X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
ComradeComradeSkrevet 25/03-07 12:29 
Når jeg vil installere Tekken 5 får jeg en fejl meddelelse. Kan jeg godt risikere at slette filen og så hente den igen, lige pt. kan jeg slet ikke se Tekken inde på PSStore, nok fordi jeg har købt det, men er der mulighed for at hente igen?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 25/03-07 12:45 
Ja, gå ind i shoppen og vælg Download List i toppen. Der kan du hente filerne igen.
zAcuzAcuSkrevet 25/03-07 23:40 
Var der en som var i stand til at checke om FFXII virkede på 3'ern?

Det ville betyde meget! :)
HeroldHeroldSkrevet 25/03-07 23:59 
Ifølge listen, så virker det med få issues. Så det burde være spilbart.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 00:14 
Ellers prøv at se på www.gamefaqs.com forumet (under FFXII). Kan være de ved noget derinde ;)
SlothSlothSkrevet 26/03-07 02:50 
Beano>
Kan være nyttigt hvis man vil se en film lige efter man har spillet.

Jeg plejer at spille mens jeg ser film *host*
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 26/03-07 02:53 
Konsolkongen>
Nej det er sådan noget new-age-science fis :)

Alm. god rock er mere ala. Guns n' Roses, Kiss, Slade, Status Que, Judas Priest osv. Det er i hvert fald min opfattelse af rock musik :)

Her er playlisten:

Curve - Hell Above Water
Elite Force - Presha
Elite Force ft. Lunatic Calm - Leave You Far Behind
Everytime I Die - The New Black
Gluecifer - Automatic Thrill
Hyper - Hot Rockin'
Kings of Leon - Sprial Staircase
Krafty Kuts - Bass Phenomenom
Monster Magnet - Powertrip
Nirvana - Breed
Pendulum - Slam
Pitchshifter - Scene This
Primal Scream - Dolls (Sweet Rock 'N' Roll)
Primal Scream - The 99th Floor
Queens of the Stone Age - Medication
Reverend Horton Heat - Big Red Rock of Love
Slipknot - Before I Forget
Spiritualized - Electricity
The Experiment - Cost of Freedom
Trash Palace - Animal Logic
Wolfmother - Woman
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 03:30 
Ja, så kom der navn på. Det ændrer dog ikke på at det jeg hørte fra spillet var skod. Men så ved jeg da hvad jeg skal undgå i fremtiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 08:06 
Syntes nu også jeg hørte nogle solide rock-numre i spillet - men en playliste med lidt af hvert.

Du kan da trøste dig med at soundtracket ikke er lige så ringe som Virtua Tennis 3 ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 26/03-07 08:20 
Mit indtryk af ps3 efter at have købt den er skuffende. Eneste positive er umiddelbart glæden ved at sætte den til med hdmi kabel og se det hele i hd.

Men skuffende at der ikke er noget Home at lege med. Skuffende udvalg af spil. Og skuffende at oplader kablet til joypadet kun er 1 meter langt, så man kan jo IKKE spille mens man oplader.

Resistance fall of man er skuffende gråt og kedeligt. Ja det kører flydende 60fps hele vejen, men fjenderne er kedelige, og våbene ligeså.

Men det er jo bare min ydmyg mening.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 08:31, rettet 26/03-07 08:31 
Darknon>
Og skuffende at oplader kablet til joypadet kun er 1 meter langt, så man kan jo IKKE spille mens man oplader.

Hader også korte kabler - hvad kan det lige koste ekstra at lave det kabel 2-3 meter?? grr!!

Dog er det nemt at fixe med et billigt standard USB kabel eller forlænger. Gav en 50er for et 2 meter forlænger for et par måneder siden.
AmbyAmbySkrevet 26/03-07 08:32 
Jeg synes det ser rigtig rigtig godt i HD.
Home var ikke lovet før Oktober, så det kan jeg ikke rigtig blive skuffet over.
Opladeren til controlleren er jeg glad for er et standard USB kabel, så jeg kan købe andre længder ret billigt.

Jeg er rigtig glad for muligheden af demo's, for nu kan jeg se om Resistance er noget for mig før jeg køber det.

Jeg købte Motorstorm som jeg er ret begejstret for. Det ser fantastisk ud og er ret intenst.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 26/03-07 09:52, rettet 26/03-07 09:52 
Sloth>
Her er playlisten:

Det ser da ret rocket ud, synes jeg. Curve og Queens of the Stone Age er udmærket, hvis Status Quo og Judas Priest var med, ville det nok være grund nok til ikke at købe spillet for mig. :P
Men forstår ikke hvorfor det skulle være rockmusik? Det er da vel en smagssag. Jeg ville personligt meget hellere køre rundt vilde biler til noget old school new beat rave. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 10:21 
Vedr. spøjniveau... har i PS3'en stående oprejst eller liggende ned?

De første par dage har jeg haft den oprejst hvor der kom blæser støj ret hurtigt så snart jeg spillede.
Prøvede så i går aftes at ligge den ned (mens den var kold) og spillede VF5 i 1½ time hvor den slet ikke begyndte at larme. Spillede så bagefter Blast Factor hvor den så begyndte igen men ikke særligt slemt.

Har i gjort lignende observationer eller hørt om dette andre steder fra?
RooneyRooneySkrevet 26/03-07 10:30 
Når nogle af jer bruger ordet støj og PS3 i samme sætning, hvad mener I så? Er vi ovre i støj a la på Xbox 360? Hvis maskinen bare summer en smule, så tænker jeg ikke automatisk på støj.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 26/03-07 10:32 
Jeg synes ikke min larmer, når jeg spiller, og den står oprejst.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 10:41 
Rooney>
Når nogle af jer bruger ordet støj og PS3 i samme sætning, hvad mener I så? Er vi ovre i støj a la på Xbox 360?

Min PS3 kommer kommer aldrig op på 360'er niveau (altså når man spiller 360 DVD spil). Men blæseren kører nemt op i omdrejninger når maskinen for noget at lave (spiller spil eller folder proteiner ;) ). Vil sammmenligne det med den gamle Xbox umiddelbart.

Men PS3en kører variabelt med blæseren og skruer både op og ned løbende alt efter belastning. Blueray drevet kan man næsten ikke høre - slet ikke den Boing 747 motor som MS har proppet i min 360er :!

Var bare forundret over at den var tæt på støjfri i går hvor jeg spillede VF5 og havde lagt den ned - vi taler om Wii niveau ;)
AmbyAmbySkrevet 26/03-07 10:46 
Herold>
Jeg synes ikke min larmer, når jeg spiller, og den står oprejst.

Fnis...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RooneyRooneySkrevet 26/03-07 10:46 
Aaah ok; Hvis vi taler om den første Xbox's "støjniveau" på PS3'en, så er jeg happy as a clam.

Men det vil sige, at PS3 og Wii, "støjer" lige meget så? Det bliver ihvertfald ikke et problem for mig :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 26/03-07 10:48 
Herold>
Jeg synes ikke min larmer, når jeg spiller, og den står oprejst.

Det er som regel bedst med en spiller, når den står oprejst.

Sorry - den var alt for åbenlys, til at lade være :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 10:48 
Lord Darkeyes>
Jeg sidder 2.5 - 3 meter fra konsollen og er meget generet af det.

Står den lodret eller vandret?

Står maskinen tæt op af noget så der ikke kan komme luft til?
CronossCronossSkrevet 26/03-07 10:50 
Min ligger ned, og jeg har endnu ikke hørt den. For mig er den også på Wii-niveau, en enorm forbedring i forhold til Xbox 360.

Resistance er et godt spil, som rammer den form for action-shooter jeg kan lide. Dumt og hurtigt, med mange fjender og lækker grafik. Normalt hader jeg shooters, bortset fra S.T.A.L.K.E.R og Half-Life som jo er lidt anderledes, men af de mere traditionelle shooters er Restistance klart en af de bedre.

Motorstorm var alt for svært for mig. Det lykkedes mig aldrig at vinde det første løb, så jeg gav op ret hurtigt ;-). Dette har gjort at jeg ikke tør spille online :p

Virtua Tennis 3 vil jeg hellere spille på Xbox 360, da jeg virkelig savner online. Ellers synes jeg det ser lidt flottere ud, og det kører måske lige en tand bedre på PS3.

Godfather er vel som på de andre konsoller, men jeg har ikek spillet det før, og blev som sådan meget positivt overrasket.

Alt i alt er jeg ret tilfreds med min investering, den er støjfri, pæn, godt designet, og når spillene begynder at komme skal det nok blive sjovt :)
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 10:53, rettet 26/03-07 10:55 
Rooney>
Men det vil sige, at PS3 og Wii, "støjer" lige meget så? Det bliver ihvertfald ikke et problem for mig :-)

Ja, PS3 i laveste blæser mode= ca. Wii niveau. Man gemmer meget nemt at man har den tændt!

Men når den går igang hos mig i spil lyder det ca. som den gamle Xbox i støjniveau. Ihvertfald mine uvidenskabelige observationer so far ;)

Men det er meget vigtigt hvordan den står og at den kan få luft... min kammerat havde hans PS3 stående inde i et rack hvor den larmede vildt meget. Så flyttede han den ud og den larmere langt mindre.

Faldt lige over denne YouTube video
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 11:06 
Vi må ikke få at vide om den står frit eller i et rack hvor den ikke kan få luft nok?

;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 13:18 
Beano>
Men når den går igang hos mig i spil lyder det ca. som den gamle Xbox i støjniveau. Ihvertfald mine uvidenskabelige observationer so far ;)

Jeg syntes godt nok at min gamle Xbox (v. 1,4) larmer ti gange mere end PS3. Efter min har fået luft for oven har den slet ikke kørt i højeste gear siden. Og der har nu heller ikke været nogen problemer med at blæseren bliver ved med at køre efter man har spillet BC spil.

Syntes nu også jeg hørte nogle solide rock-numre i spillet - men en playliste med lidt af hvert.

Jeg spillede som sagt kun en halv time, så det kan være at jeg bare fik hørt alt lortet :)
Er jeg den eneste der er skuffet over at man ikke kan bruge sin egen musik i spil, ligsom på 360'eren? Eller har det noget at gøre med den måde man ripper numre på? Jeg har valgt mp3@192.

Du kan da trøste dig med at soundtracket ikke er lige så ringe som Virtua Tennis 3 ;)

Nu har jeg ikke lyttet særlig godt efter men jeg syntes umilbart at det lyder ganske udmærket. Her er også kun tale om lav baggrunds musik, så det er ikke noget jeg bliver generet af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 14:05 
Men det er ikke den erfaring jeg har med min :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/03-07 14:27 
Det er heller ikke den erfaring jeg har med min.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 14:28 
Bruger i ethernet eller wireless netværk?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 14:39 
Wireless.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/03-07 16:04 
Også her.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 17:34, rettet 26/03-07 17:39 
Prøvede en ny test i dag - fra helt kold maskine der stod vandret, startede Motorstorm... efter 40 min gameplay gik blæseret op i højt gear (ca. Xbox 1.0 niveau). Weird!

EDIT: Leder efter forskelle... hvilke opløsninger benytter i? Jeg bruger pt. 1080i via component.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 17:46 
720p via HDMI.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 18:02 
Ok, det må jeg prøve... skal lige have Linux installeret færdig først ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 18:05 
Man er nødt til at formatere sin harddisk før man kan installere OtherOS ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 18:12, rettet 26/03-07 18:15 
Jo men det er ikke noget problem for man laver bare en backup først og en restore efter genformatering - så beholder man alle save data, film, musik, billeder, profiler, indstillinger, osv.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/03-07 19:04 
En positiv ps3 oplevelse:

Jeg surfede lidt rundt i playstationSHOP'en, og fandt ud af at jeg kunne downloade 2 helt fantastiske spil, efter at have prøvet demo'erne tøvede jeg ikke 1 sekund med at bruge 39kr på hvert spil. Første spil var Lemmings, jeg ved ikke hvilket Lemmings det er, eller om det er lavet specielt til ps shoppen ligesom Xbla spillene. Men Lemmings er fantastisk, ny fed grafik og lyd, og nye baner. Old school på den nye fede måde. Kæmpe bonus i min bog.

Andet spil er Blast Factor. Det er en Geometric Wars kopi, Jeg skal ikke kunne sige om det er bedre, men man kan spille op til 4 i co-op og jeg kan kun forestille mig hvilket fantastisk kaos det vil være...

2 Super gode spil til ingen penge, måske er det håb for ps3 endnu :-)
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-07 19:21 
Beano>
Jo men det er ikke noget problem for man laver bare en backup først og en restore efter genformatering - så beholder man alle save data, film, musik, billeder, profiler, indstillinger, osv.

Ok. Jeg vil dog ha' en større HDD i før jeg skal rode med linux og evt. homebrew.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 19:39 
Jeg ved ikke om en større HDD vil gøre tingene så meget bedre for man kan kun lave et 50/20 split. F.eks. 10GB til Linux og 50 til GameOS (PS3). Eller omvendt.

Man kan dog tilgå data på USB diske, flash kort osv. fra Linux ser det ud til :)

YDL 5.0 installationen tog ca. 1½ time men gik yderst smertefrit og nemt at sætte op. Skal nok skrive mere om det i PS3 Linux tråden når jeg har fået leget mere med det... jeg er total på bar bund mht Linux så... ;)
enfenenfenSkrevet 26/03-07 19:57, rettet 26/03-07 19:58 
Der er muligvis opstået problemer for Sony & Co - helt præcist Blu-ray afspillerne. Der kommer et nyt interaktivt format senere på året, der måske kan gøre de nuværende afspillere forældet.

Sakset fra Recordere.dk:

"Sammenslutningen bag Blu-ray formatet, The Blu-ray Disc Association (BDA), har annonceret en udvidelse af Blu-ray formatet.

BD-J kaldes det nye interaktive format baseret på Java. Med det følger krav om at afspillerne kan lave PIP - Picture In Picture. At der er 256 MB memory til rådighed for PIP, og 1GB memory til rådighed for internet adgang (hvis dette tilbydes)..."

Resten kan læses på nedenstående link.

BD-j kommer senere på året
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 22:46 
Ikke nyt format men udvidelse af det eksisterende - det lyder som en ny PS3 firmware ;)
enfenenfenSkrevet 26/03-07 23:01 
Desværre ikke helt.

Noget kan ikke løses med firmware. Du kan for eksempel ikke levere RAM med en firmware...

Hvis BD-J bliver som skrevet, kan det give problemer for de eksisterende afspillere, når der eksempelvis skal afspilles ekstramateriale.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 26/03-07 23:10, rettet 26/03-07 23:20 
Måske det vil fremtiden vise. Men uanset hvad, så er det en overbygning oven på det eksisterende BD (ikke helt nyt konkurrerende format), så det bliver med sikkerhed mulighed at afspille skiver med BD-J features på alm. BD afspillere, men bare ikke få adgang til BD-J specifikke features.
Det med at BD afspillere pludeseligt bliver forældede pga. BD-J kommer selvfølgeligt ikke til at ske.
enfenenfenSkrevet 26/03-07 23:31 
Selve filmen vil uden problemer kunne afspilles. Det tror jeg ikke, vi skal bekymre os om :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 27/03-07 00:02, rettet 27/03-07 00:04 
Det er jo det ;)

Men mon ikke PS3 alligevel opfylder hardware kravene - 256 MB RAM til PIP er jo længe opfyldt og 1GB til "internet adgang" ved jeg ikke helt hvad indebærer, men PS3 har jo allerede en udemærket web browser :)
RooneyRooneySkrevet 27/03-07 18:30 
Super konsol, den her PS3, og efter 4-5 timers uafbrudt spilleri er den stadig nærmest komplet lydløs. Eneste lyd fra den, er en svag summen man lige kan høre, hvis man sidder med hovedet nede ved maskinen. Jeg er vildt imponeret over det; Får 360'eren til at virke super-discount agtig - hvilket en af mine venner også bemærkede, og han har endda lige købt sig en 360'er(!)

Og hvor er det da ret fedt, at drevet er et slot-in drev. Dét havde jeg ikke lige regnet med.

Fik Resistance og Motorstorm med til maskinen, og så puttede den flinke sælger-mand et gratis Ridge Racer 7 i min (store) pose, så det blev jeg selvfølgelig glad for.

Motorstorm er svært...på den gode måde, for det tvinger mig til at lære banerne ordentligt at kende. Kan godt li' det, men skal lige bruge lidt mere tid med det. Har spillet én online kamp, og det gik nemt med at finde et spil osv. Kom ind som nr 7 af 8, i første spil; Det var vel fint nok, I guess. Savner at der mangler en slags replay mulighed af ens løb i singleplayer. Ku' være fedt hvis der var sådan én. Anyway - singleplayer har jeg spillet ca. et par timer, og jeg synes det virker rigtig godt; Pænt med udfordring.

Resistance tror jeg at jeg kommer til at blive rigtig glad for. Til at starte med er spillet ikke sådan super overvældende at se på. Altså - det er rigtig flot osv, og framerate er rocksolid, men grafikken fik mig ikke til at falde ned af stolen. Har dog læst mig til, at efter ca. en time, så tager spillet for alvor fart, og så diskes der op med de store sager og den rigtigt flotte grafik.

Ridge Racer 7 ser også ud til at holde. Virker noget sværere end RR 6 til Xbox 360, og det ser jeg som en god ting, for i 6'eren skøjtede jeg stort set igennem hele spillet, uden megen nævneværdig modstand overhovedet.

PlayStation Store kunne godt være designet lidt mere strømlinet. GUI'en er lidt kluntet at bruge, men når man først finder ud af det, så virker det fint nok.

Fedt er det også, at man ikke skal ha' indkøbt ekstra udstyr for at oplade controlleren! Bare i med USB kablet og så oplader den; Smukt fundet på.

Skulle iøvrigt lige vænne mig til det nye design af R1 og R2, fordi triggerne stikker længere ud, og sidder lidt længere nede. Til at starte med syntes jeg at mine fingre sad lidt kavt på knapperne, men jeg vænnede mig til det. Heldigvis er analog pindende ikke så stramme mere; Man skal/kan bevæge dem længere nu, inden man når kanten, og det er godt - specielt i FPS'ere.

Så jeg er meget tilfreds med det hele.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 27/03-07 19:33 
Jeg forstår heller ikke helt de forskellige støjniveauer der rapporteres. Min kammerats PS3 har samme støjniveau som min.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/03-07 19:38 
Rooney>

og så puttede den flinke sælger-mand et gratis Ridge Racer 7 i min (store) pose...


Hvordan? Jeg synes jeg prøvede alt. Og hvor?
RooneyRooneySkrevet 27/03-07 19:45 
Beano>
Jeg forstår heller ikke helt de forskellige støjniveauer der rapporteres. Min kammerats PS3 har samme støjniveau som min.

Hvis jeg skruer helt ned for lyden i TV'et og anlægget, så kan man da godt sidde i sofaen og høre at maskinen summer. Men det er så lav en lyd at det er helt lige meget. Det passer nok meget godt at sammenligne den med den gamle Xbox, og sikkert endda et niveau under den, i "støj".
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 27/03-07 19:47 
King Chaos>
Hvordan? Jeg synes jeg prøvede alt. Og hvor?

Jeg får tæsk med et godt brugt vej skilt, hvis jeg siger det! :-O

Det var nu vist heller ikke normal praksis i butikken, men min lillebror kendte ekspedienten, og så..well..you know.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 27/03-07 19:53 
Rooney>
Det passer nok meget godt at sammenligne den med den gamle Xbox, og sikkert endda et niveau under den, i "støj".

Ja så passer det nok meget godt til min opfattelse af blæserniveauet - baggrundsstøj betyder også meget for ens opfattelse at den slags :)
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig