X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 = kr 5499


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-07 17:51 
Endelig en pris

PS3 pris
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-07 17:51 
Endelig en pris

PS3 pris
JinkJinkSkrevet 02/02-07 17:59, rettet 02/02-07 18:07 
Med den pris kommer den ikke til at sælge godt. Jeg ved ikke om det er samme pris som PS2, hvis man tager tiden i betragtning, men det er bare slet ikke samme situation som dengang.

Mon ikke man kan forvente et prisfald som med Xbox i sin tid så?
3of193of19Skrevet 02/02-07 18:04 
R.I.P. PS3 i DK...
RooneyRooneySkrevet 02/02-07 18:18 
Det ville ihvertfald betyde, at jeg ville skulle være nødt til at slippe godt 7000,- hvis jeg skulle ha' en maskine, to spil og en ekstra controller.

De kan rende og hoppe, med de priser de kører med der.

I har ikke længere monopol, Sony; Det glemmer I lidt ofte i disse tider.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SephirothSephirothSkrevet 02/02-07 18:18, rettet 02/02-07 18:23 
Okay, det er så 2600,- mere, end hvad en 360 Premium koster i Elgiganten. Ja, man får en fiks lille Blu-Ray-afspiller med i købet, men den kunne jeg ikke være mere ligeglad med, og 90% af lanceringsspillene er udkommet eller udkommer på 360.
Hvor meget mon det ville det koste at importere konsollen fra Japan?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bad AshBad AshSkrevet 02/02-07 18:27 
Hvilke kabler er der med i pakken?
BeanoBeanoSkrevet 02/02-07 18:35 
Det var godt nok meget i forhold til EURO prisen... også relativt højere prissat (DKK vs. EURO) end deres øvrige produkter. WOW!
SephirothSephirothSkrevet 02/02-07 18:36 
NFI rundede nok lige op. 5500 er jo et lækkert rundt tal ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 02/02-07 18:37 
Ja... men lækkert for hvem? ;)

Bliver næppe et problem at fat på en maskine uden forudbestillling!
IqonIqonSkrevet 02/02-07 18:41 
Er jeg den eneste, der havde forventet netop den pris i DK?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-07 18:53 
Sephiroth>
NFI rundede nok lige op. 5500 er jo et lækkert rundt tal ;)

Der stå på Boomtown, at NFI ikke har noget med prissætningen at gøre... men det har de alligevel?

Jeg havde (med gru) også gættet 5500,- så nu er der bare tilbage at sidde og grine højlydt, når de danske salgstal begynder at dukke op. Faktisk vil jeg godt melde mig til at tælle de par hundrede folk, som har mod på at kaste så mange penge i grams hos Sony. Det er meget muligt at det går økonomisk godt i Danmark, men det går altså ikke SÅ godt!
BeanoBeanoSkrevet 02/02-07 19:00 
Der er nu ikke sølle 300,- der bestemmer om jeg skal have en PS3 til launch eller ej... men prisen er lige for højt sat i DK i forhold til EURO prisen.
Virker ret underligt hvorfor NFI eller Sony har valgt at den skal være så dyr i DK i forhold til deres øvrige produker.
SephirothSephirothSkrevet 02/02-07 19:04 
Hyakotake>
Der stå på Boomtown, at NFI ikke har noget med prissætningen at gøre... men det har de alligevel?

Jeg går ud fra, at det er Nordisk Film, der sætter den vejledende udsalgspris i Danmark.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-07 19:09, rettet 02/02-07 19:10 
Hyakotake: Naturligvis har de noget med prissætningen at gøre. Men distributører i Danmark må ikke diktere udsalgspriser, de skal sættes af de enkelte butikker (kæder) uafhængigt af distributøren. Men Nordisk Film må komme med en vejledende pris. Samtidig bestemmer de butikkernes indkøbspris, og det har jo en stor indflydelse, hvis det drejer sig om et produkt med ganske lille fortjeneste. :)
Bad AshBad AshSkrevet 02/02-07 20:03 
Nogen der ved, hvilke kabler der er med i pakken? Og får man et headset med?
3of193of19Skrevet 02/02-07 20:06 
Composhit kabler med scart adapter (giver det samme skod billede), ingen headset. Oplader kabel til pad medfølger (men er så kort at man næppe kan spille samtidigt at man lader).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-07 21:12 
Okay, Sepiroth og King Chaos, tak for info. Men hvad er sandsynligheden så for, at butikkerne generelt følger vejledende pris? Er der mange, som kører direkte efter den, eller vil de gerne lægge sig lidt under (for at hive kunder til og virke billige), så den "rigtige" butikspris alligevel ender omkring de 5200,- som er blevet nævnt nogle gange?
NaieraNaieraSkrevet 02/02-07 21:27 
Jeg har hørt tale om, at vejledende udsalgspris på PS2'en faktisk var 4200,- i sin tid. Jeg så den dog aldrig til den pris, så det kan da godt være at prisen lander nogle hundrede under de 5500,-. Som i øvrigt ikke er en, for mig, overraskende vejledende pris...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/02-07 21:44 
Hyakotake>
eller vil de gerne lægge sig lidt under (for at hive kunder til og virke billige), så den "rigtige" butikspris alligevel ender omkring de 5200,- som er blevet nævnt nogle gange?


Man bliver i hvert fald ikke fed af det man tjener på maskinen, hvis man sælger den til 5200...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-07 21:58 
Som sagt på et andet forum: "5500,-??? Det er jo 550 coin offers fra McD!" :-D
SqafemrSqafemrSkrevet 02/02-07 22:25, rettet 02/02-07 22:25 
Jeg tror måske sony har prislagt deres PS3 efter vægt!

En PS3 vejer omkring 5kg... 5500kr/5000g = godt en krone pr gram!
En WII vejer omkring 2kg... 2200kr/2000g = godt en krone pr gram!

Det giver ligepluslig mening va'? Ja, det tror jeg nok det gør :P
Bede-xBede-xSkrevet 03/02-07 02:38, rettet 03/02-07 02:39 
Med så høj en pris bliver det spændene at se, hvordan salgstallene kommer til at se ud efter launchperioden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/02-07 09:08 
Ja, EFTER launch perioden. I launchperioden skal det nok se fornuftigt ud, for nørderne skal nok købe den til launch - uanset pris. Det er i månederne efter lanceringen, at den virkelige prøve for Sony/PS3 kommer.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
rapsacrapsacSkrevet 03/02-07 09:29 
jeg overvejer at købe den grundet blu-ray afspilleren. er der nogen der har et link til strømforbruget i denne tilstand
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/02-07 09:51 
Hehe, du vil godt smide mange tusinde kroner for en BD-afspiller, men du bekymrer dig om strømforbruget? Sikke en bevidst forbruger :-P
Jack_DJack_DSkrevet 03/02-07 10:27 
Hyakotake>
Hehe, du vil godt smide mange tusinde kroner for en BD-afspiller, men du bekymrer dig om strømforbruget? Sikke en bevidst forbruger :-P

Til de få penge en PS3 koster får du ikke en bedre HD afspiller og det er ikke til diskussion.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CronossCronossSkrevet 03/02-07 10:38 
Øh, hvorfor ikke?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/02-07 10:59 
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.

Du skylder Herold en Cocio... :)

Linky
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/02-07 11:05 
Cronoss>
Øh, hvorfor ikke?

Fordi den Toshiba HD-DVD afspiller der kan spytte 1080p ud koster 7500,- herhjemme? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 03/02-07 11:44 
DeluxScan>
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.

Du skylder Herold en Cocio... :)


LOL :D

Og Iqon, Cronoss og Deluxscan.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 03/02-07 12:27 
Herold>
DeluxScan>
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.

Du skylder Herold en Cocio... :)


LOL :D

Og Iqon, Cronoss og Deluxscan.


Yup og det står jeg da ved, meen lad det nu lige blive d. 23/3 først og se hvad den reelt kommer til at koste i butikkerne. Kommer den til at koste mere end 5000kr er der en cocio på vej, men kan jeg få den i EBgames, Fona, Elgiganten eller lign. for 5000 eller under, så må i undvære :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
rapsacrapsacSkrevet 03/02-07 12:49 
alle gode ting er dyre ;-)

Når jeg spørger om strømforbruget er det fordi at vi vidst alle ved at en 360 som dvd-afspiller bruger væsentligt mere strøm end en normal dvd-afspiller (og LARMER meget mere)- men det er vist en anden diskusion.

så igen, er der nogen der kan linke til en test af ovenstående?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HankyHankySkrevet 03/02-07 12:52, rettet 03/02-07 12:57 
Naiera>
Cronoss>
Øh, hvorfor ikke?

Fordi den Toshiba HD-DVD afspiller der kan spytte 1080p ud koster 7500,- herhjemme? ;)

Haha :-D

TT: Præcis hvad jeg forventede, og sikke en skam.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KLTKLTSkrevet 03/02-07 15:47 
Der er intet overraskende over den annoncerede pris, og det er jo stadig ingen hemmelighed at jeg hele tiden har forudset Sony i denne generation IKKE kommer til at stå som vinder, og med en pris på 5499,- anser jeg mulighederne i Danmark isoleret set som værende meget små for PS3.

Samtidig kan vi nu efter PS3 har været på markedet i USA og Japan i et godt stykke tid se, at salget af maskinen langt fra har været særligt godt, her tænker jeg på det faktum at PS3 i USA i flere butikker på det seneste er begyndt at nærmest samle støv, ihvertfald er det for den almene forbruger i USA INTET problem at skaffe sig en PS3 hvis man vil, i modsætning til Wii som stadig er svær at skaffe.
Samtidig oplever Xbox 360 stadig ganske godt salg i USA.
I Japan som Sony har haft for vane at styre de sidste over 10 år, har PS3 solgt temmeligt skuffende, og på det seneste kun marginalt bedre end den forrige stationære fra Sony selv.

Som jeg og flere andre her inde ser det, skyldes meget af dette at Sony er blevet for overmodige efter at have vundet 2 konsol generationer i træk, noget der er set tidligere i spil historien, og af samme årsag begynder Sony at udvise en form for lettere storhedsvandvid og tror de kan gøre alt, for ikke at sige prissætte alt uden at tænke sig om.
Men forbrugerne har sidste ord i denne sag, og Xbox 360 kommer til at stå som vinder af denne generation som jeg hele tiden har sagt...
Det vil JEG så sætte whatever vi finder ud af på højkant om! :D
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 03/02-07 16:09, rettet 03/02-07 16:10 
KLT>
Samtidig oplever Xbox 360 stadig ganske godt salg i USA.

Nu vil jeg tage 360 salget med et stort gran salt. MS måtte jo fornyligt i stilhed nedjustere totalsalget for 2006 med et par millioner... viste sig at der stod temmeligt mange maskiner ophobet i butikkerne. Men det er jo ikke så vigtigt når man skal annoncere at man har nået sit mål må 10 millioner i pressen, man kan jo altid nedjustere. Elsker bare fusk med salgstal :)
Jack_DJack_DSkrevet 03/02-07 16:20 
KLT>
Samtidig kan vi nu efter PS3 har været på markedet i USA og Japan i et godt stykke tid se, at salget af maskinen langt fra har været særligt godt, her tænker jeg på det faktum at PS3 i USA i flere butikker på det seneste er begyndt at nærmest samle støv, ihvertfald er det for den almene forbruger i USA INTET problem at skaffe sig en PS3 hvis man vil, i modsætning til Wii som stadig er svær at skaffe.

Det er lidt sjovt, først får Sony ris for ikke at kunne levere maskiner nok og tilmed må udsætte launchen på grund af dette, når de så endelig ser ud til at kunne levere nok får de ris for at det nu rent faktisk er muligt at kunne få en.
Så hvad er det de skal gøre for at kunne tilfredsstille dig??

KLT>
Men forbrugerne har sidste ord i denne sag, og Xbox 360 kommer til at stå som vinder af denne generation som jeg hele tiden har sagt...

Vinder = fleste solgte konsoller eller hvad ligger du i at vinde?

KLT>
Det vil JEG så sætte whatever vi finder ud af på højkant om! :D

OK, det lyder da som om du er sikker i din sag, men er du sikker nok til at ville sætte 100.000 kr på spil på at du får ret, for så siger du bare til.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KLTKLTSkrevet 03/02-07 16:36 
Når man taler om at 'vinde' denne generation, er der som du sikkert ved tale om at få flest konsoller solgt ja, noget som utallige analyse firmaer osv jo ofte beskæftiger sig med.
Og til Beano, ja du har ret i at man altid skal tage de tal der bliver udsendt fra firmaerne selv med et endda stort gran salt, og dette plejer jeg også selv altid at have for vane at gøre! ;D

Nej jeg er ikke villig til at sætte 100000,- kr eller samme antal spande med kul for den sags skyld på spil...
Jeg tænkte mere hen i samme baner ala den cocio du selv havde sat på spil i sin tid, og som du jo nu med alt sandsynlighed skal til at få leveret til de hungrende debattører! :D
9/11 Was An Inside Job
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/02-07 17:58 
Jack_D>
Yup og det står jeg da ved, meen lad det nu lige blive d. 23/3 først og se hvad den reelt kommer til at koste i butikkerne. Kommer den til at koste mere end 5000kr er der en cocio på vej, men kan jeg få den i EBgames, Fona, Elgiganten eller lign. for 5000 eller under, så må i undvære :)

Ja, ja - nu gælder butikkernes reele priser pludselig, men under sammenligninger med PS3 vs. 360 var det KUN de opgivne priser der galdt.
Face it - you loose!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 03/02-07 18:49, rettet 03/02-07 18:50 
DeluxScan>
Ja, ja - nu gælder butikkernes reele priser pludselig, men under sammenligninger med PS3 vs. 360 var det KUN de opgivne priser der galdt.
Face it - you loose!

Hvad snakker du om, det er jo to forskellige diskussioner som jeg husker det, ellers må du meget gerne genopfriske min hukommelse.

Som jeg husker det var det følgende:

I den ene gik diskussionen på vejl. udsalgspris PS3 vs. Xbox360.
Her siger jeg at man skal sammenligne på den vejl. udsalgspris.

I den anden på hvad PS3 ville koste ude i butikkerne når den blev lanceret herhjemme.
Her siger jeg at den ikke vil komme til at koste mere end 5000kr ude i butikkerne.

Er det så svært at forstå?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 03/02-07 18:57 
Jeg tvivler nu på at du vil kunne finde den til under 5K til launch. Forhandlerprisen er lige under 5200,- så vidt jeg ved.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/02-07 19:15 
Også så vidt jeg ved... men nogen kæder er jo kendt for at gøre sindsyge ting... f.eks. Elgiganten (måske fordi de er norske :D ), så måske satser de på at du køber en dyr kummefryser sammen med din "billige" PS3?
Jack_DJack_DSkrevet 03/02-07 19:18 
Beano>
Jeg tvivler nu på at du vil kunne finde den til under 5K til launch. Forhandlerprisen er lige under 5200,- så vidt jeg ved.


Ok, har bare ikke set skyggen af dokumentation for de priser der nævnt. Men der er måske et par insidere ude hos forhandlerne der kan løfte sløret for hvad de vælge sælge den for?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/02-07 20:39 
Jeg ved ikke hvad jeg skal gi dig at dokumentation... jeg har modtaget NFIs prisliste (den får jeg hver uge) og i denne uge er vejl.uds. på PS3 nævnt... det kan vel næppe blive mere officielt. Men det siger naturligvis ikke noget om hvad butikkerne vil tage for maskinen, men mon ikke det er der omkring? :)
BeanoBeanoSkrevet 03/02-07 22:26 
Jack_D>
Ok, har bare ikke set skyggen af dokumentation for de priser der nævnt.

Jeg har ikke nogen links eller papirer liggende som dokumentation, men har bare hørt tallet fra to forskellige (og for mig troværdige) kilder der har adgang til NFI's prislister - men om priserne er ændret den sidste uges tid kan jeg ikke garantere ;)
SlothSlothSkrevet 04/02-07 02:22, rettet 04/02-07 02:28 
Power consumption :
-Startup : 150-170 W
-On the XMB : 160-170 W
-Playing a BRD ( Mpeg2 and vc1) : 160-170W
-Playing a game : 170-180 W

*************************************

On-topic: Det er godt nok dyrt!

Mine forældre tager en 60GB PS3 med hjem fra USA, med HDMI kabel, ekstra controller, 3 spil, 3 BD film og en remote control... Samlet pris: 5700,-.

Jeg nægter at tro på, at den bliver så dyr - det er økonomisk selvmord for Sony, hvis prisen bliver så høj, fed konsol eller ej.
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 04/02-07 03:16 
Men Sony har ikke den store magt over skat/afgift, distributøren og forhandlerledet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/02-07 08:20 
Sloth>
Jeg nægter at tro på, at den bliver så dyr - det er økonomisk selvmord for Sony, hvis prisen bliver så høj, fed konsol eller ej.


Nå, så bli'r den da ikke... geeze...
BeanoBeanoSkrevet 04/02-07 09:08 
Sloth>
Power consumption :

Interessant info, tak :)

Noget om hvor meget den suger i standby?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/02-07 10:40 
Jeg ved ikke hvor Sloth har hugget sine tal, men denne artikel har nogle andre (højere) tal ved drift. (Standby er dog listet som utrolig lav)

PS3 Power Consumption
BeanoBeanoSkrevet 04/02-07 10:47 
Ja 0-1 watt lyder ikke af meget, men 360'eren skulle heller ikke suge mere end 2 watt i standby.
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig