget vi snakker om fra tid til anden :)
WehnerWehnerSkrevet 20/04-07 11:41 
Århus kender jeg ikke noget til, men jeg kan næsten garantere, at i Aalborg så vil enten Skråen eller Studenterhuset være interesseret. Begge er fine spillesteder, hvor jeg både har spillet selv og været til koncert.

http://www.skraaen.dk/

http://www.studenterhuset.dk/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
beyondbeyondSkrevet 20/04-07 14:26 
Ok, jeg vil forwarde linksne til resten af bandet... ROC=K ON!
SumezSumezSkrevet 23/04-07 08:42 
Hvem skal ellers derind den 5.? Man skal da lige have delt et par fadøl, eller en kande.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/05-07 09:17 
Ingen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 01/05-07 10:59 
Er det stadig til at få billetter?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
beyondbeyondSkrevet 01/05-07 11:25 
Der er stadig billetter tilbage, så sus over på www.billetlugen.dk og køb, køb, køb! :)
HeroldHeroldSkrevet 01/05-07 11:30 
De er bestilt. Vi ses på lørdag :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 01/05-07 13:04 
Jeg går og venter på at min billet dumper ind af brevsprækken.
McBrainMcBrainSkrevet 01/05-07 20:03 
Jeg kommer :) - Glæder mig til at se en fed koncert.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KLTKLTSkrevet 04/05-07 13:29 
Jeg ville egentlig også meget gerne komme, men var faktisk så sent som for få dage siden på The Rock og høre Leaves' Eyes spille med damen, og det koster alligevel en del både transport til og fra København, samt selvfølgelig billetter samt diverse, så det må blive en anden gang.
Men i andre skal nu nok få en fed koncert, det er sjældent dårligt de koncerter der bliver holdt på The Rock!
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 05/05-07 16:44 
Helvede og patter. Jeg havde bestilt to billetter i tirsdags, som selvfølgelig ikke er nået frem. >____<

Er det muligt at købe i døren?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
McBrainMcBrainSkrevet 05/05-07 18:59 
n00b.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HeroldHeroldSkrevet 05/05-07 19:02 
bastard!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 06/05-07 08:15 
Tak for endnu en fantastisk PPOT-koncert.

- og denne gang var opvarmningen også rigtig god (i modsætning tilsidst };-) )

Var der andre end min kamerat og jeg er tog både Sporup og The Rock i går?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 06/05-07 13:15, rettet 06/05-07 13:16 
Jeg må indrømme at jeg var lidt skuffet.

Ikke at PPOT leverede andet end det, man kan forvente af dem, og leverede det godt, men jeg er bare ikke målgruppen for det band, det kan der vist ikke herske nogen tvivl om.

Rockede guitarudgaver af gamle spiltemaer, næsten udelukkende begrænset til et system hvis repetoire i mine øjne primært består af kloner, dårlige arcadeports og inferiøre platformsspil, hvis eneste virkelig positive egenskab må være maskinens SID-chip med de charmerende lyde - hvilket så netop er det element de vælger at skære væk i deres musik (næ, giv mig Instant Remedy i stedet for!) - Da de valgte fuldstændig at slagte et af mine absolutte yndlingsbands, Kraftwerk, med et dårligt rockcover af Das Modell, fik jeg det direkte dårligt. Og da alle folk hujede over "temaet til Ghosts 'n' Goblins", og de spillede et eller andet nummer, jeg aldrig nogensinde har hørt før, i stedet for det klassiske tema som optræder i SAMTLIGE seriens titler, følte jeg mig bare udenfor.

Så når man hverken er fan af guitarer eller Giana Sisters (det er jo den mest usmagelige Marioklon, jeg har set), er det ikke særlig spændende. Men jeg kan selvfølgelig ikke tillade mig at klage, da det trodsalt er bandets profil, og det de holder sig til. Og de gør det rigtig godt, ingen tvivl om det! Men efter http://playright.dk/forumemne.php?id=24164&subid=303325#303325]Elgens's udtalelse[/LINK]" target="">Elgens's udtalelse om at det var et band der skulle opleves live, uanset hvad man var til, kan jeg skuffet konkludere at Zzap! og Hyakotake havde ret. For der er ingen forskel på at høre deres numre på computeren og at opleve dem live. Medmindre man er rigtig meget til propelkasketter.

Højdepunkterne må være moshpit til Bubble Bobble temaet, og PaRappa sing-a-long - men det havde nok været en del smartere at tage et nummer fra 1'eren, så flere folk kunne have været med.
Nåja, og så spillede de http://playright.dk/forumemne.php?id=14013&subid=156822#156822]Karl Koder[/LINK]" target="">Karl Koder, det havde jeg ikke regnet med, det var lidt fedt. Vidste ikke der var en video til den.


Håber ikke jeg har trådt nogen alt for meget over tærerne, det var ikke hensigten. Jeg havde stadig en god koncert, og skulle da også helt op foran og stå. Jeg havde bare ventet mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 06/05-07 18:04, rettet 06/05-07 19:31 
Jeg kunne ikke være mere enig med dig Sumez, lige bortset fra
(C64)næsten udelukkende begrænset til et system hvis repetoire i mine øjne primært består af kloner, dårlige arcadeports og inferiøre platformsspil

Ligesom med alle andre platforme (eller alt http://en.wikipedia.org/wiki/The_long_tail) så er 90% rent skidt, 9% acceptabelt og mindre end 1% rigtig godt. Så det gælder om at finde de sande klassikere frem, dem som klarer selv de værst hug fra tidens tand.
Hvad angår musikken på C64, som jeg tildels er det denne tråd handler om, så *er* det rigtig rigtig mange gode numre, hvis man er forberedt på et grave igennem de kolosale bunker skidt (evt. med hjælp fra en af de mange top 100 eller 10 lister), og det er kun en del af dem der kommer fra spil. Mange af de bedste numre er fra demoscenen (som mere eller mindre startede på C64 og stadig lever i bedste velgående på maskinen).

Dét er en af mine største gripes ved PPoT, at de har rigtig dårlig musiksmag. De vælger simpelthen generelt, med visse undtagelser, numre som meget dårligt repræsenterer den meget høje standard, som SID musik kan have. Det ser ud til at de enten vælger musik fra spil som folk kan huske, men som måske ikke havde den bedste musik, eller også musik fra populære komponister som måske nok har lavet en del gode numre, men som absolut ikke er ufejlbarelige. Her tænker jeg specielt på Rob Hubbard som IMO er en smule overvurderet.

En anden grund til at jeg ikke er vild med PPoT, er at de simpelthen ikke er særligt gode musikere. De spiller dårligt sammen og specielt guitaren er ualmindelig gumpetung og "musik-højskole dansk" i lyden. Guitar *kan* fungere med visse numre, men det er altså ikke lov, at den *skal* bruges hver gang.
Born to kill space
ElgenElgenSkrevet 06/05-07 23:57 
Sumez>
...Men efter http://playright.dk/forumemne.php?id=24164&subid=303325#303325]Elgens's udtalelse[/LINK]" target="">Elgens's udtalelse om at det var et band der skulle opleves live, uanset hvad man var til...

Hehe, er morderlig ked af det, hvis det er det indtryk ('et band der skulle opleves live, uanset hvad man var til') mit indlæg har efterladt. Jeg ville bestemt ikke stikke folk der ikke er til guitarer og rockmusik blår i øjnene for at 'lokke' dem til koncert };-)

Min pointe var blot, at man ikke kun kan dømme bandet ud fra deres CD'er.

- og jeg er da iøvrigt ved nærmere eftertanke ret ligeglad med hvad andre folk synes om PPOT, har det bare lidt svært med, hvis folk kommer med mere eller mindre umotiverede udtalelser om ting de ikke har undersøgt særligt grundigt };-)

PS Til Sumez: Jeg kiggede efter dig, men kunne ikke lige se nogen der lignede det billede du har her på P:R; jeg stod også oppe foran, lige ved den venstre beton-pille...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 07/05-07 09:06 
Jeg kendte udmærket godt til PPOT i forvejen, og grundet konceptet altid haft min respekt for dem, ingen tvivl om det. Men jeg tror jeg havde opbygget lidt for store forventninger til deres live-oplevelse, pga. ikke bare din, men adskillige andre personers udtalelser om hvor fantastiske de er live. Og så er der min personlige ærgrelse, fordi der faktisk var afsindigt mange andre ting jeg gerne ville have været med til den dag, som blev nedprioriteret.

Min lille opsang til C64, skyldes primært den måde så mange bare forguder den som den ultimative, og eneste retro-spillemaskine. Det var helt sikkert en fed hjemmecomputer for sin tid, men mht. spiludvalget og mulighederne for gameplay var den jo langt efter NES, ligesom mange af de "C64-klassikere", folk fremhæver, jo er arcadespil, som gerne var temmelig forringede i deres C64-inkarnationer. Men det kan selvfølgelig diskuteres til uendelighed, og jeg ved at den udtalelse kun kan skaffe mig en del "fjender" herinde. Igen, jeg tilhører bare ikke det ideelle publikum..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/05-07 08:22 
Elgen>
PS Til Sumez: Jeg kiggede efter dig, men kunne ikke lige se nogen der lignede det billede du har her på P:R; jeg stod også oppe foran, lige ved den venstre beton-pille...

Jeg stod også helt oppe foran, nærmest midtfor scenen. Med hestehale, sort band-t-shirt og hvide bukser.
Jeg var højst sandsynligt til stor irritation for de omkringstående, så du har sikkert bemærket mig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
beyondbeyondSkrevet 16/05-07 20:32 
For de som ikke kunne komme eller som vil have mere: Vores koncert i Tyskland til demopartyet Breakpoint er udgivet som en 2 timers lang video i fuld PAL (xvid). Den kan fanges via vores hjemmeside: http://www.pressplayontape.com

Filen fylder 1,4 GB (torrent)
Zzap!Zzap!Skrevet 16/05-07 23:15 
Sumez>men mht. spiludvalget og mulighederne for gameplay var den jo langt efter NES, ligesom mange af de "C64-klassikere", folk fremhæver, jo er arcadespil, som gerne var temmelig forringede i deres C64-inkarnationer.

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere ovenstående, for det er simpelthen ikke rigtigt.

Jeg forstår ikke hvad du mener med "muligheder for gameplay" hvis det er antallet af knapper, så er der vist ikke tvivl om at C64 vinder (Infocom spil udkom aldrig på NES).

Når det kommer til grafik muligheder så har NESen godt nok højere opløsning og flere farver, men den er så også begrænset til at al grafik skal være opbygget af tiles, fordi NESen ikke har en rigtig framebuffer, men kun en tilemap.
Det sætter store begrænsninger for hvad der kan vises på skærmen.

Lyden skulle på papiret være bedre på NES, men i praksis er sejren vist temmelig klar til SIDen.

Udvalget af spil til C64 er enormt. Langt større end til NES.
Om så den gennemsnitlige kvalitet er lavere er en anden snak.
Men lad os nøjes med at sige, at der er større mulighed for individuel kreativitet på en åben platform og at antallet af spil der stadig er værd at bruge tid på er stort.
Lige så stort som på NES IMO.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig