X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
SlothSlothSkrevet 01/07-08 04:11 
Her er en FAQ om 2.40:

http://blog.us.playstation.com/2008/06/30/firmware-v240-faq/

Trophies er ikke retro-active, så ingen scanninger af gamesaves - har man spillet et spil der understøtter trophies, skal man starte forfra *suk*
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 01/07-08 07:31, rettet 01/07-08 07:39 
En positiv ting efter min mening - tænk hvor nemt det ville være at snyde hvis man bare kunne hente save games fra nettet og få trophies på den måde.

Men skuffende XMB'en ikke kan anvendes under PS2 og DVD/BD film.

Og så denne...

We’d also like to reiterate that Firmware v2.40 merely enables custom soundtracks. It’s up to developers to include this feature in upcoming games (or to patch existing ones).

Men custom soundtracks er tilgængeligt i nogle spil allerede (før 2.40) og musik adgang via XMB fra spil der ikke har det, vises i videoen. Forvirrende.
CoreCoreSkrevet 01/07-08 16:34 
Jeg forstår ikke hvad alle de arme laver i vejret.

Hvor længe kan det tage Sony at komme ordentligt ind i kampen? Jeg gider ikke engang at råbe Rip-off, for kunne de bare gøre det ordentligt, så havde vi haft alle de fede features, som jeg selv syntes har manglet hele tiden, for længe siden.

Skabelonen har været der siden 360'erens launch, så hvis det bare er kloning af funktionerne, hvorfor har man så ikke fået fingeren ud, og fået det gjort fra starten?

Og så syntes jeg at det er noget pis at man skal spille sine spil forfra for at få trophies. Det faktum har fra start af dræbt min interesse i det koncept.

Jeg syntes Sony hænger i bremsen, og jeg syntes at der er svært, stadig at lade sig begejstre over ting som der burde have været styr på længe. Udviklerne er allerede i gang med features, som maskinen ikke engang understøtter endnu (Dual Shock, Trophies), så det er til grin at hardware-producenten ikke en gang kan følge med.

Jeg ved godt at Dual Shock egentlig er ude, men ikke herhjemme, og det er nu en gang her jeg bor, så for mig er den ikke. Og spilscenarier som boss-kampen i MGS4, syntes jeg bare gør Sony til grin.

Jeeeez, jeg er bitter idag. Jeg tror jeg starter en Wii-tråd nu :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
rapsacrapsacSkrevet 01/07-08 16:39 
du trænger vist til lidt Wii-motion ;)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 01/07-08 20:33 
Core>
Jeg forstår ikke hvad alle de arme laver i vejret.

Hvor længe kan det tage Sony at komme ordentligt ind i kampen? (osv.)

Jeg er helt enig. Mange åbenlyse features (in-game friendsliste og messaging) BURDE have været med fra starten - noget jeg tror langt de fleste er helt enige med os om.
Men jeg ser det bare på den måde at det er positivt at de trods alt endeligt har lyttet til forbrugerne og forbeder med nye features - kan ikke se det som noget negativt.
Det jeg har savnet mest er in-game friendsliste og messaging i alle spil, og det ser endeligt ud til at være styr på den del (minus voice-messages).
Trophies er jeg personligt ligeglad med og forstår ikke helt hypen. Selvfølgeligt fint at tilbyde (selv om det er achievements rip-off) da mange syntes det er fedt med Achievements på 360, jeg går bare ikke op i "reklamere" for mine spilbedrifter eller spille tåbelige spil udelukkende for at score ubrugeligt points ;)
Soundtracks er jo heller ikke nogen revolution for mig, men noget jeg har savnet i nogle enkelte racing spil.

Sony har sovet i timen og placeret sig selv i en lose-lose situation. Implementerer de ikke det forbrugerne vil have, skældes de ud. Implementerer de det, beskyldes de for at stjæle features uanset hvor basalt det er :)
Mon ikke MS ikke også vil beskyldes for rip-off efter E3 hvis bare nogle af rygterne taler sandt ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/07-08 21:33 
Nu skal det ikke udvikle sig til en achievement-diskussion, men det er vel hovedsagligt "diablo-princippet" der fylder mest med hensyn til achievements. Den lille lyd og beskeden, der fortæller at du har nået et bestemt niveau, er i mine øjne en stor motivation - jeg er som de fleste andre fuldstændig ligeglad med min deciderede gamerscore, selvom det selvfølgelig kan være meget sjovt at sammenligne sin score med gode venner.

Som Beano ser jeg også dette mere som en forbruger-sejer, end en fænomenal opdatering. Mange af de enkelte features burde have været der fra starten (inklusiv rumble i controlleren), hvilket Sony ved lanceringen erklærerede at der ikke var "brug for". Det er godt at se at Sony giver brugeren det han vil have.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 01/07-08 22:11 
Sloth>
Trophies er ikke retro-active, så ingen scanninger af gamesaves - har man spillet et spil der understøtter trophies, skal man starte forfra *suk*

Lidt nyt i sagen: Gælder åbenbart ikke for Burnout Paradise da savegamet her er bundet til ens PSN konto.

"Burnout Paradise to receive retroactive PlayStation Trophies"
SlothSlothSkrevet 01/07-08 22:17 
Jeg synes også, at der bliver brugt enormt meget energi på at råbe "rip-off", hver gang der kommer en ny firmware update, men folk glemmer at se på alle de nye og originale ting, som Sony gør.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 09:04 
2.40 er ude nu.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/07-08 10:11, rettet 02/07-08 10:15 
Sloth>
men folk glemmer at se på alle de nye og originale ting, som Sony gør.


Dette er ikke ment som et provokerende spørgsmål, men kunne du nævne nogle af "alle de nye og originale ting" som Sony gør? Jeg har nemlig ikke bemærket, nogle væsentlige originale ting i de forrige firmware updates. Men jeg har dog heller ikke fulgt synderligt med i, hvad de har indholdt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 10:49 
Jow... KLAR provokation... BAN BAN BAN!!!... kidding ;)

Tror ikke han mener specifikt nye firmware features som værende "originalt".

Anyway... der er kommet en update til Super Stardust så der er eet spil der har trophies hvis man vil teste det.
Men ikke nogen spil endnu der understøtter det nye soundtrack system svjv. SS har custom soundtrack support men på den "gamle" måde og ikke via in-game XMB'en.
SlothSlothSkrevet 02/07-08 11:46, rettet 02/07-08 11:52 
Efterhånden er der langt imellem de helt nye ideer og innovationer.

I de sidste FW updates fra Sony er der ikke kommet noget decideret nyt, det er fuldstændig korrekt - de har brugt FW updates til at forbedre de allerede eksisterende funktioner.

Direkte adspurgt kan jeg sgu ikke lige komme på noget supernyt og spændende fra Sony's side i de sidste par updates - jeg må bøje mig ;o) På den anden side - hvor meget nyt er der på de andre konsoller?

Min pointe er ikke at sige, at Sony er nytænkende og innovative. Pointen er, at den måde jeg synes det kører på er, at man skulle råbe "Doom-klon!" hver gang der kommer et nyt FPS på gaden.

Et typisk eksempel fra historiebøgerne:
Sony havde f.eks. SixAxis controlleren - men blev desværre slået af Nintendo få uger før deres egen afsløring. Straks råbte folk "RIP-OFF!!!" og klandrede Sony for at ville være ligesom Nintendo.

Hvad folk belejligt glemmer er, at udviklingen af SixAxis jo ikke bare er noget man gør på nogle få uger - den har været i støbeskeen i lang tid. At konkurrenten så introducerer noget tilsvarende lige før, er jo ikke ensbetydende med at man plagierer.
Kiss me, would you kindly?
CoreCoreSkrevet 02/07-08 12:58, rettet 02/07-08 13:02 
Jeg ville ønske Sony gav os flere grunde til at råbe "RIP-OFF!". Hvis de (som sagt) bare kunne gøre det ordentligt fra start af, så havde vi ikke behøvet at vente så længe på simple ting som in-game dashboard, custom soundtracks, rumble, trophies, optimale voice-chat-features og en bedre onlinedel.

Jeg syntes at de (desværre) ripper for lidt af :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
rapsacrapsacSkrevet 02/07-08 15:08 
blev pixel junk monsters ikke demonstreret med ens egen musik? for jeg kan ikke få det til at fungere :(
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 15:10 
Der skal komme en update til den først... mon ikke den er lige på trapperne?

Store skulle også være forbedret lidt i 2.40.

"2.40 includes hidden PSN Store upgrade"
MrCaseMrCaseSkrevet 02/07-08 15:15 
Jeg synes den er temmelig meget forbedret. Det er egenlig bare at ikonerne streamer hurtigere, men det gjorde altså også at store'en var nærmest ubrugelig før. Jeg blev i hvert fald hurtigt irriteret over at vente...

Tak for hjælpen, 2.40!
Have you considered sucking less?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/07-08 15:37 
Jeg har hentet updaten og har kigget lidt på Trophies. Det fede er, at der er forskellige niveauer, altså sølv, bronze osv. - det er faktisk ret fedt.

Det er der på en måde også i Achivements (nogle giver 5 points, andre giver 50 points) og så alligevel ikke. Det er faktisk en god idé...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/07-08 17:10 
Siger det en lyd når de kommer op?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-08 17:19 
Hvilke spil er der Trophies i?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 17:19, rettet 02/07-08 17:20 
Jeg hørte ikke noget i SSHD.

@KK: Kun SSHD indtil videre. Men der kommer diverse spil-patches i den nærmeste fremtid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-08 17:34 
Hvad er SSHD? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 17:42 
Super Stardust HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-08 18:26 
Ah.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/07-08 19:43 
Ah ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 20:44 
Get a room ;)
BeanoBeanoSkrevet 02/07-08 23:29 
2.40 pulled pga. problemer.. tsk tsk!

"Firmware 2.40 removed from update servers"
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/07-08 07:01 
PalleJensen>
det er faktisk ret fedt.

Det er der på en måde også i Achivements (nogle giver 5 points, andre giver 50 points) og så alligevel ikke. Det er faktisk en god idé...



Hører jeg Xboy rose noget i forbindelse med Spillestation 3? De sidste dage er helt sikkert nær :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-08 18:47 
Beano>
2.40 pulled pga. problemer.. tsk tsk!

Det er da ikke skide betrykkende for os der hentede den :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/07-08 19:03 
Hvis du allerede har hentet den og din maskine ikke er "bricked", så skulle der ikke være nogen ko på isen ;)
jaesjaesSkrevet 03/07-08 19:16 
Men hvad så, hvis der er is på koen, fryser den så PS3'en ;)
*badumtish*
BeanoBeanoSkrevet 03/07-08 19:32 
Jeps - men kun PS3'er uden BC (Bonde Compatibilitet)...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-08 21:19 
Det var godt. Tror ikke jeg kunne magte de 6 uger det tar at få lavet en 60GB maskine :S
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/07-08 14:25 


"Sony Customer Support says 2.41 coming 'midweek'"
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 09:54 
FW 2.41 ude nu.

"PS3 firmware 2.41 now available"
nerosnerosSkrevet 08/07-08 10:11, rettet 08/07-08 10:20 
Jeg er bagud med hvad der sker omkring ny firmware da jeg lige har fået min maskine tilbage, men skulle der være noget galt med den ny firmware jeg har ikke bemærket noget?

Jeg downloadede Bad Company demoen igår. Det er da et ret flot spil og jeg var faktisk ret godt underholdt.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 10:37, rettet 08/07-08 10:37 
Der var problemer med enkelse PS3 maskiner der blev bricked med 2.40 som fluks fik Sony til at stoppe udrulningen af den i sidste uge. Vist meget få der havde problemet, men den slags må ikke ske uanset.
2.41 er en rettet udgave som forhåbentligt ikke bricker konsoller. Om den indeholder andre fixes ved jeg ikke.
nerosnerosSkrevet 08/07-08 10:42 
Aha ok så må vi jo se hvad der sker!
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 08/07-08 13:29 
Da jeg startede Super Stardust efter at have hentet 2.40, så ville den hente 3.0 tror jeg nok, det var.

Men alligevel kunne jeg ikke se trofæer i spillet. Eller vinde dem. Hvor ser man hvad der er?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 13:34 
Du skal vinde trofæer i spillet før du får dem.

Du kan se dem i XMB'en under Game->Trophies
CoreCoreSkrevet 08/07-08 14:50 
*Bitterhed ON*

Hvorfor gider Sony ikke rette deres fejl? Kan det virkelig være rigtigt at de bare forventer at slutbrugerne selv regner løsningerne ud?

For at opsummere mine egne erfaringer:

1. Super Rub-A-Dub der crashede. Dette viste sig at være systemets sprogindstilling, der var afgørende for om dette kan køre (Tak til Beano).

2. Ratchet-glitchen, der mente at der ikke var plads på HD'en til en installation. Det kendte Beano en løsning på (Tak, igen), men Sony har åbenbart ikke tænkt sig at rette fejlen.

3. Server-time-out-mysteriet i PSN Store. Dette løste heldigvis sig selv, ved sidste update, hvilket bare bekræftede teorien om at det var en tidligere update, der rent faktisk skabte problemet.

Nu har jeg så fået Buzz, og startede med at være ærgelig over at spillet var på engelsk. Altså indtil jeg ændrede sprog-indstillingerne til dansk i dashboardet, og så er Buzz selvfølgelig igen på vores eget modersmål. Naiv som jeg er, startede jeg så Super Rub-A-Dub op igen, bare lige for at se. Men nej. Fejlen er ikke rettet, maskinen crasher stadig, når systemet er sat til det danske sprog.

WTF!?!?!?!?!

Det er et F**king LAUNCH-spil det her. Over et år har de haft til at rette fejlen, men intet gjort!!! Det er fandme for ringe! Gad vide hvad man har tænkt og gjort, hos alle de danske mainstream-brugere, der af åbenlyse årsager, har valgt dansk sprog på deres konsol, og samtidig købt anden?

Nu skal jeg ind og ændre sprog i dashboardet, hver gang jeg vil spille enten Buzz eller Rub-A-Dub. Det er fandme amatør-agtigt.

*Bitterhed OFF*

Jeg har endelig fået mig en Dual Shock 3-controller. Den er jeg glad for. Nu mangler jeg bare et spil at spille med den :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ComradeComradeSkrevet 08/07-08 15:01, rettet 08/07-08 17:05 
Findes der en liste med kompatible spil til Dual Shocken?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 08/07-08 15:21 
Hvorfor vil du dog spille Buzz på dansk? Det er jo forfærdeligt >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 08/07-08 15:25 
Fordi at konen, broren, moren, fætteren, kusinen, svigerforældrene og det der ligner ikke alle sammen er lige skarpe i Buzz på engelsk. Jeg har det jo ikke for at spille det alene ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 15:59, rettet 08/07-08 16:00 
Enig i at Rub-A-Dub fejlen er for ringe - har du prøvet at brokke dig til Sony?
Om ikke andet for at de ved at Buzz har samme problem... trods alt en vigtigere titel og der er vist også en update på vej til den allerede ;)
CoreCoreSkrevet 08/07-08 16:17 
Buzz har ikke problemet, her er det vel bare et valg de har foretaget, at skiften mellem sprogene skal foregå i dashboardet frem for i selve spillet.

Et dumt valg hvis du spørger mig, men havde det ikke været for Rub-a-dub-fejlen, så havde der ikke været nogle problemer forbundet med det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/07-08 16:33 
Core: Det er den samme bitterhed jeg selv oplever næsten hver gang jeg starter min ps3.

f.eks oplader ledningen på 1 meter,
at demo'er skal installeres,
at maskinen skal genstarte 2-3 gange under en update, og at det ikke kan gøres med fjernbetjeningen fordi man skal trykke ps knappen ned under updates. Der er en ps knap på fjernbetjeningen, men den er åbentbart ikke go nok.
At der ikke er nogen On/Off knap på fjernbetjeningen.
At jeg i singstar skal gå ind under "slette sangen" før den gider at opdatere de nye sange jeg har hentet.
At skulder knapperne på kontrolleren er formet den forkerte vej så fingrene smutter af.
At når man har set en trailer eller whatever, når den er slut så står den bare på pause, i stedet for bare hoppe ud tilbage i menuen igen.

And the list goes on. Nogle vil måske kalde det ligegyldige småting. Men ikke her, jeg finder det meget irriterende at når man laver sådan et dyrt produkt, at det så bare ikke er gennemarbejdet og lavet ordentligt. Hvem gider at sidde 1 meter fra tv'et fordi man gerne vil spille mens kontrolleren lader op? Det er jo latterligt. Så tæt sad jeg sgu ikke engang da jeg var single!
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 08/07-08 16:45 
tsk..tsk..tsk! Ligegyldige småting ;-)
Bashful Neophyte
IqonIqonSkrevet 08/07-08 16:45 
Det herlige ved PS3 er jo at den bruger standardkabler, så det burde da være muligt at anskaffe sig en USB-ledning, der er længere end en meter, skulle jeg mene?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 08/07-08 16:58, rettet 08/07-08 16:59 
Darknon>
Nogle vil måske kalde det ligegyldige småting.

Det syntes jeg ikke, man kan sige. Det havde været passende hvis man var bitter over en eller to ligegyldige småting. Men en lang liste af dem, bliver til én stor irritation.

Mange af dine punkter generer ikke mig selv det store, men når jeg nu er vant til at spille og bruge 360'eren, irriteres jeg selv af andre lige "ligegyldige" småting, bare fordi at jeg er vant til alternativet (som f.eks. ur i dashboardet, der godt nok er kommet med nu, men ikke er synligt når du ser film).

Som helhed syntes jeg at PS3'eren lider under nogle dumme beslutninger som Sony har taget, men med tiden lærer jeg nok at leve med dem.

Men fejl der ikke bliver rettet (som mit eget Rub-A-dub-issue, eller dit Singstar-problem), det syntes jeg er komplet latterligt. De har tilsyneladende for travlt med at "finde på" nye ting at smide i updates'ne, til at kigge tilbage og sørge for at allerede udgivne ting også virker.

Nej, jeg ikke prøvet at skrive til Sony. Egentlig fordi at jeg tvivler meget på at det hjælper på noget. Får man ikke bare en auto-reply i stil med "Thank You For purchasing...blabla...We are aware of...blabla...we are constantly working on improving...blabla...sorry for...blabla...have a nice gay"?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 08/07-08 17:01, rettet 08/07-08 17:03 
Darknon>
oplader ledningen på 1 meter,

Køb et standard USB forlænger til 50,- og tør øjnene ;)


Darknon>
At skulder knapperne på kontrolleren er formet den forkerte vej så fingrene smutter af.

Enig men der er en løsning jeg kan anbefale:
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/5675248/Gioteck-Real-Triggers-For-PS3/Product.html

Ligner noget Storm P har opfundet, men funger faktisk fortræffeligt :)


Darknon>
at maskinen skal genstarte 2-3 gange under en update...

Har jeg aldrig oplevet? Foregår ret problemløst efter man ikke længere skal bruge USB kablet. Endda lige kommet en option så man kan få maskinen til at lukke ned efter en update. Mangler lige det samme option til normale downloads ;)

Jow, der er stadig irritationer (små og store) som kan forbedres og ikke er ligegyldige IMO, men sårn har jeg det også med 360'eren der har andre tåbeligheder.
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig