X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Vista


Svar
BlossomBlossomSkrevet 14/02-07 10:34 
Nu har jeg investeret i en lille ny fix bærbar med en home premium version af Vista.. (Aner ikke om det er én af de skodversioner der tidligere er omtalt herinde)

Mit problem består i, at jeg ikke kan få windows live messenger til at køre på den.

Så snart jeg prøver på at starte programmet, får jeg en meddelelse om at "hindring af datakørsel har lukket programmet"

Jeg har været inde og prøve at se om jeg ikke kunne slå det fra, men den skriver at det skal være aktiveret for dette program..

Nogen kloge hoveder der har en løsning ?? (helst ikke noget der indebærer udsmidning af pc gennem tykke vinduer fra 10. sal og lign. )
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
AmbyAmbySkrevet 14/02-07 11:05 
Home Premium skulle være den "gode" af de billige. Altså inklusiv lir :)

Man kan ikke køre Messenger medmindre man har Antivirus installeret. Af de gratis er det kun Avast! der kan kører på Vista.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BlossomBlossomSkrevet 14/02-07 11:10 
Jeg har fundet og løst problemet.

Fandt løsningen på et eller andet amerikansk forum..

Man skulle højreklikke på messenger ikonet og vælge "kør som administrator"..

Synes dog stadig det er lidt mærkeligt, da den bruger man opretter under opsætning jo gerne skulle være admin.. og jeg har kun den ene på denne pc..

Nå.. jamen lad mig da lige høre hvad du mener med lir ??

Jeg ved ikke så meget om den nye vista bortset fra det jeg selv har set i løbet af igår og idag..

Jeg kan dog ikke få det der aero til at virke (noget med at programmerne skulle "rulle" hen over skærmen ude fra skrivebordet..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
AmbyAmbySkrevet 14/02-07 11:13, rettet 14/02-07 11:14 
Styr på versionerne i Vista

EDIT:
Start + Tab: http://www.pcworld.dk/art/8436?page=9

Klik
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 02/04-07 10:12 
Da jeg alligevel skal have ny pc, overvejer jeg at skifte til Vista. Så kender nogen til nedenstående?

1. Er opstartsproblemerne efterhånden så småt overstået: Spil og programmer til XP der ikke virker/virker dårligt under Vista?

2. Jeg har læst et par eksempler hvor folk har oplevet, at spil der kørte fint under XP hakker grumt under Vista, selv hvis pc-kravene er opfyldt: Er dette fx pga. drivere, eller er Vista afsindigt tungt at trække?

3. Hvordan kører spil, der er udviklet til Windows 95 og 98?

4. Andre ulemper man skal være opmærksom på?
fumfumSkrevet 02/04-07 10:16 
Jeg kunne ikke få min datters pc til virke under vista. Kunne ikke finde en driver til den trådløse usb-dongle.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-07 10:57 
Så vidt jeg er orienteret mangler der stadig en hel del vista-drivere til diverse hardware. Dog ville jeg stadig investere i Vista, hvis jeg skulle købe helt ny pc (relativt efter hvilken "ny" hardware jeg købte).

Der vil dog under alle omstændigheder være nogle problemer med ældre pc-spil. System bag Vistas flotte udseende er jo helt ny og ikke bare en udvidelse af windows 95/98 platformen, så helt godt kommer de gamle perler nok ikke til at kører med mindre deres udviklere frigiver en patch.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/04-07 11:06, rettet 02/04-07 11:06 
Jeg vil anbefale at vente på en service pack til Vista eller holde sig til XP et stykke tid endnu.

Kommer selvfølgeligt an på hvad man vil bruge sin PC til og hvilke programmer man vil køre, men fik ny PC på arbejde med Vista om gik tilbage til XP to dage efter. Vista er simpelthen så ukompatibelt med eksisterende Windows programmer (inkl. MS's egne) at man tror det er løgn. Fy for satan.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-07 11:24 
Man kunne jo eventuelt bare installere to partitioner - en med vista og en med xp.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/04-07 12:04 
Og så boote op i forskellige partitions alt efter hvilke programmer man vil køre?

Holder jo ikke i den virkelige verden... common.

Så er det mere praktisk at glemme alt det grafiske lir og bare køre XP som virker, er gennemtestet og kompatibelt.
jaesjaesSkrevet 03/04-07 11:18 
Takker for budene. Synes sgu' Vista lyder problematisk stadigvæk. Egentlig vildt med alle de problemer, når nu Vista er baseret på Windows Server 2003, som har en del til fælles med XP.

Beano>
Og så boote op i forskellige partitions alt efter hvilke programmer man vil køre?

Holder jo ikke i den virkelige verden... common.

Det kan nu være ret praktisk. Men det forudsætter naturligvis, at den ene partition kun benyttes en gang imellem. Ellers bliver det naturligvis irriterende at skifte hele tiden.
dRxLdRxLSkrevet 03/04-07 12:31 
Der er vel ingen grund til at være med til at betateste software for microsoft? Nu hvor XP, efter 2 servicepacks endelig er blevet nogenlunde brugbart, bør man da bruge det indtil VISTA når et lignende stabilt leje.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 03/04-07 13:22, rettet 03/04-07 13:22 
Jo, men man forventer jo at et nyt styresystem har en række fordele fra det gamle (hint: Jeg bryder mig ikke meget om XP), og at fejlene i det nye er til at leve med. Betatesten skulle jo gerne være overstået.

Det er lige før situationen lyder værre end springene fra 3.1x til Win 95, og Win Me til Win XP, som også var relativt store hop. På nogle områder større end fra XP til Vista.
dRxLdRxLSkrevet 03/04-07 13:39 
Den vigtigste fordel ved Vista er vel for Microsoft, der tjener penge på at sælge en ny version af windows til forbrugere og (især) firmaer.

Jeg gad da egentlig godt læse en opremsning af de must have features som adskiller Vista fra windwos xp.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 03/04-07 14:14 
Også her... meget spændt faktisk ;)

(grafiske gimmicks tæller ikke)
KTCKTCSkrevet 03/04-07 14:28 
Den klart vigtigste "feature" er at Microsoft vil lade nye programmer, og specielt spil, kræve Windows Vista. Hvorfor? Fordi de desværre har magten til det...

Et godt eksempel er DirectX 10, som kun vil understøttes af Vista. Det er godt nok smart :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 03/04-07 14:46 
Beano>
Også her... meget spændt faktisk ;)

(grafiske gimmicks tæller ikke)

Same here. Jeg havde sådan glædet mig til det nye transaktionsbaseret filsystem (med en lille SQL-Server under), og så vælger de at dropppe det på målstregen. Jeg er stadig på XP SP2, men bliver nok deværre snart tvunget over på Vista (i hvert fald på min arbejdsPC).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 03/04-07 14:47, rettet 03/04-07 14:48 
KTC>
Den klart vigtigste "feature" er at Microsoft vil lade nye programmer, og specielt spil, kræve Windows Vista. Hvorfor? Fordi de desværre har magten til det...


Ja, og på længere sigt licens kroner på Windows platformen for udviklere også... lækkert!

Man skal som udvikler også have en licens for at kunne bruge deres nye Vista toolbars/ribbon halløj selv om det foregår via 3. parts komponenter.
Til at starte med er denne licens gratis for "alle" (lige undtaget dem som laver konkurrerende produkter - de kan ikke få). Sygt at man som udvilker nu skal godkendes og have licens fra MS for at tilgå det som kunderne har købt og betalt for allerede igennem Windows licensen.
jaesjaesSkrevet 03/04-07 14:55, rettet 03/04-07 15:22 
dRxL og Beano:

I har foretaget jeres vurdering af Vista, kan jeg høre, i hvert fald Beano. Så at jeg opremser features er vel underordnet. Det kan højest give inspiration til at affeje mine holdninger. Sådan er danskerne jo ;)

Men siden I spørger så pænt. Jeg synes først og fremmest, at brugerfladen i XP er meget usmidig. Og det jeg har læst om Vista tyder på, at det er blevet lidt bedre.

Et andet relativt stort problem ved XP for mig er, at XP insisterer på at typeangive flere af mine mapper til fx musik, selvom jeg manuelt har prøvet at ændre dem til almindelige mapper. Det giver nogle irriterende problemer i forbindelse med filsortering. Det har eksisteret siden lanceringen, så jeg går ud fra, at det er en bug i XP. Men jeg har ærlig talt ikke gidet at undersøge det nærmere.

Så jeg vil ikke kalde Vista's "forbedringer" (anførselstegn er frivilligt) must haves. Men når man alligevel skal ud at købe et nyt styresystem, håber og tror man jo, at det nyeste på markedet er bedre end den gamle version på de fleste områder. I hvert fald nu to måneder efter lanceringen. Desværre virker det bare ikke sådan i Vista's tilfælde, hvorfor jeg nok vælger XP.
ElgenElgenSkrevet 03/04-07 14:56, rettet 03/04-07 14:57 
Beano>
Ja, og på længere sigt licens kroner på Windows platformen for udviklere også... lækkert!
....

Har du et link til det med licenserne; det har jeg godt nok ikke hørt om?!
Men hvis det er rigtigt, er det pænt ufedt };-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 03/04-07 15:03, rettet 03/04-07 15:04 
Elgen>
Har du et link til det med licenserne; det har jeg godt nok ikke hørt om?!
Men hvis det er rigtigt, er det pænt ufedt };-(

De har selvfølgeligt ikke annonceret dette endnu - ville jo være selvmord for projektet. Men de arbejder hårdt på at få udviklerne med på "Games For Windows" branded af en grund = money!
Trin et er at få så mange med på platformen og så begynde at tage licens afgift senere hvis udviklerne "hopper på pinden" :!

Men så vidt jeg har har forstået, står spilhusene pt. ikke i kø for det - de har nok lugtet lunten ;)
WehnerWehnerSkrevet 03/04-07 15:04 
jaes>
Et andet relativt stort problem ved XP for mig er, at XP insisterer på at typeangive flere af mine mapper til fx musik, selvom jeg manuelt har prøvet at ændre dem til almindelige mapper.

Det er for også et større problem, end det måske umiddelbart lader til at være. Meget, meget irriterende ikke at kunne sortere efter alder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/04-07 15:05 
Godt der er noget der hedder Total Commander der kan den slags ;)
WehnerWehnerSkrevet 19/01-09 14:48 
Så har jeg fået ny arbejds-pc med Vista. Det keder mig desværre efterhånden at rode rundt i menuer og lege med indstillinger, så nu genopliver jeg lige tråden her.

Vinduerne viser en glidende animation, når man klikker dem frem eller væk. Hvordan fjerner man dette? Det må vel gå hurtigere uden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-09 15:02, rettet 19/01-09 15:18 
Det frække svar; Installere XP i stedet :p

Det hurtige svar fra google på engelsk:

Google>
1. Click on the Start Menu and key in SystemPropertiesPerformance and hit Enter.
2. On the Visual Effects tab uncheck Animate windows when minimizing and maximizing.
3. Click OK.

Hvis du bliver træt af Vista kan jeg anbefale Windows 7 betaen. Den løser mange af Vistas mangler, og sløvhed. Intet slår dog en XP-installation med et par custom mods, såsom Rocket Dock, Styler, TaskSwitchXP, UX Theme Patcher og et par af Microsofts egne PowerToys.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 19/01-09 15:33 
Takker :)

Jeg er i øvrigt godt klar over at XP er bedre, men jeg er nødt til at holde min viden opdateret, så nu bliver det altså Vista et stykke tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-09 18:47 
Helt klart, det er også mit største problem ved at holde mig til XP - men jeg kan stadig ikke få mig selv til at skifte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SaftenSaftenSkrevet 20/12-09 12:53 
Jeg har nøjagtig det samme problem med mit Vista som beskrevet nedenfor, og har prøvet at søge efter en løsning på nettet, men uden held. Er det her noget som nogen herfra kender til eller har hørt om?

"About 3 months ago i started noticing that when ever i open certain sections of control panel and some start menu items that they try to start up and then close immediately with no error report at all. They just seem to go away. It seems to be the programs that usually end up opening into a modified explorer window:
(i.e. Control Panel: "Backup and restore, Default Programs, Ease of Access Center, Fonts, Network and Sharing Center, Parental Controls, Performance Information and Tools, Personalization, Power Options, System, User Accounts, Windows Slideshow, and windows update)
(i.e. Start Menu: "Games, and Default Programs).

So i did some much needed computer maintenance hoping that that would fix the problem.

Ran AVG virus scan slow search full system. Found a few problems and corrected them. The problem persists.

Ran a hijack this and compared online and fixed a few minor issues. The problem persists.

Started a Process Explorer (from sysinternals) and found that when i try to launch these specific programs dwm.exe is the last thing to be working before it crashes.

I told it to put the process into debug mode but im not to familiar with the program to get some definitive results.

Also tried opening the before mentioned items in safe mode and it still does the same thing.

If anyone can help i would be very great full.

Also if there are any reports, logs, etc... that you need me to post to help determine the problem please let me know."

Problems with dwm.exe (System windows closing without error report)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig