X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Duke Nukem Forever


Svar
ChronoChronoSkrevet 27/01-07 20:41 
Det er næsten ikke til at tro, men nu er for første gang i 8 år sluppet et screenshot ud af "vaporware" top-listernes mangeårige #1: Duke Nukem Forever.

Duke Nukem Forever

Stammer fra en job-annonce, så de er sikkert ved at opruste til udgivelse. Det skulle være in-game.

... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
300 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-11 20:49, rettet 16/06-11 20:52 
Jeg syntes at man bør spille det under alle omstændigheder... Især hvis man høre til vores generation som ligesom spillede Duke 1,2 og ikke mindst Duke 3D da vi var unge. Man skal bare vide at det ikke er særligt godt inden man starter.
HankyHankySkrevet 16/06-11 22:07, rettet 16/06-11 23:02 
At både Edge, Eurogamer og GameSpot giver spillet 3/10 virker useriøst. Jeg vil umiddelbart vurdere det til 6/10, og jeg har indtil videre haft det langt sjovere med Mr. Steelballs, end fx. Crysis 2.

EDIT:
Har uploadet en slat screenshots fra PC-versionen til mit Picasa album, så folk har lidt at samligne med, selvom JPEG komprimeringen er tvivlsom :(

Copy/paste til URL-felt, da hotlink åbenbart ikke virker.

https://picasaweb.google.com/106313662509183414404/DukeNukemForeverPCScreenshots
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-11 23:35, rettet 16/06-11 23:35 
Jeg synes ikke at 3/10 virker så urealistisk. Det ser virkelig ikke særlig godt ud. Alligevel kunne jeg godt tænke mig at spille det når man engang kan få det smidt i nakken. Vil gerne se hvad al snakken går på.

PC versionen er selvfølgelig pænere (ikke flot) end konsolversionerne, men det virker som om det er PS3-versionen man skal gå efter hvis man er konsol-spiller:
http://www.eurogamer.net/videos/duke-nukem-forever-ps3-360-performance?size=hd
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 16/06-11 23:39 
Jeg synes bare det er vildt, at det er alle de som ikke selv har spillet spillet, der bakker op om de lave scores, og sagtens forstår dem.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-11 23:43, rettet 16/06-11 23:44 
Man skal selvfølgelig ikke sætte tal på spil når man ikke har spillet dem. Jeg siger bare at ud fra de reviews jeg har set og læst lyder det altså ganske skidt. Men det er også kun konsolversionerne jeg har undersøgt.

Jeg er som sagt villig til at give det en chance engang, for der er ikke rigtig noget der tyder på at det er pengene værd lige pt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-11 23:45 
enfen>
Det behøver jeg ikke længere efter at have læst anmeldelserne. Karaktererne tegner et ret entydigt billede. Ok skipper?

Hvad så med de sider der giver det en ok score som f.eks 7/10.. de er måske ikke seriøse nok?
enfenenfenSkrevet 17/06-11 15:33 
Nej, jeg kigger selvfølgelig samlet. Og gennemsnittet lyver vel egentligt ikke.

Men nu vi alligevel er der, så er der da sider, jeg ikke tager specielt seriøst. Official Xbox Magazine bare for at tage et.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/06-11 16:07 
Gametrailers giver det 5.4/10. Og i videoreviewet her kan man virkeligt se, hvor dated grafikken og gameplayet ser ud.

Det ser bare ikke sjovt ud.
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 17/06-11 19:06 
Men nu bedre end sådan noget som call of duty :)

De har ramt ved siden af. Dog synes jeg ikke det er helt så dårligt som så mange gerne vil gøre det til, men det er dårligt.
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 17/06-11 22:03, rettet 17/06-11 22:03 
Ved ikke om jeg vil kalde det et dårligt spil i min bog. Det er spil jeg aldrig får gennemført for de simplethen er for kedelige eller bare dårligt sat sammen..
Et meget ringe spil er Sonic fra 2006. Så ringe at man døde fordi Sonic faldt gennem banen.
DN:F er gammelt for at sige det pænt.. men det er sjovt og jeg holder fast i at det er noget der trækker op end en flot præsention.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/06-11 23:49 
Duke Nukem Forever
Ja han fik faktisk spillet, læs et interview med ham her.
Hans syn på spillet rammer fatisk meget godt.

Link...
DarkenDarkenSkrevet 18/06-11 18:54 
Duke Nukem Forever

hehe
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 18/06-11 19:29 
Bortset fra at 2010 kortet er i den komplekse ende, er billedet lige i øjet :)
KilroyKilroySkrevet 18/06-11 22:25 
En mere kompliceret bane er dog ikke ensbetydende med et mere underholdende spil, vil jeg sige.
Jeg har ikke tal på de gange hvor jeg er løbet sur i et eller andet spil, fordi jeg manglede en eller anden åndsvag, farvet nøgle.

Ærlig talt, hvis der er noget jeg ikke begræder, så er det den evindelige nøglejagt og backtrackings død.
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-11 23:07 
Playkid>
Men nu bedre end sådan noget som call of duty :)

Men der skal så heller ikke så meget til :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 18/06-11 23:28 
Kilroy>

Ærlig talt, hvis der er noget jeg ikke begræder, så er det den evindelige nøglejagt og backtrackings død.

Heh.. nej
"Keycard.. I dont need no fucking keycard"*breaks open door with hands*
En af mere platte jokes fra Duke Nukem.

Dog må jeg sige at jeg ikke finde "motion sickness" nogen behagelig tilbagevenden.. Den syns jeg ellers ikke har set noget til de sidste 10 år(Time Splitters 2 var en af de sidste jeg oplevede det i)
enfenenfenSkrevet 19/06-11 14:13 
Bede-x>
Playkid>
Men nu bedre end sådan noget som call of duty :)

Men der skal så heller ikke så meget til :P


Det er jo en smagssag.

Jeg har lagt en små 33 dage i multiplayer + det løse i et par gennemspilninger i singleplayer i MW2, så helt skidt er det ikke for mig ;)
What is the Matrix?
DarkenDarkenSkrevet 19/06-11 17:36 
Kilroy>
Ærlig talt, hvis der er noget jeg ikke begræder, så er det den evindelige nøglejagt og backtrackings død.

True det kunne også være for meget af det gode, men det er bare meget typisk/tit idag at illusionen om en spilverden er så tynd, at træder man blot 2 skridt for langt til den ene side, støder man på usynlige vægge, buske som er uforklarligt mere hårdfør end en bunker, eller blot den hvor alle andre veje pussigt nok er blokkeret af stenskred osv.

Det kunne være rart med lidt afveksling af nutidens rollercoaster-designs, uden at det nødvendigvis skal over i Elder Scrolls type verdner.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
The DaneThe DaneSkrevet 19/06-11 18:00, rettet 19/06-11 18:20 
Har - endelig - fået spillet det lidt, og det er da ikke noget decideret dårligt spil. Men som andre har sagt er det ikke nutidigt - har Duke Nukem fornemmelsen, men det er en fornemmelse fra Duke Nukem 3D - det kan selvf. være ren ønsketænkning om en genfortolkning i stil med Doom3.

Derudover er der nogen rent tekniske / historiske ting i spillet jeg ikke helt bryder mig om.

Mht. at man bliver trukket afsted på et bestemt spor istedet for at man selv skal finde tingene, så kunne det sandsynligvis være iorden hvis historien var bedre fortalt i spillet - det virker meget tilfældigt det man gør (altså ikke videre gennemført), og man bliver vist hvad man skal uden selv at have tid til at kigge sig omkring.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 21/06-11 15:16, rettet 21/06-11 15:16 
Jim Redner fra PR-firmaet Redner Group forklarer lidt om, hvordan de valgte at sende få anmelderkopier ud, da de gættede på, at spillet ville få anmeldelser over hele spektret. Han forklarer også sagen forleden, hvor 2K Games stoppede samarbejdet med Redner Group pga. et vredesudbrud på Twitter over en anmeldelse. Selvom vi jo godt ved nogenlunde hvordan det foregår mht. anmelderkopier, er det interessant med insider-info.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-21-sacked-duke-nukem-pr-redner-responds
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-11 16:02 
Syns meget om denne her artikel. Ja vi må se om Gearbox kan lave noget nyt med Duke Nukem

http://www.computerandvideogames.com/308104/duke-nukem-forever-disappointed-but-the-kings-not-dead-yet/

Og det her.. Duke Nukem 3D reloaded. Lyder intr. Dansk studio som laver det. Nogen vi kender?
http://www.computerandvideogames.com/308197/news/duke-nukem-is-back-again/
TheDukeTheDukeSkrevet 21/06-11 16:19 
Reloaded startede som et mod, men det lyder som om de går efter en commercial `release` nu.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-11 16:38 
The company has enjoyed the full blessing and support of Gearbox Software for Duke Nukem 3D: Reloaded on a non-commercial basis

Lyder ikke sådan.
TheDukeTheDukeSkrevet 21/06-11 19:03 
På den anden side så har de et kæmpestort hold (efter mod standarder) og kontor her i Danmark. Det virker underligt at de kan fastholde så mange folk og betale husleje for at lave noget der ikke bliver tjent penge på.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/06-11 19:14 
Jeg håber i er klar til at vente 15 år til :D

http://www.giantbomb.com/news/take-two-ceo-threatens-the-world-with-more-duke-nukem/3404/
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-11 20:07 
TheDuke>
På den anden side så har de et kæmpestort hold (efter mod standarder) og kontor her i Danmark. Det virker underligt at de kan fastholde så mange folk og betale husleje for at lave noget der ikke bliver tjent penge på.

Det rigtig nok :) Hvis folk også vil købe spillet så :)
BeanoBeanoSkrevet 21/06-11 21:24 
Der skulle være demo på XBLM nu... men tag sikkerhedsbriller på!
enfenenfenSkrevet 22/06-11 18:18 
Jeg måtte slukke i starten af bane 2. Grafikken er forældet, styringen elendig sammenlignet med COD spillene og lyden er heller ikke noget at råbe hurra for. Og så er der også lige loadtiden.

Jeg giver det dog en chance mere senere. Men indtil nu er spillet ikke pengene værd, hvis det bare er mere af det samme i det fulde spil.
What is the Matrix?
TheDukeTheDukeSkrevet 22/06-11 19:54 
Jeg så lige Yahtzee's review af DNF, og han brokkede sig også over loadtiden. Det var ikke et problem jeg løb ind i på PC'en overhovedet, er det virkelig så slemt på konsollerne?
PlaykidPlaykidSkrevet 22/06-11 20:34 
Ja! :)
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 22/06-11 20:52 
Ja.. selv med install muligheden..

Jeg må til at kast håndklædet i ringen hva det spil ang. Jeg vil MEGET gerne spille det igennem.. Men jeg bliver f..king syg hver gang jeg spiller det(motionsickness) Ved ikke lige hvad det er der gør det denne gang.
Er der nogen der ved om det er lige så slemt på PC versionen? Fordi hvis det er framraten på konsolen der gør det... så!

Kan man finde en DEMO til PC udgaven et sted?
HeroldHeroldSkrevet 22/06-11 20:58 
Der var en demo på Steam til alle der ejede Borderlands. Ved ikke om den er frit tilgængelig nu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/06-11 12:44, rettet 24/06-11 12:44 
Darken>
Duke Nukem Forever

hehe

Hvilket spil er det kort til venstre fra? Synes det ser uhyggeligt bekendt ud. At dømme efter årstallet må det næsten være Doom...


Herold>
Der var en demo på Steam til alle der ejede Borderlands. Ved ikke om den er frit tilgængelig nu.

Det er den. Den ligger nederst i min downloadkø sammen med alt det andet der er dukket op på XBLM mens jeg har været på ferie. :)
edit: Så ikke lige at du skrev Steam. Den er på XBLM anyway, så mon ikke også det dersens DAMP har det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 24/06-11 18:26 
arstechnica.com >
The joke in the image below may have been about Doom and shooters in 2010, but it still fits when talking about Duke Nukem Forever.

Så det var rigtigt ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-11 01:26 
ok det her sort, og lidt komisk. Jeg har fundet ud af hvad der gav mig motionsickness hver gang jeg spillede det XD tror det er loading skærmen. Den der roterene ting og så tekst. Jeg skjulte den med xbox menuen og det hjalp. UNDERLIGT
enfenenfenSkrevet 25/06-11 10:36 
Og nu er spillet helt fantastisk eller? ;)
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-11 16:26 
Fantastisk er et meget stærkt ord. Det er sjovt.
Uncharted og Gears of war falder under fantastisk.
SumezSumezSkrevet 25/06-11 17:34 
Fantastisk, uden at være prangende :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/06-11 19:07 
Demoen er godt nok fed, bare synd at frameraten ikke er helt stabil :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/06-11 19:40 
Danny Salling>
Demoen er godt nok fed, bare synd at frameraten ikke er helt stabil :-(

Er den mere stabil i selve spillet end i den demo?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 26/06-11 20:14 
Har ikke prøvet demoen men det fulde spil kører elendigt på 360.
DarkenDarkenSkrevet 27/06-11 05:23 
hæhæhæ, jeg synes det var sjovt

Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 27/06-11 08:59 
Jeg har i hvert fald helt opgivet spillet ovenpå demoen. Jeg har ikke noget problem med våbenplaceringen eller noget, men spillet er bare drønfrustrerende og kedeligt. Jeg orkede knap nok at spille demoen igennem.

Jeg havde håbet på lidt old school ordenligt actionpacked skyderi, men i stedet bruger man det meste af tiden på at stå bag en væg som en anden Call of Duty soldat, mens ens liv regenererer og man venter på at fjenderne kommer tættere på eller holder en ildpause. Og når den taktik så kikser kan man få lov til at bruge 1 minuts tid på at loade den bane ind, som man allerede er på.

Flot.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 29/06-11 00:16 
Så blev jeg også færdig med DNF og hvis jeg skal sammenligne det med nogle andre store shootere (Halo, Killzone, Resistance, Call of Duty) er det en hel del bagud.

Syntes spillet havde nogle interessante elementer. Syntes f.eks rigtigt godt om idéen med Dukes EGO der kunne stige når man gjorde forskellige ting. Men det er desværrer noget udviklerne hurtigt skrottede igen da det kun er få steder i spillet man rent faktisk kan det.

Sumezs flotte billede illustrerer også ret godt hvad der er sket med genren som er gået fra at være en stor bane der skal udforskes til at være en meget liner oplevelse man bare skal igennem.

Tror ikke det bliver til meget mere end et 5/10
Spillet mangler i dén grad fokus og der er ikke rigtigt nogle rigtige Wauw elementer som jeg vil huske i nogen fremtid.

Men så igen. Hvem fa'en forventede ærligt talt også det.
Tror at 99% af alle herinde udelukkende har købt spillet af nysgerighed eller for at få lagt låg på hele Duke Nukem affæren
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-13 10:06 
Fra Aaarrrgh-tråden:

slk486>
Kan jeg godt se. Anmelderne forventede et innovativt og moderne spil, der var fuldt med tiden, men vi fik et old school Duke 3D istedet.

Sumez>
Jeg er stor fan af Duke 3D, og har meget svært ved at se forbindelsen i det nye spil.

Har det på samme måde som Sumez. Mit problem med det nye Duke er snarere, at det har fulgt med tiden som en savlende lille hundehvalp. Tonsvis af ligegyldige quicktime events og køreture i biler. Den slags var der sgu da ikke noget af i de gamle spil? Det gamle Duke var også proppet med gimmicks, men man fik et klart indtryk af, at de var opstået ud af ren kreativitet og glæde for mediet. Jeg får slet ikke den følelse, når jeg spiller det nye.

Duke Forever er måske spilbart, og jeg har set spil, der var langt ringere. Men jeg ville nok alligevel ikke blive spor ked af det, hvis nogen pludselig fjernede det fra min Steam-konto.
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 07/05-13 10:11 
Må nu også sige at jeg blev fælt skuffet over DNF. Jeg har brugt rigtig meget tid på Duke 3D back in the days, hvor vi spillede det over LAN :D

Men synes at DNF virker som en gang hastværk. Synes umiddelbart at der kan drages en del paralleler til Aliens: CM, når det kommer til dårligt design, kedeligt gameplay og forældet teknik. At argumenter for at dette skal "føles" som spillet i gamle dage giver ingen mening synes jeg.

Jeg ahr gennemført spillet - hvilket jeg også har med Duke 3D. Forskellen er bare at Duke 3D var virkelig fedt, og tilpas macho, og tidssvarende, i.f.t. det tekniske. DNF derimod er en elendighed fra ende til anden, og efterfølgende, føler man bare at de gode DN minder er blevet ødelagt.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 07/05-13 10:26, rettet 07/05-13 11:21 
DE eneste ting der ærgrer mig ved Forever er det manglende overvæld af identificerbare secrets, som var kendetegnet ved 3D, samt lidt for linære levels.

Edit: Kors i røven.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 07/05-13 11:01 
"eneste"? ಠ_ಠ
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/05-13 11:03 
Spillet er ikke noget jeg snakker meget om, men jeg har spillet mange spil der er dårliger ... Jeg kom igemmen spillet. Og fik nogle gode grin her og der.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 07/05-13 11:55, rettet 07/05-13 11:56 
Jeg synes der er to enormt vigtige forskelle på Forever og Duke 3D, og det ene er helt klart level designet - I Duke3D satte level designet helt nye standarder, og var så godt at det at fortsætte i samme stil i Forever stadig ville føles friskt og velfungerende. Duke3D er stadig et sjovt spil at spille i dag, mens Forever er kedelig lineært korridor-fremdrift der føles gammelt med det samme.

Den anden vigtige forskel er den reelle underholdningsværdi, Duke3D var pissesjovt at spille, det var et festfyrværkeri af en FPS, og behøvede ikke moderne gennemført AI af nogen art. Det var sjove våben og ren action. I Forever synes jeg bare alt skyderiet føles besværligt og irriterende, fordi fjenderne er "for" dygtige, og man bruger meget tid på at krybe i sikkerhed. Når man dør skal hele banen loade igen, og det føles som et ugennemtænkt irritationsmoment snarere end en reel "straf".
Jeg ville hellere have haft Serious Sam-fjender end Call of Duty fjender, og så et "rigtigt" health system. De kunne ligeså godt have smidt "chest high wall" cover-baseret skyderi ind nu de var i gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
300 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig