X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle billige LCD-mærker, og det var noget jeg egentligt havde forventet. Det sker udelukkende når jeg går fra XMB til en anden funktion eller tilbage til XMB (spil, Blu-ray film eller downloadet video).

Selv konsollen finder jeg meget flot og æstetisk - billederne og filmene jeg har set gør den ikke nok ære. Den er desuden meget lydsvag - næsten uhørlig hvis man sidder 2 meter fra den. Selvfølgelig kan den høres, men lyden af blæseren er meget svag, og bliver overdøvet af enhver anden lyd i rummet. Ved brug af drevet kan jeg høre hovedet bevæge sig, og man kan svagt høre drevets motor, men det er altså et minimalt støjniveau vi her taler om.

Jeg har fået følgende i dag:

PS3, 60 GB
1 ekstra controller
3 spil (R:FoM, Ridge Racer 7, Call of Duty 3).
3 Blu-ray film (X3: The Last Stand, Crank, Kung-Fu Hustle)
Blu-ray remote
HDMI kabel

Desuden har jeg downloadet Motorstorm, GT HD, Sudoku (ja ja...), samt nogle HD-trailers.

Foreløbigt har jeg testet R:FoM, X3, Motorstorm og GT HD.

Lad det være sagt: R:FoM er ikke så flot som Gears of War (jeg har kun set ca. 5 mins af Gears, så kan ikke rigtigt sammenligne), men Gears så såvidt jeg husker bedre ud.

Det skal også siges, at jeg er overbevist om, at mit Mirai ikke er helt ok mht. at vise et flot billede. Der er stadig nogle "farvebånd" på svage farveovergange, som f.eks. en himmel i X3.

Jeg så engang Aeon Flux DVD på min PC (på LCD monitor over DVI), og der var billedet meget flot. Klonede billedet på Miraiet over VGA, og der var de samme karakteristiske farvebånd. Det virker som om at Miraiet kke viser 24-bit farver, men kun 16-bit.

Motorstorm er FEDT, selvom det kun er en halvfærdig demo. Grafikken er fed, men den lever dog ikke op til den hype jeg har gået og bygget op de sidste mange måneder. Selve spillet er skidesjovt for at sige det mildt. Rent kaos ;o)

Opsætningen af PSN foregik let og smertefrit, 100% automatisk over trådløst netværk. Eneste brugerinput jeg behøvede var min WEP-key.

Det var så det allerførste spæde indtryk - jeg skriver mere når jeg kommer i tanke om det :o)
Kiss me, would you kindly?
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/02-07 23:05 
Så du kan godt li den? :D
jaesjaesSkrevet 15/02-07 23:08 
Lækkert med info :)

Lyder godt, at drevet er stille når der læses - et problem ved de fleste konsoller er den irriterende, hakkende lyd, der nogle gange forekommer. Ja, i nogle spil er det næsten konstant i visse passager. Det må være når der hentes data fra forskellige steder på disken med korte mellemrum. Den tykke PS2 er særlig slem til det, synes jeg.
RooneyRooneySkrevet 15/02-07 23:52 
Sloth>
Jeg har fået følgende i dag:

PS3, 60 GB
1 ekstra controller
3 spil (R:FoM, Ridge Racer 7, Call of Duty 3).
3 Blu-ray film (X3: The Last Stand, Crank, Kung-Fu Hustle)
Blu-ray remote
HDMI kabel

Desuden har jeg downloadet Motorstorm, GT HD, Sudoku (ja ja...), samt nogle HD-trailers.

Må jeg komme forbi dig og se dig spille PS3 spil? :-)
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SlothSlothSkrevet 16/02-07 00:58 
Så fik jeg taget hul på COD3 og RR7.

RR7 skuffer mig lidt - det er flot og bla bla bla, men der var ingen WOW-faktor over det. Riiiidge Raceeeer på godt og ondt :o)

COD3 ser kanongodt ud, specielt af et launch-spil at være. FED lyd og fede effekter.

Angående controlleren:
USB-kablet dertil er alt for kort - 145 cm. I min stue er det mere eller mindre ubrugeligt til at spille med, så jeg skal sørge for at controllerne er opladede.

Jeg sørger for at oplade mine controller i morgen, og så time hvor længe jeg spiller før den løber tør, så I kan få et indtryk af kvaliteten.

Rumble: Jeg *behøver* det ikke (har aldrig været specielt glad for rumble), men jeg savner det nu alligevel *suk*

Tilt: Jeg har ikke rigtigt brugt det, men vil teste det i løbet af et par dage.

I morgen vil jeg desuden downloade en 685 (ca.) megabyte fil og time den, så vi kan få et ca. tal på PSN hastighed (sidder på en 8-mit linie).

Har I nogle spørgsmål, så vil jeg gøre alt for at besvare dem.

Godnat!
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-07 02:24 
Er RR7 ikke fuldstændig det samme som RR6? Bare med den ene forskel at RR6 til Xbox 360 er meget flottere end RR7 til PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/02-07 09:28 
Sloth>

Rumble: Jeg *behøver* det ikke (har aldrig været specielt glad for rumble), men jeg savner det nu alligevel *suk*



Vil det sige at PS3 controlleren ikke har rumble? Det Sucks!
Bashful Neophyte
SlothSlothSkrevet 16/02-07 12:47 
Jo, RR6 til 360 og RR7 er mere eller mindre identiske. Om RR6 er meget flottere er jo en smaggsag (venter på flammerne) - der *er* forskelle, men afhængig af hvilken fanboy man er, er det store eller minimale ;o)

Og nej, PS3 controlleren har ikke rumble, og ifølge Sony får den det aldrig.
Kiss me, would you kindly?
HNHNSkrevet 16/02-07 15:17 
kommer du til træf om 14 dage???

Hvis du gør, tager du ps3 med så??
nerosnerosSkrevet 16/02-07 15:28 
Sloth>

Og nej, PS3 controlleren har ikke rumble, og ifølge Sony får den det aldrig.


Det var dog et mærkeligt valg af Sony....Det er jeg helt uforstående overfor..Hvorfor?
Bashful Neophyte
ComradeComradeSkrevet 16/02-07 15:32 
Lyder godt det hele, og det forstærker kun mit valg om ikke at købe nogen spil til launch, men en god stak Blu ray film :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/02-07 17:04 
neros>
Det var dog et mærkeligt valg af Sony....Det er jeg helt uforstående overfor..Hvorfor?

Måske en lidt gammel artikel (har ikke ledt efter nyere), men det beskriver da Sonys holdning.

Har der desuden ikke også været noget brok med, at nogen stjal noget rumble-teknologi fra et andet firma? Kan ikke huske hvem der huggede fra hvem, og hvem der lagde milliard-retssag an mod hvem.

No rumbly-wumbly
HeroldHeroldSkrevet 16/02-07 17:05, rettet 16/02-07 17:07 
neros>
Det var dog et mærkeligt valg af Sony....Det er jeg helt uforstående overfor..Hvorfor?

Der var snak om at det ville forstyrre tiltfunktionen (tror jeg), men mon ikke snarere det har været deres skærmydsler med Immersion, der har ødelagt den fest?

Edit:

Hyako: Jeg mener at både Sony og MS har været i slagsmål med Immersion, da der vist ikke har været betalt for kasse 1 for teknologien, der er brugt i de gamle joypads. Microsoft slap vist bedst ud af det, fordi de har da stadig rumble ;D

Jeg mindes bare at der var snak om at PS2 skulle tilbagekaldes i sin tid - netop pga. de medfølgende joypads.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 16/02-07 17:48 
Personligt siger rumble mig ikke det store; Har helt slået det fra i min wireless controller - så holder batteriet også længere.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SephirothSephirothSkrevet 16/02-07 18:01 
Jeg har heller ikke det store imod, at Sony valgte ikke at have rumble i PS3 controlleren, da jeg sjældent lægger mærke til det alligevel. Så længe sixaxis-teknologien virker som den skal.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 16/02-07 18:12 
Men gør den nu også det?

It's rubbish!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 16/02-07 19:59, rettet 16/02-07 20:12 
Dit link virker ikke, men hvad får dig til at tro den ikke virker som den skal og hvorfor mener du der skal stilles spørgmål ved dens funktionalitet ud fra én artikel?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 16/02-07 20:21 
Linket virker fint og handler om Sega der udtaler, at tilt tingen er noget bras.

Men det er jo en udvikler der udtaler sig, så det er sikkert løgn og latin det hele.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
ComradeComradeSkrevet 16/02-07 21:44 
Jeg håber godt nok der kommer nogle kompetente 3. parts controllere med rumble, det er godt nok fesent uden rumble.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SlothSlothSkrevet 16/02-07 21:46 
Det vil ikke nyttet meget at der er 3. parts controllere med rumble, med mindre at devs udvikler spillene til at bruge det :(
Kiss me, would you kindly?
Jack_DJack_DSkrevet 16/02-07 21:49 
Rooney>
Linket virker fint og handler om Sega der udtaler, at tilt tingen er noget bras.

Men det er jo en udvikler der udtaler sig, så det er sikkert løgn og latin det hele.


At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 16/02-07 21:54 
Jeg var ikke klar over at der var elendigt bras og fremragende bras. Det beklager jeg.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 16/02-07 23:41, rettet 17/02-07 11:09 
Jack_D>

At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå.


OMG! Det mener du da forhåbentlig ikke det der?!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
QQSkrevet 17/02-07 00:11 
Tror nu mere det er Jack_D der har svært ved at forstå hvordan man begærdiger sig på et forum. Ja måske bare generelt i en samtale med en anden person.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SlothSlothSkrevet 17/02-07 01:48 
HN>
kommer du til træf om 14 dage???

Hvis du gør, tager du ps3 med så??

Nej, jeg kommer ikke til P:R, desværre.
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 17/02-07 02:00, rettet 17/02-07 02:02 
Ok - så har jeg leget med tilt-funtionen i Motorstorm, og jeg må indrømme, at jeg finder den ok.

Den er nøjagtig og følsom nok til at man kan styre perfekt, og den er ikke særligt modtagelig over de små bevægelser man uværgeligt vil komme til at gøre mens man spiller. Det virker også fint i Resistance, hvor man skal ryste controlleren hvis man kommer i melee med en alien.

Jeg har testet download-speed på PSN, og den ligger på ca. 700 kilobytes/sek., hvilket jeg er ganske tilfreds med. Min teoretiske max. er 1 megabyte/sek. Det skal i samme åndedræt nævnes, at det jo er på en US server, så mon ikke hastigheden kommer helt i top, når jeg kan gå på en Euro-server?

Jeg har spillet Resistance en del, og det er et ganske godt spil, som jeg har meget glæde af. Textures er en smule gnidrede når man kommer helt tæt på ting, og der er nogle enkelte skygger som "blafrer" (meget sjældent), men overall er det et must-have IMO. Fed historie (er kun kommet en times tid ind, har gået det meste af tiden og kigget på ting ;o).

Blu-ray delen af PS3 er kanon! Den starter op lynhurtigt, og fast forward/rewind er instant og meget nøjagtigt. Remoten er et godt stykke hardware IMO - meget stabil og med masser af knapper man kan lege med ;)

Angående vægten af PS3-controlleren finder jeg at den er en smule for let efter min smag. Det er nok fordi jeg er vant til den lidt tungere Dual-Shock. L2 og R2-knapperne forneden stikker desuden meget mere ud end på Dual-Shock (en 4-5 mm vil jeg tro), og det tager også en smule mere tilvænning. Alle knapperne er analoge, og virker fint.

Jeg har også spillet 15-player online Resistance spil, og det kørte perfekt - ingen lag eller problemer.

Angående Seag-dev's syn på tilt vs. rumble... Han har ret til sin mening, men jeg er ikke enig. Der vil altid være nogle der ikke kan lide det ene eller det andet. Jeg vil hellere have tilt end rumble.

Motorstorm er så fedt! 110% rendyrket kaos og action - glæder mig som en lille hveps til den færdige version!
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/02-07 02:05, rettet 17/02-07 02:06 
Jeg vil gerne hører din mening om L2 og R2 triggerne. Da jeg havde mulighed for at prøve maskinen, fandt jeg at mine fingre meget let gled ned over dem, og at jeg generelt havde en dårlig kontrol via dem. Bliver de mere behagelige med tiden eller?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 17/02-07 02:12, rettet 17/02-07 02:13 
Jeg har stadig ikke helt styr på de to knapper - i Resistance har jeg en tendens til at snitte dem og derved skifte våben.

IMO stikker de lige en lille tand for langt ud, men jeg håber jeg vænner mig til dem.

Kontrollen med dem har jeg ikke noget problem med, sålænge jeg trykker på dem frivilligt ;o)

Jeg finder dem ikke ligefrem ubehagelige, men jeg ved at de *er* der (håber du forstår hvad jeg mener ;o)
Kiss me, would you kindly?
Jack_DJack_DSkrevet 17/02-07 07:30 
happyED>
Jack_D>

At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå.


OMG! Det mener du da forhåbentlig ikke det der ?!





Hvorfor skulle jeg ikke mene det?
Der er da intet i vejen for at man kan have en mening om en ting uden at det er den endegyldige sandhed.
Men det er der åbenbart mange herinde der har svært ved at forstå og især når det der Sony kritikken går ud over.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 17/02-07 07:36 
Sloth>
Angående Seag-dev's syn på tilt vs. rumble... Han har ret til sin mening, men jeg er ikke enig. Der vil altid være nogle der ikke kan lide det ene eller det andet. Jeg vil hellere have tilt end rumble.

Nej, du må forstå at det er dig der tager fejl, for Sony kritikere har altid ret og det kan ikke være abderledes end de mener.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 17/02-07 09:22 
Jack_D>
Dit link virker ikke, men hvad får dig til at tro den ikke virker som den skal og hvorfor mener du der skal stilles spørgmål ved dens funktionalitet ud fra én artikel?

"Hvad får mon lederen af et af Segas udviklingshuse til tro det?" mener du vel? ;p

Du kan også lige få den her fra Hideo Kojima "I miss the rumble, and even now I hope it will come back."
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 17/02-07 09:36 
This thread has officially been hijacked ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RooneyRooneySkrevet 17/02-07 09:48 
Hvis du har set hans bil, er carjacked en bedre betegnelse :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 17/02-07 09:59 
Sloth>
Jeg har stadig ikke helt styr på de to knapper - i Resistance har jeg en tendens til at snitte dem og derved skifte våben.

Det har IGN også skrevet om, det du oplever der. De fandt det også ret irriterende.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 17/02-07 12:52 
Sloth>
Angående Seag-dev's syn på tilt vs. rumble... Han har ret til sin mening, men jeg er ikke enig. Der vil altid være nogle der ikke kan lide det ene eller det andet. Jeg vil hellere have tilt end rumble.

Bare trist, at vi kunne have fået begge dele.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/02-07 13:06 
Det er i hvert fald et stort tab, synes jeg, spil føles flade uden rumble. Tilt funktionen siger mig intet, det er bare lidt sød gimmick fra Sony :)
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/02-07 13:17 
Playkid, du ved godt at alternativ anvendelse af rumble er forbudt i visse stater i USA? :-P
PlaykidPlaykidSkrevet 17/02-07 13:19 
:P
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/02-07 13:30 
Sloth>
Jeg finder dem ikke ligefrem ubehagelige, men jeg ved at de *er* der (håber du forstår hvad jeg mener ;o)

Jeg forstår udemærket ;)

Maskinen skulle gerne lande hos mig et par uger inde i marts, så må jeg se om jeg kan komme overens med triggerne. Egentlig syntes jeg det er ærgerligt at Sony gik væk fra "banan-controlleren" - ganske vist har jeg ikke selv prøvet den, men de kilder jeg har fortæller at den skulle være meget ergonomisk, og ærligt talt så syntes jeg efterhånden tiden er løbet fra Dual-Shock designet (hvertfald hvad ergonomi angår).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 17/02-07 13:42 
En lille ting:

Jeg spillede i ca. 4 timer i går aftes/nat, og checkede støjniveauet og varmeudviklingen.

Støjniveauet stiger ved kontinuerlig brug, men den er stadig meget stille - der skal ikke meget lyd til, før man ikke hører den.

Den bliver varm, men ikke *varm*. Jeg vil tippe på at den pumper luft ud med en 30-35 grader.

En lille fed ting jeg så på et forum:

En person havde taget sin PS3 med på job, og for at skjule at han sad og spillede, havde han sin PS3 i en halvlukket taske (idiot)!

Efter nogen tid lukkede PS3'en spillet ned, og gav følgende besked:

"The system has become hot. Please turn off the system and wait a while before turning it on again."

Se billede her:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=57796

Her er forresten en quote fra en anden SEGA developer:

"How have you found working on PlayStation 3? Have you been able to make the game that you envisioned at the start?

Guy Wilday: PlayStation 3 is very sophisticated and innovative, although it always takes a while to get your head around a new platform. But we've got a pretty good understanding of what the machine is capable of now. And we've done exactly what we wanted to do - this is what a next generation Sega Rally should look like. And the more games we produce, the better they'll be as we get more used to the machine. It's very exciting."

De er ikke alle vrisne løg ;o)

Source: http://computerandvideogames.com/article.php?id=158159
Kiss me, would you kindly?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/02-07 14:02 
Sloth - jeg skal lige høre en ting: Har du en Xbox 360?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/02-07 14:04, rettet 17/02-07 14:04 
Goddamn, sikke en HAT! Han skulle fyres, så har han masser af tid til sit PS3-spilleri. Sloth, jeg kan godt forestille mig din PS3 gemt på en posthylde... men hvor gør du af dit 32" Mirai?

Er det første gang en konsol har beskyttende advarsel mod overheating, eller er Sony PS3 virkelig de første, der tænker på det?

EDIT: Sloth har ikke X360.
HeroldHeroldSkrevet 17/02-07 14:17, rettet 17/02-07 14:18 
Sloth>

Her er forresten en quote fra en anden SEGA developer:

...

De er ikke alle vrisne løg ;o)

Men nu er det jo også den samme mand. ;D Bare fordi han synes at tilt er noget juks, betyder det jo ikke at han synes at PS3 er "ok uden at være prangende". Han er jo professionel og objektiv, og ikke en rabiat fanboy. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 17/02-07 14:51 
Den første Xbox slukker sig selv, hvis den bliver for varm. Så kan man jo godt regne ud, hvad der er galt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/02-07 15:35 
... og hvis man ikke kan regne det ud, klør sig i panden i 10 minutter, og derefter tænder igen og det hele kører igen fordi den er kølet, så virker det alligevel efter hensigten! Vildt smart! :-)

Så går jeg ud fra at X360 også har varme-alarm.
SephirothSephirothSkrevet 17/02-07 18:41 
Hvor købte du maskinen, Sloth, og hvor meget måtte du af med?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SlothSlothSkrevet 17/02-07 20:17 
Køb i en Walmart i USA, samlet pris i dkr: 5.700.

Havde den ikke gået igennem tolden var prisen jo en lidt anden ;)
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 18/02-07 07:12 
Heh, og med alt det du købte, så er billetten derover også tjent hjem i forhold til danske priser :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 18/02-07 23:17 
Endnu bedre - det var de gamle der tog den med hvem derovre fra, så skulle ikke engang have billetten oveni ;)

Den er dog ikke prisen værd på nuværende tidspunkt IMHO, hverken den amerikanske, og især ikke den danske...

Der er simpelthen for få spil der ser ud til at være værd at købe lige nu.

Resistance er fedt, men langt fra revolutionerende. Motorstorm ser rigtigt sjovt ud, glæder mig enormt til final build.
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-07 12:14, rettet 19/02-07 12:40 
Sammen med Hyakotake var jeg ude at besøge Sloth i går og fik derved mulighed for at prøve PS3. Her er mine impressions af maskinen i listeform:

- Den er meget støgsvag.

- Joypadded er let, men vægten generer på ingen måde. Der er stadig store deadzones på de analoge sticks og de skal skubbes langt for at komme helt ud til siden. De nye triggers skal ikke skubbes meget for at blive trykket i bund og underligt nok, har Sony valgt, at de skal bue ind ad mod joypadded, således fingrene let "falder" af det. Tilt funktionen var en gimmick i samtlige spil, vi prøvede. Alt i alt bryder jeg mig ikke om controlleren og særligt FPS, virker den af ovenstående grunde uegnet til.

- GT HD demoen er gratis. Det er så også nok noget nær det bedste, jeg kan sige om den. Det var som om den sugede alt liv ud af rummet, da den kom på.

- Formula One demoen havde mængder af tearing, hver gang man drejede og massiv slowdown, hver gang der kom flere effekter på skærmen af gangen. Det tog ca lige så mange kejler i rummet som GT HD...

- flOw(trailer) virkede utroligt flot og fyldt med stemning. Klart et spil jeg skal have kigget nærmere på.

- Blast Factor(kun trial versionen) fangede også ved første øjekast. Om det holder så godt som Geometry Wars i længden var lidt svært at bedømme. Jeg tror det dog ikke.

- Ridge Racer 7 var - bortset fra en anden boosteffekt - praktisk talt umuligt at skelne fra Ridge Racer 6. Flere af banerne virkede tilmed som de samme. Underligt at de har valgt at kalde det "7".

- Blu-Ray vs Oppo DVD på Mirai fjernsyn. Det var som at se Ridge Racer 6 vs 7. Helt umuligt at se forskel. Vi benyttede X-men 3 og der var ingen i rummet som kunne udpege, hvilken var Blu-Ray og hvilken var DVD. Det overraskede mig. Er man interesseret i Blu-Ray bør man altså investere i en ordentlig skærm, for man kan ingen forskel se over for DVD på et billigt HDTV som Mirai'et.

- Resistance virkede sjovt. Ikke fantastisk på nogen måder, men meget solidt. Jeg kritiserede Call of Duty 2 en helt del omkring 360s launch og det ville være nemt, at overføre en del af de samme kritik punkter til Resistance. Var det kommet til en platform med et lidt større spiludvalg, ville det nok være druknet i mængden. Det er dog absolut værd at købe, hvis man har PS3. Co-op fungerede også godt, lige bortset fra, at der var en hel del tearing. Min gut feeling er 7/10...

- Motorstorm er fedt. Rigtigt fedt. Det var kun demoen vi spillede og der var kun en bane, men fra det øjeblik man samler controlleren op, så føles det bare "rigtigt".

Vi fik en del tid til at gå med demobanen og har det fulde spil bare fem baner af den slags + online + splitscreen, så vil spillet have en enorm levetid. Der kører en trailer i demoen, som har en smule tearing, men inde i spillet, er der kun yderst sjældent slowdown. Alting glider derudad med 30 fps.

Alt i alt et smukt spil som nemt kan ende på højde med Burnout og Wipeout.

- Full Auto 2(demo). Virker ligeså intetsigende som det første til 360.

- Call of Duty 3: På de fleste overfladiske punkter magen til 360 versionen og det sagde mig ligeså lidt som denne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
1'500 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig