X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Film-trailer-tråden


Svar
RooneyRooneySkrevet 06/02-07 21:14 
Sådan en tråd er der nødt til at være herinde, og der er endnu mere brug for den, efter jeg så denne trailer.

Blades of Glory!

Dyrk lige dialogen i den trailer; Jeg skal SÅ meget ind og se den, ligeså snart den åbner.

"I see you still look like a fifteen year old girl, but not hot."

Hvilke trailere fandt I i dag?

Pour some sugar on me
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
2'175 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 01/06-16 15:26, rettet 01/06-16 15:27 
Ja, den var næsten ligeså ligegyldig som den scene hvor Rey og Finn flyver rundt i Tusindårsfalken i 20 minutter for at undvige imperiets jagere via hæsblæsende action.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 01/06-16 15:37 
Helt enig! Kan vi så få noget mere snak om handelsblokader! Hvad fanden bilder Disney sig egentlig ind?
BeanoBeanoSkrevet 01/06-16 15:39 
Der er ALT for få film med handelsblokader!
XiwanaXiwanaSkrevet 23/07-16 22:35, rettet 23/07-16 22:36 
Så er traileren til Wonder Woman (2017) her. Den ser meget spændende ud! Hendes kostume er herligt farvestrålende (nu også med lasso). Jeg sprang Batman V Superman over, men vurderet ud fra traileren, lader Gol Gadot til at være fint castet til rollen.
https://www.youtube.com/watch?v=5lGoQhFb4NM
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 23/07-16 23:11, rettet 23/07-16 23:12 
Lad da være med at springe Batman v Superspand over; den er da go'. Det er også en rigtig god introduktion til Wonder Gal. Lassoen har hun vist nok haft i meget lang tid.

Jeg så den tre timer lange udgave forleden, og de tre timer fløj bare forbi. Luthors tossesnak og Superspanden får ikke for meget tid; det handler mere om Ben Afflecks super knotne Batman og Gal Gadot som en virkelig god Wonder Woman.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 23/07-16 23:49 
Jeg har skam også hørt gode ting om den forlængede udgave af BvS. Jeg magter bare ikke Zach Snyder. Venter til den kommer på netflix (hvis overhovedet). Beklager, hvis hun også havde lassoen med i BvS. Den så jeg ikke i nogle af trailerne (ej heller det usynlige fly).
[inspirational quote here]
XiwanaXiwanaSkrevet 23/07-16 23:57 
... og nu også en Justice League-trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Kp5bAeSvlYE. Den ser ok ud. Heldigvis en noget lettere tone end flere af Snyders tidligere film.
[inspirational quote here]
OdinOdinSkrevet 24/07-16 00:29, rettet 24/07-16 00:41 
Naiera>
Lassoen har hun vist nok haft i meget lang tid.

Det må man bestemt sige. Siden tegneserien begyndte i 1942, faktisk.
NaieraNaieraSkrevet 24/07-16 00:40, rettet 24/07-16 01:19 
Ja, det var det jeg refererede til :) Efter filmen læste jeg lidt op på hende.

Hun har heldigvis ikke et usynligt fly i BvS, og det er nok ikke kun for at de kan smide hende på et Turkish Airlines fly og få dem til at betale noget af filmen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 24/07-16 00:59, rettet 24/07-16 01:13 
Hahahaha. Klart. ^_^
Jeg har trods alt også nok tillid til at filmskaberne ved hvilke egenskaber og tidsperioder de bør ignorere for deres karakterer for at gøre dem gangbare idag. Det usynlige fly var fjollet nok i sig selv, men den der skrækkelige periode i postkrigsårene, hvor Wonder Woman blev reduceret til hjemmegående husmoder, hvis superkræfter begrænsede sig til komfuret og tøjvasken, var godtnok en sort tid for den stakkels amazone. Det forgående årti i Marstons hænder var selvfølgelig ikke meget bedre, og hans eventyrlige evne til at skrive hende ind i den ene penible bondage-situation efter den anden hver eneste uge gjorde hende bestemt ikke nogen tjenester.
millenniummillenniumSkrevet 24/07-16 07:54, rettet 24/07-16 08:16 
Xiwana>
Så er traileren til Wonder Woman (2017) her. Den ser meget spændende ud! Hendes kostume er herligt farvestrålende (nu også med lasso). Jeg sprang Batman V Superman over, men vurderet ud fra traileren, lader Gol Gadot til at være fint castet til rollen.

Ser faktisk ret spændende ud. Correct me if i'm wrong, men er det ikke første gang vi ser en comic-movie hvor kvinden har en så prominent rolle? (Udover Elektra, men den lignede ikke noget stort sats).
Ved at filmindustrien tidligere ikke har villet røre kvindelige helte med en ildtang (uden der var en mand som hovedrolle), fordi det ofte gør sig dårligt i box office tallene, men Hunger Games har vidst rykket en del på den fordom. Og desuden... because it's 2016.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/07-16 09:36 
I 1984 fik vi faktisk en Supergirl-film.

Snit på 4,3 på IMDB, så den er nok gået i glemmebogen af gode grunde.
millenniummillenniumSkrevet 24/07-16 11:48 
Præcis. Man har tidligere ikke prioriteret en kvindelig superhelt, givet hende små budgetter og dårlige effekter.

Helt omvendt med Hunger Games som tog kegler.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/07-16 13:01 
De smed dog alligevel store skuespillere efter filmen. Faye Dunaway og Peter O'Toole var begge med i den.
KTCKTCSkrevet 26/07-16 13:29 
Doctor Strange:
Jeg kan umiddelbart godt lide idéen, men det virker godt nok til at blive en CGI-tung film, hvilket ikke tiltaler mig voldsomt meget.
Mads Mikkelsen ser ud til at få lov at spille bandit, og jeg håber han bliver mere "naturlig" i filmen, end han virker i traileren. Måske er det bare det med at jeg stadig nogle gange synes at danske skuespillere i amerikanske film/serier kan virke unaturligt. Sjovt nok synes jeg aldrig Ulrik Thomsen virker sådan, men det er måske fordi han næsten altid spiller udlænding i de amerikanske produktioner.

Doctor Strange Official Trailer 2
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 28/07-16 11:12 
Den ser mega fed ud. Jeg har altid godt kunne lide Doctor Strange karakteren! :-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 28/07-16 17:01 
Jeg kender overhovedet intet til karakteren, men det ser flot ud og jeg kan rigtig godt lide Benedict Cucumberbatch, så den skal da ses.
WehnerWehnerSkrevet 29/07-16 00:44 
Ny King Kong på vej.

https://www.youtube.com/watch?v=YAbI4w95cTE
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 29/07-16 01:06 
Det var... uventet. Den er godt nok meget stor deres udgave af aben.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/07-16 09:31 
Hvad var uventet?
JmogJmogSkrevet 29/07-16 10:57 
At de allerede laver et reboot af King Kong. Der er ikke gået så lang tid at den tidligere ikke holder visuelt. Det er stadig en dødflot film.
WehnerWehnerSkrevet 29/07-16 11:10 
Ja, Peter Jacksons film var bestemt fin.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/07-16 11:13 
Men ikke helt så fin som hans Meet The Feebles!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 29/07-16 11:28 
PÅ VHS i halvfemserne...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 29/07-16 14:45 
Matt Damon er kineser!

https://www.youtube.com/watch?v=LVw9YdP1O-0
Bashful Neophyte
QQSkrevet 29/07-16 15:59 
Godzilla er med. Så gælder alle kneb, kineser eller ej.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/07-16 16:56 
Wehner>
PÅ VHS i halvfemserne...

Jeg var to år da den udkom i 89 :P

Opdagede først hans tidlige film et års tid før han skulle lave Lord of the Rings, så jeg er et skarn der har DVD udgaven af den, samt Bad Taste og Braindead.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 29/07-16 17:04 
Jeg ville gerne bytte din alder for min autencitet :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 29/07-16 17:08 
neros>
Matt Damon er kineser!

https://www.youtube.com/watch?v=LVw9YdP1O-0

Når Trump er præsident, får vi en 2'er.
OdinOdinSkrevet 29/07-16 17:26, rettet 29/07-16 17:33 
neros>
Matt Damon er kineser!

https://www.youtube.com/watch?v=LVw9YdP1O-0

Jeg glæder mig virkelig til at vi får en standardiseret branchelabel til film, der umiddelbart ser vestlige ud, men er lavet til det kinesiske marked. Jeg vil rigtig gerne kunne gå i en lang bue udenom dem, og det er ikke skide nemt længere. Hollywood producerer flere og flere af dem, og de bliver sværere og sværere at identificere ud fra trailerne (ovenstående film ikke inkluderet; den skilter næsten med det). Jeg blev først for alvor opmærksom på fænomenet med de seneste Transformers-film (som jeg dog heldigvis ikke behøvede se), men har virkelig ikke lyst til at spilde min dyrebare tid på blockbusters proppet med kinesiske produkter, designet til at passe perfekt ind i det kinesiske censurapparats akavade spændetrøje og et resulterende plot, der giver nul mening for vesterlændinge. Marvel er også begyndt at dyppe tæerne og det irriterer mig.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/07-16 19:08 
Det havde jeg slet ikke hørt om. Jeg var ikke klar over at Kina var et så vigtigt marked at de var begyndt at have product placement i Hollywood film, men jeg har måske også misset et par store blockbusters, så jeg har stadig en forventning om at der er Pepsi Cola over det hele i de nye film :D
OdinOdinSkrevet 29/07-16 20:47, rettet 29/07-16 20:54 
Jo, Kina er skam blevet et ekstremt lukrativt marked. Det skyldes dels den eksplosivt voksende middelklasse og dels kulturministeriets lempelse af restriktionerne overfor vestlige kulturprodukter.

Efter partiet hævede den årlige kvote for antallet af vestlige film der får lov at blive distribueret i Kina til 34, er over 50% af box office-indtjeningen på de film kommet fra de kinesiske biografer. Og det til trods for at lovgivningen i Kina stipulerer, at studierne kun kan modtage 25% af indtægterne. Hvis der derimod er tale om en kinesisk co-produktion, kan studierne få betydeligt flere af deres penge igen (38%). Det har selvsagt skabt en situation, hvor studierne i Hollywood nærmest er ved at falde over hinanden for at inkludere kinesiske investorer og ditto produktionsindflydelse på deres store film. Nogle filmskabere er bestemt bedre til at integrere den slags indflydelse (Pacific Rim) end andre (Transformers 4).
millenniummillenniumSkrevet 29/07-16 22:06 
Jeg bakker om om Odin. De er virkelig begyndt at designe Kina-venlige mainstreamproduktioner, og når jeg hører om dem, orker jeg det ikke. Det er f.eks. film som viser intelligente kinesiske bi-personer (eksempelvis kinesiske videnskabsmænd der skiltes som "hjernen bag"), og film som overstyrer fuldstændig i effekt-pladder uden elegance.
Mener også Terminator Genesys er på listen over kina-venlige US produktioner.

China label på coveret, ja tak.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 29/07-16 23:30, rettet 30/07-16 02:45 
milennium>
Det er f.eks. film som viser intelligente kinesiske bi-personer (eksempelvis kinesiske videnskabsmænd der skiltes som "hjernen bag")

Urgh, ja. Det er blevet et helt trope i sig selv. I 2012 (filmen, ikke årstallet) var det ikke blot kineserne der kom først med at bygge ark-fartøjerne - det skulle _virkelig_ pensles ud ved at have den amerikanske vicepræsident stående på en kinesisk bjergtop og højlydt jamre sig over amerikansk utilstrækkelighed fulgt op af følgende kommentar: "Leave it to the Chinese. I didn’t think it was possible, not in the time we had."
Kæft, det var tåkrummende leflen.
SumezSumezSkrevet 30/07-16 17:08 
Wehner>
Ja, Peter Jacksons film var bestemt fin.

Alene det faktum at John Goodman er med i den nye, placerer den højere på skalaen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 30/07-16 17:12 
Helt oppe ved Flintstones?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 30/07-16 17:17 
Hvorfor er det iøvrigt værre med dumme mainstreamfilm rettet imod det kinesiske marked end ditto rettet imod det amerikanske? Tricket er vel bare at undgå dem alle. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 30/07-16 17:22 
Tricket er vel bare at undgå dem alle. :)

Problemet er at de nu infiltrerer knap så dumme mainstreamfilm.
Det bliver ikke nemmere af at selv filmserier- og universer man har fulgt længe nu begynder at lade kinesisk indflydelse sive ind. Marvel er et glimrende eksempel. Jeg er meget sikker på at Star Wars bliver næste skud på stammen.
SumezSumezSkrevet 30/07-16 17:31, rettet 30/07-16 17:31 
Men hvis de er knap så dumme, hvad er så problemet? Filmen er vel mere relevant end den tiltænkte målgruppe. :)
Jeg synes det er interessante fakta som du disker op med, da det er ting jeg ikke har hørt om før, men forstår dog heller ikke rigtig problematikken i det, beklager.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 30/07-16 17:48, rettet 30/07-16 23:45 
Men hvis de er knap så dumme, hvad er så problemet?

At film med stort potentiale kuldsejler i forsøget på at tilgodese et super restriktivt regime. Og at serier som startede godt ender med at løbe ud i sandet af samme årsag. Der er i forvejen så mange faldgruber der kan fælde en potentielt god film. Jeg har vitterligt ikke brug for én mere - og slet ikke én af denne kaliber der samtidig er så økonomisk besnærende for studierne at forfølge.

Ikke fordi jeg ikke tror du kan følge mit train of thought, men jeg prøver alligevel med en analogi: Sæt nu at der er et RPG du har set frem til længe, med en virkelig spændende historie, gode karakterer, et knaldgodt kampsystem og fantastisk visuelt design og lydside. Undervejs beslutter udviklerne at tage imod en stor sum penge fra en investor, og må på grund af investorens overbevisninger se sig nødsaget til at dumme historien ned, forherlige investorens produkter og lave det turbaserede kampsystem om til et gritty FPS der fokustester godt blandt 16-årige netcafégæster.

men forstår dog heller ikke rigtig problematikken i det, beklager.

Jamen så bør vi jo heller ikke diskutere det. ^_^
Nyd de film du nyder. Så kan jeg harcellere sammen med millennium i vores Sur Mand-hule.
millenniummillenniumSkrevet 30/07-16 18:33, rettet 30/07-16 18:35 
Jeg har en eller anden teori om, at Transformers 4: Age of Extinction (som jeg kun har hørt, har et fuldstændig hjerneskadet manuskript), blev lavet som den gjorde med specifik, kommerciel indsigt i hvad det kinesiske marked kan lide se på film. Hvilke elementer kan de lide i handlingen, og i hvilket filmsprog, efter en eller anden hemmelig checkliste af der skaber filmsucces i Kina.

F.eks.
+ Maksimalt syntetisk
+ Abstrakt, hektisk action
+ Store monstre og dinosauer
+ Tegneserie-lignende look-and-feel
+ Hul, indholdsløs historie.
+ Effektorgie

Holder den vand? Dvs. at des mere chineese filmen bliver, des mere betragter vi vestlinge den som dårlig.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 30/07-16 20:33 
"Chineese"? Cheese + chinese? :)

Transformers 4 fik jo smækket en unødvendig ekstra halv time på slutningen, så de lige kunne smadre lidt rundt i Hong Kong. Fordi det var Hong Kong og ikke RIGTIGE Kina, så skulle politichefen (spillet af uduelige Michael Wong) lige dukke op for at sige, at de blev nødt til at ringe til THE CENTRAL GOVERNMENT og bede om hjælp. Den tror jeg i øvrigt ikke nåede frem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/07-16 21:01 
Odin>
Ikke fordi jeg ikke tror du kan følge mit train of thought, men jeg prøver alligevel med en analogi: Sæt nu at der er et RPG du har set frem til længe, med en virkelig spændende historie, gode karakterer, et knaldgodt kampsystem og fantastisk visuelt design og lydside. Undervejs beslutter udviklerne at tage imod en stor sum penge fra en investor, og må på grund af investorens overbevisninger se sig nødsaget til at dumme historien ned, forherlige investorens produkter og lave det turbaserede kampsystem om til et gritty FPS der fokustester godt blandt 16-årige netcafégæster.

Er det tilfældigt at alt hvad du beskriver passer præcist på FFXV / Versus?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 30/07-16 21:22 
Er det tilfældigt at alt hvad du beskriver passer præcist på FFXV / Versus?

Nu gjorde du mig ked af det. Jeg har ikke fulgt med længe og anede ikke, at det var skredet ud på sidespor. Goddamnit, Squeenix!
JmogJmogSkrevet 30/07-16 23:16 
Bare rolig, det passer slet slet ikke på din beskrivelse,
.
..
... Det er ikke et FPS.
WehnerWehnerSkrevet 31/07-16 01:05 
Odin>
Nyd de film du nyder. Så kan jeg harcellere sammen med millennium i vores Sur Mand-hule.

Når man tager en filmindustri, der i meget høj grad er baseret på at møde laveste fællesnævner hos det amerikanske publikum, og der så pludselig tilføjes endnu en gruppe, som man heller ikke må støde, og som man også skal lefle for, så bliver der længere mellem de i forvejen relativt få Hollywood-film, der tør skille sig ud. Der bliver endnu mere vanille. Eller nok snarere: vanillin.

Lige som Mulle vil jeg gerne være med i klubben.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 31/07-16 12:44 
Ja, tænk hvis James Cameron instruerede Terminator 2, mens aktionærer og producenter råbte til ham: "More china!"

Puhhhh det var ikke blevet noget godt resultat.
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 31/07-16 14:07 
"Iron Jim" tager ikke imod ordre fra NOGEN, heldigvis. Det er nok nærmere omvendt.
OdinOdinSkrevet 31/07-16 14:17, rettet 31/07-16 14:18 
Nu betragter jeg personligt ikke Avatar som noget filmisk mesterværk i andet end teknisk forstand, så det bliver nok ikke helt så stort et tab, men jeg skulle blive meget overrasket, hvis ikke den samlede stab af bigwigs hos 20th Century Fox kommer til at gøre alt hvad der står i deres magt for at proppe hele Beijing op i røven på Cameron for at yde maksimal lip service til det kinesiske publikum under produktionen af de næste fire film i serien.

Jeg håber hans ballemuskler er så stålfaste som de har ry for.
ExceptionExceptionSkrevet 31/07-16 16:39 
Med en instruktør som konsekvent har skænket diverse filmstudier det ene blockbuster hit efter det andet - begyndende med Terminator i '84 - mon ikke de så vejer deres krav med omhu. Givet at du har ret i, at de muligvis vil prøve, tror jeg bare ikke de får noget ud af det.

Avatar burde IMHO absolut ikke være den første film der kommer på sinde mht. Camerons repertoire, det er næsten synd. Håber han bliver husket mere for film som:

Terminator 1 & 2, Aliens, The Abyss, Titanic mv. Som du selv påpeger så er Avatar da en teknisk "achievement", men rent filmisk er den "mediocre" IMO.

Som en fan af de fleste af de universer han har haft fingrene i, så gør det en smule ondt at han tilsyneladende dedikerer alt sin tid til Avatar universet. Hvor ville jeg gerne se ham instruere endnu en Alien film (ja, man må vel drømme)
2'175 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig