X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hotel Dusk: Room 215


Svar
SephirothSephirothSkrevet 14/02-07 11:58 
Jeg modtog for et par dage siden Hotel Dusk: Room 215 med posten og har netop gennemført spillets første kapitel, så hermed et par korte impressions:

Spillet er et typisk (tekst-)adventurespil, med meget lidt egentligt gameplay samt en helt masse læsning, og kræver derfor tålmodighed og indlevelse. Ds'en holdes som en bog og samtalerne mellem hovedpersonen, Kyle Hyde, og andre karakterer foregår med en person på hver skærm. Du kan frit gå rundt på hotellet, hvilket styres med stylus'en på touch-skærmen og et førstepersonsperspektiv på den anden.

Stilen er helt unik med skitserede sort/hvide karakterer samt en typisk detektiv-agtig baggrundsmusik, og dialogen og kommunikationen mellem karaktererne er naturlig og velskrevet. Første kapitel har desuden introduceret en helt masse figurer og mysterierne ophober sig hurtigt. Glæder mig til at komme videre, for indtil videre tegner det godt.

Jeg kan desværre ikke sammenligne med Cings forrige spil, Another Code, da jeg ikke har spillet det, men umiddelbart virker Hotel Dusks stil mere voksen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 14/02-07 15:17 
Hotel Dusk er for mig, indtil videre, årets spil.
Jeg er vild med historien, der gennem hele spillet holder en flot standard.

Hele idéen er at hver karakter har en hemmelighed, som man igennem spillet kommer nærmere og efterhånden løser. Dette er heldigvis integreret fremragende i spillets koncept.

På mange måder minder spillet om Another Code, dog med den klare forskel at spillet virker gennemført. Another Code virkede mere som et eksperiment, der så nu kan ses som at lede hen til Hotel Dusk.

For en bognørd som mig er Hotal Dusk perfekt, da det på
mange områder er som at læse en bog. Jeg har aldrig brugt et spil som godnat-læsning før, men det har jeg gjort med Hotel Dusk.
happyEDhappyEDSkrevet 14/02-07 16:00 
Kom nu play-asia!!! venter stadig.
Men skal jeg starte på Hotel dusk eller Lunar knight?

Begge spil får meget blandet andmelderser.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CronossCronossSkrevet 14/02-07 16:57 
Hvis du med blandede mener gode, så ja...

Hotel Dusk på GR
CronossCronossSkrevet 14/02-07 16:58 
Og:

Lunar Knights på GR
happyEDhappyEDSkrevet 14/02-07 17:11 
7 til 9 er et godt hop syntes jeg, og det har begge spil.

Og dem jeg har hørt der snakker dårlig om spillede er private, der anmelder spillende. Det er få, men der er nogen.

Så tænker jeg bare, om det er pga hype begge spil får nogle gode score. Man ved aldrig. Personlig håber og tror jeg ikke det er tilfældet, men har bare store forventninger til i hvert fald Lunar knights, da boktai serien er perfect for mig. Så håber jeg LK minder meget om dem, men har hørt lidt om der ikke rigtig er nogen puzzle del i, og at det bare er hack and slash.

Mht Hotel dusk er der ting som den langsomme tekst, og at man er låst meget fast i ting man skal "trykke på" for at komme videre.


Det er længe siden jeg har set så meget frem til nogle spil, nok også derfor man bliver lidt skæptisk lige inde.

Men en lille uge burde jeg har dem og så er jeg blevet meget klogere ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 14/02-07 17:34 
Men 7 er i og for sig stadig en fremragende karakter :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 14/02-07 17:57 
Dér ville jeg nok bruge udtrykket "ok uden at være prangende" :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 14/02-07 18:14 
Hahahahahaha :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
happyEDhappyEDSkrevet 14/02-07 18:26 
Ja det er en god score. ikke noget der da;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 14/02-07 20:14 
Der er kommet en pc-demo af det kommende spil Professor Layton, som kan findes her:

http://www.layton.jp/taiken/index.html

Er der ikke noget med at det er det første fra Level 5 til DS?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 14/02-07 21:54 
Jo, og der er allerede en efterfølger på vej (serien er planlagt som en trilogi), der skulle foregå ombord på et tog. Jeg er helt vild med spillets stil!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 15/02-07 20:02 
Okay, jeg er nu et godt stykke inde i spillet (chapter 5), som bestemt ikke er blevet værre. Historien er virkelig velskrevet og utroligt fængende. Der er dog en ting, der irriterer mig ved spil som disse, og det er, når du absolut ikke får noget hint om, hvad du skal gøre for at komme videre. Og det er sket en enkelt gang i Chapter 3, hvilket resulterede i en tur på GameFAQs.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SevenSevenSkrevet 15/02-07 22:21 
Hvor har i købt Hotel Dusk?
happyEDhappyEDSkrevet 16/02-07 07:13 
Play-asia.com
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 16/02-07 09:41 
www.videogameplus.ca
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SevenSevenSkrevet 19/02-07 14:09 
Tak for hjælpen, jeg kunne godt finde på at købe det.

Men hvad koster det alt i alt med Fragt + Told?
happyEDhappyEDSkrevet 19/02-07 15:19 
det er vel forskelligt.
sidst jeg fik fra play-asia . blev det ikke taget i tolden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
mikkelpmikkelpSkrevet 20/02-07 22:50, rettet 21/02-07 09:34 
Jeg må ærligt tilstå at jeg tvivlede på at Cing ville kunne lave et godt spil. Jeg gennemførte Another Code og det var kedeligt og mest af alt intetsigende.
Desværre er jeg indtil videre blevet bekræftet efter at have spillet 3-4 timer af HD:R215 :( Jeg elsker historier og også langsomme adventures, men dette spil er kedeligt, langsomt og intetsigende. For første gang i mit liv faldt jeg faktisk i søvn imens jeg spillede! Well, det er mit indtryk indtil videre. Håber der kommer mere variation og gang i historien.

My 2 cents!
"Color, size or brand - Who cares?"
EchoEchoSkrevet 24/02-07 11:50 
Herold>
Der er kommet en pc-demo af det kommende spil Professor Layton, som kan findes her:

http://www.layton.jp/taiken/index.html

Er der ikke noget med at det er det første fra Level 5 til DS?

Genialt med den demo! Jeg håber virkeligat det kommer til US og EU!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
jaesjaesSkrevet 04/01-09 12:19 
Cings næste adventurespil, Again: Eye of Providence, udkommer heldigvis også i vesten (til foråret):
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3170619
salsalSkrevet 08/01-09 16:20 
Er jeg den eneste, der finder Hotel Dusk rædsomt? Dialogernes engelsk er virkelig ringe, og langt de fleste af dem kunne sagtens kortes ned eller omskrives, uden at det ville være meningsforstyrrende. Jeg kan heller ikke lide musikken, der er alt, alt for midi-agtig til min smag.

Til gengæld er spillets konceptuelle tilgang til DS'ens medialitet rigtig god, og mange af de indlagte puzzles er finurlige, men det ødelægges alligevel lidt af, at spillet primært fungerer som en bog, hvor man størstedelen af tiden går rundt og banker på døre. Dertil kommer også, at de fleste af spillets figurer er temmelig stereotype, og når spillets gåde endelig bliver løst, efter cirka 500 siders dårligt sprog, virker løsningen egentlig lidt påtaget og utroværdig.

Det er en god idé, at spillet primært handler om et hotel for at etablere en form for mikrokosmos, men det ville i mine øjne være en dejlig sidegevinst, hvis der var lidt mere grafisk diversitet. Alle spillets rum ligner hinanden, og det indbyggede vælg-selv-svarmulighederne-koncept fungerer enormt ringe. Man kommer let til at fornærme spillets figurer, selvom man egentlig bare vil spørge dem, om de kan lide børn...

For mig er spillet en klar 4/10. Et godt koncept der desværre er udført ret umodent.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
jaesjaesSkrevet 18/01-10 11:24 
Det er vist ikke nævnt, at der er kommet en fortsættelse til Hotel Dusk, kaldet Last Window. Dog er der ikke annonceret en engelsksproget udgivelse endnu.

Den japanske version er lige blevet anmeldt i Famitu til 32/40 (9/8/8/7).

Dette skulle dog være en fejl i anmeldelsen:

"Other complaints included (...) and a lack of an option that lets you review the text of an entire conversation."

- Ved at trykke Select skulle det være muligt at gennemse en samtale.

Japan Review Check på 1Up.
jaesjaesSkrevet 17/09-10 15:41, rettet 17/09-10 15:41 
Last Window er heldigvis blevet lokaliseret, og skulle blive udgivet i dag i Europa (inklusiv DK).

De første anmeldelser er landet på Gamerankings:
http://www.gamerankings.com/ds/979371-last-window-the-secret-of-cape-west/articles.html
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig