X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-08 19:40, rettet 17/01-08 19:55 
Jeg bruger Digital Out (Optical) på min PS3. Hvordan finder man ud af om ens forstærker understøtter Linear PCM 2 Ch. 88.2 kHz og/eller Linear PCM 2 Ch. 176.4 kHz? AAC tror jeg ikke den undersøtter (hvad det så end er).

Der er tale om en Yamaha RX-V1200RDS

I øvrigt et lille tip. Lad for guds skyld være med at skrue op for Volume Control i menuen når i hører musik. Det FU'er alt, og jeg troede indtil i dag at PS3'en var det værste hø' at høre musik på. Det er den ikke :)

EDIT: Det gælder i øvrigt også når man booster lyden når man spiller PS1 spil på PSP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-08 20:16, rettet 18/01-08 20:19 
Tror jeg har fundet ud af det. Satte det hele til og satte en musik cd i. Forstærkeren sagde nu "fs:Unknown". Derefter slog jeg 176.4 kHz fra og prøvede igen, nu sagde den "fs:88.2 kHz". Altså må den understøtte det men ikke 176.4, som jeg med det samme slog fra da der stod at det kunne skade højtalerne.

AAC slog jeg ikke til da jeg stadig ikke ved hvad det er.

EDIT: Wikipedia giver mig en ide om hvad det er, men hvad har det med forstærkeren at gøre?

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/01-08 23:51 
Så fik jeg oprettet en japansk og en amerikansk PSN-konto, hvilket gør det en hel del sjovere at have konsollen online. Hvordan er det med hensyn til at købe ting i de to udenlandske butikker? Kan man uden problemer betale med sit kreditkort, og afvikle softwaren?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ProfondoProfondoSkrevet 19/01-08 13:35 
Man kan sagtens betale med VISA kort og købe spil i den amerikanske shop, og spille dem på sin EU PS 3.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-08 13:41 
Cewl - tak for svaret! Så kan det være jeg skal igang med nogle PSone klassikere, mon der er en god chance for at vi får Final Fantasy VII eller nogle andre af de gode RPG'er fra den gamle grå?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ProfondoProfondoSkrevet 19/01-08 13:47 
Jeg har faktisk læst et rygte om at de er ved at forberede FF VII til PS3 butikken. Kunne være fedt!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/01-08 09:54 
Jeg vil godt lige have et forsvar pillet ned:

PS3-fanboys (på andre fora) bruger gang på gang sætningerne "Jamen, den har kun været ude et år, giv den nu lidt tid, de skal lige lære at programmere, der skal nok komme noget godt snart."

Jeg vil godt høre, om nogen mener det forsvar stadig holder. Hvilke spil var f.eks. ude på X360 efter 1 år, som bare rockede for vildt?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-08 14:38, rettet 21/01-08 14:44 
Dit spørgsmål er svært at svare på uden også at diskutere om multiplatformstitler skal med. Derudover tyder dit spørgsmål også på, at de titler der skal nævnes, enten skal være triple AAA, rost til skyerne af anmeldere eller brugere, eller være et så bredt spil at der kan være tale om en "System seller". Disse faktorer kan hurtigt fragmentere en oversigt til mange forskellige lister. De to hurtige svar er "Gears of War" og "Oblivion". Ellers synes jeg følgende bør nævnes fra 2006:

-COD3
-COD2
-Lego Star Wars
-Condemned
-PGR3
-Viva Pinata
-Rainbow Six
-Fight Night Roun 3
-Tomb Raider Legend
-Saints Row
-Dead Rising
-Splinter Cell

Edit: Manglen på gode spil til PS3 ligger nærmere i folks bevidsthed, end det reelt har hold i virkeligheden: Den er kommet meget sent ind på markedet i forhold til Xbox 360, som har et voldsomt forspring rent softwaremæssigt. Mange af de samme gode multiplatformstitler er ude til begge konsoller. Xbox 360 har dog en række fordele i form af rigtig gode eksklusiv titler, mens det har knebet med niveauet for de unikke titler til PS3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 21/01-08 14:51 
Plus at når multiplatformstitlerne så endelig udkom på PS3, så var de allerede old news for det meste af gamerverdenen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/01-08 15:03 
Og i flere tilfældede skrabede versioner uden voice chat.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 21/01-08 16:28 
Men det gør der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SolaegSolaegSkrevet 21/01-08 16:39 
Lord Darkeyes>
PS3 har haft flere gode spil i dens første leveår i Europa end Xbox 360 havde. Det kan og må der ikke herske nogen tvivl om!



Det er da dejligt, at du kender sandheden. Men PS3 skulle jo også kæmpe imod 360'ens bagkatalog og de 360-titler, der udkom under 3'ens første leveår. At en stor del af multiplatformstitlerne også kørte (kører) bedst på Xbox taler heller ikke til PS3'ens fordel.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/01-08 17:28 
Hahahaha, den var god, Darkeyes! Fin joke! Lige i øjet! Øh, du joker, ik'?
CoreCoreSkrevet 21/01-08 17:37, rettet 21/01-08 17:54 
Lord Darkeyes>
Kun for Xbots og PS3 anti-fanboys!

Jeg forstår ikke den holdning her. Nu har begge ordsprog været brugt flere gange. Hvad er idéen med dem?

Er det:

1. Fordi at forfatteren ikke har fattet at man ikke er modstander af et format fordi at man forholder sig kritisk?

2. Fordi at forfatteren ikke fatter, at det er ham selv der er ensporet, da flere af os som øgenavnene henvendes til har og spiller på både Xbox 360 og Playstation 3?

3. Fordi at forfatteren i afmagt over tvivlen nages af en trang, til at overbevise sig selv om at hans beslutning om foretrukken platform, er den rigtige?

Hvad er idéen med den?

Skal vi bare kalde folk for mærkelige ting hver gang de er uenige med os? Det kunne være sjovt, så kan man nok finde på skægge sager...GayNation 3 Lan-Toy...Wiird Fanboy...blablabla.

Når jeg selv sammenligner spilkatalogerne til Playstation 3 og Xbox 360, så ser jeg udelukkende på de eksklusive titler og de unikke features til et enkelt format i en multiplatformstitel (onlinedel i Virtua Fighter til 360, Motion-sensor-funktion i Sega Rally m.m.). Og på det grundlag har Playstation 3 haft en meget drøj start. Det ser heldigvis ud til at være ved at vende, og især Uncharted gav mig håb om en lysere fremtid. Jeg er lidt spændt på om "Home" kan redde op på nogle af de fordele 360'eren har idag, men jeg er også bange for at det bliver besværligt og tålmodighedskrævende at sidde og rode rundt i.

Forskellen på hver konsols første leveår, bygger vel også en del på at Xboxen næsten instant havde bemærkelsesværdige titler, da den jo på sin tid var markedets eneste Next-Gen-konsol. Så hjælper det automatisk på modtagelsen af spillene, da alle bare vil have lækker grafik, HD og lir.

Playstation 3 er markedets sidst-ankomne Next-Gen-konsol, og burde derfor have haft noget opsigtsvækkende, for at undgå spillene "bare" er lige så flotte som på Xbox og/eller PC. Det havde den ikke, antallet af dem er stadig meget lille og det kan for min skyld kun gå for langsomt med at få noget udgivet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-08 17:58 
Lord Darkeyes>
PS3 har haft flere gode spil i dens første leveår i Europa end Xbox 360 havde. Det kan og må der ikke herske nogen tvivl om!

Jeg ser gerne en liste over spil til maskinen til at bakke den påstand op ;) - ellers kan det vist ikke tages for gode vare.

Jeg er utroligt glad for min PS3, det er virkelig en lækker maskine, hvor der er tænkt over detaljerne, selvom den mangler noget online-funktionalitet i forhold til Xbox 360. Rent personligt finder cross-bar menuen langt pænere og mere professionel rent æstetisk. Playstation 3 kan altså ikke give mig det samme udbud af spil som Xbox 360 kan - jeg er dog ikke i tvivl om at det stille og roligt, ligesom Xbox 360 først for alvor har kastet mange gode eksklusiv titler
af sig i 2007.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 21/01-08 18:09 
Det har været oppe før, og også dengang var det kun de mest rabiate fanboys med aktier i CELL-firmaer, der stadig hævdede at PS3 havde bedre spil i sit første leveår. Et hurtigt kig på GameRankings bekræfter at Xbox 360 i overall havde de bedste titler.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-08 23:15 
Jeg leger lidt med tanken om at smide noget Ubuntu Linux ind på min PS3. Så når jeg engang ødelægger min bærbar har en eller anden form for PC jeg kan bruge istedet. Jeg har dog et spørgsmål. Efter jeg har formateret er det så muligt at hente de ting jeg har købt i PSN shoppen eller er det bare sur røv?

Jeg har kun mulighed for at tage backup på en 1gb USB disk, er der andet end savegames jeg skal huske at få med?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 16/03-08 23:34 
Jeg mener der er noget backup software med, som sørger for at du får det hele med.

Ja, du kan hente dine ting igen. Faktisk optil 5 gange hvis jeg ikke husker helt galt. På samme måde kan du også dele spil med dine venner :)

Og jeg går self. ud fra du snakker om psubuntu.com, som er specialsyet :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-08 23:43 
Ja jeg mener selvfølgelig psubuntu ;)

Er du sikker på at man kan dele de ting man har hentet på den måde? Det lyder da slet ikke lovligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 17/03-08 00:02 
Sony selv der hat lavet det så du kan dele med venner!

Spillet der ikke skal kunne deles er locked(warhawk DL version).

Men efter 5 gange kan den så ikke hentes mere på en ny konsol. Hvilket er en ulempe vis de PS3 går istykker. Noget med man kan af register dem også fri en af de 5 DL op hvergang.(Sony siger det ikke virker, hvorimod læst folk på neogaf siger det gør)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 17/03-08 00:03 
Der er nogen der gør det sådan. Du får X antal licenser/antal gange, du kan installere det pr. gang du køber det. Du er så bare nødt til at købe det igen, hvis du bruger alle fem gange og mangler en sjette.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/03-08 08:21 
Konsolkongen>
Er du sikker på at man kan dele de ting man har hentet på den måde?

Jeg har prøvet nummeret hos en kammerat og det virker fint - man skal bare lade ens PSN konto eksistere på PS3'en, ellers kan spillet ikke starte.
Man gør bare det at man ikke sætter "flueben" i "husk kodeord" når man går online for at hente spillet, så kontoen ikke kan anvendes uden at kende kodeordet bagefter ;)
Alle brugere på PS3 kan stadig bruge spillet online og offline, "ejer" kontoen skal bare være oprettet på maskinen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-08 21:28 
Isåfald så har jeg da en ven der skal nyde godt af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-08 14:01 
Hvordan kan det være at det tager over 3½ time at formatere og partitionere harddisken? Sidst jeg formaterede min eksterne 160gb harddisk fra ext3 til FAT32 på min pc tog det i hvert fald ikke et minut. For et par måneder siden skulle jeg ændre på partitions størrelserne på pcen (dog uden at formatere), det har heller ikke taget en halv time. PS3'en er på alle måder voldsomt meget hurtigere end min bærbar, så det fatter jeg bare slet intet af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 18/03-08 14:05 
Der er forskel på rigtig formattering (tager lang tid) og en quick formattering (tager et par minutter, men formatterer ikke reelt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-08 14:07 
Jeg husker ikke om jeg fik muligheden da jeg formaterede til et andet filsystem men, kan det gøres uden at lave en "rigtig" formatering?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 18/03-08 14:26 
Ingen anelse. Jeg kommenterede blot at en formattering faktisk tager lang tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/03-08 15:11 
Jeg tvivler stærkt på at det kan lade sig gøre. I så fald kan det i hvert fald diskuteres om der virkelig er tale om et andet filsystem og ikke bare en simulering. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-08 15:18 
Ext3 er standard filsystemet for linux. Hvor meget det læner sig op ad FAT32 skal jeg ikke kunne sige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/03-08 17:17 
Der er ret store forskelle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-08 18:10 
Jeg ved ikke helt, hvordan det skulle kunne lade sig gøre, men det lyder mest som, at du bare har skiftet til et andet filsystem på din bærbare uden at formatere. Det skulle ikke undre mig, hvis de af filerne, der endnu ikke er blevet overskrevet, stadig kan læses, hvis du på én eller anden måde skifter tilbage til Ext3.
AV Intelligent Terminal
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-08 21:53 
En måde at få sin PS3 til at larme mindre??

:)

PS3, fan test
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-08 22:34 
Synes du den larmer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/04-08 08:09, rettet 14/04-08 08:09 
Eller ... "Syntes DU den larmer?" :O
nerosnerosSkrevet 14/04-08 08:38, rettet 14/04-08 08:40 
Den har da engang imellem nogle "puste ud" perioder, men ikke noget der virker irreterende. F.eks er jeg lige blevet færdig med Ninja Gaiden Sigma, og det er ikke et særligt krævende spil grafik mæssigt så der var den lydløs det meste af tiden. Dog pustede den mere da jeg spillede grafik monsteret Uncharted. Det er ihvertfald meget mere behageligt at spille på min PS3 end det var med min XBOX360 hvad disse ting angår. Hold kæft hvor den larmer i forhold til min PS3.
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 21/04-08 00:24 
Da jeg inden længe regner med at skifte til Sony's maskine, ville jeg blot høre et par ting ad - det står garanteret nævnt andre steder, men alligevel.

Følger de nye DualShock-controllers (med rumble) med, hvis man køber en PS3 i dag?

Med PS3 40GB-modellen som kan købes i dag, har man INGEN mulighed for at afvikle PS1 eller PS2 spil?

Andet man bør vide, når man går fra en Xbox 360 til PS3?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 00:32 
Ja, at du går glip af en masse fede spil... :-D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 21/04-08 00:36 
Surprise ;P

Nu har jeg haft Xbox 360 siden den udkom herhjemme første dag, og jeg tror jeg har spillet de eksklusive spil, jeg skulle.

Nej, nu er tiden snart inde til Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, Tekken 6 og BluRay-film. Jeg er træt af maskiner der ikke holder længere end på månedsbasis, så nu skal det være!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
rapsacrapsacSkrevet 21/04-08 06:41 
DS3- skal købes ved siden af
40gb- PS1 spil er intet problem, PS2 derimod...

Andet- den er lydløs, har WiFi indbygget, HD kan udskiftes til noget større (bruger standard 2,5") osv. Alt sammen noget som du sikkert ved eller kan findes rimeligt hurtigt på nettet... Alt i alt en lækker spille- og BD-maskine :)

Og Palle- du lyder mere og mere som det gamle bitre familiemedlem (af hunkøn) ;-)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 07:48, rettet 21/04-08 07:50 
Hanky>
Surprise ;P

Nej - der er ingen der er overrasket over Palle's trolling som er ret belastende.
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 07:59, rettet 21/04-08 08:01 
Hanky>
Andet man bør vide, når man går fra en Xbox 360 til PS3?

Umiddelbart ikke andet end HDMI kabel ikke følger med - burde være til at finde for en hund i dag ;)

DS3 er heller ikke med og er ikke officielt lanceret herhjemme endnu. Man kan dog godt købe dem på import fra bla. Gamebits.dk men for dyre der IMO.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 08:31, rettet 21/04-08 08:33 
Hanky>
Jeg er træt af maskiner der ikke holder længere end på månedsbasis, så nu skal det være!

Ja, det kan jeg godt forstå... Du må have været pænt uheldig - min launch maskine kører endnu og den har været brugt meget!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 21/04-08 08:35 
Ellers også har du været heldig :D - Konsolkongen er svjv. oppe 4-5 maskine ;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 08:40 
Ja, det kan selvfølgelig også være... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 08:45 
PalleJensen>
...min launch maskine kører endnu og den har været brugt meget!

Hvorfor fik du så en ny 360 i december 2006?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 09:00, rettet 21/04-08 09:12 
Du holder nok regnskab... jeg har brændt en af (ikke RROD), det var en anmelder maskine, fik en ny af MS... Jeg fik endnu en (kan ikke huske om det var i december 2006), fordi jeg skulle have en maskine nummer to.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 09:12, rettet 21/04-08 14:46 
Ok, også rart nok med en backup... jeg har faktisk også to fungerende 360'ere (den ene er launch maskine) ;)

EDIT: Så først din edit nu - nej jeg holder ikke regnskab, kunne bare huske du nævnte at du fik ny konsol fra MS.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/04-08 17:01, rettet 21/04-08 17:02 
Det lyder ikke rart. Mon man kan lave sådan en blæsertest på 60GB modellen, som det er muligt at gøre på 40GB? Prøv at kigge i manualen - proceduren for en sådan test er under alle omstændigheder ikke den samme.

Var det ikke noget med at du fik den samme model tilbage? I så fald er problemet forhåbentlig begrænset til enkelte tilfælde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 18:04, rettet 21/04-08 18:04 
Lord Darkeyes>
Jeg mistænker de fleste 60GB PS3'er for at have fejl i blæseren/blæserstyringen.

Også min opfattelse - min launch PS3 har støjet næsten samme niveau fra dag 1 så ikke støv.
Har dog over de sidste par måneder observeret at blæseren ofte ikke altid går amok under bluray afspilning. Måske er der ændret noget via firmware opdatering?
NaieraNaieraSkrevet 21/04-08 18:33 
Det samme har jeg oplevet her på det sidste, ved Blu-ray afspilning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig