X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netværks hjælp - Linux, router og XBMC


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-07 01:22, rettet 31/01-07 01:25 
Jeg har en bærbar pc (gentoo, linux) med ekstern hard disk, samt en Xbox der kører XBMC. Jeg vil gerne kunne streame indholdet fra min eksterne hard disk på min Xbox. Dette har jeg gjort før med min gamle computer (ubuntu, linux), ved hjælp af delings programmet Samba. Den gang var de to maskiner sat sammen direkte med et krydset kabel, så det var ligetil.
Denne gang er der så kommet en router imellem (D-Link DI-524). Xboxen er sat til med et krydset kabel, og kører igennem routerens DMZ indstilling så den altid har den samme IP. I manualen til routeren står der at man kan bruge alle slags kabler, og xboxen går også fint på nettet. Min bærbar er sat til med et alm. kabel og får tildelt IP'er af routeren.
Hvis jeg bruger et ftp program kan jeg komme ind på Xboxen og se filer. Men hvis jeg vil overføre noget mister jeg forbindelsen. Hvis jeg prøver at finde den delte mappe med Xboxen skriver den ”invalid computer name”. Xboxen søger således: smb://konsolkongen/media/disk-1/Media Folder , hvor 'konsolkongen' er computerens navn og resten er stien på den mappe jeg har delt. Det er jeg ret sikker på er rigtigt nok.
Ikke desto mindre kan jeg ikke få maskinerne til at snakke ordentligt sammen, og da jeg nu har brugt godt fem timer på det, er jeg kommet til den konklusion at det må være routeren der skal indstilles. Jeg ved intet om routere og spørger derfor jer til råds, hvad kan jeg gøre?

Af forskellige årsager SKAL Xboxen ha' en fast IP og computerens skal helst være dynamisk.

EDIT: Jeg kan godt pinge Xboxen fra PCen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig