X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så gik min 360 ned :p


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 10/02-07 22:19 
Her sider man lige og prøver et LIVEarcade spil, vil tilbage til Dashboardet og "bib" lyder der fra maskinen. Den fryser så jeg slukker for den og tænder igen. BINGO! 3 røde lys tændt i cirklen, en kode der betyder at der er fejl i maskinen :p BAH!

Nå men det jeg lige vil høre jer om er, skal jeg bare ringe til MS support og så bliver den hentet eller hvad?

Den... Se hele indlægget
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 21/04-08 15:25 
Beano>
enfen>
Lydløs konsol

Nej - men knap så støjende som 360 ;)

Min kammerats PS3 siger ikke en lyd. Skal lægge øret helt ned til den for at være sikker på, at den faktisk er tændt :)

For øvrigt en 40 GB udgave.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 21/04-08 15:27 
Jeg har ikke nogen favorit - jeg kan bare godt lide spil :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 15:29 
enfen>
Min kammerats PS3 siger ikke en lyd. Skal lægge øret helt ned til den for at være sikker på, at den faktisk er tændt :)

For øvrigt en 40 GB udgave.

Ok, nok derfor... for min launch 60GB model er langt fra støjfri når den først går op i "gear" :!
enfenenfenSkrevet 21/04-08 15:30 
Desværre er der bare nogle personer herinde, og nogen, der blevet smidt ud, der ikke kan lade være med at kritisere en konsol, hvis denne bliver nævnt.

Ingen nævnt ingen glemt; I ved hvem I er :)

On topic:

Nu vil jeg ringe til Microsoft og fortælle dem, hvor de kan stikke deres fremragende konsol hen. It's been a blast :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 21/04-08 15:32 
Beano>Ok, nok derfor... for min launch 60GB model er langt fra støjfri når den først går op i "gear" :!

Selv efter flere timers gaming, er den stadig lydløs. Nu er det godt nok noget tid siden, at jeg sidst spillede på den, men det ville overraske mig, hvis det havde ændret sig.

Han solgte sin 60 GB for at få en lydløs 40 GB, da førstnævnte larmede - som du selv er inde på.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 15:35 
Wehner>
Vi har alle vores favoritter. Og din fremstår ligeså tydeligt som min og Palles, Beano. Intet ondt i det, det er bare sådan :)

Fair nok - men syntes dog jeg deler så mange uøretæver ud til Sony og spillene på den platform at jeg syntes "stealth-fanboy" bemærkningen var lidt langt ude. Men nok om det... tilbage til "hard-core 360 bashing"... kidding :)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 15:37 
enfen>
Selv efter flere timers gaming, er den stadig lydløs.

Ealy-adopters : FU! :(

Så må jeg bare klamre mig til BC'en... snøft.
enfenenfenSkrevet 21/04-08 15:57 
Ærgrer mig lidt over, at jeg ikke slog til, da PS3'en var på tilbud i Kvickly Extra for en uge siden :)
What is the Matrix?
SlothSlothSkrevet 21/04-08 20:14 
Hvad jeg ikke helt forstår er, at Microsoft jo har fundet ud af, hvor fejlene er, eller har jeg misforstået noget?

Jeg kan forstå at de maskiner der blev sendt på markedet med fejl går kolde, men at reparerede maskiner dør på stribe er mig en gåde.
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/04-08 20:29 
Det er vel ikke så stort et mysterium - kvaliteten af de første maskiner har åbenbart været markant dårlig, så selv en reperation ikke har kunnet løse problemet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-08 20:43 
Så vidt jeg har forstået, består problemet i, at Microsoft har valgt at montere de to mest varmekritiske komponenter (CPU'en og GPU'en) vha. en metode som er både billig, kompakt og hurtig, men som ikke er hensigtmæssig at bruge på netop varmekritiske komponenter. Metoden har desuden den bivirkning, at når komponenten først er monteret, er det stort set umuligt at komme til at hverken ændre eller reparere på monteringen. Den eneste løsning på problemet ville være at redesigne hele motherboardet, så det blev mere "varmevenligt", hvormed det sikkert også bliver svært holde det på de samme dimensioner. Med andre ord: 360'eren lider af en meget fatal designfejl!
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 21/04-08 20:54 
Lord Darkeyes>
MS har vist stadig problemer med RRoD på deres nyere udgaver af konsollen, så kvaliteten er stadig markant dårlig.

Lad os da få nogle kilder på. Kender ingen på Live, der har haft deres Elite/Halo-modeller til reparation og omvendt kender jeg kun Playkid (og mig selv), der _ikke_ har haft deres pre-Falcon til reparation. Alt andet lige er kvaliteten øget markant.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 21/04-08 21:30 
Det er faktisk noget jeg har tænkt på, men ikke har kunnet finde noget videre om - vil nemlig gerne selv have mig en 360'er, men tør ikke før jeg er sikker på, at den ikke dør per default.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 21:52, rettet 21/04-08 21:57 
Wehner>
Lad os da få nogle kilder på.

Ja, jeg har heller ikke hørt om "falcon" modeller der har givet RRoD - I så fald må det være ret få. JAA nævner det dog længere oppe i tråden (2008-01-24 22:26:05) - men om det var en "ægte falcon" eller en refurbished model fandt jeg aldrig ud af. Lidt svært at få overblik over de varianter.

Min launch 360 har aldrig været til reperation hos MS, så føj bare mig på din korte liste ;)
RJKRJKSkrevet 21/04-08 21:57, rettet 21/04-08 21:57 
Og du kender også mig endnu, Wehner ;) Og jeg bruger jo faktisk min 360 ind i mellem (modsat min PS3 og Wii).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-08 22:33 
Lord Darkeyes>
Jeg tror ikke, jeg er den eneste, som har det sådan.

Jeg har det på samme måde. Jeg kan ikke klare larmen fra maskinen, som næsten har stået stille siden jeg fik den, kun med undtagelse af den smule Lost Odyssey jeg har spillet. Jeg vil i øvrigt s.... achivements et stykke.

Jeg vil omvendt meget gerne se noget dokumentation på at de nye 360 modeller holder bedre. Min er vel to måneder gammel nu, men holder stadig - 7-9-13. Men jeg tvivler meget på at der nogensinde bliver et retro marked for Xbox 360 da der nok ikke er nogen maskiner der holder fem år.

Måske man skulle pakke sin maskine væk? Den bliver nok en god slat penge værd når man om få år kan sælge en stadig fungerende 360 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/04-08 23:07 
RJK>
Og du kender også mig endnu, Wehner ;)

Jepper, jeg tænker bare ikke Rune, når jeg tænker 360 - og omvendt ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04-08 01:11 
heh... kom til at tænker på at jeg faktisk kun bruger min PS3(60GB) til at se film på, netop på grund af det stille drev. Mens jeg kun har de to spil den kom med. Alle andre spil der kommer bliver købt til 360Elite. Lægger ikke mærke til larmen fra den. Den er rimelig stille i forhold til min første udgave.
JuggernautJuggernautSkrevet 22/04-08 05:58 
Er der mon en sammenhæng mellem det lave støvniveau og 360Elite?
Jeg har selv haft en alm. 360 og den larmede overdrevet meget. Det synes jeg også er tilfældet med andre brugere, når jeg læser denne tråd igennem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 07:39 
Har ikke en Elite men en af de nye Premium "falcon" modeller med lavere strømforbrug (175W), HDMI port og BenQ DVD drev... og den er mindre støjende end min launch premium, men kun ca. 20% mindre larm fra DVD drevet mens de interne blæsere er det samme. Langt fra støjsvag :(
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-08 11:21 
Kan jeg også komme på en liste? Min maskine fra sidste juni er ikke død endnu... og jeg har nok spillet så meget på den (og tit mange mange timer i træk), at den burde regnes for PRE-launch! :-)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-08 12:00 
Min 360'er har været til repartion en enkelt gang. Et tip der ihvertfald kan være med til at hjælpe er at huske at tage spillende ud når man ikke spiller. Jeg mistænker lidt drevet for at lave noget fikumdik (meget teknisk udtryk) når man tænder 360'eren og hvis der sidder noget i drevet tror jeg det slider på et eller andet.

Min PS2 døde en enkelt gang på grund af det nemlig så derfor har jeg fået det for vane med alle konsoller.
BeanoBeanoSkrevet 22/04-08 13:07 
Noget med vibrationer måske?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/04-08 20:33 
Hyakotake>
Kan jeg også komme på en liste? Min maskine fra sidste juni er ikke død endnu... og jeg har nok spillet så meget på den (og tit mange mange timer i træk), at den burde regnes for PRE-launch! :-)


Hørt! Maden er gal ;-) Han er konstant igang med et spil.

Jeg er kommet frem til at jeg er ligeglad hvor ofte den dør. Kan ikke leve uden min 360 og dens spil.

Lidt spændende info for folk med arcade problemer efter død xbox:

There is no DRM issue, just go to your download history and redownload them. If you do it that way you dont have to be on Xbox Live to play the arcade games..
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 29/04-08 10:21 
enfen>
Nu vil jeg ringe til Microsoft og fortælle dem, hvor de kan stikke deres fremragende konsol hen. It's been a blast :)

Jeg fik ringet til Xbox supporten, og har også fået min UPS label.

Da jeg så ville pakke 360'eren ned, tændte jeg den lige for sjov, og så virkede skidtet igen. Den har stået uberørt med strøm på. Nu får den lige nogle dages levetid igen, inden jeg sender den på sin rejse.

Den giver stadig røde lys nogle gange, når den bliver tændt.

Ja, stabil kan man ikke kalde en 360 :) - men dø helt vil den ikke.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 29/04-08 11:24 
Ja, lad være med at prøve at kvæle den i et håndklæde, for det bliver den nok også bare mere frisk af ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 29/04-08 11:29, rettet 29/04-08 11:43 
Den får ikke turen med håndklædet. Den skal lide den stille død :)

Jeg prøvede den også i dag, og der virkede den 'selvfølgelig' ikke.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 08/05-08 12:00 
Ny 360 revision på vej?

Microsoft Corp. reportedly plans to `release` a new version its Xbox 360 video game system code-named Jasper in August and has already assigned IBM and Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. to make chips for the new game console. However, there are other important rumours: TSMC got orders to produce the chip for code-named Valhalla Xbox 360 design, which is rumoured to combine microprocessor and graphics chip in a single piece of silicon.


The code-named Jasper design of the Xbox 360 game console will use ATI Xenos graphics and memory controller hub (GMCH) made using 65nm process at TSMC as well as IBM Xenon central processing unit (CPU) produced at IBM’s 65nm nodes. The new system design is projected to consume less electricity, use less complex cooling systems and also produce less noise.

By contrast, current Xbox 360 design named Falcon utilizes GMCH and eDRAM cores manufactured using 90nm process technology at TSMC as well as CPU built at IBM using 65nm fabrication process. The first-generation Xbox 360 used 90nm chips.

(...)



"Microsoft Gears Up to Release Xbox 360 with New Chips"
WehnerWehnerSkrevet 08/05-08 12:26 
Det kan så passende blive den, der får blu-ray :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/05-08 12:38 
Ja, hvis 360 får bluray drev, må det næsten blive "Jasper" modellen :)
WehnerWehnerSkrevet 08/05-08 13:25 
Microsoft håber nok på, at det bliver "japser"-modellen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/05-08 13:32 
He he he... tror der skal mere drastiske skridt til end bare nogle interne hardware ændringer, før det bliver tilfældet ;)
HeroldHeroldSkrevet 08/05-08 13:37 
Såsom Hello Kitty-branding? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 09/05-08 16:49, rettet 09/05-08 16:50 
Hvis 360'eren får Blu-ray, mister jeg den sidste del af respekt jeg har for konsoludviklerne.

Med alt det lort man får serveret, dementier og løfter der gang på gang bliver brudt...

Sony og Microsoft er de værste, synes ikke Nintendo er så slemme.

Hrm... Der er sgu ingen respekt tilbage - første sætning i denne post trækker jeg hermed tilbage.
Kiss me, would you kindly?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/06-08 15:09 
EETimes has the scoop on a comment Bryan Lewis, research vice president and chief analyst at Gartner, made at the Design Automation Conference, where he claimed the reason for the three flashing red lights technical problem that affected the Xbox 360 was the consequence of using a GPU designed by Microsoft without using a company that specializes in ASIC design. EETimes reports:

The Xbox 360 recall a year ago happened because "Microsoft wanted to avoid an ASIC vendor," said Lewis. Microsoft designed the graphic chip on its own, cut a traditional ASIC vendor out of the process and went straight to Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Ltd., he explained.

An ASIC (Application-Specific Integrated Circuit) vendor is a company that designs integrated circuits created solely for a particular use. In the case of the Xbox 360 GPU, it is not a standard part that other companies use, but instead is it a chip designed solely for the Xbox 360 system.

Lewis explained that this attempt to save money turned out to be a huge mistake for Microsoft and if the company would have used an ASIC vendor from the beginning, it could have avoided the "Red Ring of Death" ("RROD")

But in the end, by going cheap--hoping to save tens of millions of dollars in ASIC design costs, Microsoft ended up paying more than $1 billion for its Xbox 360 recall.

To fix the problem, Microsoft went back to an unnamed ASIC vendor based in the United States and redesigned the chip, Lewis added. (Based on a previous report, the ASIC vendor is most likely the former ATI Technologies, now part of AMD.)

Asked the moral of the story, Lewis said: "Had Microsoft left the graphics processor design to an ASIC vendor in the first place, would they have been able to avoid this problem?

"Probably. The ASIC vendor could have been able to design a graphics processor that dissipates much less power."

Unfortunately, Microsoft has never provided details on the causes of the "Red Ring of Death" ("RROD"), so there’s no way to check the veracity of these claims.

EETimes: The truth about last year's Xbox 360 recall
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 27/06-08 11:54 
KTC>
Jeg nyder den tid jeg har med den, for den dør nok også på et eller andet tidspunkt inden for den nære fremtid.
Ja, som forudset døde min Xbox 360 nummer 3 for et par uger siden. Jeg fik arrangeret en ekspressreparation hos MS, og dags dato har jeg så modtaget en pakke fra Microsoft. Den indeholder en gammel Xbox 360 fra 2006, som godt nok har Samsung drev, men til gengæld larmer den interne blæser som en gammel VHS maskine der spoler. Det er bare ikke godt nok, når den maskine jeg sendte ind var mere eller mindre lydløs, og var produceret i 2007.
Nu overvejer jeg om jeg skal gå ind i den butik jeg har købt den, og hæve købet. Det har man jo ret til, hvis man ikke kan få en tilfredsstillende løsning på problemerne med sin hardware. Og det synes jeg bestemt ikke jeg har fået her...

Og selvfølgelig havde jeg lige købt en masse XBLA titler på den defekte maskine, som nu ikke kan spilles på den nye, medmindre man er online med sin Xbox Live profil.
Argh!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 27/06-08 13:14, rettet 27/06-08 20:39 
Så fik jeg snakket med "supporten", og fik mere eller mindre svaret: "Du har købt en ustabil model, derfor ombytter vi til en ustabil model".
Jeg sagde til ham, at jeg fandt det ganske urimeligt, når de har lavet en ny revision, som løser disse problemer. Så svarede han noget lignende: "Vi sender dig jo ikke en Porsche når du sender en Peugeot ind til os".

Ja, så bliver det vel ikke ret meget mere klart. Jeg har dummet mig ved at købe deres mere eller mindre dødsfødte produkt, og skal derfor tvinges til at skifte konsol for hver 6 måneder, hvor jeg i øvrigt hver gang mister mine DLC licenser. Det kan jo ikke gå at give mig deres stabile model, for det er jo ikke den jeg har købt i første omgang.
Ja, det er jo logisk nok :P
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 27/06-08 13:20 
wtf? Det er da umiddelbart nok noget af det mest ubehagelige kundesupport ever. :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 27/06-08 13:34 
Det lyder helt i hegnet!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 27/06-08 13:53 
Jeg er sikker på, at du må kunne komme til at snakke med en anden, der kan give en anden melding - det kan ikke passe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 27/06-08 14:00 
Jeg insisterede på at få en fungerende model da jeg sendte den ind, men supporten og det sted man sender den defekte maskine hen, har faste procedurer. Det er en typisk lorteundskyldning, men sådan er deres system.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 27/06-08 14:04 
Man må da sige at kvaliteten af Microsofts support lever fuldstændig op til den generelle kvalitet af Microsofts produkter ;)

Jeg føler med dig; hader den slags tumper og de enorme ressourcer man bruger på sådan noget pis.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/06-08 14:19 
Det er da virkelig træls at de ikke vil hjælpe dig med en ordentlig 360'er.

Min har været til reperation en enkelt gang og larmede en smule mindre da jeg fik den igen.
Det er dog stadig temmeligt meget syntes jeg...

Én af mine venners Playstation 3 stod af for nyligt og det tager en krig for hende at få en ny da de skal lave den først. Det er nemlig én af de dér bagudkompatible launchmodeller som der ikke er i produktion mere men det er da ok at de sørger for at man ikke bare bliver spist af med én der ikke kan spille PS2 spil
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/06-08 14:19 
Det lyder da underligt og enormt urimeligt. Da jeg sendte min defekte launch-maskine ind, fik jeg tilsendt en helt ny model uden at løfte en finger. Det må da være i deres bedste interesser at du får en model der rent faktisk fungerer istedet for at de skal have dig i røret hver 6. måned!

For dårligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/06-08 20:16 
MS Supporteren har et totalt crush på KTC, så han sørger for at komme i kontakt med ham så tit som muligt. Det gøres bedst med en ældre Xbox-model :-D

No really, totalt uacceptabel håndtering! Du har jo ikke bedt om en Porche i bytte for en Peugeot - du har bedt om Peugeot, der VIRKER, i bytte for en Peugeot, der IKKE VIRKER!
KTCKTCSkrevet 27/06-08 20:45 
Ja, jeg blev også ret sur da han sagde det. Jeg sagde til ham, at det nærmere var et spørgsmål om at de havde solgt mig en Peugeot med en dårlig motor, som går i stykker inden for et halvt år. Der vil jeg jo mene at det er alles bedste interesse, at de ikke bliver ved med at sende mig samme udgave med dårlig motor, men i stedet den reviderede udgave, hvor motoren fungerer.
Hans svar til dette var, at det jo var udgaven med den dårlige motor, jeg havde købt, og det derfor var sådan en jeg fik tilbage fra rep...

Jeg prøvede i øvrigt lige at lade den "nye" maskine boote et spil. Sort skærm. Jeg slukkede og tændte maskinen igen, hvorefter spillet startede korrekt. Betryggende, må man sige. Sidste gang frøs den maskine jeg fik tilbage fra MS også efter en dags tid, så jeg har ikke de store forhåbninger mere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 27/06-08 20:56 
Det er sådan en situation man ærger sig over ikke at have optaget samtalen - bavianer!
KTCKTCSkrevet 27/06-08 21:37 
Jeg tror desværre ikke der er så meget at komme efter, selv om jeg havde optaget samtalen. Det er sådan deres system fungerer, men de fleste af deres supportere vil enten ikke sige det så klart, ellers ved de ikke en skid om noget som helst.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
silverstarsilverstarSkrevet 27/06-08 22:52, rettet 27/06-08 22:53 
Tja, det lyder som om det er en nitte at bruge mere tid på supporten. Jeg vil anbefale at tage maskinen med tilbage til butikken som du selv er inde på og kræve pengene tilbage. Det er ikke iorden at man skal sende maskinen til reparation hvert halve år i et sådant omfang som du har oplevet, så jeg vil mene at du kan kræve pengene retur.
Så kan du altid selv bestemme om du vil købe en nyere maskine eller bruge pengene andetsteds.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 27/06-08 23:21 
@KTC: True - men alligevel enormt flabet. "Lige til forsiden" ;)
1'013 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig