X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 22/12-09 10:42 
Well, de virker allerede afvisende, og som sagt, så er det en ekstra garanti de selv vælger at give, så de kan nok godt finde på at stå stærkt på deres. På den anden side, hvis du kan finde en specifik paragraf om det, så kan det aldrig skade at vifte lidt med den, mens du råber meget højt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 10:45 
Herold>
Den er jo ikke blevet repareret, men ombyttet. Det er en ny maskine.

Åh... havde lige overset det var en ombytning - men han skrev også "reparation" så ... :D
CronossCronossSkrevet 22/12-09 10:49 
Tror bare at jeg brokker mig til de giver sig ;-)
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 10:55 
Kan da ikke skade at prøve :)
HeroldHeroldSkrevet 22/12-09 10:56 
Beano>
Åh... havde lige overset det var en ombytning - men han skrev også "reparation" så ... :D


Hvilket havde gjort hans sag stærkere, da man tilsyneladende kan klage over en reparation i fem år :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 10:56 
Det har du ret i ;)
CronossCronossSkrevet 22/12-09 10:58 
Herold>

Hvilket havde gjort hans sag stærkere, da man tilsyneladende kan klage over en reparation i fem år :D

Hvor står det, for jeg tror faktisk at de kaldte det en reperation - kan i hvert fald huske at de insisterede på at det var min gamle Xbox, selvom jeg tydeligt kunne se at det ikke var :-)
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 11:01, rettet 22/12-09 11:01 
Se linket...

Hvis du i stedet for ombytning får varen repareret, og den samme fejl opstår endnu en gang, kan du i Danmark klage over denne fejl i fem år efter reparationen blev udført. Har du handlet i et andet EU-land, afhænger det af det enkelte lands regler, hvad der gælder i denne situation.
CronossCronossSkrevet 22/12-09 11:11 
Ah, ok - troede at der blev henvist til en afgørelse på forbrug.dk.
John DoeJohn DoeSkrevet 29/12-09 15:27 
Så døde min launch model.

Er det helt udelukket at Microsoft vil reparere den?
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/12-09 10:24 
Hvis det er RRoD eller E74 og det er indenfor 3 år fra købet dækker garantien stadig.
John DoeJohn DoeSkrevet 30/12-09 15:37 
Det er RRoD,men der er gået mere end 3 år.

Nå men så kan jeg da endelig få en med hdmi.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
PlaykidPlaykidSkrevet 04/01-10 23:12 
Min Elite har ikke noget videosignal nu, men jeg kan høre den er i dashboardet.
Jeg har før mistænkt den for at være syg. Hvor har tændt dent og været væk nogle minutter, og så tændt tv'et og opdaget den først nu er på vej til dashboardet.

Den fejler nok snart, men så kan jeg heldigvis få en støjsvag :)
Spiller nu: Halo 3
SonicSonicSkrevet 04/01-10 23:24 
Hvor mange er i forskellige mennesker snart op på? Og... får man en medalje af Microsoft når man har nået de 50? Eller giver det kun en archievement?

Spøg til side, så er det da træls med alle de 360'ere der futter af :-/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PapandPapandSkrevet 04/01-10 23:58 
Playkid>
Min Elite har ikke noget videosignal nu, men jeg kan høre den er i dashboardet.
Jeg har før mistænkt den for at være syg. Hvor har tændt dent og været væk nogle minutter, og så tændt tv'et og opdaget den først nu er på vej til dashboardet.

Den fejler nok snart, men så kan jeg heldigvis få en støjsvag :)

Præcis det samme er lige sket for min Elite. :S
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 00:58, rettet 05/01-10 01:00 
Son of a sh*t. Min røde Jasper (Resident Evil 5 Elite) frøs forleden, kun 5 måneder gammel. :/ Men intet rødt diodelys (all green > all frozen). Det er *alt for tidligt*, da jeg ikke bruger den mere end 2-3 timer ad gangen netop pga. en tidligere skodmaskine.

Jeg ved ikke, om det kan være min strømforlænger/stikdåse (med tre pladser). Den er vel 20 år gammel (oldnordisk, I know, men i "super kvalitet" :)). Uanset hvad køber jeg nok en ny strømforlænger/stikdåse, for at se om det kan være problemet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-10 11:04 
Skyblazer, tilrettelægger du ligefrem dine spillevaner efter en frygt for, at lortet går i stykker? Det er ved nærmere eftertanke et skråplan! Du skal sgu kunne game som du har lyst til og ikke tage hensyn til maskineriet. Den skal være bygget til det! Forestil dig en DVD-afspiller, som lige skulle køle 15 minutter hver time! Jeez!
HeroldHeroldSkrevet 05/01-10 11:23 
Well, med Xbox 360'ens fejlrate, kan man vist ikke bebrejde ham :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 05/01-10 12:18, rettet 05/01-10 12:26 
Hyakotake>
Forestil dig en DVD-afspiller, som lige skulle køle 15 minutter hver time! Jeez!

Sådan var min første C64'er };-) Den blev købt brugt og fungerede jo fint da den blev testet inden købet.
Jeg fandt dog ret hurtigt på at bygge er trækasse med en blæser i til at stille den på, hvilket hjalp (til stor fortrydelse for min forældre, der var glad for at kunne se tv en gang i mellem };-)).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-10 13:12 
Herold>
Well, med Xbox 360'ens fejlrate, kan man vist ikke bebrejde ham :D

Nej, netop, man kan bebrejde Microsoft :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-10 15:03 
Hyakotake>
Skyblazer, tilrettelægger du ligefrem dine spillevaner efter en frygt for, at lortet går i stykker?

Sidst jeg havde 360'er spillede jeg næsten heller ikke på den i frygt for at den skulle gå i stykker. Jeg valgte også at købe alle multiplatform spil til PS3'en i stedet. Efter ganske kort tid valgte jeg at sælge 360'eren igen.

Det var min 6. maskine. Når de engang får lavet end Xbox 360 v1.0 så kunne jeg godt finde på at købe igen, men når man læser denne tråd lader det ikke til at maskinerne er blevet ret meget bedre endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/01-10 15:56 
Det er virkelig sært så stor forskel der er på dem... Jeg har stort set ikke spillet andet end 360 siden efteråret 2005 - og har "kun" oplevet en enkelt RROD (fordelt på to maskiner)...

Men jeg forstår godt, at man bliver træt af det, når man er oppe på den 6. maskine!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 15:59, rettet 05/01-10 16:08 
Hyakotake>
Herold>
Well, med Xbox 360'ens fejlrate, kan man vist ikke bebrejde ham :D

Nej, netop, man kan bebrejde Microsoft :-)

X360'eren (min nye Japser) er den eneste konsol, jeg bruger med en vis "forsigtighed". Jeg vil sammenligne dens tænd/sluk-knap med at starte en pulstæller eller et stopur til en løbetur. Man stopper undervejs lige op for at tage pulsen (eller hive efter vejret) for ikke mindst at overveje, om man skal nøjes med de 5 km eller fortsætte med en halv eller hel maraton.

Lige nu stoler jeg lige så lidt på min egen evne til at klare en halv maraton som på X360'ernes evne til at klare mere end ~4 timers problemfri underholdning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-10 16:00, rettet 05/01-10 16:00 
Man kan næppe benægte hvor galt den har, og tilsyneladende stadig står til. Jeg er dog også "kun" på min anden maskine, og har kun oplevet RROD på min launch model. Der er desuden løbet et voldsomt antal timer igennem de to maskiner - jeg må have været heldig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 05/01-10 18:15 
Jeg har også spillet en voldsom mængde. Min fejlfri launchmaskine blev efter et par år byttet til en tidlig Elite, der har været til rep en enkelt gang for noget skærm-fucken-up.

Så ikke særlig meget her, men stadig mere end på enhver anden konsol, jeg har haft...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 05/01-10 19:41 
Jeg skal være den første til at brokke mig over Xbox 360, og har også gjort det til MS flere gange end man aner. Jeg tror faktisk de har skiftet flere supportere på grund af mig ;)

Men, jeg har nu en Jasper, og på grund af den mindre larm, mindre varmeudvikling og generelt bedre erfaringer, stoler jeg på den, og den får lov at stå tændt flere døgn i træk nogle gange.

SkyblazeR: Hvis din maskine er frosset en enkelt gang, virker det for mig ret fjollet at du allerede er ved at afskrive den. Alle mine konsoller har frosset på et eller andet tidspunkt. Det ville da også være naivt at tro, at programmering på konsoller skulle være 100% fejlfrit. Er det fortidens spøgelser som skræmmer dig nu, eller er det virkelig bare på grund af et enkelt hik?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 23:33 
KTC>
Men, jeg har nu en Jasper, og på grund af den mindre larm, mindre varmeudvikling og generelt bedre erfaringer, stoler jeg på den, og den får lov at stå tændt flere døgn i træk nogle gange.

Fair nok - hvormed du vel egentlig burde kunne sætte dig ind i mine tidlige bekymringer over et enkelt hik i løbet af 2-3 timer? Ift. Japserens specs og forventede stabilitet forventede jeg jo ikke ligefrem et frys så tidligt. Langtfra. At skylde skylden på programmeringen var ikke just min første tanke med en MS-maskine... ;P

Det var dog en promo, der fik den til at fryse, så det bør måske ikke helt udelukkes, at det kan være årsagen.

KTC>
SkyblazeR: Hvis din maskine er frosset en enkelt gang, virker det for mig ret fjollet at du allerede er ved at afskrive den. Alle mine konsoller har frosset på et eller andet tidspunkt.

Jeg nævnte vistnok intet om at afskrive den, men gav blot udtryk for "bekymringer" så tidligt efter anskaffelse. Jeg anskaffede mig jo ikke en Japser til at erstatte min lanceringsmodel for sjov. :)

Hvis din har stået tændt problemfrit i flere døgn i træk, så vil jeg tro, at der er god grund til at føle sig enormt taknemlig for en "problemfri model".

Men dét er jo ikke ensbetydende med, at vi andre ikke kan tillade os lidt brok over en Japser-model, der hikker.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/01-10 23:53 
Men derfor har KTC alligevel en pointé i, at din bekymring virker lige overdrevet nok. Jeg vil i hvert fald nok anbefale dig aldrig at spille Oblivion på din 360, så bliver du da først bekymret for den er rigtig syg :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 00:17, rettet 06/01-10 00:28 
Gu' har han ej. KTC "bragger" bare over at have en maskine, der kører uden bøvl i flere døgn. ;)

Jeg bekymrer mig naturligt over en Japser, der fryser for første gang efter så kort spilletid og efter at have hørt så meget positivt over de nye modeller. Der er vel intet overdrevent over det. Men det kom jo alligevel ikke helt uoverraskende, at den frøs på baggrund af tidligere erfaring. Såeh...kald dét bare overdrevent ;P

EDIT: Tilføjelse
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 06/01-10 01:01 
Jamen så vil jeg da gøre det. Det er overdrevet. Det eneste fornuftige er da at spille så meget man lyster, så den kan gå ned lige så meget den lyster _inden for garantien_.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 03:35, rettet 06/01-10 03:36 
Hvad er det reelt, der er så overdrevet? Det overdrevne virker for mig mere som om, at folk malker videre på Hyakotakes insinueringer om mine forsigtige spillevaner på X360'eren. Jeg synes ikke det er overdrevent at være forsigtig med sin spilletid på X360, alt efter ens tidligere erfaring med X360-nedbrud.

Faktum er at jeg i min "forsigtighed" fik bekræftet det jeg frygtede: at selv en optimeret Japser-model ikke er nogen garanti for en funktionsdygtig maskine!

Faktum er også, at en relativt ny - 5 måneder gammel - X360, der ikke er brugt mere end 2-3 timer ad gangen, frøs efter "kort spilletid". Det kan jeg vel godt kalde for et irritationsmoment, uden at det lyder overdrevet?

Dette indtil videre ene X360-nedbrud øger bare min skepsis endnu mere over for X360-systemet.

Hvis jeg vil spille, så meget jeg lyster, så smækker jeg et spil i PS3'eren eller andre konsoller. Den nævnte frysning på X360 ville næppe have være sket på PS3, hvis jeg spillede det samme spil her - ikke ud fra min erfaring med PS3, i hvert fald. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/01-10 07:52 
Det overdrevne er de konklusioner du drager om din jasper på et endnu meget spinkelt grundlag :)
Faktum er, at du har har en fem måneder gammel Jasper der er frosset én gang. Når du så drager den konklusion, at du ikke har en funktionsdygtig maskine på den baggrund virker det lettere fjollet.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 06/01-10 08:32, rettet 06/01-10 08:33 
Nu kan det godt være mig, der har misset noget, fordi folk på PlayRight staver som de vil, og ikke som de skal... men er jeg den eneste, der har fanget at SkyBlazer snakker om en JaPser, og ikke en JaSper? Ikke at det ene ikke udelukker det andet - men jeg kan da godt forstå det, hvis han er ømskindet over en japansk maskine, der ikke lige er sådan til at erstatte.

:D

Edit: Men jeg kan så se at han konsekvent kalder Jasper for Japser, så nevermind. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-10 08:40 
Må også erkende at jeg ikke helt har forstået om det er det ene eller det andet ;)
WehnerWehnerSkrevet 06/01-10 10:10 
Jo mere du uddyber, jo mere overdrevent synes jeg, det lyder, så måske vi bare skulle lade den ligge.

I øvrigt skrev du selv, at vi gerne måtte kalde det overdrevent.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/01-10 10:25 
Når, man har fået en Xbox repareret, er der så reklamationsret på reparationen/en periode hvor man er berettiget til en nu reparation, hvis der opstår problemer igen, eller gælder der stadig 3 år fra den originale købsdato?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BonziniBonziniSkrevet 12/01-10 10:26 
Fra den originale købsdato.
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 10:44, rettet 12/01-10 10:44 
Det passer ikke. Man kan klage over reparationen i op til fem år. Vi har lige snakket om det i en anden tråd.

Edit: Næh, i denne tråd. Skrull op!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BonziniBonziniSkrevet 12/01-10 10:58 
Men så skal det være den samme fejl der opstår, Microsoft kan vel altid påstå at det er en ny fejl?

Er der nogen der har prøvet det i praksis, altså at sende en maskine ind som er købt for mere end 3 år siden og er blevet fixet og som derefter har fået den samme fejl?

Og er denne 5 års "lav-den-samme-fejl-garanti" implementeret i Microsoft regi?
SumezSumezSkrevet 12/01-10 11:01 
Herold>
Det passer ikke. Man kan klage over reparationen i op til fem år. Vi har lige snakket om det i en anden tråd.

Edit: Næh, i denne tråd. Skrull op!

Er det 100%? Findes der nogen kilde på det? Jeg kan ikke finde det i tråden her, den er alt for stor og overskuelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 11:03 
Det kan de, men man må vel formode at det gør de ikke. Ellers kan man reelt ikke forvente at få noget repareret, da alle fejl ville skyldes at brugeren har spildt vand i maskinen :P Hvis man mener det er samme fejl, må man klage og få en mening fra et uafhængigt værksted.

Den bør vel heller ikke være "implementeret" - de skal vel følge loven lige som alle andre? Det er heller ikke en garanti, men en klagemulighed.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 12/01-10 11:05, rettet 12/01-10 11:14 
Bonzini>

Er der nogen der har prøvet det i praksis, altså at sende en maskine ind som er købt for mere end 3 år siden og er blevet fixet og som derefter har fået den samme fejl?

Jeps, prøvede jeg i september. De prøvede ihærdigt at afvise mig men jeg brokkede, brokkede og brokkede mig, indtil de til sidst gav sig. Den blev oprindeligt refurbished efter RROD lige før de 3 års garanti udløb og kort tid efter udløb fik den RROD igen.

Og nu har jeg så fået en refurbished igen, så 7-9-13 denne gang.

Men man måtte helt hen til at jeg måtte henvise til Forbrugerstyrelsen med at der selvfølgelig er ny garanti på nye dele.

Så bare brok jer, indtil de giver sig! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 12/01-10 11:06, rettet 12/01-10 11:06 
@Sumez: Afhængigt af indstillingerne, så var det faktisk første indlæg på denne side :D

Her!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/01-10 11:06, rettet 12/01-10 11:08 
dchang>
Så bare brok jer, indtil de giver sig! :-)

Åh, det er jeg ikke god til :P Kan du komme med nogle gode tips/referencer?

edit: Godt link, tak Herold!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BonziniBonziniSkrevet 12/01-10 11:20 
Men implementeret mener jeg at man slipper for at brokke sig, og det gør man så ikke.

De har meget fine blanketter som kunne tilrettes, i stedet for man skal brokke sig til det, men man kan jo håbe på det bliver ændret, og det er da en god nyhed at det kan lade sig gøre ;-)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/02-10 17:26 
Så er min 360'er også endelig stået af... Den er købt i december 2005, så efter maskinens standarder er det da et ganske pænt run den har haft :p

Men møgirriterende alligevel, når man nu lige var kommet lidt ind i Mass Effect 2...
(...)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 22/03-10 21:53 
min 360 er ikke gået ned, men tillader mig at låne tråden, da jeg har på fornemmelsen, at det snart sker.

maskinen har nemlig på det seneste opført sig lidt underligt og fryser i tide og utide.

se link fra i dag midt i et spil MW2. nogen der har set nogen lignende før? er dette et tegn på en RRoD i den næmeste fremtid?

360 fail.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-10 21:58 
Ja jeg har set noget lignende før. Den maskine vi havde nede på arbejde begyndte pludselig at lave noget underligt "split-screen" med underlige farver. Kort tid efter stod den af.

Så hvis det er det samme her er jeg bange for at den ikke har så længe igen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 22/03-10 22:00 
damn, det var lige det jeg frygtede. hvis det sker kan jeg dog ikke rigtig klage over levetiden, maskinen har kørt uden problemer i snart 3 år og det er vel egentlig over gennemsnittet.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
WehnerWehnerSkrevet 22/03-10 22:32 
Det er også den fejl, jeg har oplevet, ser det ud til. Først sker det sjældent, så oftere og oftere, indtil det bliver permanent...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig