X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 i Europa 23. marts


Svar
SlothSlothSkrevet 25/01-07 09:23 
Så fik Sony endlig taget fingeren ud af nummeren og fik offentligtgjort den dato de fleste havde forventet...

"PS3 to Launch in UK on 23rd March 2007
Over 30 Titles for Launch Period
1 Million units forecast for Initial European Launch Period

London, 24 January 2007 – Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched ... Se hele indlægget


Fra ThreeSpeech
Kiss me, would you kindly?
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
NaidNaidSkrevet 29/01-07 13:32 
De to årsager jeg nævnte er officielt det der afgjorde det, og det kan ikke diskuteres. At der måske var 0.001% af verdens befolkning der mente at den røde Record knap var grim, har næppe afgjort skæbnen for nogen af datidens kasetteafspillere :).
NaieraNaieraSkrevet 29/01-07 13:47, rettet 29/01-07 13:49 
Nu startede du jo med at skrive, at det var de to eneste årsager, og ikke at det var dem der afgjorde det. Du må finde ud af hvad du mener! Forskellen i de to udtalelser er temmelig stor.

I øvrigt har jeg svært ved at tro, at det kan være 'officielt', hvad der var skyld i Betamax-formatets fald. Det er også noget vås at skrive, at Sony mente at spillefilm skulle leveres på to kassetter. Formatets begrænsninger kan have nødvendiggjort det fra tid til anden, men det er naturligvis noget andet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaidNaidSkrevet 29/01-07 14:09 
Ja forsøg du bare at rive den i land lille ven. Er det da virkelig så svært at indse at du kom til at slynge noget ud som du rent faktisk ikke ved noget om?. Btw, så sagde jeg ikke direkte at Sony mente at spillefilm skulle leveres på to kasetter, men du kan da godt lige få sætningen igen:

"og så mente sony åbenbart at en spillefilm skulle leveres på to kasetter, smart :P."

Hvis du virkelig gider sidde og nærstudere alt hvad jeg har skrevet for at finde plothuller, så må du gerne beholde det for dig selv, for det er mit liv godt nok for kort til.
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 14:11 
Er det ikke lige netop dét du skrev? ò_Ó
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaidNaidSkrevet 29/01-07 14:18 
Du kan da prøve at fjerne ordet "åbenbart" og se hvordan det så lyder :).
NaieraNaieraSkrevet 29/01-07 14:20, rettet 29/01-07 14:22 
kobsie>
Ja forsøg du bare at rive den i land lille ven. Er det da virkelig så svært at indse at du kom til at slynge noget ud som du rent faktisk ikke ved noget om?

At du bliver nedladende får det da mere til at virke som om, at du selv er ude hvor du ikke kan bunde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 14:36 
kobsie>
Du kan da prøve at fjerne ordet "åbenbart" og se hvordan det så lyder :).

Det er den samme sætning, med mindre du erstatter det med "ikke"?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaidNaidSkrevet 29/01-07 14:51 
Naiera>
kobsie>
Ja forsøg du bare at rive den i land lille ven. Er det da virkelig så svært at indse at du kom til at slynge noget ud som du rent faktisk ikke ved noget om?

At du bliver nedladende får det da mere til at virke som om, at du selv er ude hvor du ikke kan bunde.


Du glemmer lige én ting...det var dig der først blev nedladende ^^.


Herold: "Åbenbart" er ment som et intetvidende og provokerende ord i det sammenhæng.
BeanoBeanoSkrevet 29/01-07 15:10, rettet 29/01-07 15:11 
Dvs. man kan bare skrive "åbenbart" og komme med vilde postulater?
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 15:15 
Åbenbart :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 29/01-07 19:05 
Fra en bruger på Gaming-Age:
Just had an email through from our suppliers that the PAL PS3's wont include an AV cable of any sort, apparently they need to be bought seperately to suit the type of display the user has (which will bring the price up to about £450!).

Håber da, at konsollen følger med i den dyre kasse.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaidNaidSkrevet 29/01-07 19:19 
Beano>
Dvs. man kan bare skrive "åbenbart" og komme med vilde postulater?

Du kan da prøve, men du skal nok passe lidt på, for lige pludselig hagler det med henstillinger når en af vejrguderne herinde taber en kamp ^-^
nerosnerosSkrevet 29/01-07 20:55 
kobsie>

Du kan da prøve, men du skal nok passe lidt på, for lige pludselig hagler det med henstillinger når en af vejrguderne herinde taber en kamp ^-^


Ja det er jo barnlig opførsel ;-)!
Bashful Neophyte
NaidNaidSkrevet 29/01-07 21:06 
Det var skam også meningen :P
nerosnerosSkrevet 29/01-07 22:16 
hehe!
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 29/01-07 23:32 
Hold Jer til emnet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SlothSlothSkrevet 30/01-07 00:45 
For lige at komme væk fra denne sump af barnagtigheder og tilbage til et emne, som rent faktisk betyder noget for dem af os, der gerne vil have en PS3, er der så nogen der kan bekræfte den danske udsalgspris på dyret?

PÅ den officielle danske side står der 599€, hvilket svarer til godt 4.500 dkr.

Er det den pris vi kan forvente, eller skal vi begynde at tænke på moms og afgifter etc.?
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-07 01:15 
Så hudt jeg visker kan "dyret" forudbestilles for 5.250,- hos Block Buster - så nej jeg tror du skal regne med mere end de 4.500 (mener at have fået dette bekræftet fra flere andre kæder, der ligger på nogenlunde samme prisniveau som Block Buster).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-07 01:29 
Men hvad med add-on-halløj? Man skal vel liiiige have en dims eller to, som gør livet meget lettere. Dimser plejer at ligge på 400-500,- Og så skal man også lige have et par spil. Så er vi ved at være oppe på 7 kilo!
SlothSlothSkrevet 30/01-07 01:45 
Ja, det skal man vel altid Hya...

Det er MANGE penge, men jeg ved de er givet godt ud :)
Kiss me, would you kindly?
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/01-07 06:29 
Den foreløbige listepris hos NFI bekræfter at minimums udsalgsprisen godt kunne ligge omkring de 5200,-. Men det afhænger blandt andet af de rabatter de enkelte kæder får (og om den oplyste pris er endelig).
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 08:08 
Hyakotake>
Men hvad med add-on-halløj? Man skal vel liiiige have en dims eller to, som gør livet meget lettere. Dimser plejer at ligge på 400-500,- Og så skal man også lige have et par spil. Så er vi ved at være oppe på 7 kilo!

Det er jo intet nyt, sådan har det altid været. Men det gode er, at til PS3 behøver du stort set ikke købe nogle addons eller abonnementer, det hele er kørende out of the box.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SumezSumezSkrevet 30/01-07 08:23 
Sephiroth>
Fra en bruger på Gaming-Age:
Just had an email through from our suppliers that the PAL PS3's wont include an AV cable of any sort, apparently they need to be bought seperately to suit the type of display the user has (which will bring the price up to about £450!).

Håber da, at konsollen følger med i den dyre kasse.

Argh, det kan de da ikke mene seriøst!
En ting er at man skal ud og spendere ekstra penge, bare for et RGB billede, men kan de nu ikke engang finde ud af at sende et simpelt composite kabel med i kassen? Det havde selv den discount-famiclon, jeg købte for 100kr i Føtex.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 08:30 
Har du en PS2 kan du bruge dit RGB eller componentkabel derfra.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-07 08:37 
Sumez>
Argh, det kan de da ikke mene seriøst!

Den tror jeg heller ikke på - både US og JAP PS3 havde composhit kabel i kassen.
SephirothSephirothSkrevet 30/01-07 10:13 
Det lyder vanvittigt, men det er langtfra officielt. Så dumme kan Sony vel heller ikke være.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 30/01-07 10:36 
Men omvendt kunne Sony godt finde på at spare kr. 5,- pr. PS3 og så glemme alt om de PR problemer det så giver.
Bede-xBede-xSkrevet 30/01-07 10:39 
Deres PR kan vel nærmest ikke blive dårligere ;P

Dog vil jeg godt lige høre det fra en officiel kilde, før jeg tror på det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-07 11:00 
Sephiroth>
Så dumme kan Sony vel heller ikke være.

Jeg tror slet ikke vi har set grænserne for Sonys dumhed endnu... her er en kvist til bålet:

PS3 is too cheap
CoreCoreSkrevet 30/01-07 11:38, rettet 30/01-07 11:39 
Jack_D>
Det er jo intet nyt, sådan har det altid været. Men det gode er, at til PS3 behøver du stort set ikke købe nogle addons eller abonnementer, det hele er kørende out of the box.

HDMI-kabel, Sekundær Controller, Memory-transfer-tingest. Der er da mindst tre dimser jeg selv skal ud og ha'. Og efter sigende kommer de til at koste KASSEN.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 11:43 
Som sagt, der er ikke noget nyt i at man kan købe sig fattig i tilbehør.

Men HDMI kablet kan du spare hvis du i forvejen har udstyr der er forbundet med HDMI, hvis ikke kan du få et HDMI kabel for omkring 100kr.
Controlleren yup, den ryger jeg også selv på.
Memory tingesten, nope.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-07 12:09 
Jack_D>
Som sagt, der er ikke noget nyt i at man kan købe sig fattig i tilbehør.

Til gengæld er det nyt at man skal hoste op med 5000,- (!) for selve konsollen. Jeg er stadig rystet.
Home is where the hardware is..
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 12:18, rettet 30/01-07 12:32 
Det er jo heller ikke helt sandt. 20gb udgaven bliver uden tvivl billigere og set i forhold til at PS2 kostede 4000 kr ved lanceringen, er det ikke helt forkert at tage 5000kr for den store udgave.

En tilsvarende Xbox360 koster jo ca. det samme og helt ærligt 5000kr idag er jo heller ikke mange penge for hvad man får for pengene.

Jeg ser det på samme måde som med PS2, her købte jeg den dels for spil mulighederne, men mindst ligeså meget for DVD siden, da DVD afspillerne på det tidspunkt kostede en del mere.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-07 13:18 
Nu skal vi jo lige se om 20GB modellen overhovedet kommer i Europa. Kommer ihvertfald ikke til launch eller tæt på.
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 13:22, rettet 30/01-07 13:23 
Jack_D: Ca. det samme? Det er da en grov overdrivelse. Der er 2000 kroners forskel på en PS3 og en Xbox 360 - og nej, du kan ikke regne HD-drevet med i Xboxens pris - det er tilbehør, der ikke er nødvendigt og kan vælges fra.
De koster ca. det samme, hvis de skal kunne ca. det samme, men halvdelen af prisen er ikke for spillenes skyld, men for filmfunktionalitetens skyld.

Edit: What Beano said.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 13:23 
ok, jeg trode at den ville blive lanceret sammen med den store model, men det er altså ikke tilfældet?

Er der iøvrigt nogen som har noget mere konkret om den danske pris?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 13:23 
Jeg har spurgt NFI om den danske pris, men de har ikke noget officielt indtil videre. De har dog haft en pris på omkring 5200 stående på deres website - men det er stadig ikke officielt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 13:27, rettet 30/01-07 13:31 
Herold>
Jack_D: Ca. det samme? Det er da en grov overdrivelse. Der er 2000 kroners forskel på en PS3 og en Xbox 360 - og nej, du kan ikke regne HD-drevet med i Xboxens pris - det er tilbehør, der ikke er nødvendigt og kan vælges fra.

Det er ingen overdrivelse og udgangspunktet er ikke laveste fællesnævner. Mit udgangspunkt for at sammenligne er PS3 i den store udgave med alt hvad dette indebære, da det jo er den udgave jeg er interesseret i.
Så hvis jeg skulle have en tilsvarende Xbox360 skal jeg jo også tage dvs. addons med i vurderingen.

Herold>
De koster ca. det samme, hvis de skal kunne ca. det samme,

Netop, udgangspunktet er at de skal kunne det samme, give samme mulighed for underholdning.

Igen jeg udtaler mig udelukkende ud fra mit behov, og det er et underholdningcenter der dels kan bruges til at spille på og dels give mulighed for film i HD, alt dette kan jeg få for omkring 5000kr og det finder jeg faktisk ret billigt, men tanke på at den billigste HD-DVD afspiller koster ca. 5000kr og den billigste BD afspiller omkring de 8000kr.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 30/01-07 13:49 
Jeg leger lige potentiel kunde et øjeblik.

Mig: Hej hej, jeg har max 4000,- at gøre godt med, og jeg vil gerne ha' en ny next-gen spillekonsol.

Butik: Ja tak - jeg kan tilbyde dig en Xbox 360 Premium, som har harddisk og alle nødvendige kabler og trådløs controller. Vejl. pris på den er 3200,- og så kan du få to spil med til 500,- pr. stk. Det bliver 4200,- men vi siger bare 4000,- lige ud, fordi vi ved at nogle store kæder, sælger Premiums til under den vejledende pris.

Mig: Hvad så med den der PS3?

Butik: Ja - den koster godtnok 5000,- og spillene ihvertfald 500,- pr. stk.

Mig: 6000,- for en PS3 og to spil?? Ihvertfald 2000,- mere end en Xbox 360??

Butik: Ja, men du får et Blue Ray drev med i købet, så du kan se Blue Ray film på PS3'en.

Mig: Ellers tak - jeg skal bare bruge den til at spille på.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 30/01-07 13:55 
Rooney>
Jeg leger lige potentiel kunde et øjeblik.

Jammen leg du bare alt det du vil ;)
CoreCoreSkrevet 30/01-07 14:12, rettet 30/01-07 14:14 
Jeg tillader mig at lave en føljeton ud af Rooneys muntre indlæg:

Butik: Vi har også den her Wii, den kan du kun spille på

Mig: Er den ligeså go' som de andre

Butik: Nej, den er væsentlig ringere, men den er billig

Mig: Men er grafikken go'

Butik: Nej, men du spiller med bevægelsesfølsom controller, og den er billig

Mig: Årh Cool, Kan den andet?

Butik: Nej, egentlig ikke, men den er billig

Mig: Men man kan skyde på skærmen (?)

Butik: Nej, men du kan skyde ved siden af skærmen og lade som om at det er den du skyder på, og så er den billig

Mig: Er den online så?

Butik: Nej, ikke hvis du ikke har trådløst netværk, og selv hvis du havde kan du først spille online engang i den ubestemte fremtid, men den er billig

Mig: Kan man se film på den så?

Butik: Nej, og selv hvis du kunne har den kun analog lyd og crapopløsning, men fik jeg nævnt at den er billig ?

:P
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 14:26, rettet 30/01-07 14:30 
Rooney>
Jeg leger lige potentiel kunde et øjeblik.

Den leger jeg lige med på.

Rooney>
Mig: Hej hej, jeg har max 4000,- at gøre godt med, og jeg vil gerne ha' en ny next-gen spillekonsol.

Butik: Ja tak - jeg kan tilbyde dig en Xbox 360 Premium, som har harddisk og alle nødvendige kabler og trådløs controller. Vejl. pris på den er 3200,- og så kan du få to spil med til 500,- pr. stk. Det bliver 4200,- men vi siger bare 4000,- lige ud, fordi vi ved at nogle store kæder, sælger Premiums til under den vejledende pris.

Butik: nåh du vil også gerne spille online, jamen så skal du lige af med 500 kr mere for at få den fulde oplevelse af Live, du vil også gerne kunne oplade din controler, så bliver det lige 200kr mere.
Pladsproblemer siger du når du nu skal til at hente demoer osv, jamen lad os se hvad vi kan gøre, nå ja, du kan få en extra 20GB HDD den er din for kun 800kr.

Rooney>
Mig: Hvad så med den der PS3?

Butik: Ja - den koster godtnok 5000,- og spillene ihvertfald 500,- pr. stk.

Mig: 6000,- for en PS3 og to spil?? Ihvertfald 2000,- mere end en Xbox 360??

Butik: Ja, men du får et Blue Ray drev med i købet, så du kan se Blue Ray film på PS3'en.

Butik: Ja, det er lidt dyrt, men i det lange løb vil du blive glad. Du slipper for at betale abonnement, du slipper for at trække 20m netværkskabel gennem stuen, du får en maksine der larmer væsentlig mindre og sidst men ikke mindst, får du en mere pålidig maskine der ikke brænder ned.

Rooney>
Mig: Ellers tak - jeg skal bare bruge den til at spille på.


Butik: Kun spille siger du? Jamen så er det slet ikke en Xbox360 du skal have, da den jo er et mediecenter og jeg skal komme efter dig, ja MS er sågar igang med at sælge den som tv tuner og videooptager.
Næh du, det er der imod en Nintendo Wii, og den er billig.


:)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 30/01-07 14:27 
Core>
Jeg tillader mig at lave en føljeton ud af Rooneys muntre indlæg:
Butik: Nej, og selv hvis du kunne har den kun analog lyd og crapopløsning, men fik jeg nævnt at den er billig ?

:P

LOL, den var god :)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-07 14:29, rettet 30/01-07 14:30 
Core>
...

Nu har du vidst også malet alle emner til.
Home is where the hardware is..
CoreCoreSkrevet 30/01-07 14:41, rettet 30/01-07 14:44 
Arj, kun to. Så der er da en del endnu, og jeg ynder nu at tro, at de fleste har et meget godt billede af, hvor seriøst den her ikke skal tages ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 14:44 
Jack_D>
Igen jeg udtaler mig udelukkende ud fra mit behov, og det er et underholdningcenter der dels kan bruges til at spille på og dels give mulighed for film i HD, alt dette kan jeg få for omkring 5000kr og det finder jeg faktisk ret billigt, men tanke på at den billigste HD-DVD afspiller koster ca. 5000kr og den billigste BD afspiller omkring de 8000kr.

Det kan jeg så sagtens følge dig i. Det ér en billig BR-afspiller, men en dyr konsol, hvis man køber den med det udgangspunkt at man faktisk bare gerne vil spille.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-07 14:57 
Core>
Arj, kun to. Så der er da en del endnu, og jeg ynder nu at tro, at de fleste har et meget godt billede af, hvor seriøst den her ikke skal tages ;)

Dit "jeg vil gerne kunne lide Wii" budskab mister bare hele tiden værdi. ;)
Home is where the hardware is..
SlothSlothSkrevet 30/01-07 16:31 
Kan vi for Helvede da ikke lade være med at gøre en tråd om, at PS3 bliver udgivet i Europa i marts til en flammefest?

Fuck da om den koster kassen - det har vi da vidst hele tiden. Lad dem af os, der har lyst til at betale prisen, gøre dét, og så lade sammenligninger om hvad konsollen kan og ikke kan ift. andre konsoller ligge...

Undskyld sproget, men det er bare så pisseirriterende, at *alt* bliver til en flammefest og en "min konsol er bedre end din"-diskussion.

Dammit!
Kiss me, would you kindly?
CoreCoreSkrevet 30/01-07 16:34, rettet 30/01-07 16:35 
SøgAArd>
Dit "jeg vil gerne kunne lide Wii" budskab mister bare hele tiden værdi. ;)

Det er jo også suppleret godt op med "Jeg er bitter!" ;)

Men jeg kaster mig gladeligt udi den samme naivitet igen, og køber en PS3 også ;)

Sloth>
Undskyld sproget, men det er bare så pisseirriterende, at *alt* bliver til en flammefest og en "min konsol er bedre end din"-diskussion.

Arj, det bliver nærmere en "den konsol er bedre end den", jeg napper alle tre ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 30/01-07 17:24 
Sloth: Velkommen til internettet :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig