X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Film-trailer-tråden


Svar
RooneyRooneySkrevet 06/02-07 21:14 
Sådan en tråd er der nødt til at være herinde, og der er endnu mere brug for den, efter jeg så denne trailer.

Blades of Glory!

Dyrk lige dialogen i den trailer; Jeg skal SÅ meget ind og se den, ligeså snart den åbner.

"I see you still look like a fifteen year old girl, but not hot."

Hvilke trailere fandt I i dag?

Pour some sugar on me
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
2'175 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/10-16 11:49 
Han *er* go' i Hannibal :) Anderledes fortolkning af figuren end Hopkins og Cox, men holder totalt.
WehnerWehnerSkrevet 14/10-16 12:28 
slk486>
Krummer altid tæer, når de taler - samme gælder for Sidse i Westworld og Pilou i GoT. Nikolaj har jeg vænnet mig til efter 3-4 sæsoner, men krummer stadig tæer ind i mellem :)

Hvis Waldau er noget, du skal vænne dig til, så er det altså rent snobberi. Han taler fremragende engelsk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 14/10-16 12:30 
Enig mht Waldau
slk486slk486Skrevet 14/10-16 12:40, rettet 14/10-16 12:44 
Wehner>
Hvis Waldau er noget, du skal vænne dig til, så er det altså rent snobberi. Han taler fremragende engelsk.

Det gør han, men som en med engelsk som modersmål, kan jeg stadig høre det danske islæt. Jeg synes egentlig heller ikke jeg ligger skjul på, at jeg godt er klar over det er lidt fintfølende og det afholder mig slet slet ikke fra at holde af serien og karakteren ;) Jeg kan jo ikke lave om på, at jeg kan høre det og det irriterer mig at det i nogle tilfælde er lidt af en barriere. Gad vide om andre lande har det sådan med deres egne accenter?
j/k
WehnerWehnerSkrevet 14/10-16 12:52 
Selvfølgelig kan hans accent høres - og ikke kun af folk med engelsk som modersmål. Men hvis det ikke er godt nok til dig, burde du måske arbejde lidt med din tolerance ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/10-16 13:04, rettet 14/10-16 13:05 
slk486>
Gad vide om andre lande har det sådan med deres egne accenter?

For mig handler det som figuren skal have et accent. Mikkelsen har et tykt accent i Hannibal men holder til rollen selv om det lyder mere dansk end litausk :D

Spiller Sidse dansker eller skandinav i Westworld? (jeg har ikke set serien endnu)
OdinOdinSkrevet 14/10-16 13:05, rettet 14/10-16 13:10 
slk486>
Gad vide om andre lande har det sådan med deres egne accenter?

Det tror jeg de har. Nu er det naturligvis et spinkelt statistisk grundlag, men jeg har sjovt nok talt om netop dét med kollegaer fra Sverige, Norge, Finland, Holland, Indien og Ukraine gennem tiden, og de har ihvertfald tilkendegivet at de altid græmmes lidt over at høre deres landsmænds tykke accenter når de bliver castet i engelsktalende roller*. De fleste jeg har talt med har det slet ikke på samme måde med andre modersmål, hvor de oftest synes at accenten tilføjer noget kolorit og kant.
De eneste jeg er stødt på som ikke græmmedes på samme måde var nogle tyskere og italienere. Men de dubber jo også alting, så jeg tror der er en eller anden sammenhæng der.

* vel at mærke roller, hvor accenten ikke er en integral del af rollen. Som det f.eks. er tilfældet med de mange engelsktalende skandinaver med nordiske accenter i Vikings.
slk486slk486Skrevet 14/10-16 13:10, rettet 14/10-16 13:12 
^ Det tænkte jeg nok :)

@Wehner: Jeg tolererer og accepterer det da også, nævnte det fordi det kom på tale.

@Beano: Det er ikke defineret :)
j/k
enfenenfenSkrevet 14/10-16 13:10 
Wehner>
Men hvis det ikke er godt nok til dig, burde du måske arbejde lidt med din tolerance ;)

Spot on :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 14/10-16 13:19, rettet 14/10-16 13:25 
Apropos Sidse Babett Knudsen, så spiller hun dansker i A Hologram for the King, og jeg synes egentlig at hendes engelsk lyder rigtig fint.

Nu er jeg i øvrigt, endelig, blevet færdig med Mr. Robot på blå (det tog mig ikke lang tid, men den stod på hylden i nogle måneder, mens jeg tyggede mig igennem en række andre serier), og i underteksterne står der, at Stephanie Corneliussen taler svensk :p

Hendes engelsk synes jeg også lyder fint; her er det mere læberne, der da bare ikke kan være ægte :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
solid snakesolid snakeSkrevet 14/10-16 14:12, rettet 14/10-16 14:14 
Jeg håber de nåede og lave en slutning på sæson 3 af Hannibal, så man ikke bare sidder tilbage med ubesvaret spørgsmål.
Jeg må sige selvom jeg ikke er så meget til Mads Mikkelsen engelske, er jeg vild med den serie.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
NaieraNaieraSkrevet 14/10-16 15:21 
AT lave en slutning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/10-16 15:52 
Det er interessant at høre Waldau i engelske interviews hvor hans danske accent er væsentlig mere fremtrædende. Der er klart stor forskel på indøvede scener og linjer "fra hoften", men jeg gad vide hvor mange scener de typisk tager om udelukkende pga hans udtale :)

Når det så er sagt så synes jeg virkelig han gør det fremragende i den serie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/10-16 15:54 
Naiera>
AT lave en slutning.

Altid noget at Mads Mikkelsens engelske er bedre end solid snake's danske :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 14/10-16 16:24 
Jæg ælska fokl dær mopper mæ.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
slk486slk486Skrevet 14/10-16 16:27 
Sumez>
Når det så er sagt så synes jeg virkelig han gør det fremragende i den serie.

Ja, det synes jeg bestemt også. I øvrigt kan man faktisk slet ikke høre nogen accent i Black Hawk Down, men det er også begrænset hvor mange replikker han har i den :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/10-16 19:28 
Sumez>
Altid noget at Mads Mikkelsens engelske er bedre end solid snake's danske :D

Wot? ;)
solid snakesolid snakeSkrevet 14/10-16 22:50 
Ja jeg beklager, at mit danske ikke er bedre, taget i betragtning af jeg er ordblind, og ikke kan stave.
Alt er selvlært, og ja det kan ses på mit danske og på Mads Mikkelsens engelske.
Vi er 2 i samme båd. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 18/10-16 06:43 
Alt den snak om Waldau og Mikkelsen har fået os til at glemme, hvem den virkelige mester i dansk accent er.....

I got to score some steroids...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/10-16 10:04, rettet 18/10-16 10:05 
Arg, nu vil jeg se Running Man! Udgivet i en ordentlig Blu, mon?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 18/10-16 12:52 
Søg efter sådan noget på Blu-ray.com.

Blu-ray.com
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 18/10-16 12:59 
Always do, men tak ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 18/10-16 13:53 
Haha genialt :D
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 18/10-16 14:47 
Er det godt nok kun fordi, man er dansker, at han er superlet at forstå?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 18/10-16 14:55 
Ja, det tænkte jeg også - har ingen problemer med at høre, hvad han siger.
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 18/10-16 14:59 
millennium>
Alt den snak om Waldau og Mikkelsen har fået os til at glemme, hvem den virkelige mester i dansk accent er.....

Jeg trækker det i mig, jeg kan godt høre, at Mads Mikkelsen taler flydende engelske.. ;-) :-P
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
XiwanaXiwanaSkrevet 19/10-16 21:21 
Guardians of the Galaxy 2 - sneak peek

Ooga-chaka!
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 20/10-16 19:33 
Jeg kan godt lide mange af de nye superheltefilm, men har generelt svært ved at blive hypet over nogen af dem, da de typisk set altid er et produkt af den samme jakkesæts-agtige måde at sammensætte en uambitiøs actionfilm så den rammer alle de rigtige fokusgrupper. Gode velproducerede film, men sjældent noget super-mindeværdigt.

Der er heller ikke nogen tvivl om at den nye Wolverine-film også bliver overproduceret, men hvis den stil traileren prøver at sigte efter er noget at gå ud fra, så kunne det godt se ud som om de faktisk prøver at lave en "rigtig" film ud af den, med en historie og alt muligt:

https://www.youtube.com/watch?v=Div0iP65aZo

Jeg er i hvert fald forsigtigt optimistisk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/10-16 15:10 
Det var faktisk lidt den stil jeg troede X-men Origins: Wolverine ville ramme (mest fordi Gavin Hood var instruktør), men så gik der totalt mutant-mayhem i den.

Synes dog (måske kun traileren) har liiiiiige lovligt meget The Last of Us look-and-feel.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 21/10-16 20:04 
Det er nok fordi du ikke kender filmens åndelige forlæg, Old Man Logan, der netop er en postapokalyptisk historie, hvor stort set alle mutanter og superhelte er døde og de sidste tilbagevendende skurke har delt verden mellem sig. Tegneserien har samme sandblæste look (dog endnu mere ødelagt). I US er der trukket fire nye landegrænser op og i det store, nær-ubeboelige wasteland hersker Banner-klanen, der består af gamle og vulgært muterede Bruce og hans perfide, indavlede sønner og døtre der kører rundt og tæver folk for beskyttelsespenge. Jeg ærgrer mig faktisk gul og blå over at de ikke kan gå hele vejen og filmatisere dén historie for den er decideret uhyggelig, men det er som sædvanligt IP-rettighedsfnidder mellem Fox og Marvel der spænder ben for det.
nerosnerosSkrevet 31/10-16 14:40 
Life

http://www.imdb.com/video/imdb/vi721401369/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2669810302&pf_rd_r=1D2CKFM3RREB4BZH6WNJ&pf_rd_s=hero&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage&ref_=hm_hp_cap_pri_2
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 31/10-16 14:55 
Ser ret fed ud, eller jeg ville måske være mere begejstret for den, hvis det ikke var fordi det føles som om jeg har set ALT hvad der sker i den trailer adskillige gange før :3
Meget apropros, var det så ikke også ham japaneren der spillede kaptajnen i Sunshine? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/10-16 15:25 
Jo, de har genbrugt Sanada Hiroyuki :)

Sidst vore veje krydsedes var vist i første sæson af Helix, som var go'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 02/11-16 10:42, rettet 02/11-16 10:44 
Selvom det kun er "single cell organism", går den trailer direkte ind i mit mentale arkiv og skaber en relation med Alien.

Nok ikke tilfældigt. :)

Mon ikke de bruger neuro-marketing til at lave film-trailere?

Den oprindelige 1979 trailer for Alien er i øvrigt noget nær den mest fucking uhyggelige og effektive trailer jeg nogensinde har set...

https://youtu.be/rf99ouvFBJw
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/11-16 12:52 
Jeg glæder mig sgu til nogle flere xXx shenanigans :D

https://www.youtube.com/watch?v=-ziu6JzJTZ0
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/11-16 13:40 
Begejstret. :D

Men synes stadig at Rob Cohen er den bedste instruktør til den type primitive hulemand-film.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 02/11-16 14:02 
millennium>
Den oprindelige 1979 trailer for Alien er i øvrigt noget nær den mest fucking uhyggelige og effektive trailer jeg nogensinde har set...

https://youtu.be/rf99ouvFBJw

Af alle film i verden så tror jeg Alien 1979 er noget af det bedste gys jeg nogensinde har set. Glemmer aldrig den angst jeg fik i kroppen da jeg så den første gang.
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 02/11-16 14:08 
Jeg genså Alien for et par måneder siden, og den var stadig super fed. Det er godt nok også mange år siden, jeg sidst havde set den.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 02/11-16 14:09 
Tænk sig min kæreste har slet ikke set den :o

Glæder mig til at rette op på det :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/11-16 22:50, rettet 02/11-16 23:14 
Nu er det jo en film-trailer tråd, så hvorfor ikke også diskutere selve film-trailere og deres kvalitet? :D

Ud over Alien trialeren, så er Girl With the Dragon Tattoo også et pragteksempel på at tænke lidt ud af boksen i film-marketing. Lur mig om David Fincher (med sin historik indenfor reklame) ikke også har haft en kreativ indflydelse på den trailer...

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/11-16 11:45, rettet 03/11-16 11:47 
T2 Trainspotting :D

https://www.youtube.com/watch?v=EsozpEE543w
millenniummillenniumSkrevet 03/11-16 14:22 
Betryggende at det trods alt stadig er Danny Boyles film.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/11-16 11:56 
Det kan kun blive en fiasko, men hvis den ikke lige hed Ghost in the Shell, kunne den faktisk se fed nok ud.
https://www.youtube.com/watch?v=4GNm7IHLHgY
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/11-16 13:44 
Jeg synes de viser ALT for lidt til at jeg kan danne mig en mening om det med hensyn til Ghost In The Shell.

Fedt med T2 :-)
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 10/11-16 13:44, rettet 10/11-16 13:48 
Nu er Escape From L.A. ikke John Carpenters bedste film, men lige pludselig er variationen over handlingen fra Escape From New York, pludselig kommet meget tæt på de værste amerikanske fremtidsudsigter. :)

Udover introen i linket, som er den henvisning jeg tænkte på, er hele traileren her (hvis man har misset denne kultklassiker):

https://www.youtube.com/watch?v=VadvpnZSmpg&t=24s

Escape From L.A. intro
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 10/11-16 22:24 
Endelig en trailer for Luc Bessons Valerian (Linda & Valentin) film!
https://www.youtube.com/watch?v=zqtH4-ehgE0

Hvis jeg ignorerer det faktum at de to hovedpersoner skal forestille at være Linda og Valentin, så ligner det en fantastisk underholdende og fantasifuld actionfilm!
Men det er lidt ærgerligt at de to de har fundet til hovedrollerne ligger så langt fra de figurer de skal forestille. Havde de i det mindste bare lige været ti år ældre, havde det gjort en stor forskel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 22:33 
Aldersforskellen er selvfølgelig... slående, men de to skuespillere de har fundet er virkelig gode.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 10/11-16 22:37 
Er jeg den eneste som som synes den CGI ser forfærdenlig ud?

Jeg er stor barndoms fan af tegneserien, og har svært ved at forene mig med de to unge hovedroller, men ses skal den.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/11-16 23:09 
CGI'en er ikke fantastisk, men fungerer. Jeg er egentlig bare lettet over at filmen ser ud til at have et langt større budget end jeg havde forventet, hvilket er absolut nødvendigt for at kunne realisere noget der skal leve op til forlægget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/11-16 07:22 
Jeg er bekymret. Mest fordi Luc Besson har været et særdeles ustabilt instruktørnavn i nyere tid. Lige siden hans opblæste Arthur og Minimoyserne og senest den ræderlige The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec fra 2010, har jeg mistet troen på at han kan gøre en storproduktion nærværende og fokuseret.
The medium is the message.
2'175 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig