X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bærbarstrømforsyning 101


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 13/02-07 15:23 
Jeg havde en lidt sjov oplevelse da jeg skulle tænde computeren i dag. Det kom underlige og højst ubehagelig elektrisk lød fra strømforsyningen, så jeg slukkede for strømmen og computeren ASAP. Jeg kiggede derefter på strømforsyning, og havde på fornemmelsen at jeg kunne lugte noget en ”brændt lugte”. Min konklusion på det, er at strømforsyningen nok er lige til at smide ud…

Heldigvis har min kæreste også en (nyere) HP bærbar, og efter at jeg tjekket specifikationerne ud på hendes strømforsyning, tilsluttede jeg den til min bærbar, uden problemer. Men det går naturligvis ikke i længden.

Jeg har hørt at strømforsyningerne er næsten helt urimelige dyre (800-900kr.) Min HP (nx9020) er så gammel, at der hverken er reklamationsret eller garanti på den længere, og ærligt talt, så er den nok ikke meget mere end 2000,- værd, selv med en velfungerende strømforsyning.

Er der nogen der kender en cheap fix på problemet? :-)

Hvis ønsker jeg at sælge den (for at købe en ny), så får jeg vel ikke meget mere en røde reje for den, hvis ikke der følger en fungerende strømforsyning med :-/

Gode råde, anyone?
Lunch is for wimps.
JmogJmogSkrevet 13/02-07 17:52 
Wired Nicky>
Er der nogen der kender en cheap fix på problemet? :-)

Nogen producenter af PC'er - f.eks. Dell - går så meget op i eventuelle farer for kunden at de dækker ting udenfor garanti hvis der er chance for at kunden kommer til skade hvis han fortsætter med at bruge produktet.

Nu ved jeg ikke hvad HPs politik på området er, men det kan da ikke skade at ringe til dem og beskrive hvordan strømforsyningen ter sig. Det værste der kan ske er jo, at de bare fortæller dig, at du skal kontakte deres salgsafdeling og købe en ny. Hvis du er heldig sender de måske bare en ny til dig gratis.
la0sla0sSkrevet 13/02-07 18:32 
Jeg oplevede engang en død strømforsyning til en asus bærbar jeg havde købt. Den fandt jeg ud bare var en tredjepartsstrømforsyning, og fandt derfor en magen til meget billigere.

En idé kunne være at finde ud af om HP laver deres egne batterier, hvis ikke, så tjek hvem der laver dem og hvilke andre laptops de sidder i. Her kan du måske finde en billigere oplader til en bambus laptop.

En anden mulighed er selvfølgelig, hvis HP ikke bruger deres egen stiktype som Apples MagSafe og lign., at skaffe en strømforsyning med samme specs og udskifteligt hoved.

Håber du får styr på det :)
Hvad sker der?
dchangdchangSkrevet 13/02-07 19:52, rettet 13/02-07 19:52 
Denne side kunne være en mulighed:

Tryk mig...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Wired NickyWired NickySkrevet 13/02-07 20:58 
Tak for hjælpen!

Jeg prøver at give HP et kald imorgen, eller bestiller bare en ny hos Datamarkedet.dk
Lunch is for wimps.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig