X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SuperBowl Nr 41


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 04/02-07 22:44, rettet 04/02-07 22:45 
Er der nogle der skal se SuperBowl i aften/nat mellem Chicago Bears og Indianapolis Colts?, det bliver fedt men også lige sørgligt da det er sidste gang at det er Tv2 Zulu der sendre det, med Jimmy Bøjgaard og Claus Elming.
I love monster land
la0sla0sSkrevet 05/02-07 02:01 
Sidder skam og ser med. Egentlig kommer jeg ikke til at savne Bøjgaard og co. (især Bøjgaard og Jesper Elming), mage til amatøragtig kommentering skal man lede længe efter :)

Oh well. Håber bare at det bliver muligt at se næste år.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 05/02-07 11:33 
Jeg er ked af at sige det men Morten Andersen er den største bonderøv på jordens overflade, men han er en god spiller bare han ville holde sig til det. Godt nok har han forstand på spillet, og det ville være lidt underligt hvis han ikke var i studiet, men hold da kæft hvor siger han nogle latterlige kommentare engang imellem haha! .....og hold så de hænder ude af lommerne :-)!

God kamp igår og hold da op en vild start Bears de fik WOOOW!
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 05/02-07 14:36 
Det er jo altid spas når det regner så meget at ingen kan holde på boldten :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 05/02-07 14:44 
Noget af det jeg har haaaadet har været den måde som de har promoveret sig selv på. Nogle gange har man haft følelsen af, at det handlede mere om dem end om spillet. Alle deres interne jokes, øgenavne og pjat har godt nok drevet mig halvgal.

Bare fordi sporten på tv i Danmark var lille og de så fik den bygget op på tv, betyder ikke at man stadig skal køre i en eller anden lummer drengerøvsstil. Tænk lige hvor mange andre sportsgrene folk ville acceptere at se kommenteret ligeledes. Eksempelvis når spaderne kastede popcorn på hinanden under en kamp, eller når deres ulidelige jokes fortsatte OVER det der foregik i kampen. Så tænker man lidt på hvad der mon er vigtigst, dem eller sporten?

Jeg er med på lidt spas og sjov, men det tog hidsigt overhånd. At det for dem aldrig blev dumt at sige "picks" så man ikke kunne være i tvivl om konnotationen, må være forklaring nok.

Jeg kunne blive ved, men skal nok lade være. Selvfølgelig skal man også være taknemmelig for den dækning de gav sporten, og den ros skal de da også have.

Angående kampen så var det godt nok en rodet affære, men helt fortjent resultat. Jeg undte dem virkelig at vinde den.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 05/02-07 14:52 
la0s>
Nogle gange har man haft følelsen af, at det handlede mere om dem end om spillet. Alle deres interne jokes, øgenavne og pjat har godt nok drevet mig halvgal.


Ja jeg har haft det ligeledes de skal have den ros at de har haft den gode dækning af sporten, men nogle gange handlede det alt for meget om falkeøje og NFL-Helmings eller hvad den vild med dans dreng nu kalder sig selv. Håber det bliver lidt mere seriøst frem over. Det behøver jo ikke være så drengerøvsagtigt.
Bashful Neophyte
DommergaardDommergaardSkrevet 05/02-07 21:31 
Du er godt nok negativ, hva' la0s? Der er jo ingen der tvinger dig til at følge dem hver søndag - det slipper du "heldigvis" for nu jo. Jimmy Bøjgaard og Claus Elming har da gjort et godt job synes jeg. Det er da rart, at de ikke udelukkende snakker Football, men også laver lidt sjov og ballade i studiet. Jeg kommer til at savne at se de kampe om søndagen på Zulu.

Hvad angår Morten Andersen, så synes jeg godt nok også, at han kommer med nogle dumme indskydelser hele tiden. Han er sådan lidt malplaceret i det program. Han er god til Football, men at kommentere bliver lidt forceret i sidste ende.

God kamp dog! Fantastisk 1. Quarter!! Det var da helt vildt så meget der skete der!
la0sla0sSkrevet 05/02-07 22:03, rettet 05/02-07 22:04 
Du lyder da selv lidt mavesur hva? Det er da noget gas du skriver henvendt til mig. Jeg kan da sagtens kritisere dem, men samtidig være træt af at kampene ikke længere sendes på Zulu! Selvfølgelig er der ingen der tvinger mig til at se det, men nu har jeg altid interesseret mig meget for sporten så det er vel oplagt at jeg har set det på Zulu. Jeg kan bare ikke forstå at man ikke må være kritisk, eller du er måske af den opfattelse at man bare skal sidde og tage alt til sig passivt? Der var skam også visse weekender hvor jeg købte yahoo's pakke, men det har jeg ikke økonomien til.

Når jeg ser NFL, så ser jeg det for kampene, ikke for deres interne show. Jeg synes vægten mellem dem og spillet begyndte at blive forrykket jo mere succes de havde. De blev efter min mening mere selvpromoverende og fokuserede på deres interne jokes.

Jeg skrev for nogle år tilbage en form for anmeldelse af deres kommentering på deres forum, og der fik jeg godt nok mange enige tilbagemeldinger.

Jeg er egentlig heller ikke elitist, sporten behøver ikke at hives op på et sygt teknisk niveau, jeg ville bare gerne at deres cirkus blev dæmpet ned, at man måske hev niveauet bare en anelse op i stedet for at lefle for laveste fællesnævner. Alle de mail med at Jørgen og Jimmy fra Vejle (no offense) skriver ind og fortælle at de får også popcorn. Den slags kan jeg ikke se meningen i.

Jeg kunne se meningen i når de fortalte og tegnede på plays, og var oplysende så jeg følte at spillet åbnede sig og jeg lærte og forstod mere. Deres NFL for rookies segmenter var også fine og hyggelige. Selvfølgelig skal der også være plads til lidt balladae og bommelum, men det kom bare til at fylde alt alt for meget.

Alene det at de meget sjældent fortalte om hvilke opstillinger der blev gjort brug af, hvilke udskiftninger der blev foretaget osv. og i stedet snakkede om en eller anden spiller der var "en af ligaens allerbedste" eller noget helt irrelevant. Det var bare årsag til at la0s blev noget muggen.

Hvad de gjorde godt var deres entusiasme og den energi de lagde i det. Den skal de have ros for.

Så kan det godt være at la0s "godt nok (er) negativ", men jeg synes så at det er ret valide punkter jeg fremhæver. Intet bliver bedre af at man sidder med hænderne i skødet og kigger på, medmindre man selvfølgelig mener der ikke er plads til forbedring.
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-07 23:42 
Fortjent sejr til Colts. Grossman ødelagde alt for Bears.
Home is where the hardware is..
nerosnerosSkrevet 06/02-07 09:35 
Ja han var også den dårligste couterback der nogensinde var nået til Super Bowl ;-)!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 06/02-07 11:04 
I øvrigt, hvad skete der så lige for Bears "frygtede defense"? De spillede godt nok en anonym kamp. Den måde Manning to brodden af dem, med sin audibles og check down kasts var jo fænomenal. De blev virkelig passificerede, selv Urlacher forekom næsten middelmådig.

Der var noget af det samme over den måde Colts også ødelagde Ravens på. Samme mesterlige og rolige måde at tage hvad forsvaret giver, og samtidig ødelægge deres rytme med hele tiden at snyde deres blitz.
Hvad sker der?
DommergaardDommergaardSkrevet 06/02-07 19:09 
la0s>
Du lyder da selv lidt mavesur hva? Det er da noget gas du skriver henvendt til mig. Jeg kan da sagtens kritisere dem, men samtidig være træt af at kampene ikke længere sendes på Zulu!

Mavesur? Nah. Synes nu bare, at de har lavet et godt show gennem de sidste 7 år (right?). Der er så mange pauser i en NFL-kamp, så noget skal de jo have plads til. De har også nogle indslag, men af og til er pauserne så korte, at de bliver nødt til at fylde det ud med noget. Jeg synes da, at det er helt fint, at de pjatter lidt - og synes heller ikke, at de overdriver det.

Jeg kan bare ikke forstå at man ikke må være kritisk, eller du er måske af den opfattelse at man bare skal sidde og tage alt til sig passivt? Der var skam også visse weekender hvor jeg købte yahoo's pakke, men det har jeg ikke økonomien til.

Af opfattelsen, at man bare skal sidde og tage alt til sig passivt?! Jeg tror ikke, at du kan karakterisere min person ud fra den udtalelse jeg gav før. God provokation dog.

Jeg skrev for nogle år tilbage en form for anmeldelse af deres kommentering på deres forum, og der fik jeg godt nok mange enige tilbagemeldinger.

Jamen, så har du jo nok ret!

Det var bare årsag til at la0s blev noget muggen.

Så kan det godt være at la0s "godt nok (er) negativ", men jeg synes så at det er ret valide punkter jeg fremhæver.

En af la0s venner der skriver, eller sidder du og snakker om dig selv i 3. person?

Nevertheless, fed kamp! Rent subjektivt, så er værterne jo så en anden mere irelevant sag.
la0sla0sSkrevet 06/02-07 19:15 
Jeg omskrev bare starten på dit indlæg :)

Men ja en ok kamp, der nok aldrig blev helt så spændende som jeg havde håbet.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig