X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Film-trailer-tråden


Svar
RooneyRooneySkrevet 06/02-07 21:14 
Sådan en tråd er der nødt til at være herinde, og der er endnu mere brug for den, efter jeg så denne trailer.

Blades of Glory!

Dyrk lige dialogen i den trailer; Jeg skal SÅ meget ind og se den, ligeså snart den åbner.

"I see you still look like a fifteen year old girl, but not hot."

Hvilke trailere fandt I i dag?

Pour some sugar on me
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
2'175 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/04-15 12:47 
Alle de bedste film lader i hvert fald til at have været igennem en hård naturlig fødsel.

Jeg tvivler på, at sådan noget som The Terminator, The Thing, Bladerunner eller RoboCop overhovedet kunne få lov til at blive lavet i det miljø, filmbranchen har fået skabt på det seneste.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 21/04-15 13:09, rettet 21/04-15 14:03 
Korrekt svar: Nej. :-)

Og dog, den europæiske filmpresse har fremhævet Drive som et usædvanligt lyspunkt i den Amerikanske film-maskine, og Nicolas Refn er omvandrende hård fødsel der også laver brølere. Desuden har en instruktør som Christoffer Nolan markedspondus nok til at lave film for det brede publikum, og samtidig insistere på at det bliver gjort "his way".

Dark Knight uden CGI?
Ja, uden CGI, og uden green screen.
Ikke lidt CGI?
Nej ingen.
Jamen, hvorfor?
Fordi jeg siger det.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/04-15 14:01 
Siden der er anvendt green screen i DK, fik han så ikke helt sin vilje kan man konstatere ;)
nerosnerosSkrevet 21/04-15 14:12, rettet 21/04-15 17:23 
Odin>
Det er jo folk som jer der bliver ved med at fortælle studierne, at det er i orden at fremstille den slags bræk. Stop the madness, people. Stem med jeres pengebog.

Hvis du tror jeg har tænkt mig at smide penge efter det så tro om :-)

Jeg kan ikke andet end at grine af jeres reaktioner på Jurassic World. Sorry..Film serien stod totalt af og knækkede kæden allerede efter den første film.

Jeg er ret sikker på hver eneste af jer vil se den her film lige meget om i kan lide den eller ej i sidste ende så lad da være med at pege fingre af andre. Kun hvis du kan love ikke selv at se den. Jeg kikker på dig Odin..!

Jeg vil hellere se Jurassic World og grine min røv i laser end at se en eneste Bay film.

Det er også helt individuelt hvordan man ser passioneret på film. Folk kan hade noget du elsker sådan er det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/04-15 14:23 
Beano>
Siden der er anvendt green screen i DK, fik han så ikke helt sin vilje kan man konstatere ;)

Mon ikke det Millennium tænker på er at der ikke bruges greenscreen til at smække skuespillere ind på computergenererede settings som man ser så mange andre steder i dag. Det er faktisk vildt så lidt CG der er brugt i Dark Knight, og den smule der er, er meget smagfuldt brugt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/04-15 14:29 
Hey, på trods af de klip vi har set, så er der ingen grund til at tro filmen ikke vil være underholdende.

Stem med tegnebogen, jada. Men når så mange stemmer på Mean Girls, Twilight-serien, Fast & The Furious-serien og diverse teen angst-film, så har min samvittighed det FREMRAGENDE med at stemme på en film med motorcykler, dinoer og John Williams musik.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-15 14:34 
Hvorfor smider du Mean Girls ind sammen med Twilight? Har du overhovedet set nogle af dem?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 21/04-15 14:58, rettet 21/04-15 14:59 
Det er faktisk den eneste af dem som jeg ikke har set. Og jeg kan se på imdb at det faktisk ikke var den jeg tænkte på. Hmm... hvad var det nu for en. Kan faktisk ikke huske det. Men det var arketypen "skolemobberi, kliker, onde tøser" etc. som hænger mig langt ud af halsen. Det er også noget de bliver ved med at lave igen og igen, så det sælger tydeligvis.

Der må være et eller andet galt med min hjerne. Da jeg var teenager var det sidste jeg havde lyst til at se film "jeg kunne relatere til". Jeg ville se film jeg bestemt ikke kunne relatere til. Fantastiske verdenener, store eventyr, vild spænding.

Mobning og kliker? Hold da kæft for en gang generisk gylle.
WehnerWehnerSkrevet 21/04-15 15:14 
Mean Girls er sød nok og har nogle skægge referencer til VH1 Behind the Music osv., men bedre er den altså ikke...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 21/04-15 15:20, rettet 23/04-15 12:42 
Jeg er ret sikker på hver eneste af jer vil se den her film lige meget om i kan lide den eller ej i sidste ende så lad da være med at pege fingre af andre. Kun hvis du kan love ikke selv at se den. Jeg kikker på dig Odin..!

Du missede pointen. Jeg peger ikke fingre ad nogens smag. Jeg undrer mig over, at der sidder flere og siger, at det ligner det argeste lort og i næste åndedrag proklamerer, at de skal ind og se den. Det giver nul mening i mit hoved at nogen vil betale for noget, de synes er lort og derved bidrage til at der kommer mere af det. Det var det jeg anfægtede. Jeg lurede så ikke, at du ikke havde i sinde at se den i biografen eller på anden vis bruge penge på den. Min fejl.

Og hvad angår om jeg kommer til at se den eller ej, er det da fuldkommen muligt at jeg en dag kommer til at fange den når den ruller over skærmen og jeg ikke orker dybere underholdning. Du snakker til en mand, der har set det meste af Gilmore Girls, for crying out loud. Der er dog tonsvis af blockbustere jeg stadig ikke har fået set, såsom de sidste to Pirates Of The Caribbean-film, en del superheltefilm, Transformers 3 og 4, de sidste to Die Hard-film, alle Oceans #-film, Bourne-serien, shitloads af horror-remakes, alle de nye Bond-film, Mission Impossible-serien, osv. osv. (for slet ikke at tale om alle de serier, jeg stadig ikke er kommet med på) og denneher film ender helt sikkert også i den bunke. Det er i øvrigt ingenlunde et statement eller noget i den dur. Jeg har bare en gigantisk backlog, for mange hobbyer og for få timer i døgnet.
nerosnerosSkrevet 21/04-15 15:59, rettet 21/04-15 17:22 
Jamen jeg elsker jo dyre b-film og har ikke noget imod at de bliver lavet. Det er nærmest sjovere at se den slags end alle de perfekte film.

Jeg laver bare lidt fis med den seriøse filmanmelder som altid vil stå med løftet pegefinger og skælde ud over den slags film som Jurassic World jo er. Jeg synes det kan være befriende at se den slags film. Det er jo tydeligt at den ikke er særlig seriøs ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 21/04-15 19:38, rettet 21/04-15 19:41 
Odin>
Der er dog tonsvis af blockbustere jeg stadig ikke har fået set, såsom de sidste to Pirates Of The Caribbean-film, en del superheltefilm, Transformers 3 og 4, de sidste to Die Hard-film, alle Oceans #-film, Bourne-serien, shitloads af horror-remakes, alle de nye Bond-film, Mission Impossible-serien, osv. osv. (for slet ikke at tale om alle de serier, jeg stadig ikke er kommet med på) og denneher film ender helt sikkert også i den bunke. Det er i øvrigt ingenlunde et statement eller noget i den dur. Jeg har bare en gigantisk backlog, for mange hobbyer og for få timer i døgnet.

Pirates of The Caribean 3 og 4: spild ikke tid med treeren. Fireren er dog fin underholdning (det bedste næstefter etteren) og kan ses fuldstændigt uafhængigt af 2 og 3. Det er reelt "Jack Sparrow på nye eventyr". Med en fantastisk skurk.

Superheltefilmene: De er næsten alle værd at se, men hvis du vil skære det ned, så nøjes med Iron Man 1-2, Avengers, X-Men: First Class og X-Men: Days of Future Past. First Class er kun ok, men er setup for Future.

Transformers: Just... don't. Det bliver kontinuerligt dårligere efter etteren.

Die Hard 4-5: Kun hvis du (as if) kommer i situationen "der er intet godt i min samling jeg ikke har set før". Som et studie i hvor overdrevne moderne action-film kan blive, er de dog næsten interessante.

Bourne-serien: De to første er fremragende. Kan du lide dem, så vil du også finde treeren underholdende. Fireren er unødvendig. Og Bourne er ikke engang med.

Mission Impossible: Nøjes med 1 og 4. Toeren er forfærdelig og treeren lidt ligegyldig medmindre man meget gerne vil se alt med Philip Seymor Hoffman.

Puristen i mig skriger "alt skal ses kronologisk!" men i alt jeg nævner ovenfor er det slet ikke nødvendigt. Filmmagerne går ikke udfra seeren har set de foregående film.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-15 22:56 
Jmog>
Mobning og kliker? Hold da kæft for en gang generisk gylle.

Det er sådan noget man siger, hvis man ikke har set den...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 21/04-15 23:21 
Nu snakkede jeg jo netop ikke om lige den film, men om flertallet af film med det emne.
millenniummillenniumSkrevet 22/04-15 09:52 
Jeg har dog stadig tiltro til JJ Abrams og hans generelle indflydelse på mainstream. Han er jo stadig ung, og laver da også bommerter (Super8, synes jeg ikke fungerede), men han virker dedikeret, tager mainstream-genren seriøst, ved at mennesker er vigtigere end effekter og satser på god storytelling og fede filmgenrer. Håber helt seriøst han også får lavet en Star Trek 3 film.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 22/04-15 10:31, rettet 22/04-15 10:33 
Jeg synes ikke han er nogen fantastisk instruktør (han er ikke nogen ny Spielberg, selvom studierne meget gerne vil sælge ham sådan - jfr. benævnte Super8), men han er en rigtig god og pålidelig håndværker og det har jeg meget stor respekt for. Jeg har stort set aldrig noget at udsætte på hans film på det plan og han formår altid at underholde. Han virker også som om han har hjertet helt på det rette sted hvad angår Star Wars-projektet, og netop hans tilbagevenden til det snavsede, halvsmadrede look og bevidste fravalg af CGI over rigtige sets, props, animatronics og makeup hvor det har været muligt bifalder jeg dybt. Hvad jeg har set indtil videre har ihvertfald vendt min indstilling til decideret optimisme.

Og Gudskelov er Damon Lindelof ikke involveret denne gang. De to er ellers som pot og pande, men jeg får galoperende spat af Lindelofs matryoshkadukke-tilgang til historiefortælling. Manden _kan_ simpelthen ikke fortælle en straight historie.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04-15 11:49 
Jmog>
Der må være et eller andet galt med min hjerne. Da jeg var teenager var det sidste jeg havde lyst til at se film "jeg kunne relatere til". Jeg ville se film jeg bestemt ikke kunne relatere til. Fantastiske verdenener, store eventyr, vild spænding

Heh, så vi to. Vil jeg havde virkelighed tænder jeg for nyhederne... nej vent lidt ;p

Kan godt forstå at nogen kan blive trætte af for meget cgi. Jeg siger ikke det er dårligt, ikke hvis det bruges godt og kreativit. SW eps I, II og III er ikke blandt dem som jeg syns brugte det specielt godt.
Er glad for at de bruger mere traditionelle effekter i den nye. Der bare noget som gør det virker mere "solidt" mere virkeligt nå det rigtige probs. Hvis i kan følge mig.
Den originale Jurassic Park havde en god balance mellem cgi dinoer og puppets.
millenniummillenniumSkrevet 22/04-15 13:02 
God diskussion, men efterhånden også lidt fjernt fra emnet. :-D

Jeg synes i højere grad CGI brug er med at spolere markedet for middel actionfilm, hvor budgettet tydligvis ikke har været astronomisk højt, men man prøver at få alt til at ligne en million. Bl.a. den nyeste Conan reboot stod jeg af efter 15 min, fordi alt er CGI og digitalt sminket. Clash of the Titans gik samme vej. Hele miljøet og atmosfæren er CGI skabt, og det skaber et eller andet uvedkommende, syntetisk univers som jeg føler minus for. Også Sam Raimis Oz the Great and Powerfull ødelagde sig selv med computerspils-CGI.

I JJ Abrams Star Trek film har jeg ofte følelsen af faktiske kulisser og genopbyggede gange i Enterprise som man kan føle og støde ind i hvis man snubler. Hele den taktile sans betyder meget for min filmoplevelse.

At JJ Abrams overhovedet prioriterer gammeldags model making og rigtige probs er bl.a. en konsekvens af netop den diskussion vi har hér.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/04-15 13:27 
Oz-filmen synes jeg var passende med sin CGI. Det kunstige look er jo velegnet til Oz-verden.
Derimod synes jeg at selv film med tårnhøje budgetter kan ødelægges af for meget CGI-brug, alene fordi det er så tydeligt at det er det. F.eks. synes jeg Avengers-filmen ligner bæ. Bevares, det er supergodt lavet, men selv for en superheltefilm ødelægger det meget for mig at det hele ligner et computerspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/04-15 13:57 
Jeg synes at Avengers ser fantastisk ud. Hvad er det præcis for noget CGI du ikke kan lide?

Havde du regnet med at Hulk ville være spillet af en cosplayer?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 22/04-15 15:21 
Jeg synes det er svært at sætte en finger på, men jeg har det ligesom Sumez. Alting er koreograferet som en actionballet, alle bevægelserne er så fløjlsbløde og fulde af detaljer, og alle vinker så velovervejede, at det nærmest ligner en showreel, og man føler, at producenten _maser_ ens snude ind i skærmen og siger: "Se! SE! Har du SET de detaljer? SE lige herovre! Har du nogensinde set så realistiske partikler? Har du SET den subsurface scattering!? Prøv lige at metalsplinterne fra dén bil! Se nu hvad han gør! FoOOooor! FEDT, HVAR? Og check så DET HER! Kan du SE det hårde arbejde!? KAN du!? Får du ALLE detaljerne med?"

Det er måske i virkeligheden dét der vælter det for mig: At alting er så ekstremt velpoleret. Hver eneste frame er det Sixtinske Kapel malet i 600 lag af cirka det samme antal effektfolk. Selv tju-bang film må godt have nogle fejl. Jeg har altså ikke brug for at se hver eneste pore og sveddråbe. Det er fedt i få minutter ad gangen, men det bliver hurtigt alt for overvældene for mig. Det er fuldkommen ligesom når AAA-spil tager kontrollen fra mig for at vise mig alle facetter af udviklernes hårde arbejde i in-engine cutscenes.

Jeg er på den anden side også fuldkommen klar over, at vi taler om en film, hvor fucking Hulken smadrer rumvæsener og afguder gennem skyskrabere. Mild anvendelse af CGI var aldrig en mulighed og "subtil" er forlængst en svag prik i bakspejlet. ^_^
SumezSumezSkrevet 22/04-15 15:28 
Tja, det er vel heller ikke CGI i sig selv, men hvordan det bruges. En film som Guardians of the Galaxy, af samme produktionsselskab og en lignende tosset setting, og med ligeså stort virvar af computergrafik, ser helt fin ud i mine øjne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/04-15 09:30, rettet 23/04-15 09:32 
Odin>
"Se! SE! Har du SET de detaljer? SE lige herovre! Har du nogensinde set så realistiske partikler? Har du SET den subsurface scattering!? Prøv lige at metalsplinterne fra dén bil! Se nu hvad han gør! FoOOooor! FEDT, HVAR? Og check så DET HER! Kan du SE det hårde arbejde!? KAN du!? Får du ALLE detaljerne med?"

Det er samme symptom som fuckede Transformers op. Der skulle ikke engang ske noget særligt, før de gik amok....

"Se, Shia LeBød går ned af trappen. Han GÅR NED af TRAPPEN!!! SE alle de VILDE kameravinkler. Se kameraet snurrer rundt om Shia. FUCK YEAH! Han gik ned af TRAPPEN og vi filmede det fra OTTE FORSKELLIGE VINKLER med OTTE KAMERARER!!!! Scenen hvor Shia går ned af trappen har 22 klip. 22 KLIP, siger jeg..!!! Talte du efter??? OG prøve at se vores COLORGRADING. SE hvordan himlen bliver ViiiiLDT BLÅ og se KONTRASTERNE!!!"

Hvilket får mig til at savne dengang man filmede udramatiske scener i horisontal vinkel, så det er personerne der var hovedpersonen. Ikke teknikerne.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 08/05-15 00:34 
http://youtu.be/ScMOyURq9os

Vacation.

Originalen er en klassiker.
XiwanaXiwanaSkrevet 08/05-15 01:09 
Fars fede reboot
[inspirational quote here]
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/05-15 01:13 
Jeg troede ellers at Die Hard 5 var reboot'en af Vacation filmene.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 08/05-15 06:34 
Giver mig lyst til at se originalen.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 08/05-15 08:14 
Millennium,
Det er generelt et problem med Bay's film og hans efterabere. At der altid skal ske et eller andet.
Every Frame a Painting har lavet en god video der kigger nærmere på "Bayhem":

EFaP: Bayhem
Per SPer SSkrevet 12/05-15 13:03, rettet 12/05-15 13:19 
Glem alt om Sharknado, her kommer:

Sky Sharks: The Ultimate Nazi Zombies Riding Flying Sharks Movie,

Sky Sharks - Movie CLIP - Zombies On Flying Sharks (2017) HD
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 15/05-15 13:12, rettet 15/05-15 13:13 
Lidt over 6 minutter fra den kommende Supergirl TV serie. Ser sjov ud.

Supergirl - First Look
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 15/05-15 19:54 
Ja, de har valgt en mere comic/parodisk approach. Måske et ok træk i et frygteligt seriøst seriemarked.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 15/05-15 22:32, rettet 16/05-15 01:41 
Man kan så ærgre sig over, at de vælger at gøre det med den eneste kvindelige superhelteserie på TV. Under de første tre minutter af ovenstående video troede jeg helt seriøst det var et tongue-in-cheek modsvar til SNLs Black Widow-trailer: https://www.youtube.com/watch?v=j_5KgpN38hM

I takt med at det langsomt gik op for mig, at DC mener det seriøst, begyndte mine tæer desværre at krølle mere og mere.
Per SPer SSkrevet 18/05-15 13:32 
Husk at vi alle har brug for en ny omgang Poltergeist:

Poltergeist | Trailer #1 | Official HD Trailer | 2015
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OdinOdinSkrevet 18/05-15 13:48 
Per S>
Husk at vi alle har brug for en ny omgang PG-13 Poltergeist:

There. Fixed that for you. *suk*
Jeg tvivler stærkt på, at selv Sam Raimis horror-chops kan redde den her.
Per SPer SSkrevet 18/05-15 14:38 
Nu er den originale Poltergeist kun PG rated, så en PG 13 er ikke nødvendigvis en dårlig aldersgrænse (i USA).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dchangdchangSkrevet 18/05-15 15:13 
Per S>
Husk at vi alle har brug for en ny omgang Poltergeist:

"Terror comes home - in 3D"

Mit had til intetsigende remakes har aldrig været større! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OdinOdinSkrevet 18/05-15 15:27, rettet 18/05-15 15:28 
Per S>
Nu er den originale Poltergeist kun PG rated, så en PG 13 er ikke nødvendigvis en dårlig aldersgrænse (i USA).

Poltergeist var oprindeligt R-rated. Spielberg appellerede intenst og fik den forhandlet ned til PG (PG-13 eksisterede ikke dengang).

Det sagt, så vil jeg medgive, at der bestemt findes gode, uhyggelige horrorfilm der er PG-13, men der er altså temmelig langt mellem dem. I nyere tid er det faktisk kun Dark Water og Insidious jeg kan komme i tanker om. Derefter skal vi helt tilbage før årtusindskiftet for at finde dem.
millenniummillenniumSkrevet 18/05-15 15:36 
Forældre der ryger joints i soveværelset.
Spøgelsesforsker der river sit ansigt i stykker.
Børn der forsvinder

Den slags kunne aldrig blive PG13 i dag.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 18/05-15 17:04, rettet 18/05-15 17:25 
Sagtens. Det kommer udelukkende an på hvordan det vises og hvor gory det er.

Man kan tillade sig rigtigt meget med PG-13 i dag, og det kommer helt an på hvordan man kringler den - hvordan tonen er i den pågældende scene, hvor meget der dvæles ved blod, om hvem der er i fare og hvor længe, om det er børn det handler om - og om de er i fare. Osv osv.
DunwichDunwichSkrevet 18/05-15 17:24 
Odin>
Det sagt, så vil jeg medgive, at der bestemt findes gode, uhyggelige horrorfilm der er PG-13, men der er altså temmelig langt mellem dem. I nyere tid er det faktisk kun Dark Water og Insidious jeg kan komme i tanker om. Derefter skal vi helt tilbage før årtusindskiftet for at finde dem.

The Dark Knight fra 2008. Hvordan den slap igennem MPAA og endte med en PG-13, er stadig en kilde til megen undren. Filmens tone er helt åbenlyst i R rated regi.
Per SPer SSkrevet 19/05-15 17:32 
Pixels - trailer nr. 2

Ikke at jeg synes den ser bedre ud, men den ser moderat sjovere ud nu.

Pixels - Trailer #2
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DunwichDunwichSkrevet 19/05-15 17:42 
Maze Runner: The Scorch Trials

https://www.youtube.com/watch?v=-44_igsZtgU&feature=youtu.be

Jeg synes The Maze Runner var en glimrende og meget seværdig film.
JmogJmogSkrevet 19/05-15 21:18 
Whoa, det var hurtigt. De må have godkendt produktion allerede inden den første var ude.

Brød mig ikke om de sidste par minutter af etteren men resten var god underholdning.
NaieraNaieraSkrevet 19/05-15 22:56, rettet 19/05-15 22:56 
Toeren bliver endnu bedre end den gode etter.

Og selvfølgelig var den for længst annonceret før etteren udkom :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-15 23:32 
Jmog>
Brød mig ikke om de sidste par minutter af etteren men resten var god underholdning.

Havde det på samme måde.

På trods af at filmen tydeligvis gik efter en helt anden målgruppe, var jeg for det meste godt underholdt. Men slutningen virkede fuldstændig malplaceret. Jeg vil ikke ligefrem påstå, at det er en fantastisk film, men i det mindste er den bedre end stort set alle andre teenage-bogfilmatiseringer, jeg har set.
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 20/05-15 09:05, rettet 20/05-15 12:36 
Gør denneher noget nyt? Fra traileren og beskrivelsen at dømme ligner Maze Runner fuldkommen samme plotskabelon som The Hunger Games, Divergent, Insurgent, The Giver... (fyld selv flere på).

En stor flok unge mennesker i ensfarvet unisex-tøj lever i et dystopisk samfund og er muret inde af et oligarki, der kun er ude på at styre og ensrette dem == De Voksne.
For et yderligere niveau af kontrol og slet skjult underholdning, dingler oligarkiet et håb om frihed for de unge gennem et årligt arrangeret hækkeløb som kræver offscreen dødsofre.

En dag dukker en nobody op, som filmen af en eller anden grund gerne vil have os til at se som en skravlet, udstødt freak, til trods for at vor nytilkommer er både veltrænet og ser umanérligt godt ud.
Nytilkommeren bliver først hakket på af De Store Drenge, men bliver heldigvis hjulpet af et eller flere potentielle utroligt veludseende kærestemarialer, som en halv time inde i filmen opdager, at nytilkommeren bærer det hemmelige tegn som afslører ham/hende som The One.

Tyve minutter mere af filmen bruges på at konfrontere lederen af De Store Drenge i en tvekamp, som til sidst udmunder i total accept af nytilkommeren og en planlægning af hvordan de kan bryde fri under årets hækkeløb.
Det lykkes til et vist punkt, men de får ikke reddet alle og filmens sidste 40 minutter er desværre ikke helt nok til at følge både dét og et angsty kærlighedsdrama til dørs, så kampen er ikke slut endnu. Vi ses til næste års 120kr. OMGBESTMOVIEEVAR-popcornfest.

(Advarsel: Ovenstående kan indeholde spor af sur, gammel mand.)
SumezSumezSkrevet 20/05-15 09:10 
Jeg synes Hunger Games var meget fin, men udelukkende pga. Woody Harrelson
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-15 10:33 
Odin>
Gør denneher noget nyt?

Næhh, egentlig ikke. Men den føles bare en anelse mere som om, at folkene bag rent faktisk har et svagt ønske om at lave en rigtig film og ikke bare spiller 120% på de få tangenter, en hjernedød teenage-hjerne har at gøre godt med. De fucker det så bare fuldstændig op i slutningen.

Jeg siger slet ikke, at det er en god film, og jeg forstår på ingen måde alt det hype, der er omkring den. Men den formår alligevel at være en smule mere værdig i sin udførsel end alt det andet lort.
AV Intelligent Terminal
DunwichDunwichSkrevet 20/05-15 11:55 
Odin>
Gør denneher noget nyt? Fra traileren og beskrivelsen at dømme ligner Maze Runner fuldkommen samme plotskabelon som The Hunger Games, Divergent, Insurgent, The Giver... (fyld selv flere på).

Det ligner The Maze Runner nemlig, i høj grad, ud fra dens trailer. Og af samme årsag gik der lang tid før jeg turde se den. Heldigvis er den i en helt anden liga end feks Divergent og Insurgent. Begge de film er samtidigt væsentligt dårligere end de tre Hunger Games film, hvor Hunger Games kvalitetsmæssigt er tættere på The Maze Runner.

Hunger Games holder jeg af, fordi det primært er The Most Dangerous Game den er skåret over, og sådan noget kan jeg godt li. The Maze Runner er a la The Lord of the Flies, og det er osse godt. Sagt på en anden måde, så har de film bare mere på hjerte, end Divergent filmene har.
DunwichDunwichSkrevet 20/05-15 12:04 
KillerBean2>
Næhh, egentlig ikke. Men den føles bare en anelse mere som om, at folkene bag rent faktisk har et svagt ønske om at lave en rigtig film og ikke bare spiller 120% på de få tangenter, en hjernedød teenage-hjerne har at gøre godt med. De fucker det så bare fuldstændig op i slutningen.

Hvad mener du der er galt med selve slutningen i The Maze Runner? Er det hele To be continued tingen du synes er træls? Jeg kan godt være lidt træt af, at den type film sjældent får lov at stå alene, og at der tit kommer en fortsættelse senere, som man er nødt til at se, for at få den komplette afslutning på historien med. Men synes alligevel at The Maze Runner, fint rundede den historie af, som den ville fortælle i den første film, og så lægger op til noget, måske, anderledes - hvem ved - i næste film.
2'175 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig