X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Duke Nukem Forever


Svar
ChronoChronoSkrevet 27/01-07 20:41 
Det er næsten ikke til at tro, men nu er for første gang i 8 år sluppet et screenshot ud af "vaporware" top-listernes mangeårige #1: Duke Nukem Forever.

Duke Nukem Forever

Stammer fra en job-annonce, så de er sikkert ved at opruste til udgivelse. Det skulle være in-game.

... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
300 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
ChronoChronoSkrevet 27/01-07 20:41 
Det er næsten ikke til at tro, men nu er for første gang i 8 år sluppet et screenshot ud af "vaporware" top-listernes mangeårige #1: Duke Nukem Forever.

Duke Nukem Forever

Stammer fra en job-annonce, så de er sikkert ved at opruste til udgivelse. Det skulle være in-game.

Jeg håber bare det færdige spil kører i en lidt højere opløsning - eller på Nintendo DS ;p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/01-07 23:03 
Jeg har så også læst rygter om, at det pågældende "screenshot" blot er et billede taget af en Duke Nukem action-dukke med diffus baggrund ;)
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 28/01-07 17:21, rettet 28/01-07 17:21 
kobsie>
Det er vel efterhånden også de færreste der kan huske hvilket vidunderligt spil Duke Nukem 3D var :).

Vi er stadig nogen der er mærket for livet af for mange 36 timers Dukematch sessions :P

Men jeg tror jeg gav op mht. DNF tilbage i 2003, det kommer aldrig ud.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-07 17:36 
Jeg troede alle efterhånden var klar over at det bare er et kæmpe stort PR-stunt :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/01-07 21:01 
Kan huske at titlen skulle have været ude til DC for en pæn del år siden, tror aldrig det bliver til noget.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KLTKLTSkrevet 29/01-07 00:51 
Det har for lang tid siden udviklet sig til noget af en farce, og af samme årsag ville det næsten være ærgeligt hvis det snart endeligt bliver droppet, for så kunne vi ikke gå og gøre grin med situationen længere...

Og hvis det virkeligt skulle blive til noget med denne tittel kan det nærmest kun skuffe, men der er vel ikke mange der tror på det overhovedet kommer! :D
9/11 Was An Inside Job
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/01-07 17:23 
Billedet er tilsyneladende ægte nok.

Mr. 3DR President says so himself...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 29/01-07 18:41 
Ok..! Men jeg vil nu stadig se det i min konsol før jeg tror på det ;-)!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 18:48 
Ham kan man jo alligevel ikke stole på før skidtet udkommer ;(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
McBrainMcBrainSkrevet 29/01-07 19:13 
Herold>
Ham kan man jo alligevel ikke stole på før skidtet udkommer ;(

Jo Jo!

Det kommer snart!

Jo virkelig!

Q4 2007.

No Shit!

Det bliver det fedeste siden Daikatana!!
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
The DaneThe DaneSkrevet 30/01-07 10:02 
tjaa, man kan jo vurdere spillet _hvis_ det kommer ud. Men der er lige så stor chance for det, som at blizzard balancere de forskellige klasser i world of warcraft ordentligt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 30/01-07 12:16 
Echelon VI>
Jeg troede alle efterhånden var klar over at det bare er et kæmpe stort PR-stunt :p

Man bliver vel nødt til at udgive selve spillet, før PR-stuntet kan have nogen virkning? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-07 14:31, rettet 30/01-07 14:32 
I de blindes verden er den enøjede mand konge:

DN4 giver uden tvivl god eksponering til 3DR, hver gang det dukker op til overfladen, hvilket sikkert "smitter af" på deres andre titler - hvilken udvikler ville ikke gerne have en titel af "urban legend"-status, de kunne hive frem i tide og utide, for at skabe lidt opmærksomhed?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
McBrainMcBrainSkrevet 30/01-07 15:24 
God opmærksomhed ved jeg ikke ligefrem. Hvor fremmende er det lige at reklamere med at man ikke kan få nosset sig færdig med et spil?

Det lugter jo langt væk af inkompetence.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
dRxLdRxLSkrevet 30/01-07 17:22 
Det sjoveste ved spillet er vel nærmest at titlen passer så godt til udviklingstiden. Som om de vidste at det ville gå galt før de gik i gang :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/01-07 21:07 
DN4 giver uden tvivl god eksponering til 3DR, hver gang det dukker op til overfladen, hvilket sikkert "smitter af" på deres andre titler - hvilken udvikler ville ikke gerne have en titel af "urban legend"-status, de kunne hive frem i tide og utide, for at skabe lidt opmærksomhed?

Tvivler på at det har haft nogen indflydelse, selvom jeg godt kan se logikken i det.
Hvad har de overhovedet haft med at gøre udover Max Payne i nyere tid?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 30/01-07 21:15 
Var de ikke med til at lave Prey der udkom sidste år på PC og 360?
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 22:25 
De havde overgivet projektet til Humanhead, og var lidt mere supervisere, var de ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/01-07 00:18 
mcbrain>
God opmærksomhed ved jeg ikke ligefrem. Hvor fremmende er det lige at reklamere med at man ikke kan få nosset sig færdig med et spil?

Det lugter jo langt væk af inkompetence.

"Bad press is better than no press" (I rest my case :p)

Som nævnt har 3D Realms ikke været så voldsomt aktive på det sidste, men som nævnt havde de en finger med i spillet (get it? :), under udviklingen af Prey (de havde hvertfald rettighederne til det), men overlod som sagt det meste af udviklingen til Human Head.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 31/01-07 00:50, rettet 31/01-07 00:52 
Lidt samme finger, som der var oppe i... jeg mener, med i Max Payne, vil jeg tro :D

Men historien er vist at de startede på Prey, og så satte Humanhead til det kort efter, iflg. Wikipedia.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 31/01-07 02:46 
såå hvis de overgiver resten af spillet til en anden udvikler, så ville Q4 2007 måske passe meget godt =P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 31/01-07 11:56 
Men Prey var da heller ikke nogen speciel succes, var det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 31/01-07 12:14 
En efterfølger er blevet bekræftet, så kommercielt må det have været en succes.
(...)
Bede-xBede-xSkrevet 31/01-07 13:28 
Prey solgte fint:

Work on Prey 2 started earlier this year, but 3D Realms CEO Scott Miller, now openly talks about it on his dukenukem blog, as well as announcing Prey sold over 1 million games on PC and Xbox 360.

To quote: “Real quick, some good news: Prey is a success. We know that within the first two months it passed one million units sold worldwide.

http://www.videogamesblogger.com/2006/10/25/prey-sells-1-million-worldwide-3d-realms-reaffirms-prey-2.htm
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/01-07 20:50 
Sumez>
Men Prey var da heller ikke nogen speciel succes, var det?

Nej det syntes jeg ikke det var, syntes Quake 4 var langt bedre. Men Prey havde da nogle fede ting med, men bare ikke helt nok.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkenDarkenSkrevet 01/02-07 05:08 
hehe nu er der så lidt forskel på succes og folks egne meninger ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 06/02-07 12:13, rettet 06/02-07 12:13 
Ja, tænkte selvfølgelig på hvorvidt al omtalen via Duke Nukem Forever sagen hjalp med at promovere det spil, hvilket jeg tvivler på..
Tror faktisk ikke rigtig nogen forbinder Prey med 3D Realms/Duke Nukem Forever.

Men er overrasket over at det har solgt så meget, så hvem ved. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/02-07 14:42 
Om ikke andet kan de jo skrive "From the people who created Prey", på DN4 når det engang kommer :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 30/01-08 23:12, rettet 30/01-08 23:13 
For satan jeg glæder mig, efter jeg i dag læste et interview der slår fast, at traileren fra december 07 er lavet med spillets grafikmotor. Stemningen og stilen fra Duke Nukem 3D ser ud til at være bragt fint up-to-date. Og nu kan der vist ikke været meget tvivl om, at spillet udkommer og det ikke om flere år. 2008 virker sandsynligt.

Traileren:
http://www.gametrailers.com/game/360.html

Interview med Tramell Isaac fra 3D Realms:
http://www.thinkdif.com/interviews/video-games/duke-nukem-forever-the-interview/
The DaneThe DaneSkrevet 31/01-08 00:57 
Jeg tror der er ligeså meget tvivl om det spil kommer som der var før det her. Reklamer kan gøre de skøreste ting.

Når der kommer en spilbar demo kan vi begynde at tale om det kommer imo.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 31/01-08 02:37 
Der er nu mange ting, der tilsammen får det til at virke meget sandsynlig, at det kommer. Fx nævnes der i interviewet, at grafikerne i øjeblikket finpudser grafikken på banerne.
DarkenDarkenSkrevet 31/01-08 03:14 
The Dane>
Når der kommer en spilbar demo kan vi begynde at tale om det kommer imo.

Enig
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TheDukeTheDukeSkrevet 31/01-08 05:33 
Jeg håber at de gør noget ved den Duke model der var i teaseren, han lignede jo Bart Simpson på steroider :P
SumezSumezSkrevet 31/01-08 08:23 
Det gjorde han da også i DN3 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 31/01-08 18:36 
jaes>
Der er nu mange ting, der tilsammen får det til at virke meget sandsynlig, at det kommer. Fx nævnes der i interviewet, at grafikerne i øjeblikket finpudser grafikken på banerne.

Hvilket de har fortalt flere gange før.

Jeg har absolut ingen forventninger til dette spil, hvis det engang skulle blive udsendt (udsat) på markedet.

Det ville ikke undre mig, hvis der blev tale om en ny Daikatana.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 31/01-08 19:30 
Næppe i forbindelse med den nye engine.

Men I er da velkomne til at være så skeptiske I vil :) for mig giver det bare ikke mening, hvis spillet ikke skulle udkomme - Der er stadig liv i projektet efter 10-11 år, og udviklerne forsikrer jævnligt på deres forum, at spillet nok skal komme. Det giver ikke rigtig mening at køre det hele så langt ud, hvis der ikke var noget om snakken.

Men kan selvfølgelig sige, at 3D Realms gør det for at få kapital, men hvor fedt er det for en udvikler at score kapital til noget, der ikke kan blive færdigt?

Udviklingen går super langsomt - Udover skift af engines nogle gange, er der kun er 10-12 fastansatte sammenlignet med typisk 50-100 fastansatte på andre større titler. Men jeg tror på, at det nok skal udkomme og som minimum blive godt. Jeg har ingen forventninger til, at det skulle blive fantastisk, men mindre kan også gøre det. Bare jeg får min Holoduke, det gode banedesign fra DN 3D og en sækfuld platte oneliners, er det stort set nok ;)
TheDukeTheDukeSkrevet 31/01-08 21:19 
De 10-12 folk var vist bare på artteamet alene.
jaesjaesSkrevet 01/02-08 02:19, rettet 01/02-08 02:27 
Det har du ret i, kan jeg se. Men uanset det har DNF-teamet været ret lille det meste af tiden*. At der nu er ansat 12 internt alene til grafikken, må vel i øvrigt ses som noget positivt i forbindelse med at få spillet færdiggjort.

EDIT: *Jeg bør måske tilføje 'de senere år'. Jeg ved faktisk ikke, om teamet var stort de første år :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/10-08 23:05 
Efter at have været igennem Duke Nukem 3D igen igen på Xbox live, kan man pludselig godt forstå hvorfor de fleste fans har svært ved at opgive håbet om Duke Nukem Forever (personligt tror jeg ikke på at spillet nogensinde kommer).

Banedesignet er simpelthen eminent: Selvom der ofte kun er én løsning, skal man tænke sig om, inden man finder den. Dét er altså noget af en bedrift, når vi taler om gåder, der stort set udelukkende byder på at fragte nøgler frem til døre, og skrue på forskellige knapper, udover at uddele gevaldige mængder af bly til endnu flere rumvæsner.

Eksistere Duke Nukem Forever, kan man godt forstå at 3D Realms tager sig tid - Duke Nukem 3D er et svært stykke mesterværk at efterligne!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 14/10-08 23:43 
Det skal nok komme. Dels ved jeg, at 3D Realms for ikke så forfærdelig længe siden har forsikret det på deres forum, og dels er der lige kommet nye screenshots. Så spillet er stort set med garanti i live, men derfor kan der jo godt ske det, at investorerne bliver trætte af at kaste penge efter 3D Realms. Hvis der overhovedet er tale om (særligt mange) investorer. 3D Realms hjælper jævnligt med at udvikle andre spil, så muligvis er de selvfinansierende.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/10-08 00:06 
Jeg vil se det før jeg tror det :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RaGeRaGeSkrevet 15/10-08 01:55 
Har da set en video med ingame footage, så tror da helt bestemt det stadigvæk kommer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 15/10-08 06:58 
Echelon VI>
Banedesignet er simpelthen eminent: Selvom der ofte kun er én løsning, skal man tænke sig om, inden man finder den. Dét er altså noget af en bedrift, når vi taler om gåder, der stort set udelukkende byder på at fragte nøgler frem til døre, og skrue på forskellige knapper, udover at uddele gevaldige mængder af bly til endnu flere rumvæsner.

Præcis. Jeg har altid husket DN3D som noget af det bedste fra sin tid hvad angår den slags, men har tit måttet slå mig selv i hovedet og sige "Det ER et gammelt spil, var det kommet i dag, ville det sikkert ikke være noget specielt".
Men min seneste gennemspilning på XBLA har ligeledes overbevist mig om at det gamle spil trods alt stadig er noget specielt. Prioriteterne lå måske også lidt anderledes den gang (AI'en er f.eks. helt i høet), men de ligger så til gengæld også der hvor jeg personligt helst vil have dem.

Jeg elsker ikke bare "gåderne", men også interaktionen i banerne, temaerne, humoren og oplevelsen af hele tiden at se noget nyt - steder der er logisk og overbevisende opbygget, i stedet for de samme ens gange. (*host*Halo*host*Half-Life*host*)
Det første Jedi Knight havde de samme egenskaber, og er derfor også stadig en favorit.

Men igen, det er jo, for at tage nyere titler, vel nok et spørgsmål om hvor vidt man hellere vil spille Bioshock eller Halo 3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/10-08 07:00 
Omkring hvorvidt DN4 nogensinde kommer - Så kan jeg i det mindste trøste mig med at det ville være ekstremt dumt af dem IKKE at lave det.. tænk på hvor godt det ville sælge pga. hypen alene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-08 14:17 
Jeg ved ikke hvor godt argumentet holder i praksis. De har umiddelbart været mere end ti år om at smide en efterfølger på gaden - og det er jo ikke fordi man ikke har set lidt til spillet i flere omgange, og derefter har kunnet vente forgæves :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/10-08 15:11 
Var det ikke også også spillet Prey der har været over 10år om at udkomme?
http://www.youtube.com/watch?v=XSFxiuID1TY&feature=related

(sjovt nok også et 3D Realms spil)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-08 15:47, rettet 19/10-08 15:48 
Prey er ikke udviklet af 3D Realms, men af Humanhead. 3D Realms har, som nævnt, kun været med som konsulent, da ideen til spillet er deres, OG 10 år gammel. Situationen er IMO en helt anden når vi snakker DN4.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 19/10-08 15:50, rettet 19/10-08 15:51 
Men Prey startede ikke hos Humanhead, men hos 3DRealms, så det er jo reelt nok et forsinket 3DRealms projekt, der først fik ben at gå på, da det blev overtaget af Humanhead :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-08 16:03 
Pointen er den samme :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HolisticHolisticSkrevet 07/05-09 15:09 
Ja det er jo en trist dag i dag.... Ikke mere 3D Realms, lad os da håbe at TakeTwo giver bolden videre så vi nu endelig kan få det spil.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
300 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig