X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 23/08-09 19:06 
Men hvis der er lige mange, der ikke har været ude for, at deres 360 er gået i stykker, så må 50 % jo være meget tæt på at være den rette statistik :)

Men der er vel ingen herinde på dette forum, der tvivler på, at 360 har været (måske er det overstået med Jasper) et elendigt stykke hardware.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 23/08-09 23:24 
Azzkikr>
Hvorfor vil de ikke det? Hvis de har spurgt 5000 tilfældige xbox ejere hvor vidt de har haft fejl på deres 360'er, så er den vel ikke længere? 5000 er nok til lave en måling med meget lille fejlmargin.

De må være tilfældige ejere og ikke folk som der har brokket sig eller klaget de har spurgt for så ville den nok vise 100% istedet.

Derudover er tallet vel meget realistisk.

Nej, 5000 er kun nok, hvis præmisserne er de rigtige. Spørger man 5000 hardcore gamere, der bruger deres maskine i 3-4 timer om dagen, får man et andet resultat, end hvis du spørger 5000 casual gamere, der måske har den tændt 2-3 gange om måneden.

Jeg anfægtede påstanden om at det passer meget godt, fordi man læser om mange der har haft flere ødelagte maskiner - netop fordi at den slags brugere vil lave mere larm end folk, der ikke har fået ødelagt deres. For hver 10 der har fået ødelagt en eller flere maskiner, kan der være 50, 100, 1000, der har fungerende maskiner - fordi de ikke har noget at skrive om, eller slet ikke er i demografien, der bruger et debatforum. Vi på PR er jo heller ikke repræsentative for spilindustrien generelt - var vi det, ville det være Death Smiles, der lå øverst på hitlisterne, og ikke FIFA10 eller whatever.

Tallet kan sagtens være realistisk, jeg mener bare at dataindsamlingen som et hardcore spilmedie foretager kan give et forkert billede, fordi resultaterne kan komme fra en gruppe mennesker, der ikke repræsenterer det fulde billede. Derfor ville jeg gerne vide om det fx er en rundspørge blandt deres læsere eller en analyse reelt foretaget blandt 5000 tilfældige Xbox 360-ejere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/08-09 00:44 
Det er nok en blandet gruppe.

Deraf ordet "tilfældige".

Jeg tvivler ihvertfald på at de har gået og sorteret og spurgt folk hvor meget de har brugt deres maskine og hvis de så siger under 10 timer i ugen så bliver de kasseret...

Den tanke er jo helt hen i vejret, det er jo bare måling på 5000 tilfældige.
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 08:02 
Selvfølgelig har de ikke sorteret nogen fra - det sagde jeg heller ikke? Men har de adspurgt deres læsere, som typisk vil udgøre et hardcore publikum, så vil det give et andet billede, end hvis de har adspurgt 5000 tilfældige Xbox 360-ejere.

Ifølge blandt andet http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/176741.asp har de spurgt deres læsere, og det giver anledning til at tro at tallet kan være lavere. På den anden side, hvis deres survey ikke tager højde for antallet af maskiner, som deres læsere har gået igennem, så kan tallet også være højere.

Pointen er bare at statistikken er baseret på et publikum, der ikke nødvendigvis repræsenterer hele brugerbasen, og deres brug af konsoller, så resultatet kan nemt afvige. Jeg så gerne en lignende undersøgelse lavet af en rigtigt analysebureau, for så er det nemmere at forholde sig til tallene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/08-09 09:18 
...en fejlrate, på overraskende 54,2 pct. Det er tre gange så mange fejl, som den nærmeste fejl-konkurrent, Sonys Playstation 3, der "kun" har fejl på hver 10. konsol.

Det er fa'me god matematik! :-D
dchangdchangSkrevet 24/08-09 10:21, rettet 24/08-09 12:05 
Vi tager lige et passende spørgsmål. Hvordan er man stillet hvis man har en maskine der har været inde med RROD én gang, og nu har fået det igen?

Har prøvet at anmode om en reparation men så dukker der en regning op på ca. 85 euro. :-(

Den fik skiftet bundkort og drev sidst, så der er vel ny garanti på det eller?

EDIT: Lige en opdatering, de påstår at der ikke er garanti på de skiftede dele. Selvfølgelig er der det siger jeg så, hvorefter supporteren siger; "siger du at vi bryder loven?"

Har så måttet smide et link til forbrug.dk, der understøtter min påstand. Så må vi se hvad de lovløse supportere siger til det. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-09 10:54, rettet 24/08-09 10:56 
Hyakotake>
...en fejlrate, på overraskende 54,2 pct. Det er tre gange så mange fejl, som den nærmeste fejl-konkurrent, Sonys Playstation 3, der "kun" har fejl på hver 10. konsol.

Det er fa'me god matematik! :-D

Ja, ikke imponerende. Men æh, har PS3 virkelig 10% fejlrate? Det synes jeg lyder højt. Og hvis det tal er for højt...

Ikke at jeg anfægter at fejlraten på 360 kunne være 50% i alt. Tror dog at overvægten af fejlene lå i de ældre modeller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 25/08-09 23:29 
Microsoft vælger ikke at svare på, og afviser heller ikke undersøgelsen.

Om lige præcis den undersøgelse er eller ikke er korrekt udført, hæfter jeg mig ikke så meget ved. Jeg mener personligt, at tallet for fejlraten for en 360 konsol er/var deroppe omkring.

Engadget artikel
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 08:20 
En ny undersøgelse viser, at 12% af alle Xbox 360 maskiner, rammes af RRoD og 11,7% rammes af andre tekniske problemer. Altså i alt 23,7% af alle Xbox 360 maskiner går i stykker efter to år.

På PS3 er tallene 10% og på Wii er det 2,7% - undersøgelsen viser også, at Wii-ejere er mere tilbøjelig til at købe en forsikring til deres stabile konsol. Det må gøre dem til de dummeste konsol-ejere... :)

Disse fejlrater skal ligeledes ses i lyset af, hvor meget konsollerne er blevet brugt på de to år undersøgelsen dækker. En Xbox 360 bliver bruges i snit 1191 minutter om måneden, en PS3 1053 minutter mens Wii ejere bruger deres maskine 516 minutter om måneden.

Gamespot: Xbox 360 failure rate 23.7%, PS3 10%, Wii 2.7% - Study
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 09:12 
Eller også er Wii-ejerne en anden målgruppe? :p
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/09-09 13:43, rettet 03/09-09 13:44 
Fejlraten på 360'eren kan vel også kun falde med de nyeste versioner af maskinen, der har en noget lavere fejlrate end det lort de sendte ud indtil falcon kom.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 14:35 
Det lader til at Jasper modellen har rettet helt godt op på de grimme tal, da kun 4% af disse modeller får en fejl indenfor det første år... Og af 500 undersøgte modeller som er solgt i 2009, havde under 1% fået RRoD.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
silverstarsilverstarSkrevet 03/09-09 15:54, rettet 03/09-09 15:55 
Det er sikkert at MS har forbedret fejlraten væsentligt med Jasper, men hvis den anden undersøgelse der baserede sig på 5000 adspurgte 360-ejere blev kritiseret på at grundlaget var tyndt, så må 500 undersøgte Xboxe vel være 10 gange tyndere? :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 17:13 
Hvis du læser artiklen på Gamespot, vil du se, at undersøgelsen er lavet pba. 15.000 konsoller... Og den er lavet af det firma, som rent faktisk kører forsikringssagerne omkring reperationerne...

Den ene procent fra 2009, er blot en stikprøve på 500 maskiner... Ja, det grundlag er tyndt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/09-09 17:31 
Har jasper maskinerne overhovedet været ude i et år?

Er det ikke kun få måneder siden de kom på markedet?

I så fald er den måling totalt tilgrin.
silverstarsilverstarSkrevet 03/09-09 17:41 
PalleJensen>


Den ene procent fra 2009, er blot en stikprøve på 500 maskiner... Ja, det grundlag er tyndt...



Det var netop denne del jeg refererede til, som du selv omtaler i indlægget lige før mit.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 19:11 
PalleJensen>
Hvis du læser artiklen på Gamespot, vil du se, at undersøgelsen er lavet pba. 15.000 konsoller... Og den er lavet af det firma, som rent faktisk kører forsikringssagerne omkring reperationerne...

Nej, undersøgelsen er lave af et firma som lever af at sælge ekstraforsikringer. Det vil sige at alle de maskiner der er i deres undersøgelse, er maskiner, der har fået tegnet en ekstern forsikring hos dem. Det gør atter billedet skævt, fordi at det typisk ikke er hardcore gamere, der gør den slags. Forsikringstegnere er typisk casual-brugere, og de bruger deres maskiner mindre. Derfor tegner der sig et ganske andet billede, end i GameInformer-undersøgelsen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/09-09 20:49 
Ja så er undersøgelsen jo ubrugelig.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 21:19 
Hvorfor?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 21:27 
Fordi den reelt kun giver et billede af maskiner, der, (selvfølgelig teoretisk) ikke bliver brugt meget. Modsat var GameInformers undersøgelse kun med hardcore gamere, som bruger deres maskiner mere.

Det reelle tal kan statistisk set kun findes, hvis man foretager undersøgelser blandt både hardcore og casual gamere - og foretrukkent i den fordeling, som de er ude i hjemmene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 21:33 
Hvordan kommer du frem til, at der ikke er hardcore gamere i denne sidste undersøgelse??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 21:50 
De er ikke lige typen, der køber ekstraforsikringer til deres konsoller, er de?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/09-09 21:53 
Vil jeg heller ikke mene.

Kunne være interessant at vide hvor herinde fra der nogensinde har købt en forsikring til en konsol overhovedet. Det er næppe ret mange.
HeroldHeroldSkrevet 03/09-09 22:01 
Jeg vil tro det er et tal der er meget tæt på nul.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-09 22:04 
Aha... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 04/09-09 14:36 
Herold>
Jeg vil tro det er et tal der er meget tæt på nul.

Det kan vi godt blive enige om. En tillægsforsikring har aldrig kunnet betale sig. Spild af penge.
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/09-09 14:43 
Ja, i hvert fald i Danmark - ved ikke hvordan de er skruet sammen i USA, hvor undersøgelsen er lavet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 04/09-09 16:10 
Tro nogen US "hardcore"(Skod ord!!) gamer i USA køber forsikring. Men vidste bare en mindre en hvor de med samme kan skifte ødelagt konsol om til ny i butikken. Så jo jeg kan godt se et par gamer i US kunne finde på lave en forsikring, især efter hvad jeg læst på diverse forums. Så det er nok ikke kun "casuel"(endnu et skod ord) gamers.

Aldrig købt forsikring på ting kun koster et par tusind.(især ikke når man får MS udvidet garanti oven i!). Personglig tro jeg brugte 20min om sige nej til forsikring på min PS3, dumme elgiganten sælger...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 04/09-09 20:23 
Ja, "nogen" hardcore gamere køber nok. Men det er langt fra alle, der gør det. Sammenlign det med folk herinde - det er de færreste, der har brugt yderligere penge på at forsikre et stykke elektronik, de havde regnet med ville holde minimum 3-4-8 år.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/09-09 20:31 
Herold>
De er ikke lige typen, der køber ekstraforsikringer til deres konsoller, er de?

Never say never. Jeg havde en Merlin-forsikring på X360-køb. Jeg fik da også brugt den fuldt ud. Men noget andet er, om jeg reelt fik noget ud af den, andet end OK service og en ombyttet maskine, der virkede igen, men også gik kold igen (ikke RRoD, men frøs). Japser længe leve.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-09 13:50 
Så fik jeg E74! Jeg vil hellere have H1N1 >:-(
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/12-09 15:59 
Oooookay!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 06/12-09 16:20 
Min lanceringsmodel er stadig ikke gået ned med RROD, men Microsoft fik ram på min flashede DVD-drevs bios ved sidste ban-bølge.

Vi har en social forening på studiet som Microsoft har doneret en 360'er til, men der var ikke rigtig nogen der brugte den, så tænkte at jeg kunne låne den indtil mit forudbetalte guld abonnement udløber. Den er måske blevet brugt sammenlagt 15 timer og det første der sker når jeg tænder den herhjeme er 3 røde dioder...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 06/12-09 19:20 
Hehe, det er nemesis fordi du flashede drevet på den første maskine };-) M$ får dig altid til sidst };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 08/12-09 11:57 
Man skal jo selv finde noget passende at pakke dyret i, og jeg har bestemt ikke den originale emballage.

Er der nogen der har gode forslag til en passende xbox indpakning man kan anskaffe sig uden for meget besvær?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/12-09 11:58, rettet 08/12-09 11:59 
Teknik/IT/praktisk-ansvarlig afdelingen på dit arbejde/uddannelsessted modtager sikkert en masse ting i kasser hver dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 08/12-09 12:18 
Nogen der ved om post.dk har en standardkasse til salg der passer til xboxen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 08/12-09 12:20 
Er det ikke bare at tage ind på posthuset og se efter ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 08/12-09 13:18 
Posthuset har én der passer stort set perfekt til 18kr.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 21/12-09 20:07 
Nu døde min anden Xbox, der blev byttet i sommeren 2007. Er der overhovedet noget at gøre, eller skal jeg købe en ny?
dRxLdRxLSkrevet 21/12-09 20:36 
Den er dækket af Microsofts 3 års garanti.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 22/12-09 09:14 
Kun hvis det er RROD eller E74...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CronossCronossSkrevet 22/12-09 09:47, rettet 22/12-09 10:03 
Det er en RROD.
Nu ringede jeg til dem, og de sagde at der ikke var garanti på den, fordi det blev regnet fra da jeg købte den første maskine.
Dvs. fra 2005, ikke fra sommer 2007, hvor den var til reperation.

Er jeg virkelig nødt til at købe en ny maskine? (Eller forkaste Xbox totalt og kun bruge min PS3, hvilket ærlig talt virker mere tiltalende)
nerosnerosSkrevet 22/12-09 10:03 
Tror ikke der er noget du kan stille op så :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 10:05 
Så vidt jeg ved "nulstilles" ens garanti ikke ved reparation - iflg. dansk forbrugerlovgivning. Så MS er vist i deres "gode" ret til det, desværre :(
CronossCronossSkrevet 22/12-09 10:24 
Tænkte jeg nok - man kan dog håbe.

Then its all Sony from here! ;-)
HeroldHeroldSkrevet 22/12-09 10:34 
Jeg er ikke helt sikker på at Beano har ret. Den er jo ikke blevet repareret, men ombyttet. Det er en ny maskine. Og egentlig burde de nye dele ved reparation vel også være sikret mod at samme fejl opstår?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 22/12-09 10:35 
Det var også min argumentation, men de lød ret skråsikre.
Uden en eller anden afgørelse fra en højere instans end mit brok, tror jeg ikke at jeg når videre...
HeroldHeroldSkrevet 22/12-09 10:37, rettet 22/12-09 10:38 
Her er et link. Det er ikke direkte fra forbrugerstyrelsen, men...

Edit: Nu er det selvfølgelig en ekstra reklamationsret de selv tilbyder, men de burde ikke selv kunne vælge, om den gælder eller ej, når den først er lovet.

Reklamation
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 22/12-09 10:40 
Tror du at de vil gå med til at putte det ekstra år oveni den nye reklamationsret?
Det er da et forsøg værd :-)
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig