X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Shadow of Memories


Reply
SephirothSephirothSkrevet 30/01-07 23:03 
Betragt denne tråd som en mindre hyldest til Shadow of Memories - et af de første og, i mine øjne, stadig blandt de bedste titler på PS2.

Spillet er en af konsollens få rene eventyrtitler - der er abolut ingen spillerstyret action. Til gengæld er der en konstant mørk undertone, og følelsen af at blive jaget af tiden og det ukendte er ofte til stede. Alt virker gennemtænkt og spillet sætter en masse spørgsmålstegn ved meningen med livet uden, at det virker påklistret og overfladisk. Tilsæt masser af afslutninger og grene i plottet, og du har en vinder.

Det er efterhånden et par år siden, jeg sidst gav mig i kast med SoM, men jeg har givet mig selv blod på tanden til endnu en omgang.

Andre, der simpelthen bare elsker - eller hader - Shadow of Memories?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 30/01-07 23:20 
Jeg har spillet til Xbox, men har ikke spillet det ret meget. Ret hurtigt blev jeg træt af den meget markante fodtrinslyd, som dominerer lydbilledet alt for meget.
Men selvfølgelig skal spillet have en chance igen engang :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 30/01-07 23:28, rettet 30/01-07 23:31 
Som et tidligt PS2 spil skilte det sig efter min mening meget ud fra mængden af titler der var "sikre" og topkomercielle.

Hvor spilbart det er i dag ved jeg ikke, men jeg nød det meget dengang, det havde en helt speciel følelse og stemning, samt en ambition om at ville noget mere.

Når jeg husker tilbage, mindes jeg også at spillet fortalte sin historie ret subtilt og ude 60x60m forklaringsskilte. Der var plads til nuancer, og det gjorde absolut at det lidt simple og trivielle gameplay ikke generede.

Inde på ntsc-uk var det oppe i en re:play tråd som en kandidat, og det bifaldt jeg også (at de så valgte PD: Orta som jeg ikke kan spille var lidt æv).

Men fedt at få titlen op til diskussion her!
Hvad sker der?
SephirothSephirothSkrevet 30/01-07 23:30, rettet 30/01-07 23:30 
Der er masser af teknise småfejl, som idag virker dumme. Spillet er trods alt seks år gammelt. Men disse er nemme at se bort fra, når du først er blevet hooked ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 30/01-07 23:34 
Jeg har personligt altid været meget glad for det, men lidt mere objektivt set har det nogle pænt store problemer. Ikke mindst omkring sværhedsgrad og længde. Der er ikke så meget at komme efter, med mindre man går efter flere slutninger.

Som jeg vist har skrevet før, så synes jeg det var første gang, at ansigter var skildret så godt i spil, at det væsentligt bidrog til at man fattede sympati for personerne. Derfor var det på mange punkter meget "next-gen" for mig, dengang (selvfølgelig langt overgået af ansigterne i Silent Hill 2-4, Final Fantasy X med mere). Så vidt jeg husker var det dog kombineret med tåkrummende elendige stemmer ind i mellem, og den engelske oversættelse var ofte meget "ikke-subtil". Sådan husker jeg det i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-07 01:30, rettet 31/01-07 01:48 
Jeg spillede Xbox versionen og husker ikke meget positivt om det. Ikke at jeg husker så meget overhovedet, andet end at det mindede mig om tidlige begrænsede CD FMV spil(selv om det er helt anderledes), at fodtrinene alene spolerede lydsiden og at jeg følte, at Edges 4/10 var alt for højt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 31/01-07 09:43 
Man skal selvfølgelig have lyst til genren og engagere sig i historien, før et spil som dette giver noget tilbage.
Jeg husker slet ikke at blive irriteret over høje fodtrin.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-07 09:54, rettet 31/01-07 09:55 
Jeg kan huske, at jeg også skrev om fodtrinene på Playright dengang(nok DKF). De er meget forstyrrende, men det kan tænkes, at det kun er Xbox versionen, som har den fejl.

Tag iøvrigt ikke fejl af, at jeg havde lyst til genren, bare ikke spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 31/01-07 12:33 
Var det her ikke spillet som Edge nærmest faldt i svime over, fordi det primært var udviklet af et kvindeligt udvikler-hold? Synes jeg kan huske, at de brugte en del sider på at interviewe Konami og holdet, for derefter nærmest at slagte spillet i deres anmeldelse.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
IqonIqonSkrevet 31/01-07 14:06 
Jeg husker det som et fremragende spil, men nu kom det jo også på et tidspunkt hvor der måske ikke fandtes alt for mange interessante titler til PS2. Men jeg har endnu ikke oplevet et spil, der har mindet specielt meget om Shadow of Memories. Det er et af de få spil med flere slutninger, hvor jeg har orket at anskaffe mig dem alle sammen (nok også fordi spillet i sig selv er både ganske kort og nemt), og jeg husker det som værende det værd pga. den ganske fine historie. Konceptet med tidsrejser er jo altid tiltalende, så det har nok også hjulpet på min opfattelse af spillet.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/01-07 18:30 
Sephiroth>
Jeg husker slet ikke at blive irriteret over høje fodtrin.

Høje fodtrin er godt nok også det jeg husker mindst af :) Jeg går så heller ikke op i den slags detaljer, hvis spillet fascinerer besynderlig meget på andre områder. Hvad jeg før har sagt om spillet på P:R, står stadig ved kraft, men jeg håber en dag at genspille det på Xbox (har kun PS2-udgaven), for lige at se om det stadig holder stik.

Jeg erindrer dog ikke at der var noget nyt i Xbox-udgaven (bort set fra en teknisk forbedring måske?).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/01-07 18:39 
Iqon>
Men jeg har endnu ikke oplevet et spil, der har mindet specielt meget om Shadow of Memories.

Glass Rose? Som jeg i sin tid så en del frem til, men p.t. endnu ikke har fået anskaffet mig :(
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SephirothSephirothSkrevet 31/01-07 18:49 
Jeg er gået i gang med endnu en gennemspilning og kan bekræfte, at fodtrinnene ER høje ;) Det irriterer mig dog på ingen måde, og jeg lagde nok kun mærke til det, fordi det var blevet nævnt i denne tråd.

SkyblazeR > Glass Rose er så vidt jeg ved et mere klassisk point 'n click eventyr.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Username
Password
Remember me