X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/04-08 18:36 
Lord Darkeyes>
Måske vælger jeg snart at sælge min 60GB PS3 og købe en 40GB i stedet for.

Jeg vil gerne bytte lige over, såfremt blæserstøjen ikke er værre end 360'eren :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 25/04-08 08:04 
Kan være dette forklarer de forskellige støjniveauer folk oplever fra PS3.

"A look at PS3's third-gen heat sink"
QQSkrevet 25/04-08 12:01 
Min nyindkøbte 40 GB PS3, har i hvert fald ikke støjproblemer. Efter 3-4 timers Uncharted er den godt varm, men støj er der ikke noget af, selvom den ikke står det mest hensigtsmæssige sted mht luftgennemstrømning.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-08 12:28 
Min 40GB har heller ingen problemer overhovedet, heller ikke efter lange play-sessions med krævende spil. Det er lækkert med et lavt støj niveau, men jeg lægger nu heller ikke synderligt meget mærke til støjen fra min Xbox 360 - jeg må have lært at tone støjen ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/04-08 12:50 
Hølmkjær>
Min nyindkøbte 40 GB PS3, har i hvert fald ikke støjproblemer. Efter 3-4 timers Uncharted er den godt varm, men støj er der ikke noget af, selvom den ikke står det mest hensigtsmæssige sted mht luftgennemstrømning.

Nåh det må jeg nok sige lyder lidt mærkeligt. Hvis jeg spiller Uncharted går der ikke mere end ca 20-30 min før den begynder at suse. Den stopper dog igen efter en 5 minutters tid tror jeg hvor efter det forløb så gentager sig igen og igen, men egentlig er det ikke det store problem. Den gør det samme med Motorstorm. Jeg ville mene at der er nok plads omkring den da den stor oprejst oven på mit skab!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 25/04-08 13:53 
@neros: Du har en 40GB model også?
nerosnerosSkrevet 25/04-08 15:12, rettet 25/04-08 16:08 
Jeps! Vil det sige jeg har fået en gammel lorte model?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/04-08 15:18 
Overhovedet ikke. 40GB er nyere rent produktionsmæssigt, end en 60GB, som var den første model.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 25/04-08 16:07 
Ok :-) Så er jeg mere rolig.
Bashful Neophyte
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 27/05-08 19:33 
Er lige væltet ind af døren, med en ps3 under armen, sku egentlig kun til kolding efter Age Of Conan.. men det er hva der sker ;)!!

så håber jeg, når jeg får den sat til om lidt at den ka blive ca lige så populær som min trofaste xbox.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/05-08 12:20 
Vejen til Helvede er brolagt med impulskøb!
MrCaseMrCaseSkrevet 28/05-08 13:44 
he he he... sjældent har jeg hørt noget mere sandt på dette forum!
Have you considered sucking less?
nerosnerosSkrevet 28/05-08 14:15 
NuckingBigFuts>
Er lige væltet ind af døren, med en ps3 under armen, sku egentlig kun til kolding efter Age Of Conan.. men det er hva der sker ;)!!

Nej nej nej nu gik du over til fjenden mand!

Nåh men tillykke aligevel ;-)
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-08 23:35 
NuckingBigFuts>
Er lige væltet ind af døren, med en ps3 under armen, sku egentlig kun til kolding efter Age Of Conan.. men det er hva der sker ;)!!

så håber jeg, når jeg får den sat til om lidt at den ka blive ca lige så populær som min trofaste xbox.

Køb Uncharted.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/05-08 23:46 
uncharted? ok, ja jeg må indrømme jeg ikk lige umiddelbart ved hvilke spil jeg ska købe, ligenu har jeg kun hentet et par demoer ned, men på xbox ku jeg li spil som GoW, Graw2 os.v.. og håber da, at ligesom GoW er, at der os er nogle "kun" til ps3... resten spiller jeg på xboxen nemli :)..

- vil lige kigge nærmer på uncharted
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
nerosnerosSkrevet 29/05-08 11:30 
Warhawk
Unreal Tournament 3
Motorstorm

..og så glæd dig til MGS4 :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 29/05-08 14:12 
Jeg har haft ps3 siden `release` dagen, og ejer stadig kun, warhawk, lemmings, og blast factor (inkl expansion). Det er 3 fede spil som jeg gerne vil anbefale. Tror dog at warhawk vil egne sig bedre som udlejnings spil. Jeg spillede det meget den første uge jeg fik det, og ellers ikke rigtigt siden. Jeg købte en expansion pack til det, men det var ikke nok til at jeg gad spille rigtigt igen.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 29/05-08 14:19 
@NuckingBigFuts: Af PSN titler kan jeg varmt anbefale Super Stardust (inkl. udvidelsen) og PixelJunk Monsters - har begge været nogle slemme tidsrøvere for mit vedkommende ;)
happyEDhappyEDSkrevet 30/05-08 02:23 
PixelJunk Monsters !! Kan ikke få nok

Og har spillet warhawk for første gang idag, og det er virkelig meget bedre end jeg troede. Det er bare et jeg har lånt, men det bliver købt i morgen når jeg skal aflevere dette her.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 30/05-08 08:48 
Lord Darkeyes>
Har man købt en PS3, så kan spillet Everybody's Golf: World Tour anbefales.

Det er bare så sjovt online. :-)

Har spillet liggende og kan også anbefale det - trods alt ikke meget anderledes end de gamle spil ;)

Har dog ikke prøvet online delen da manglen på voice chat i spillet, sætter en stopper for hygge-elementet IMO :!
BeanoBeanoSkrevet 18/06-08 20:30, rettet 18/06-08 20:31 
Er man ikke tilfreds med Sixaxis' triggers, så kan jeg anbefale et par af Giotek Real Triggers.
Fik et sæt i går som jeg købte hos Play.com - delvist af nysgerrighed og fordi de blev varmt anbefalet på diverse fora.
Må sige de er nice - nemme at sætte på, sidder godt og solidt på de eksisterende triggers, og forbedrer controlleren's triggers meget.
Til prisen (kr 37,-) er de fantastiske ;)

Play.com - Gioteck Real Triggers For PS3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/06-08 20:11 
Jeg er ved at downloade Siren: Blood Curse fra PSN - og på trods af min 15 Mbit linje, går det *meget* langsomt... Da det fylder 2,5 GB, kan jeg godt forestille mig, at det kommer til at tage rigtigt langt tid.

Mit spørgsmål er så: Har PS3 "resume download"? Hvis jeg nu lukker ned for maskinen inden den er færdig med at downloade, fortsætter den så næste gang jeg kommer online?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ChronoChronoSkrevet 20/06-08 20:27, rettet 20/06-08 20:28 
Det gør den. Jeg downloadede Blood Curse over et par dage. Du behøves i øvrigt ikke downloade alle spillets episoder på samme tid - de kan spilles enkeltvis.

Men forvent at bruge 100 gange så lang tid på at downloade som du gør på at gennemføre ;)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/06-08 20:33 
Hehe, okay... :) Takker...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/06-08 23:40 
Hvor finder i lige den?

Jeg kan kun se en trial på Jap store på ca. 500MB, nogle wallpapers og add-ons.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/06-08 23:43, rettet 20/06-08 23:44 
Det er en review version, som kun kan downloades vha. en voucher fra NFI.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/06-08 23:45 
åh
QQSkrevet 21/06-08 00:08 
smart
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
tastasSkrevet 23/06-08 17:16 
Lige et spørgsmål til jer andre PS3 brugere:

Hvad "blæser-niveau" befinder Jeres PS3 sig i når i ser film?

Jeg har bemærket at min PS3 starter når jeg lige tænder den med et blæserniveau som er så godt som lydløst. Efter like 15 mins or so, eller når jeg smider film eller pixeljunk monsters i går den et niveau op hvor den så bliver hørbar - gør Jeres også dette?

Det er dog heldigvis langtfra generende, men dog alligevel hørbar - specielt under film hvor der jo gerne er stille passager også ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
MrCaseMrCaseSkrevet 23/06-08 19:38 
Jeps.. det gør min. (den snak har vi vist haft et par gange)
Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om nogle med 40gb modeller kunne tænke sig at give deres historie... er det mærkbart bedre med end 40gb?
Have you considered sucking less?
tastasSkrevet 23/06-08 20:13 
Well, min er 40GB udgaven, sååååeh :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
nerosnerosSkrevet 23/06-08 22:44, rettet 24/06-08 15:18 
MrCase>
Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om nogle med 40gb modeller kunne tænke sig at give deres historie... er det mærkbart bedre med end 40gb?

Altså min larmede ustyrligt meget faktisk lige så meget som min den gang XBOX 360'er! Efter hvad de fortalte mig i EBGames/Gamestop så havde ekspedienten selv en 40gb som var fuldstændig lydløs. Så jeg glæder mig til at finde ud af om det egentlig passer :-/ Alle siger jo den er nogenlunde lydløs, men jeg har ihvertfald ikke oplevet det endnu!
Bashful Neophyte
rapsacrapsacSkrevet 24/06-08 11:07 
Jeg er gået fra en 60gb til en 40gb pga af "støjen". Hyletonen fra blæseren var i en frekevens som gik rent ind i min øregang- konen og andre der oplevede den havde dog ikke problemet... Blæseren i min 40 gb giver en meget svag lyd fra sig og man skal have øret næsten helt til maskinen for at kunne høre det.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
tastasSkrevet 24/06-08 11:29 
Og det gør den også når du ser film o.l.?

Min starter nemlig også fint med at være stort set ikke hørbar, hvor man næsten skal have øret helt hen til den for at overhovedet at kunne høre den. Den stiger dog et niveau hurtigt i spil (Men det kan jeg også sagtens forstå), men også efter noget tid efter jeg fx. har sat en download igang, eller som nævnt ser en BR eller DVD.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 09:33 
Sony demonstrerer PS3 2.40 firmwaren med in-game XMB, messaging, soundtracks, Google-search, etc.

"Firmware 2.4 walkthrough, part 1"
rapsacrapsacSkrevet 30/06-08 10:47 
det ser rigtig godt ud...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 10:59 
Ja ikke... er dog lidt nervøs over graden af kompatibilitet da det ikke vil virke med alle eksisterende/gamle spil, kun de "fleste".
rapsacrapsacSkrevet 30/06-08 13:50 
tjaa, lad os nu ikke male fanden på væggen ;)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 13:57 
Ok, jeg skal nok være mere positiv... det er alt det doom'n'gloom der har smittet af ;)
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 14:10 
Del 2 af demoen med *host* achievements.. nårh nej.. trophies :)

"PS3 firmware 2.40: The good, the bad, and the belated"
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 14:23 
Og så kommer firmwaren allerede på onsdag....

"PS3's 2.4 firmware dated"
rapsacrapsacSkrevet 30/06-08 15:08 
din "negativitet" er tilgivet med den sidste nyhed :)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 15:22 
Syntes nu det er svært ikke at se "inspirationskilden" bag den måde de have lavet trophies på - meget diplomatisk sagt :)
rapsacrapsacSkrevet 30/06-08 15:41 
Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange... Jeg husker ikke specifikt hvordan 360´eren fungere, men jeg mener ikke man kunne skifte mellem spil på den måde som der bliver lagt op til her- så diplomatisk sagt- en videreudvilking af noget allerede fungerende...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-08 16:11 
Hvor positivt det nu end er at man kan få XMB menuen frem i spil så er det lidt skuffende at man ikke kan voice chatte samt sende invites fra spil. Det med at de lader den være op til de enkelte udviklere holder jo ikke. Se bare hvor mange spil der har en ødelagt onlinedel da det ikke understøtter voice. Custom Soundtracks er jeg helt klar på, men da den også er valgfri så er chancen så godt som ingen at det nogensinde kommer til at virke i SEGA Rally Revo :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 16:27, rettet 30/06-08 16:35 
Jeg vil tro der er juridiske problemer hvis de pludseligt begynder at ændre licensbetingelser og sætte krav om f.eks. voice chat, trophies, etc. frem for frivillighed. Tror ikke det er nu de skal gøre sig uvenner med publishers. Den slags krav skulle de lavet fra starten som MS gjorde, og ikke små 2 år efter.
Det eneste de kan gøre nu, er motivere publishers/udviklere ved at gøre det så nemt som muligt at implementere.

EDIT: Vedr. custom soundtracks via in-game XMB, så mener jeg at det nu vil virke i de fleste spil og ikke kun dem som allerede specifikt har implementeret det (det vises i videoen). Dog er in-game XMB ikke kompatibelt med alle gamle spil, men de "fleste"... hvor mange det så lige er ved vi snart.
Trophies skal selvfølgeligt implementeres ind i spillene før det virker.
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 19:57 
PS2 "classics" på vej til PSN?

"Rumor: PS2 games coming to the PSN?"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/06-08 21:49 
Den måde "Trophies" er bygget op på med levels og tydelig forskel på sværhedsgraden af dem får mig til at savle! RPG gameren i mig går helt amok ved tanken om levels :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 30/06-08 22:10 
Beano>
PS2 "classics" på vej til PSN?

Det var da på tide! Jeg får vist brug for en større HD ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 30/06-08 22:23 
Meeeen.... hvad lige med det der BC?. De har vel ikke software emuleret hele PS2'en for at kunne køre dem på PS3'er uden GPUen?
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig