X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 22/09-08 18:36 
Motherboarded var udskiftet på min Elite, ligeledes kan jeg se de har fået ridset mit cd drev.
Spiller nu: Halo 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/11-08 10:37 
Nu er det sku snart for sjovt det her, nu er den maskine jeg købte for under et år siden også stået af, anden gang nu jeg skal opleve det her, simpelthen for latterligt :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 05/11-08 11:04 
Så prøv at være i situationen, hvor du er på din fjerde maskine, tudefjæs ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/11-08 12:25 
Aajj, fjerde maskine, det er simpelthen for vildt, så har du vel også fået et eller andet vildt af dem for at have været igennem det så mange gange, eller hvordan?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/11-08 12:26 
Det der 38487393 nr. virker åbenbart ikke, jeg kan ihvertfald ikke ringe det op :-(
Er der et andet nr. man skal ringe til?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 05/11-08 12:38 
44 89 01 00 ?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 05/11-08 12:38 
Danny Salling>
Aajj, fjerde maskine, det er simpelthen for vildt, så har du vel også fået et eller andet vildt af dem for at have været igennem det så mange gange, eller hvordan?
Nej, jeg har kun fået ubehageligheder fra dem på det seneste. Efter nummer to fik jeg et trådløst headset fra dem, men der gik så også flere måneder før jeg fik min maskine tilbage fra rep.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 05/11-08 12:40 
Sumez>
44 89 01 00 ?
Det er til Microsofts almindelige support. Men det kan selvfølgelig være at de kan stille om, hvis det andet nummer har problemer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 05/11-08 12:43 
Tja, det var det nummer jeg ringede til da min Xbox gik ned, og der skulle jeg ikke stilles om, de tog sig af sagen med det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/11-08 13:09 
Har lige talt med en medarbejder derfra, og man får INGENTING nu hvis man har oplevet problemet to gange eller mere sagde han, sku da for dårligt at de nu ikke engang giver deres kunder kompensation :-(
Jeg ska´ da ha´....
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 05/11-08 13:29 
Ja, de har lukket for det varme vand, men der er nok også lidt for mange, som har pralet med deres kompensation og derfor har folk nærmest per definition fisket efter det.

Min Xbox 360 nummer 4 er på det seneste begyndt at give tilfældige dirty disc errors i forskellige spil, så det varer heller ikke længe før den skal afsted. Dog tror jeg at jeg denne gang vil henvende mig der hvor jeg købte den, da servicen hos MS ikke rækker mere for mig. De insisterer på at give mig Xenon maskiner tilbage, for det "er jo den model jeg købte i sin tid", så ifølge dem skal jeg blive ved med at skifte maskine hvert halve år...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/11-08 14:44 
Min Box giver også jævnt tit Dirty Disc-error, men på den anden side har den kørt uden andre problemer i 1½ år nu (og den er blevet brugt pænt jævnt :-) ) Jeg regner med at prøve noget harddisc-install, når det kommer i updaten om nogle uger (har kun den lille crappy harddisc, men spiller alligevel kun ét spil ad gangen).
CoreCoreSkrevet 07/11-08 13:36 
Så gik min syvende maskine ned (første Elite-model).

Åååååhhhhh jeg er så træt af det pis!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 07/11-08 13:43 
Syvende maskine?

Shit :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/11-08 14:36 
Yuck... og så i lige højsæsonen :(
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/11-08 15:48 
Hvad pokker gør du ved dem!?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/11-08 16:03 
Ja det undrer jeg mig også over. :-s
Jeg kan tilmelde gruppen af folk som stadig har en launch maskine der kører fint.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-08 16:20 
Jeg er nu ret sikker på at Core behandler sine maskiner ligeså godt som jeg gør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 07/11-08 16:22 
Jamen gik dine ikke også altid i stykker?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 07/11-08 16:31, rettet 07/11-08 18:22 
Syv.. Danm, jeg ville blive pissed. Det var alligevel vildt som du har været uheldig med dine maskiner.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 07/11-08 16:38 
Jeg tror problemet er, at en Xbox 360 slet ikke er lavet til at blive brugt... Core og jeg bruger vores maskiner ofte, og det er selvfølgelig mishandling fra vores side :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-08 17:36 
Wehner>
Jamen gik dine ikke også altid i stykker?

Jo ;p Men den fremstår stadig fuldstændig som ny.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 07/11-08 17:40, rettet 07/11-08 17:41 
Jeg spiller på dem, det kan være det er det der er galt :p

De første 5 gik ned mens jeg havde mulighed for at få dem ombyttet til nye. Da min sjette konsol gik ned, købte jeg en Elite-model, og solgte den reparerede (for 1500 :O). Idag var det så Eliten der stod af, og da jeg bor ret tæt på den århusianske UPS-central, kunne jeg selv indlevere den (og derved spare noget fragt-tid), og i samme omgang samle min ottende konsol op i en EB på vejen hjem (denne gang en Arcade, der bliver beholdt på lager, til næste gang). Så jeg har endnu ikke siddet med en refurbished maskine, så jeg skal ikke kunne sige, om de bliver mere stabile af en tur til Microsoft.

Den der gik ned idag, er en Elite-model med Falcon-bundkort. Men det skal siges at hverken denne eller den forrige gik i RROD, men derimod den superfede E74-error, som efter sigende er grafikchippen der står af, hvilket også passer med hvad der skete på skærmen, da det skete.

Jeg behandler mine konsoller med nænsomhed og følelse, men det kan selvfølgelig være at det er med for meget følelse :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 07/11-08 19:26 
Core>
Jeg spiller på dem, det kan være det er det der er galt :p

Jeg tror også det er det, der er galt. Min tredje maskine kører stadig, men jeg har også forsøgt at holde mig så langt væk fra den som muligt - alle multiplatformspil bliver anskaffet til PS3 i stedet for Xbox 360, så jeg undgår frygten for at den går ned og kan slippe for larmen. Alligevel havde jeg voldsomme problemer med at komme igennem Lost Odyssey, der gav utallige "Dirty Disc"-errors.

Jeg hader den maskine.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-08 20:15 
Jeg vil da lige komme med den positive oplevelse, at min Xbox 360 har kørt i stort set døgndrift, dog ikke udelukkende med spil, de sidste mange måneder (hvilket flere sikkert kan skrive under på hvis de har tjekket deres friends list i ny og næ) :)

Jeg betvivler dog ikke problemet, blot at jeg kun har fået skiftet min maskine en gang, og at den spinder som en mis!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/11-08 22:01 
Hvis min kat spinnede som min 360. ville jeg straks køre til dyrlæge og få den aflivet ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/11-08 23:48 
Hehe spinde var måske det forkerte ord at bruge, for min larmer selvfølgelig også som et ondt år ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 18/11-08 19:55 
Min Elite kom tilbage fra Microsoft idag. Egentlig bare ment som en update på min egen situation, og et fortrøstende eksempel på at ventetiderne bestemt ikke er lige så lange som de var engang.

Sidste gang var ventetiden nogenlunde den samme, og både idag og sidste gang fik jeg en gratis måneds Live med som "tegn på deres påskønnelse".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 28/11-08 10:28 
Lader til "jasper" revisionen er kommet på gaden...

"Jasper" 360 Consoles Hit The Market
SumezSumezSkrevet 28/11-08 10:39 
Kan man se om det er en Jasper uden at åbne kassen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/11-08 10:47 
Hvis de skriver strømforbrug på kassen som med falcon, så kan du se det ja.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/11-08 11:27 
Kan vi få en oversigt?

Launch/Gammel Xbox = ?? Watt
Falcon = 203?? Watt
Jasper = ?? Watt
BeanoBeanoSkrevet 28/11-08 11:30, rettet 28/11-08 11:31 
Xenon (launch)=203W
Falcon = 175W
Jasper = 150W
KTCKTCSkrevet 28/11-08 14:50 
Der skulle vist gerne stå på kassen, hvor mange ampere den kører med. Den nye Jasper kører med 12,1A, hvor Falcon kører med 14,2A.

Det var da rart at de endelig er kommet, selv om vi nok først kommer til at se dem herhjemme i det nye år...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 28/11-08 14:54 
Kører Falcon og Xenon med samme ampere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLMKLMSkrevet 28/11-08 15:00 
Beano>
Xenon (launch)=203W
Falcon = 175W
Jasper = 150W

Super, håber så den når at komme med i julehandlen i år, så der er noget at fordrive juledagene med (;

Faldt iøvrigt over dette indlæg som nogen nok vil opfatte som værende MS kritisk, men hvis det er sandt er en ret så væsentlig forbruger information, og kan forklare hvorfor selv nye revisioner stadigvæk har en (for)høj fejlrate.

Warning incoming wall of text (;

"It's funny because people keep thinking these chip revisions are going to make the hardware more stable and they're not. Their sole purpose is to save Microsoft money in production costs. Smaller chipsets=fewer materials=more $$$ is MS's pocket.
The amount of heat the CPU and GPU produce are the least of your troubles folks, there many more issues with the 360's design and they're all far more severe. Let's start with the thermal paste. For those unfamiliar, thermal paste is what's used to transfer heat between the GPU and CPU to their respective heatsinks. The thermal paste that MS uses in the 360 is cheap crap that bakes into cement after a few hundred hours of use. This issue could be easily fixed if MS would just use a more effective paste like Arctic Silver 5 but that would drive production costs up ever so slightly and we can't have that.

Next problem: They mounted the disc drive on the GPU heatsink. Seriously MS? What the hell? That is the worst design idea ever, the heatsink's purpose is to pull heat off the GPU so a fan can blow air over it which will whisk it away out of the system. The worst thing you could do there is mount one of the hottest running components in the system directly on top of that. You're just asking to create a hotspot.

Problem 3: Air flow. Worst designed system for airflow ever. There are two primary intake fans on the 360. One is covered up by the harddrive. The other can't pull air in if the system is standing vertically. If you don't lay the system flat it has to rely on the incredibly tiny vents on the side of the system to pull all the air into the system. Beyond that the interior of the system does not allow for optimal airflow. It's awful. Compare the guts of a PS3 and a 360 if you ever get the chance (Google). The PS3's innards look like they were well planned out and intelligently placed. The 360 is a clusterfuck that looks like MS just schlepped all the components in and called it good.

Final problem, and by far the worst: The X-Clamps. Why these are still present I don't know. Essentially for those who don't know the X-Clamps are two X shaped clamps on the bottom of the motherboard that hold the heatsinks in place. Their fatal flaw? They warp under intense heat. That warping bends the motherboard. That bending breaks solder connections. The breaking produces the RRoD. These clamps could easily be replaced with screws, washers, and nuts. In fact many console modders have done just that and found in combination with an application of Artic Silver 5 to the CPU and GPU it fixed a red ringed console. So why these are still in use I don't know. What I do know is they are the 360's main problem.

Don't get me wrong, I love my 360, it is fantastic. But it's a terribly designed piece of hardware and it's going to take a hell of a lot more than a chipset revision to fix it; it's going to take a complete design overhaul on the level of the PS2 to the PS2 Slim. "
KTCKTCSkrevet 28/11-08 15:05, rettet 10/06-09 23:29 
Okay, så samler vi lige oversigten:

Xenon (ingen HDMI), Zephyr (HDMI):
16.5A
203W
90nm CPU
90nm GPU

Opus (ingen HDMI), Falcon (HDMI):
14.2A
175W
65nm CPU
80nm GPU

Jasper (HDMI):
12.1A
150W
65nm CPU
65nm GPU
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-08 10:42 
Se, det kan være en smuk begivenhed, når man bliver udsat for det værst tænkelige:

Funeral for my X360
KTCKTCSkrevet 30/11-08 11:35 
Det lader til at det vist ikke er helt så let at se om man har en Jasper. Indtil videre er de kun blevet set i Arcade versionen, og den originale spotter har 2008-10-23 LOT0843X Team FDOU stående på sin. Dog har andre fået fat i maskiner fra samme dato, hvor maskinen har været en Falcon, så det ser ud til at dette er skæringsdatoen. Så... hvis man går efter en nyere produktionsdato end den 23.oktober 2008, så burde man være rimelig sikker.

Powerstikket er dog ændret lidt, så umiddelbart er det den letteste måde at se det, uden at åbne maskinen. Se linket for at se hvad man skal kigge efter:

Strømstik i alle nuværende Xbox 360 modeller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 30/11-08 11:45, rettet 30/11-08 11:45 
Men der står vel fortsat strømforbrug (150W) på kassen?
JuggernautJuggernautSkrevet 30/11-08 11:48 
Ifølge det billede du linker til, er min Pro udstyret med Jasper.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/11-08 12:18 
Hyakotake>
Se, det kan være en smuk begivenhed, når man bliver udsat for det værst tænkelige:

Hold kæft hvor var den gamle Xbox egentlig grim... Ligner lidt PS3 - en stor sort klods... Men på en eller anden måde, er PS3 alligevel langt pænere end den gamle Xbox...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 30/11-08 13:45 
Juggernaut>
Ifølge det billede du linker til, er min Pro udstyret med Jasper.
Du husker, at det er stikket i selve maskinen du skal kigge på? Er der sådan en to-deling af pinden i toppen af stikket på din maskine?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 30/11-08 16:13, rettet 30/11-08 16:15 
Ja netop. De to pins i toppen er ikke til at tage fejl af.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 30/11-08 20:24 
KTC>
Du husker, at det er stikket i selve maskinen du skal kigge på? Er der sådan en to-deling af pinden i toppen af stikket på din maskine?

Jeg blev lidt i tvivl efter at have kigget efter første gang. Og ganske rigtigt.. Indgangen i maskinen er så ikke Jasper. Det er vist en Falcon. My bad.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JAAJAASkrevet 30/11-08 20:33 
PalleJensen>
Hold kæft hvor var den gamle Xbox egentlig grim... Ligner lidt PS3 - en stor sort klods... Men på en eller anden måde, er PS3 alligevel langt pænere end den gamle Xbox...

Med mindre man har en Crystal. Så er det lige pludselig en af de æstetisk mere tiltalende konsoller, der er lavet.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/11-08 20:55 
Er det rigtigt at en Xbox360 har bedre af at ligge ned end at stå op? Noget med luft gennemstrømningen.
WehnerWehnerSkrevet 30/11-08 21:02 
Tvivler. Min launchmaskine stod op i over 1½ år uden at kny. Det var helt vemodigt at bytte den til en Elite...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/11-08 21:14 
Der er ingen kilde på det KLM citerede ovenfor, men det er nævnt under "Problem 3".

Jeg har haft min stående det første års tid uden problemer. Det seneste år har den ligget ned, også uden problemer.
WehnerWehnerSkrevet 22/02-09 18:01 
Er der nogle af jer, der har haft held til at få ombyttet/repareret en maskine, hvis eneste problem er, at blæseren larmer endnu mere end normalt?

Vores Halo 3-udgave af boksen larmer nemlig helt voldsomt (vi snakker støvsuger) - uanset om der er dvd i eller ej og uanset om den idler eller bliver anvendt til video eller spil. Kort fortalt: Uanset hvad, og det er meget voldsommere end det var fra vores launch-model, er fra vores elite og værre end jeg har hørt det hos mine venner, der også har 360.

Under alle omnstændigheder planlægger vi at ringe til supporten engang, hvor vi kan undvære den, men er der nogen, der har erfaring med tilsvarende?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig