X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Glæder mig til mandag...


Svar
dchangdchangSkrevet 07/06-03 22:48 
Er jeg den eneste der står foran den lokale pladepusher mandag formiddag når Radiohead's "Hail To The Thief" udkommer?

Jeg tror det bliver godt. Eller jeg ved det bliver godt, det er det jo altid. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/06-03 22:54 
Er butikkerne ikke lukkede på Mandag, siden det er helligdag? ;)
dchangdchangSkrevet 07/06-03 22:57 
Damn! Det kan de da ikke! *river mig i håret!*

Kan det virkelig passe at de lader det udkomme en dag butikkerne har lukket? Har pladeselskaber ikke kalendere? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 07/06-03 23:07 
Hvis man en dag glæder sig til "USA'ske" plader, så kan det måske anbefales at bestille fra CD-WOW. Jeg bestilte Zwan pladen, den der special edition en, uvidende om at den kom i USA, og derfor også hos Hong Kong firmaet CD-WOW, et godt stykke tid før den kom i Europa. Jeg havde pladen en uge før "jer".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 07/06-03 23:12 
Det må jeg lige have in mente. Jeg fik osse Radiohead's "Kid A" 3 dage før udgivelsen på verdensplan. Det var noget samarbejde mellem pladeselskabet og Rillen. Kan det ikke passe at CD-WOW er helt vildt billige?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 07/06-03 23:14 
Små 100 kr. per CD. Jeg kom af med små 140 inklusiv den der special edition dims...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 07/06-03 23:18 
Det er osse tossebilligt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 08/06-03 03:12 
Er jeg så den eneste der allerede har det ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 08/06-03 03:16 
Den vogn ryger jeg med på her 1 juli. Jeg skal i lære i Stereo Studio Aalborg. Goodbye streams og 64kb mp3-filer... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 08/06-03 03:23 
Ja nu er det altså originalen jeg har, ikke noget fusk.

Det er goderne ved at arbejde i en pladebutik. Plus selvfølgelig rabatten, og muligheden for at søge i en verdensomspændende database, og tage lige hvad man vil hjem :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 08/06-03 03:43 
Ja det bliver nice. Rabat på musik og spil ville ikke være så dårligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 08/06-03 12:02 
Jeg glæder mig skam også til release på den nye Radioehead.

Jeg tror det bliver et album jeg bedre kan indfinde mig med, end Kid A og Amnesiac var.
Disse 2 albums blev jeg aldrig helt gode venner med.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dchangdchangSkrevet 08/06-03 12:06 
De skulle eftersigende have lidt mere guitar med nu. Men jeg tror aldrig vi får at se et Radiohead album a lá The Bends eller OK Computer. Ikke med den altid karismatiske Thom Yorke i førersædet.

Det skal lige siges at Amnesiac trods alt, efter min mening, gav en af deres allerbedste sange overhovedet; Pyramid Song. Det er min alltime favourite og er en ufattelig smuk sang.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OmenOmenSkrevet 08/06-03 13:18 
En butik i Esbjerg solgte St. Anger og den nye Radiohead sidste Mandag, i et par timer, som en special promotion. Salget startede klokken 24 og varede kun et par timer, men det var nok... =)
Vote Ficus!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 08/06-03 14:09, rettet 08/06-03 14:10 
nu håber ikke at de laver endnu en kidamnesiac, det ville da være rart at hørt dem spille, som vi ved de kan. just, high and dry og my iron lung...eller noget i den dur! at dømme ud fra there there er de da også tættere på creep end på idioteque, og anmeldelserne har da også været overvejende positive. 7/10 i nme er måske ikke helt overbevisende, men jeg regner da helt bestemt med at skulle punge ud når butikkerne åbner igen efter pinsen ;)

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/06-03 14:19 
dchang >
Den vogn ryger jeg med på her 1 juli. Jeg skal i lære i Stereo Studio Aalborg.

Jeg kommer forbi og siger hej, når jeg skal have mit musikfix :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 08/06-03 14:19 
Ja vi må håbe. Desuden er jeg koblet helt af NME nu. Jeg syntes de går helt i spåner over The Hives, Yeah Yeah Yeahs, The Strokes, The Vines osv. Den type musik, som iøvrigt ikke siger mig ret meget, fylder efterhånden over halvdelen af deres dagsorden. Normalt er det ellers et af de bedre magasiner.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 08/06-03 14:21 
Born2Play >
Jeg kommer forbi og siger hej, når jeg skal have mit musikfix :-)

Du er velkommen! Så kan jeg fortælle alt om det dejlige top40-musik, jeg desværre osse skal sælge. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 08/06-03 14:33 
Born2Play >
dchang >
Den vogn ryger jeg med på her 1 juli. Jeg skal i lære i Stereo Studio Aalborg.

Jeg kommer forbi og siger hej, når jeg skal have mit musikfix :-)

Os mig os mig :=)

Jeg foretrækker My Iron Lung - især Creep!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
DopedogDopedogSkrevet 08/06-03 14:36 
Radiohead .... hehe...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 08/06-03 14:37 
hehe...hvad?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 08/06-03 14:38, rettet 08/06-03 14:38 
I skal være meget velkomne. Er vi egentlig mange aalborgensere herinde?

Og ja Creep er en klassiker, den bliver man aldrig træt af. En anden af mine favoritter er "Street Spirit", der desuden er fed som video osse.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/06-03 16:53, rettet 08/06-03 16:57 
Dopedog >
Radiohead .... hehe...

Cheesy :o)

Edit: Hvis jeg har forstået din ordspils/associationsjoke ret?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 08/06-03 17:42 
ja videoen til street spirit er klasse...ligesom stort resten af deres videoer! værd at nævne er fx. også videoen til high and dry. virkelig gennemtænkt. knives out videoen er godt nok bare for sær :P

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 08/06-03 17:47 
Ja de har generelt nogle gode videoer, og jeg er meget enig i at Knives Out-videoen er weird. :-) Pyramid Song er btw osse ret fed. Med havet og den sære tændstik-agtige mand.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 10/06-03 11:28, rettet 10/06-03 11:32 
Kan godt være det her er lidt af et sidespor, men det her er nok den mest egnede tråd tl det:

Jeg var, som så mange sikkert også var, helt ekstatisk da jeg endelig fik fingrene i min kopi af Hail to the Thief, men da jeg kom hjem og begyndte at spille dyret, så vendte mine mundvige straks den anden vej. Radiohead har åbenbart investeret i den copy-protection som er blevet så populær for tiden. Dette er sikkert forståeligt nok, hvis det ikke var for de mangler der automatisk følger med.

Personligt har jeg ikke lyst til at smide penge efter en CD afspiller til mit anlæg, da jeg allerede har en DVD afspiller der gør arbejdet fint.. for det meste. Den har bare lyst til at småhakke med copy-protectede CD'ere. Jeg er ikke den eneste med det her problem. Mange discmænd, både nye og gamle, nægter også at afspille CD'erne.

Copy-protection er sikkert fint nok, men ikke når de ikke kan sørge for at gøre det ordentligt. Hvorfor skal der være på forbrugerens bekostning? Om ikke andet vil jeg da sige at det her opfordrer folk til at hente sangene som MP3, istedet for at afskrække dem.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/06-03 12:44 
personligt har jeg ingen problemer haft med copy control systemet, men det er da klart at det bør virke upåklageligt på alle cd afspillere når nu cd priserne er højere end nogensinde før.

for at komme tilbage til emnet har jeg selv lige været ude og købe hail to the thief og glæder mig nu til at stifte nærmere bekendtskab med de nye sange...købte special edition - igen får jeg bekræftet hvor mystisk et band radiohead er. havde egentlig håbet på et cover ala think tank-limited, men det går nok...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 10/06-03 14:46, rettet 10/06-03 14:46 
Jeg er osse dybt imod Copy Control. Så må de stoppe alle p2p-netværkene først. Det kan ikke passe at forbrugerne skal ligge røv til alt deres lort. Så syntes jeg at prisen skulle afspejle kvaliteten af det produkt man køber.

Jeg har faktisk lidt af et problem ang. Copy Control. Jeg lånte en Lauryn Hill-cd på Nordjyllands Landsbibliotek, som jeg smed i computeren da jeg kom hjem. (Bruger comp'en som stereoanlæg da jeg har 5.1 og et Altec Lansing sæt) Den ville godt spille første gang, men ikke lidt senere på dagen. På det tidspunkt havde jeg ikke set at der var Copy Control på. Så smed jeg den i min Amitech 700 Dvd, som frøs totalt. Skuffen ville ikke køre ud igen, og menuen kom ikke frem på fjernsynet. Jeg var nødt til at afbryde strømmen bagpå. Det har så givet det resultat at min dvd ikke kan afspille mpeg-filer længere, hvilket den kunne før. Hvad gør man så???
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
olmeolmeSkrevet 10/06-03 15:10 
Ja, det er jo dybt uretfærdigt at pladeselskaberne skal tjene penge. Jeg syntes at copy control er en naturligt svar fra pladeselskaberne. Hvis du er utilfreds, kan du bare begynde at købe din musik, og når alle så ikke kopiere musik længere, dropper pladeselskaberne nok copy control.
dchangdchangSkrevet 10/06-03 15:15 
Det skal da ikke gå ud over mig, når jeg køber og altid har købt mine plader. Hvis produktet bliver dårligere (kvalitetsmæssigt), vil jeg osse have en reduktion i prisen. Er det ikke meget naturligt at prisen følger kvaliteten?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
olmeolmeSkrevet 10/06-03 15:23 
Du har da ret i at produktet er ændret, men det er da pladeselskabernes valg om de vil lave et produkt der kan køre på alt hardware. Du kan jo (blive nødt til at) lade være med at købe deres produkter.
dchangdchangSkrevet 10/06-03 16:20 
Hvis de så bare kunne finde ud af hvilket hardware det virker og ikke virker på, så ville det jo bare være fjong.

Så skulle bibliotekaren have spurgt mig hvordan jeg havde tænkt mig at afspille mediet, eller der skulle være påtrykt hvilket hardware der kunne afspille cd'en. Istedet for at jeg nu har en semi-defekt dvd, som jeg ikke kan få repareret fordi ingen ved hvordan fejlen er opstået, og hvad der har forårsaget fejlen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 10/06-03 16:49 
olme >
Ja, det er jo dybt uretfærdigt at pladeselskaberne skal tjene penge. Jeg syntes at copy control er en naturligt svar fra pladeselskaberne. Hvis du er utilfreds, kan du bare begynde at købe din musik, og når alle så ikke kopiere musik længere, dropper pladeselskaberne nok copy control.

Opfordrer det her ikke bare forbrugerene til at hente sangene fra nettet og brænde dem selv, så de faktisk kan få afspillet den CD de har betalt for?

Og desuden, kig på pladebranchen. De sælger stadig rekordantal plader hvert år, trods det faktum at flere og flere henter musik fra nettet. Størstedelen af dem der gør det ender jo med at købe CD'en originalt alligevel hvis de faktisk nyder musikken
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
dchangdchangSkrevet 10/06-03 16:57 
Pladeselskabernes problem er at de skyder deres manglende fortjening på forbrugernes pirateri, istedet for at se indad og indse at problemet er opstået fordi de ikke har turdet satse på de rigtige talenter.

Det eneste de vil satse på er populær-musik som er let at producere, og let for forbrugerne at gå til. Og let at tjene penge på. Men er det så ikke fair at man så osse får lidt for pengene?

Jeg ved at der er større chance for at få noget mere langtidsholdbart når du køber en Kitty Wu plade, hvor samtlige medlemmer har været indespærret i en hytte/studio i Sverige i et år, end hvor Jon flyver til London og indspiller en plade på 8 timer.

Det er så min teori.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 10/06-03 16:58 
Pladeselskaberne skal bare lægge sig ned og dø. Jeg vil meget heller købe musikken direkte fra musikerne via nettet end have en eller anden skide smagsdommer til at afgøre hvad der er mainstream nok til at komme i produktion. Der er desuden alt for mange penge i den branche, fuldstændig ude af propertioner med hvilken værdi den har for samfundet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/06-03 17:18 
okaaaay...tilbage til emnet folks? hvad synes i om httt? meninger? første indtryk?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 10/06-03 17:46 
Umiddelbart syntes jeg meget godt om den. There There, Sit Down Stand Up, Wolf At The Door er lige umiddelbart dem der hænger bedst ved på mig. Ellers er I Will en typisk godte, den er fantastisk. Typisk Radiohead at lave en forholdsvis simpel sang til noget smukt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SquareSquareSkrevet 15/06-03 04:52 
Hmm, har lige ehm.. "erhvervet" mig creep, da jeg skulle høre om de der Radioheads var gode... og ja, det er de da. Men kan i så fortælle mig... Hvis man er ret stor fan af creep nummeret og ikke er så meget for de lidt hurtigere og hårdere sange, får man så noget ud af det nye album ? eller er det bedre at købe et af de ældre ?
It's only a state of mind.
dRxLdRxLSkrevet 15/06-03 05:03, rettet 15/06-03 05:07 
Creep er jo så gammelt, fra dengang de stadig var et band der spillede på akustiske instrumenter. Personligt foretrækker jeg Radiohead fra "O.K. Computer" og fremefter (dvs. O.K. Computer, Kid A, Amnesiac) hvor de er blevet decideret elektroniske (med O.K. Computer som overgangsalbum).

Nu du er ved at "anskaffe" (Kasper bliver busted?) sange så prøv med "Paranoid Android", Motion Picture Soundtrack (Kid A) og "Morning Bell (fra Kid A, ikke Amnesiac versionen)".

Hvis du kan li' det stille, så vil jeg (uden at kende Amnesiac alt for godt) helt sikkert anbefale dig Kid A, der er ikke én hård sang på den CD, og mest melodisk og lidt svævende musik.

Kid A er en af de få CD'er jeg ejer, og nok det Radiohead jeg har hørt flest gange (nærmer sig RJK+NBC).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SquareSquareSkrevet 15/06-03 06:41 
ja, det er vel ligesom i "casper bliver busted"... og hvis nogen spørger så har jeg IKKE nogen computer, og INTET internet... :) Hmm, downloadede Paranoid android, og synes faktisk den lyder helt godt... nogen der ved hvilke cd'er creep og den er på ? og andre der kan anbefale radiohead cd'er der er stille og melodiske ?
It's only a state of mind.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 15/06-03 09:01 
Creep er på Iron Lung
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/06-03 22:31 
det er en akustisk version af creep der er på iron lung, ja. den "rigtige" er på pablo honey, der udover det ene nummer ikke er et særlig godt album. hvis du kan lide creep vil jeg helt sikkert anbefale deres andet album "the bends", som jeg klart mener er deres bedste. prøv at anskaffe dig det (ikke som kasper)...og nej, jeg får jo ikke noget ud af det! pengene går til kræftens bekæmpelse!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
DopedogDopedogSkrevet 21/06-03 13:55 
Damn der er mange der ka li Radiohead herinde ... lidt spooky ... lissom :)
rapsacrapsacSkrevet 21/06-03 15:38 
det gode ved Radiohead er at man er "tvunget" til at sætte sig ned og virkelig lytte til numrene, det er ikke nogen hemmelighed at de ikke er hver mands smag - heldigvis.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig