X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-09 17:48, rettet 17/02-09 17:54 
Hvis jeg ikke tar voldsomt fejl så gør det at de sætter en mindre version af CPU'en i kun det at den bliver billigere og mere strømbesparende. Der er kun fordele ved det, den bliver ikke dårligere af den grund.

Jeg synes det er alt andet end idioti... :)

EDIT: Og det er muligt jeg er helt ude og skide nu, men fik 360'eren ikke selv sådan en udskiftning på et tidspunkt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/02-09 18:06, rettet 17/02-09 18:07 
Ja det er kun positivt - mindre strøm og varmere, og potentielt også mindre støj. Har selvfølgeligt intet med at den "nerfes", Core er på stoffer :)
360'eren har også fået CPU/GPU revisioner og er ved den 3. version svjv.
nerosnerosSkrevet 17/02-09 18:16, rettet 17/02-09 18:17 
Ok tror bare jeg misforstod Cores indlæg ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/02-09 19:08 
Det hænger nok nærmere sådan sammen at Core har misforstået et eller andet. Xbox 360 er gået ned i nano-meter op til flere gange siden udgivelsen af konsollen...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-09 19:11 
Det burde nok også ha' fremgået af artiklen at der ingen forskel ville være. Havde jeg ikke vidst lidt om hvad det gik ud på havde jeg nok draget samme konklusion som Core.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 17/02-09 19:32, rettet 17/02-09 19:37 
Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg intet ved om følgerne af et indgreb som dette, det var egentlig heller ikke det, jeg "grinte" af.

Min morskab ligger mere i at Sony længe har haft markedsført og pralet af en POWER-konsol, der er så mange generationer foran konkurrenterne, at der næsten kun skal en update til før den kan kurere kræft. "Den er måske dyr, men den er ALLE pengene værd".

Men lige siden `release` har de hugget ud af indmaden og bundlet den helt vanvittigt for at få den ned i et prisleje hvor den så også kan sælges.

Det var ikke et fremtog i en konsolkrig, for hverken at glorificere Xbox 360 eller nedværdige PS3 (den slags indlæg laver jeg helst kun i Wii-forummet).

Men hvis det var, ville jeg nu sige: "Det kan da godt være at Xboxen har været pillet ved, men det har da ikke (åbenlyst) været for at sænke udsalgsprisen" og "3. version er vist en præstation i sig selv sammenlignet med PS3'erens mange forskellige oplag". Men det holder jeg mig heldigvis for fin til ;)

Beano>
Core er på stoffer :)

Ja, det bliver folk godt nok ved med at påstå, men hvor er beviserne?

EDIT: Ved nærmere eftertanke er jeg egentlig heller ikke helt sikker på at jeg ved hvad begrebet "nerfe" indebærer. Jeg syntes det bare det var et smart ord, så det skulle da bruges :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 17/02-09 19:42 
Core>
Ja, det bliver folk godt nok ved med at påstå, men hvor er beviserne?

Yup, hvis man skal kaste med kanyler, skal man huske at tage dem ud af armen først.
nerosnerosSkrevet 17/02-09 19:42 
Jeg vil nu hellere have en fuldvoksen okse frem for en lille kalv ;D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 17/02-09 19:49, rettet 17/02-09 19:51 
@Core: Kan godt være MS ikke praler med deres revisioner (af gode grunde måske) men hardware revisioner for at nedsætte fabrikationsprisen og kunne gøre plads til lavere salgspris og/eller bedre fortjeneste, er jo logisk nok og forståeligt IMO :)

Mht beviser, så glemmer vi det... gider ikke have urinprøver ind igennem brevsprækken ;D
CoreCoreSkrevet 17/02-09 20:08, rettet 17/02-09 20:10 
Beano>
hardware revisioner for at nedsætte fabrikationsprisen og kunne gøre plads til lavere salgspris og/eller bedre fortjeneste, er jo logisk nok og forståeligt IMO :)

Jada, men nu var de første revisioner på PS3'eren jo ikke just til slutbrugerens fordel.

Beano>
Mht beviser, så glemmer vi det... gider ikke have urinprøver ind igennem brevsprækken ;D

For sent, mine aftenplaner er allerede lagt, så gå uden om dørmåtten i morgen tidlig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 17/02-09 20:20 
Core>
Jada, men nu var de første revisioner på PS3'eren jo ikke just til slutbrugerens fordel.

Enig, men stadig forståeligt at Sony gjorde det.

En revideret cell CPU som bruger mindre strøm og laver mindre varmere er dog en fordel for både Sony og forbrugeren. Bare der ikke skrabes anden hardware - jeg tvivler dog ;)


Core>
For sent, mine aftenplaner er allerede lagt, så gå uden om dørmåtten i morgen tidlig.

Jeg skal nok passe på :O
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/02-09 22:21 
Uden at vi skal blive ved med træde rundt i det, så mener jeg at kunne huske, at MS f.eks. inden nedgangen til 65nm varslede at det ville betyde billigere konsoller, dog er jeg så doven at jeg ikke gider at lede efter et link.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 17/02-09 22:24, rettet 17/02-09 22:24 
Jaja - det skal du jo sige. ;P

Echelon VI er på stoffer! Urinér i Beanos brevsprække! :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 17/02-09 22:27 
Jeg køber mig en postkasse og borer huller i bunden. Snydt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/02-09 22:41 
Det forklarer hvorfor jeg både er doven og herrrre sulten! CHEEETOS-RUN!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 01/05-09 00:30 
Lige en quickie her...

Der er ikke mange spil der understøtter 1080p, men jeg har selv 2 spil der skulle kunne køre 1080p, nemlig GTA IV og Dead Space.

Når jeg smider disse spil på, siger mit TV dog, at jeg kører 720p. Er der en eller anden indstilling jeg har overset her, eller hvordan hænger det sammen?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 00:32 
Du skal indstille PS3'en så den kan sende 1080p ud, men det kan jeg ikke se, hvorfor du ikke allerede skulle have gjort. Hvis der ikke er indstillinger inde i selve spillet der kan aktivere 1080p, så tror jeg der er tale om løgn og latin.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-09 00:46, rettet 01/05-09 00:50 
GTA IV kører i hvert fald ikke 1080p. Det kører endda lavere opløsning på PS3 end på 360. Svjh. ligger den vertikale opløsning på 640 så det er ikke engang i nærheden af alm. HD. Det bliver så bare opskaleret til en højere opløsning, men om det er 720 eller 1080p er næsten ligemeget med mindre scaleren i dit tv er virkelig dårlig.

Langt de fleste spil der faktisk er vist i 1080p er opskaleret dertil. Jeg mener at Virtua Tennis 3 er i rigtig 1080p muligvis også Full Auto 2, ellers har jeg svært ved at komme i tanke om andre.*

Der er mange spil til PS3 hvor der bagpå står de kører en højere opløsning end de egentlig gør. VF5 og COD4 er nogen af dem, sidstnævnte starter lige op med et billede på 1080p og skifter så hurtigt til permanent 720p. Mere skal der åbenbart ikke til for at få et 1080p stempel...

EDIT:* Lair er nok også. Frameraten er i hvert fald derefter ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/05-09 00:57, rettet 01/05-09 00:58 
Der er en del PSN titler der kører native 1080p men de fleste "rigtige" spil kører helt korrekt i lavere opløsning og opscaleres bare til 1080p. RR7 kørte i 1080p i 60fps som det første :)

Gammel tråd men lister nogle PS3 1080p titler
SonicSonicSkrevet 01/05-09 08:39 
Jamen så er jeg da "rolig" igen. Det er jo ret fusket at skrive 1080p bag på æsken så :-/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 01/05-09 08:51 
Ja det burde ikke være tilladt hvis spillet ikke kan outputte 1080p :(
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/11-09 09:00 
Det lader til, at dele af PSN vil komme til at koste penge fra 2010. Det vil dog stadig være gratis at spille online.

Gamespot: Sony planning paid PSN subscriptions for 2010
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 21/11-09 11:44 
Hvad betaler man så for?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/11-09 11:53 
Er Sony på røven?
Bashful Neophyte
ComradeComradeSkrevet 21/11-09 12:08 
Det ser ikke ud til at blive ændret på det der allerede er gratis! phew..!!

Det må vel være fremtidige services som de overvejer? Synes egentlig det er god stil at bibeholde det som er gratis og folk er vant til er gratis, ifht MS som prøver at presse XBL gamere over på gold ved at gøre flere og flere ting som var tilgængeligt for silver members tidligere som nu skal bruge gold for at få samme indhold.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PeancanPeancanSkrevet 21/11-09 13:17 
neros>
Er Sony på røven?

Hvad får dig til at tro det ? Den grundlæggende service vil der jo ikke blive ændret pa.
BeanoBeanoSkrevet 21/11-09 13:58, rettet 21/11-09 13:59 
Jeg er ret nysgerrig overfor hvilke services de tror de kan få folk til at betale for når de eksisterende services bibeholdes gratis :)
Men egentligt ikke nyt - de luftede ideen inden PS3 blev lanceret.
JmogJmogSkrevet 21/11-09 19:04 
Fast beløb om måneden for lejning af film? Det kunne jeg sagtens se blive en succes.
SumezSumezSkrevet 21/11-09 19:16, rettet 21/11-09 19:26 
Jmog>
Fast beløb om måneden for lejning af film? Det kunne jeg sagtens se blive en succes.

PS3 Indtryk
:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/12-09 20:01 
Firmware 3.15 på vej med support for at spille PSP minis på PS3'en samt mulighed for nemmere at overføre data til ny PS3 :)

Processen:

1) Turn both the current PS3 (A) and new PS3 (B) on and connect them with a LAN cable; PS3 (A) should be connected to the TV

2) On the XMB of PS3 (A), scroll to the Settings menu and select [System Settings] and then [Data Transfer Utility]

3) Follow the instructions on-screen and transfer data

4) After transferring the data, follow the instructions on-screen, and then connect PS3 (B) to the TV to view the XMB

5) If content that was downloaded from PlayStation Store was transferred as part of this operation, you must activate PS3 (B) before you can use the data. Log in to the PS3 system as the user who owns the content, and then select (PlayStation Network) > (Account Management) > (System Activation) to activate the system.

"PS3 System Software Update – 3.15"
nerosnerosSkrevet 08/12-09 20:08 
Med andre ord man kommer altså til at kunne downloade og spille PSP spil på sin PS3 eller hva?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/12-09 20:18, rettet 08/12-09 20:30 
PSP minis til at starte med via emulering... måske fulde PSP spil senere siger rygterne.

EDIT: Er ret skeptisk mht. kvaliteten - 480x272 opscaleret til 1080p på en 46" skærm kan ikke blive pænt ;)

EDIT2: Kommentarer af James Thorpe (PlayStation Network Product Manager) fundet under nyheden:

You can NOT transfer Singstar DLC through the transfer utility but you should be able to re-download it on the new machine (however some tracks may no longer be available on the store)

...copy protected save data can not be transfered due to publisher’s requirements

you can back up most things to an external HDD but due to publisher’s requirements some game saves will be protected and are unable to backed up

Så knap så brugbart alligevel - når kopibeskyttede filer ikke kan overføres (på samme måde som backup/restore). ØV!
nerosnerosSkrevet 08/12-09 20:44, rettet 08/12-09 20:44 
OK minis :-(
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 21/02-10 16:35 
Drevet i min launch PS3 er tilsyneladende stået af. Det genkender ikke de spil jeg sætter i den. Perfekt timing - få dage før nyt DLC til Valkyria Chronicles lander...

Hvad kan jeg gøre ved det? Kan jeg få maskinen repareret et sted? Jeg vil være ked af at skulle have en ny, da jeg så mister PS2-BC.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 24/02-10 21:45 
Nu har jeg haft den åbnet og jeg har renset linsen i bluray drevet. Det ændrede ikke noget - den virker stadig ikke :(

Kan man få repareret sin launch PS3 et sted?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 24/02-10 21:57 
Det tror jeg da sagtens du kan. Jeg fik i hvert fald tilbuddet dengang min gjorde det samme (men var dækket af garantien). Jeg tror dog det er dyrere end at købe en ny PS3, men... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 24/02-10 22:25 
Hmm, ja hvis prisen kommer over 2000 vil jeg da nok overveje at få en PS3 Slim i stedet. Men det kan da næsten ikke passe at det skal være så dyrt?

Er det letteste at gå ned i GameStop og få dem til at stå for kontakten til Sony, eller bør jeg ringe til dem selv?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
silverstarsilverstarSkrevet 25/02-10 09:56 
Hvis du allerede selv har haft maskinen åben og har mod på det, så kunne du evt overveje selv at købe et nyt bluray-drev til PS3'en og skifte det selv. Prøv at søge på google omkring det, jeg kan huske at have læst at det var en reel mulighed, hvis man ikke har garantien at falde tilbage på mere.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ChronoChronoSkrevet 27/02-10 14:41 
Ja, det må være sidste udvej. GameStop ville ikke sende maskinen til Sony, da Sony åbenbart ikke vil reparere den længere. Nogle der ved hvor jeg kan købe et nyt drev? Synes ikke en Ebay-søgning gav så meget.

Alternativt, så må jeg købe en PS3 Slim.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 04/03-10 11:09 
Det blev så en PS3 Slim.

Hvordan kan det være at man kan lave PS2 memorycards på den? Det er jo ubrugeligt uden PS2 BC.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 04/03-10 11:16 
Men jeg troede de der slim maskiner kunne afspille ps2 spil?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/03-10 11:23 
Nope - ingen PS2 BC på slim. PS2 memory kort support er bare ikke skjult på modellerne uden PS2 BC. Jeg kan heller ikke se nogen grund til det vises - andet end de bare har valgt at lade det være pga. PS1 understøttelse.
nerosnerosSkrevet 04/03-10 11:32 
Hm.. Ok tror i at det måske i fremtiden ville kunne lade sig gøre?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/03-10 11:37 
Emulering af udvalgte titler som Sony så kan sælge igen på PSN Store - måske. Men bred understøttelse af PS2 titler (som launch modellen havde) tvivler jeg på vi kommer til at se.
nerosnerosSkrevet 04/03-10 11:49 
Trist
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 30/03-10 11:57, rettet 30/03-10 11:57 
Så er det snart slut med linux på PS3 :P

"New PS3 firmware kills Linux"
BeanoBeanoSkrevet 28/10-13 15:52, rettet 28/10-13 15:53 
Nå men der måtte ikke tales om Wii Classic Controller på PS3 via USB adaptor i Hardware tilbud tråden, så diskussionen er flyttet hertil.

Konsolkongen>
Kun hvis du vil. Det var bare af alm interesse, det er næppe noget jeg nogensinde vil bruge selv :)

Har lige testet - virker fint i XMB og i AC:Revelations. D-pad, analog stick fungerer, alle knapper er mappet om (inkl L1+2, R1+2) og Home knappen fungerer som R3 (eagle vision). Har ikke testet andre spil.
Jeg vil dog ikke bruge en Wii Classic Controller til lige AC:R, eller bare spil der kræver en "rigtig controlelr" med analog sticks, men det virker umiddelbart fint teknisk set. Som tidligere sagt, afhænger af spillet.

Omtalte adaptor:
http://www.ebay.co.uk/itm/Wii-Classic-Controller-Pro-Nunchuk-to-PC-PS3-Mac-USB-adapter-Mayflash-2-Port-/251113091474
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-13 18:59 
Nå ja, jeg havde ikke tænkt over at Classic controlleren ikke har clickable analog sticks :)

Tak fordi gad teste :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-13 19:08 
Jeg svarer også Sumez i denne tråd så:

Sumez>
Ja okay, kan godt se at det er en anelse besværligt at lave perfekte cirkelbevægelser. Hvor mange spil gør man dog det i? :P

Det er da rart at have muligheden synes du ikke? Jeg har ingen problemer med at holde PS3 og 360 analogpinde i bestemte retninger. Jeg forstår ikke hvorfor du synes det er rart at Nintendo's pinde faktisk tvinges ud i en af otte retninger. Det ødelægger lidt formålet med at de er analoge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-13 19:28 
Konsolkongen>
Nå ja, jeg havde ikke tænkt over at Classic controlleren ikke har clickable analog sticks :)

Tak fordi gad teste :)

Np... jeg var også selv lidt nysgerrig ;)
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig