X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/06-07 19:01 
/me drøner ud og ser om "nogen" har lavet en ekstra profil
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/06-07 19:19 
Lord Darkeyes>
...men allerede nu er jeg bedre underholdt, end jeg var med Halo, Halo 2, Gears of War og Perfect Dark Zero.

Kom så! Sig det! "Tilsammen"! I dare ya! :-)
HeroldHeroldSkrevet 14/06-07 22:43 
Lord Darkeyes>
PS3 controlleren egner sig helt sikkert bedre til first-person shooters end Xbox 360 controlleren og fraværet af rumble er en positiv ting for mine skrøbelige hænder og arme.

Hvad fejler du?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 15/06-07 00:08 
Herold>
Lord Darkeyes>
PS3 controlleren egner sig helt sikkert bedre til first-person shooters end Xbox 360 controlleren og fraværet af rumble er en positiv ting for mine skrøbelige hænder og arme.

Hvad fejler du?

Jeg lollede IRL :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/06-07 00:10 
Lord Darkeyes>
PS3 controlleren egner sig helt sikkert bedre til first-person shooters end Xbox 360 controlleren og fraværet af rumble er en positiv ting for mine skrøbelige hænder og arme.

Ja, og en VW Fox er en fremragende rallybil.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 15/06-07 08:23 
DeluxScan>Ja, og en VW Fox er en fremragende rallybil.

Ha! :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 15/06-07 08:34, rettet 15/06-07 08:35 
Lord Darkeyes>
Jeg er blevet positivt overrasket, så nu håber jeg bare, at Resistance: Fall of Man formår at holde den høje standard helt til slutningen.

Mit indtryk, primært som "tilskuer", er at det modsat flere af de spil, du sammenligner det med, holder tempoet hele vejen uden at blive trivielt.
Dermed dog ikke sagt at det er det absolut bedste. Jeg synes det lugter lidt at typisk FPS uden noget særligt at byde på, udover en god variation af våbenbrug.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 15/06-07 20:59 
Lord Darkeyes>
PS3 controlleren egner sig helt sikkert bedre til first-person shooters end Xbox 360 controlleren og fraværet af rumble er en positiv ting for mine skrøbelige hænder og arme.

Er du fuld? Bedre til FPS? Rumlefravær positivt? WTF?

Sumez>
Mit indtryk, primært som "tilskuer", er at det modsat flere af de spil, du sammenligner det med, holder tempoet hele vejen uden at blive trivielt.

Mit indtryk som spiller er, at det bliver trivielt allerede på anden/tredje bane. (Singleplayer Beano ;) Singleplayer).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-07 21:13, rettet 15/06-07 21:13 
Core>
Er du fuld? Bedre til FPS? Rumlefravær positivt? WTF?

Jeg er enig med dig i at Xbox controlleren er langt bedre til FPS spil. Det skyldes placeringen af sticks og udformningen af disse.

Men jeg savner ikke rumble særlig meget. Desuden holder en Xbox 360 controller kun strøm i to timer når den er fuldt opladet(!) Sådan er det med begge mine, og jeg har fået byttet batteri en gang... Jeg vil meget hellere have en controller der holder strøm i 20+ timer end en med rumble der kun holder i to.
Så er der selvfølgelig også Wii'ens controller der holder strøm ligeså længe som PS3'ens og samtidig har rumble, men den bliver nok powered af gimmicks :)

Kristensen siger i øvrigt også at hans 360 controller ikke holder strøm meget længere end min.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 15/06-07 21:22 
Konsolkongen>Men jeg savner ikke rumble særlig meget. Desuden holder en Xbox 360 controller kun strøm i to timer når den er fuldt opladet(!) Sådan er det med begge mine, og jeg har fået byttet batteri en gang... Jeg vil meget hellere have en controller der holder strøm i 20+ timer end en med rumble der kun holder i to.

Ja, så må der være noget galt med Jeres controllere. Mine to controllere (med genopladelige batterier) holder i meget lang tid. Jeg har ikke taget tid på det, men jeg vil da skyde på omkring de 20 timer. Det er selvfølgelig med vibrator sat til ON.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 15/06-07 21:39 
Konsolkongen>
Men jeg savner ikke rumble særlig meget.

Det har vi snakket om. Jeg er smålig, jeg syntes Rumble betyder rigtig rigtig meget ;)

Især i Resistance, hvor jeg sjældent opdagede at der blev skudt på mig, før jeg havde mistet 2 tredjedele af min energi, fordi at der ikke var nogen rumble til at fortælle mig det. Men det er nok bare mig :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-07 21:46 
enfen>

Det lyder da ikke usansynligt at der også er noget galt med controllerne. Sådan er det jo med alt andet til den maskine. Jeg har også rumble til ON men jeg bruger et trådløst headset, så det kan heller ikke være det der tapper strømmen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 15/06-07 21:47, rettet 15/06-07 21:48 
Kan det ikke bare være Lithiumsbatteriet der bliver træt med alderen? Det er jo set før med så meget andet...hvilket heller ikke ville udelukke muligheden for at det en dag ville ske for PS3-controllerne også.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-07 21:51, rettet 15/06-07 21:55 
Da jeg fik maskinen virkede det godt nok. Senere holdt strømmen kun i et par timer. Så jeg byttede batteriet et stykke tid efter, men det holdt heller aldrig længere. Selv hvis jeg har P&C kablet i controlleren i flere dage så bliver controlleren aldrig opladt helt (grøn lampe).

EDIT: Jeg har som sagt fået byttet batteriet og faktisk også controlleren nu jeg tænker over det. Og jeg er ved min femte maskine, så jeg gider ikke mere bytte-købmand nu. Det er bare noget bras.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 15/06-07 21:56 
Det lyder sært. Jeg kan godt se at PS3-controlleren holder strøm i længere tid end 360-controlleren. Men grønt lys har jeg hver gang jeg lader min controller op.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 15/06-07 22:04, rettet 15/06-07 22:05 
Mine erfaringer med batterilevetid er også at mine PS3 controllers effektivt holder langt bedre.
Vil skyde på 10-12 timer for 360 controllers (med MS' genopladelige batteri) og 25-30 timer for PS3 hvilket sår'n set også er forståeligt nok når der ikke er rumble til at dræne batteriet :)
BeanoBeanoSkrevet 15/06-07 22:09 
Core>
Især i Resistance, hvor jeg sjældent opdagede at der blev skudt på mig, før jeg havde mistet 2 tredjedele af min energi, fordi at der ikke var nogen rumble til at fortælle mig det. Men det er nok bare mig :D

Enig. Lige dér har jeg faktisk også savnet det i Resistance (online i starten ihvertfald) - langt mere end blot til at mærke man selv skyder bønner af ;)
IqonIqonSkrevet 15/06-07 22:11 
Hver gang jeg skal bruge mine Xbox 360-controllere (hvilket efterhånden er sjældnere og sjældnere) bliver jeg også nødt til at oplade dem påny, og selv herefter holder de ikke strøm særligt længe. Batterierne er åbenbart noget bras ligesom maskinen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PapandPapandSkrevet 15/06-07 22:25, rettet 15/06-07 22:26 
Mit genopladlige MS batteri holder skam også 20+ timer. Jeg har haft maskinen siden `release` og har aldrig haft skyggen af problemer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
enfenenfenSkrevet 15/06-07 22:29 
Jeg har også haft mine batterier siden launch, og der har aldrig været problemer.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 15/06-07 22:57 
Iqon>
Hver gang jeg skal bruge mine Xbox 360-controllere (hvilket efterhånden er sjældnere og sjældnere) bliver jeg også nødt til at oplade dem påny, og selv herefter holder de ikke strøm særligt længe.

Præcis samme situation her.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-07 00:08 
Mine batterier holder også i 20+ timer. Med rumble slået til.

Hvis nogle batterier kun holder i to timer, må de enten være slidt ned eller også er der noget galt med dem. Det er i hvertfald ikke standarden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 16/06-07 00:36 
Mine er nok blevet slidt op på de tre gange jeg har ladet dem op ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-07 00:38, rettet 16/06-07 00:42 
Hvilket jo tyder på, at du har haft dem til at ligge i lang tid uden brug mellem spillegangene. Der taber de strømmen.

Men har man lige ladet batteriet op, er det altså ikke standarden, at de kun holder to timer. Så er der noget galt med batteriet eller også er det slidt ned.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 16/06-07 06:30, rettet 16/06-07 06:31 
Det er ikke fordi, nogle af Jer kigger på indikatoren inde i Guidemenuen vel?

Herinde kan den nogle gange stå med kun en streg, selvom batteriet ikke er næsten dødt. Jeg har kun oplevet det i forbindelse med opstart af 360 via controlleren. Slukker og tænder man efterfølgende controlleren, er indikatoren mere troværdig.

Jeg har som sagt aldrig haft problemer, og mine batterier er brugt flittigt siden launch.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 16/06-07 09:31 
Jeg kigger stort set aldrg på den indikator - oplader kun når dioderne på controller guide knappen begynder at blinke som en gal.
PapandPapandSkrevet 16/06-07 09:41 
Jeg oplader kun, når jeg spiller online i Forza og strømmen ryger lige inden nedbremsningen. "Hyyyyyyyl" - imens jeg febrilsk leder efter mit opladerkabel. :-P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
lightyear dklightyear dkSkrevet 16/06-07 09:54, rettet 16/06-07 09:55 
Mine batterier varer ca 20,25 timer med rumble.

Har en ven som er nød til at tage batteriet ud af controlleren, da den sluger lidt strøm selvom xboxen og controlleren er slukket.

Desuden har jeg også et par opladelige Duracell 2500 ma, de varer ca en 35,40 timer med rumble og tager ca 1 time at oplade, kostede mig 100 kr for 4 plus oplader i Fakta.
are you CHICKEN?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/06-07 12:51 
Beano>
Jeg kigger stort set aldrg på den indikator - oplader kun når dioderne på controller guide knappen begynder at blinke som en gal.

Man kan spille en del timer (vil gætte på 4-6 timer) efter at guide knappen begynder at blinke. Jeg lader altid først op, når strømmen ryger - det har batterierne også bedst af.

PS3 kontrolleren lader jeg stort set aldrig op (spiller stor set heller ikke PS3 for tiden), men den holder i hvert fald strøm noget længere end Xbox kontrolleren. Som det har været sagt tidligere, har det helt sikkert noget med rumble at gøre.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 16/06-07 14:01 
PalleJensen>
Jeg lader altid først op, når strømmen ryger - det har batterierne også bedst af.

Se det troede jeg også en gang, det viser sig dog at være stik-modsat: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_battery#Guidelines_for_prolonging_Li-ion_battery_life
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 16/06-07 15:04 
Bede-x>
Hvilket jo tyder på, at du har haft dem til at ligge i lang tid uden brug mellem spillegangene. Der taber de strømmen.

Det er rigtigt, men selv om jeg så lader helt op, så synes jeg at have været ude for flere gange, at de er døde igen et par dage efter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 16/06-07 22:21 
PalleJensen>
Man kan spille en del timer (vil gætte på 4-6 timer) efter at guide knappen begynder at blinke. Jeg lader altid først op, når strømmen ryger - det har batterierne også bedst af.

Jeg vil sige max. 2 timer udfra mine erfaringer - hvis man gider at se på den blinken ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 16/06-07 22:44, rettet 16/06-07 22:47 
Mine holder en del længere end 2 timer, efter de begynder at blinke, men det er godt nok træls at se på.

Leve tiden på mine controllers, skyder jeg til 20+ timer.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 30/06-07 01:00 
Hvis du spiller FoM online, så overvej at købe de nye maps der kom i dag.
Jeg sad med "åben mund og polypper" i spectator mode i dag og beundrede skalaen og kompleksiteten af de nye maps - meget imponerende :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-07 01:08 
Jeg regner med at købe dem. Ærger mig lidt over at jeg ikke har spillet det mere online for det er ganske godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/06-07 11:03 
Jeg overvejer en PS3 til Ninja Gaiden. Men jeg er fattig og er nødt til at vide om skidtet holder? Jeg har hverken lyst eller råd til at købe ny konsol hvert halve år...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RooneyRooneySkrevet 30/06-07 11:17 
PS3'en? Hardwaren er bund solidt lavet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 30/06-07 11:20 
Og skulle den ikke holde, så har du altså to års reklamationsret på fabriksfejl.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/06-07 11:21 
Tak :-) Jeg har lige kigget på Drake spillet - Nu er jeg ved at være klar.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 30/06-07 13:44 
Nogen der ved om man kan tage sine PSN spil med til en kammerats PS3 - enten via memorykort eller logge ind med ens PSN ID og downloade igen?
RooneyRooneySkrevet 30/06-07 19:38, rettet 30/06-07 19:39 
Mener du at hvis en PS3 er idle (altså f.eks bare er tændt og ikke laver noget), at så skal blæseren køre på niveau 3 eller 4? Det giver da ikke nogen mening - ihvertfald ikke hvis niveau 3 og 4, betyder at blæseren kører på højt niveau.

Blæseren i min, går i gang hvis jeg spiller et PS3 spil i længere tid, eller ellers bruger maskinen i et stykke tid ad gangen. Spiller jeg downloadede arkade spil, mener jeg ikke blæseren kører så meget; Den gør det primært under et PS3 spil, og først når jeg har spillet det et stykke tid.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 30/06-07 21:54 
Jeg aner stadig ikke hvordan niveau 3 og 4 lyder, og heller ikke niveau 1 og 2.

Hvor checker man det henne? Kan man se det på dashboard?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 01/07-07 10:57 
Lord Darkeyes>
Min går op på niveau 3 efter ca. 8 minutter i idle tilstand og går ellers op på niveau 4 ved spilafvikling og filmvisning.

Niveau 4 begyndte den dog først på efter firmware opdatering 1.80.

Fortæller du lidt om hvordan du skelner mellem de blæser niveauer?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-07 01:10, rettet 02/07-07 01:14 
Lord Darkeyes>
Vær dog opmærksom på støjen fra blæseren.
Er PS3'en lydløs er den defekt.
Blæseren i en korrekt fungerende PS3 skal i idle gå op på niveau 3 eller 4.

Det gir slet ingen mening. Min PS3 siger ikke ret meget, når det er værst ca. det samme som Dreamcasten. PS3'en står meget tæt op ad to forstærkere og der er ikke meget luft foroven, og alligevel klarede den de sidste 4-5 timer uden at skrue højt op for blæseren. Der sidder en temperatur måler i maskinen der skal justere blæser niveauet eller simpelthen slukke maskinen hvis den bliver for varm. Hvis min var for varm ville den sætte blæserens hastighed højere op. Din larmer åbenbart noget mere, ergo må den blive varmere end min, og derfor vil jeg tro at din er mere i stykker end min er ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SlothSlothSkrevet 02/07-07 02:17 
Selv på max. volumen (min spinner op med en mærkbar forskel i lydniveauet efter et lille stykke tid), synes jeg ikke den larmer særligt meget. Selvfølgelig kanman høre den, hvis der er helt stille i rummet, men der skal ikke skrues meget op for min forstærker før PS3'ens lyd er væk.
Kiss me, would you kindly?
RooneyRooneySkrevet 05/07-07 14:32 
Hvor er det egentligt sejt, at der i Ninja Gaiden Sigma, er en option der giver mulighed for at installere en ordentlig chunk af spillet på harddisken.

Det fjerner en stor del af loade tiderne kan man tydeligt se.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 05/07-07 14:34, rettet 05/07-07 14:46 
Har de fået fixet tearing problemerne siden demoen?
CoreCoreSkrevet 05/07-07 16:01, rettet 05/07-07 16:02 
Rooney>
Hvor er det egentligt sejt, at der i Ninja Gaiden Sigma, er en option der giver mulighed for at installere en ordentlig chunk af spillet på harddisken.

Det er allerede set et par gange før. Både Genji og Virtua Fighter har samme mulighed.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 05/07-07 16:10 
Beano>
Har de fået fixet tearing problemerne siden demoen?

Synes ikke jeg har set decideret tearing i det fulde spil, men der er et par andre ting der undrer mig lidt.

I PS3 versionen kan man ikke kappe hovederne af de menneskelige fjender (som i den første Xbox version - det blev senere ændret i Black).

Spillet kører med 60 fps (det står endda på bagsiden af æsken - sejt nok). Men sammenlignet med demoen, så hakker det fulde spil i 1st person view, når man kigger rundt, og det kører bestemt heller ikke med 60 fps når man kigger rundt i 1st person. Når man i 3rd person drejer kameraet rundt omkring, så er der også nogle små hak engang imellem. I demoen der var det 60 fps hele tiden!

Men selve spillet er fantastisk fedt. Det er gjort nemmere end Xbox versionen, men jeg sejler dog ikke ligefrem igennem spillet. Bossen på broen, som jeg havde alle mulige problemer med i Xbox versionen, var denne gang ikke vildt svær; Det virkede som om at han tog noget mere skade, når man skød pile på ham, og hele kampen varede ikke super lang tid. Jeg kan selvfølgelig også være blevet langt bedre til spillet med tiden :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 05/07-07 16:17 
Rooney>
I PS3 versionen kan man ikke kappe hovederne af de menneskelige fjender (som i den første Xbox version - det blev senere ændret i Black).

Det er vist kun i EU udgaven.
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig