X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 i Europa 23. marts


Svar
SlothSlothSkrevet 25/01-07 09:23 
Så fik Sony endlig taget fingeren ud af nummeren og fik offentligtgjort den dato de fleste havde forventet...

"PS3 to Launch in UK on 23rd March 2007
Over 30 Titles for Launch Period
1 Million units forecast for Initial European Launch Period

London, 24 January 2007 – Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched ... Se hele indlægget


Fra ThreeSpeech
Kiss me, would you kindly?
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
HankyHankySkrevet 15/03-07 22:06, rettet 15/03-07 22:07 
Manden er da i mine øjne, ellers ekstrem god til at udlade fakta - eller i hvert fald se helt borte fra den!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 15/03-07 22:09, rettet 15/03-07 23:00 
Det gør vi vel alle, men spørgsmålet er så om det er væsentlige fakta. Hvilket jeg ikke kan se eksempler på.
Så kom med et eller flere.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 15/03-07 22:46 
Zzap!>
Det er ikke godt at se, at der er så egenstemmig heksejagtsagtig fordømmelse af en person, som egentlig blot siger sandheden plus sin mening om den. Specielt ikke på Playright, der skulle være den tænkende mands videospils forum.

Har du overhovedet læst hans indlæg? Han er barnlig og nedladende i 90 procent af dem. Hvis det er den lejr du gerne vil være i, så værsågod. Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at fx. Okotta skal seriebannes, når man lader sådan en som Jack_D rende frit rundt.

Det handler ikke om at vi er "Microsoft hærstyrker", men om at han er en rabiat fanboy, der ikke kan klare det mindste kritik. I hans verden forsøger han så at vende det om, og gøre os til fanboys, og det lykkedes lige miserabelt hver gang. Hvis du ikke er enig med ham, eller siger at du kan få to Xbox 360'ere for en PS3's pris, så har du en anti-PS3-holdning... Hvis det er den slags, der har din fulde støtte, så synes jeg egentlig du skal holde dine meninger for dig selv :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 15/03-07 22:58, rettet 15/03-07 22:59 
Herold>Har du overhovedet læst hans indlæg? Han er barnlig og nedladende i 90 procent af dem.

Jeg kan ikke se at den respons der har været på dem, har været mindre barnlig eller nedladende. Man får hvad man giver.

Hvis du ikke er enig med ham, eller siger at du kan få to Xbox 360'ere for en PS3's pris, så har du en anti-PS3-holdning...

Jeg er ked af at sige det, men det er min fornemmelse, at der faktisk er en lettere overvægt af microsoft stealth fanboys herinde.
Folk med en, i mine øjne, fuldstændig ubegrundet næsegrus benovelse over næsten alt hvad microsoft gør med 360eren.
Der er Jack D en god og tiltrængt modvægt.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 15/03-07 23:05 
Hvis du ikke kan se det, har du ikke fulgt nok med. :) Manden er direkte infantil, og bruger gerne personlige tilsvininger. Og jo, han er den som regel den første der gør det.

Hvis du mener, at her er en overvægt at Microsoft fanboys, så er det nok fordi at deres seneste maskine har været på gaden i halvandet år, før Sony fik deres på gaden. Det skaber selvfølgelig en ubalance, men det handler jo ikke om fodboldhold det her - vi skal ikke være lige mange. Min pointe er at man OVERHOVEDET ikke må forholde sig kritisk til noget Sony laver. Og man må slet ikke konstatere at hvis man går ned i Elgiganten, så kan man få to Xbox 360-konsoller, til samme pris som én PS3 - heller ikke selvom det er simpel matematik - fordi det kan man.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JloweJloweSkrevet 15/03-07 23:14 
Jeg er enig med Zzap, jeg er stor fan af begge maskiner, men der er altså visse personer som konsekvent kun fokuserer på det negative ved PS3, og der er du Herold speciel slem. Det er fint nok at du ikke bryder dig om PS3 men behøver du/I at tvinge jeres mening ned i halsen på os? I er mindst lige så slemme som Jack D. Fint nok, du/I synes maskinen er noget skrammel - men stop dog for pokker med de links hvor I skriver HA hvad sagde jeg. Fx. Tanggards artikel om maskinen er for dyr, lige meget hvad I siger så er 6000.- ikke 5000.- og hvorfor snakke spil og kabler med i prisen, det er jo kun maskinen vi snakker om. En Xbox360 koster jo heller ikke små 13000 kroner fordi man skal da have et HDTV for at få det maksimale ud af maskinen?
Jeg bryder mig ikke om Jack D's nedladende kommentarer men jeg bryder mig sgu' heller ikke om Herolds, Rooneys, Hanky osv nedladende kommentarer. Gider I ikke stoppe med at skrive alt jeres skrammel, og kun skrive noget i tråden hvis I har noget interessant at bidrage med. Og sidst I havde noget interessant at bidrage med, det er da vist mange sider siden!?
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
HeroldHeroldSkrevet 15/03-07 23:20, rettet 15/03-07 23:41 
Jlowe>
Jeg er enig med Zzap, jeg er stor fan af begge maskiner, men der er altså visse personer som konsekvent kun fokuserer på det negative ved PS3, og der er du Herold speciel slem.

Er du rar at finde det frem? :)

Edit: I denne tråd har jeg:

-redegjort for at Oblivion ikke er en killer-app til PS3, og hvorfor. (Det ER allerede ude til en anden platform)

-fremlagt beviser for hvorfor Xbox 360 statistisk set havde bedre launchtitler end PS3. (jvf. karaktersnit på GameRankings)

-fortalt hvorfor jeg ikke mente at PS3 er 5000 værd ved udgivelsen. (pga. spillene)

-forklaret at jeg havde det på samme måde med Xbox 360. (ditto)

-forklaret hvorfor der ikke er nogen deciderede killerapps blandt udgivelsestitlerne til PS3. Det var der iøvrigt heller ikke til Xbox 360.

-forklaret at jeg mener det er en billig bluray-afspiller, men en dyr konsol. (fordi 5000 er meget at give for en maskine, hvis man vil spille)

-redegjort for hvorfor Tanggaard ikke tager fejl i det han siger, og forklaret at Ekstra Bladet ikke citerer ham direkte, og at "han" derfor ikke nødvendigvis tager fejl. Derudover koster den næsten 6000 kroner.

Jeg kan ikke rigtigt se, hvor jeg fokuserer negativt på PS3, og holder med Microsoft? Kan du, Jlowe? Jeg er derimod objektiv på mange punkter, og der hvor jeg er subjektiv er det ret tydeligt - men det gør mig stadig ikke til hverken Sony-fjendsk eller Microsoft-elsker. Det er nok derfor at begge deres produkter har pladser i mit hjem. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/03-07 23:24 
Der er kun én kur mod typer som Jack_D, Okotta og andre. Ignorer - hver gang!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KajikaKajikaSkrevet 15/03-07 23:25 
Dette er god underholdning, fortsæt endelig!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
RooneyRooneySkrevet 15/03-07 23:30 
PalleJensen>
Der er kun én kur mod typer som Jack_D, Okotta og andre. Ignorer - hver gang!

Præcist; Så ka' de lære det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 15/03-07 23:36, rettet 15/03-07 23:39 
Herold>
Hvis du ikke kan se det, har du ikke fulgt nok med. :) Manden er direkte infantil, og bruger gerne personlige tilsvininger. Og jo, han er den som regel den første der gør det.

Nu er jeg bange for at jeg må sætte *dig* på arbejde. :)

men det handler jo ikke om fodboldhold det her - vi skal ikke være lige mange.

Nej, det siger jeg heller ikke, men en smule modspil, skal der vel til før det bliver interessant.

Min pointe er at man OVERHOVEDET ikke må forholde sig kritisk til noget Sony laver. Og man må slet ikke konstatere at hvis man går ned i Elgiganten, så kan man få to Xbox 360-konsoller, til samme pris som én PS3 - heller ikke selvom det er simpel matematik - fordi det kan man.

Og du kan få en DS og en PSP plus spil, for den samme pris som en 360... point being?
Du får, som Jack D har skrevet mange gange efterhånden, ikke det samme i pakkerne.

For at få 360eren op på bare nogenlunde PS3 niveau, skal du købe en masse ekstraudstyr som hurtigt kan overstige prisforskellen, oven i købet uden at det er pænt gemt væk inde i maskinen.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 15/03-07 23:48, rettet 15/03-07 23:49 
Langt de fleste af hans barnlige indlæg er modereret væk. :) Men de har skam været der, og tro mig - de har været under bæltestedet, nede i mudderet osv.

Og ja, jeg er helt enig i at der skal være modspil. Det er der også i 10% af indlæggende. Resten er intet værd.

Der var sådan set ingen pointe med indlægget, men han mente tilsyneladende at det var en anti-PS3-holdning. Kan du selv se hvor filmen knækker?

Der er jo heller ingen der hævder at man ikke får mere for pengene, slet ikke, men hvis du vil det helt basale - have en konsol du kan spille på - så kan du sagtens nøjes med grundpakkerne i begge dele. Du kan jo ikke argumentere for at jeg SKAL købe et HD-drev for at sammenligne en Xbox 360 med en PS3, hvis jeg bare vil have en maskine jeg vil spille på? Som tidligere sagt - Ja, det er en billig BluRay-afspiller, men det er STADIG en dyr konsol.

Edit: Ud med quotes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 15/03-07 23:57, rettet 16/03-07 00:01 
Men helt ærligt, for nu fortsat at holde os lidt OT, hvem ser så ikke film? Og hvis man har en HD konsol, har man med stor sandsynlighed også et HDTV.
Ergo vil næsten alle der har købt en PS3, før eller senere få glæde af Bluray drevet til andet end spil.
Der skal da nok være nogle få som vitterligt ikke bruger det nogensinde (der er ret langt mellem folk der ikke ser film alligevel), men det er trods alt et overvejende mindretal.
Langt de fleste der køber en PS3 får rigeligt valuta for pengene.

Edit: For slet ikke at tale om WiFi og Battery pack.
Born to kill space
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-07 00:01, rettet 16/03-07 00:02 
Zzap!>
Langt de fleste der køber en PS3 får rigeligt valuta for pengene.

Det er - så vidt jeg kan se - ikke det diskussionen går ud på. Herold har jo tidligere sagt, at PS3 er en skidedyr konsol, men en billig BluRay afspiller... Point being?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 16/03-07 00:03, rettet 16/03-07 00:07 
Zapp: Ja, og før eller siden vil der også være nok spil, der retfærdiggør den udgift konsollen er.

Men _lige nu_ mener jeg ikke at den er pengene værd. Det er da ikke en anti-PS3-holdning? Jeg havde nøjagtig samme holdning til Xbox 360'eren. Der gik i hvert fald seks måneder, før jeg mente at jeg havde fået noget for pengene, da der først var kommet nok spil.

Jeg mener iøvrigt ikke at du kan konkludere at folk, der køber en PS3, absolut har et HDTV. Det tror jeg ikke de har. :)

Edit: Modtager.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-07 00:04, rettet 16/03-07 00:05 
Jack_D>
LOL, dagens joke, men ellers ganske interessant, hvor kan jeg få 2 Xbox360 for lidt over 4000kr?


Her... Til lidt UNDER 4000 kr.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 16/03-07 00:18, rettet 16/03-07 00:20 
Zzap!>
Men helt ærligt, for nu fortsat at holde os lidt OT, hvem ser så ikke film? Og hvis man har en HD konsol, har man med stor sandsynlighed også et HDTV.
Ergo vil næsten alle der har købt en PS3, før eller senere få glæde af Bluray drevet til andet end spil.
Der skal da nok være nogle få som vitterligt ikke bruger det nogensinde (der er ret langt mellem folk der ikke ser film alligevel), men det er trods alt et overvejende mindretal.
Langt de fleste der køber en PS3 får rigeligt valuta for pengene.

- Men har de et behov for Blu-ray film? - Du snakker om, at der er langt mellem folk der ikke ser film, og jo, det har du ret i. Jeg tror tilgengæld der er meget længere mellem folk der har behov for Blu-ray film.

Det var for lige at runde film-snakken af :-)

Jlowe>
Jeg har måske et par indlæg i dette gigantiske topic, der er af nedladende tone, men det har sådan set været formuleret på en lettere sarkastisk måde, og de fleste gange twisted, så det kunne se ud som noget Jack D havde skrevet til hvilken som helst anden - lidt for at han måske selv fik øjnene op for, at persontilsvining, som han i øvrigt har været først ude med HVER gang i alle tilfælde, ikke er vejen frem. Hvis en anden person forinden har bragt noget fakta (gerne for at tage et eksempel, så Herolds "2 x Xbox 360"-faktum), jamen så sviner vi da bare ham til, i stedet for at han forholder sig til fakta, og måske diskuterer dette i stedet.

Alt det du skriver, og vi andre skriver om denne situation læser Jack D jo også. Alligevel ignorerer han disse indlæg der omhandler opførsel, og går direkte videre til de PS3-omhandlende indlæg - for så at blive ved med at tilsvine folk som person. Dette giver mig bare endnu mere grund til at synes, han ikke skal have adgang hertil!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/03-07 00:23 
Og her i 2 x Premium... det kommer næsten ikke tættere på at være PRÆCIS halv PS3-pris:

2.669 * 2 = 5.338
SlothSlothSkrevet 16/03-07 00:26 
Hvor svært kan det være ikke at købe en konsol hvis ikke man bryder sig om den, dens pris, eller dens spil?

Lad dem af os der kan lide PlayStation smide vores penge væk - så kan I andre sidde og ryste på hovedet af vores dumhed, mens vi ejer en maskine vi er stolte af.
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 16/03-07 00:27 
Zzap!>
Herold>
Hvis du ikke kan se det, har du ikke fulgt nok med. :) Manden er direkte infantil, og bruger gerne personlige tilsvininger. Og jo, han er den som regel den første der gør det.

Nu er jeg bange for at jeg må sætte *dig* på arbejde. :)

Jack_D er så vidt jeg kan se den af vores brugere, der har flest både henstillinger og advarsler, så du behøver slet ikke sætte Herold på arbejde. Specielt ikke når du åbent skriver, at du ikke gider læse hele tråden. Hvorfor skulle han gøre det for dig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/03-07 00:31, rettet 16/03-07 00:31 
Det er dog yderst sympatisk af Sony: Jo MINDRE du bruger din konsol, jo mere hjælper du kræft-forskningen.

Sloth, du får en Cocio hvis det er din PS3, der finder cancer-kuren! :-D

Don't play games on your PS3!
HeroldHeroldSkrevet 16/03-07 00:33 
Haha, Hyakotake. Tror du man får en achievement for det?

Cure for Cancer: 100 points. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 00:40 
Hyakotake>
Det er dog yderst sympatisk af Sony: Jo MINDRE du bruger din konsol, jo mere hjælper du kræft-forskningen.

For langsom... allerede postet længere oppe :)
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 00:45 
Hyakotake>
Og her i 2 x Premium... det kommer næsten ikke tættere på at være PRÆCIS halv PS3-pris:

2.669 * 2 = 5.338

Ja, det er kun 339,- fra at være rigtigt :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/03-07 01:08 
Beano>
For langsom... allerede postet længere oppe :)

Damn, sorry! Jeg må ha' overset den i flammehavet :-)
Zzap!Zzap!Skrevet 16/03-07 06:27 
Wehner>
Jack_D er så vidt jeg kan se den af vores brugere, der har flest både henstillinger og advarsler, så du behøver slet ikke sætte Herold på arbejde. Specielt ikke når du åbent skriver, at du ikke gider læse hele tråden. Hvorfor skulle han gøre det for dig?

Jeg siger bare, at jeg ikke er stødt på nogen steder hvor han helt uprovokeret bryder "god tone".
Om det så er fordi modsene hele tiden render efter ham med en tættekam, skal jeg ikke kunne sige.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 07:43 
Hyakotake>
Damn, sorry! Jeg må ha' overset den i flammehavet :-)

Ja det kom lige "et par" indlæg ret hurtigt ;)
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 07:53 
Herold>
Hvis du ikke kan se det, har du ikke fulgt nok med. :) Manden er direkte infantil, og bruger gerne personlige tilsvininger. Og jo, han er den som regel den første der gør det.

Det er jo direkte forkert.
Prøv lige at bladre et par sider tilbage og se hvem der starter i denne tråd.

I den diskussion der har stået på de sidste par dage, er King Chaos og Rooney, de første til at kører diskussionen af sporet. Som hovedregel reagere jeg ikke før jeg bliver provokeret.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 07:54 
Zzap!>
Jeg siger bare, at jeg ikke er stødt på nogen steder hvor han helt uprovokeret bryder "god tone".
Om det så er fordi modsene hele tiden render efter ham med en tættekam, skal jeg ikke kunne sige.


Du har helt ret,
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 07:59 
Wehner>
Jack_D er så vidt jeg kan se den af vores brugere, der har flest både henstillinger og advarsler, så du behøver slet ikke sætte Herold på arbejde. Specielt ikke når du åbent skriver, at du ikke gider læse hele tråden. Hvorfor skulle han gøre det for dig?

Fordi han kommer med en påstånd om at jeg altid er den første der starter med at kaste med mudder.
Men som man siger der skal to til en Tango og det er jo ikke fordi en udvalgt gruppe af brugerne herinde ligger på den lade side, når først der er åbnet op for sluserne.
Men det bliver forbi gået i tavshed, for det er jo i den gode sags tjenste, når det er Jack_D det går ud over.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-07 08:23, rettet 16/03-07 08:25 
Jeg har ikke kastet med mudder. Tro mig, du ville kunne mærke det våde, kolde klumpede der løb ned af dig, hvis det var tilfældet.

Edith: Og jeg har heller ikke kørt noget af sporet, bare så vi klar på det :D
SumezSumezSkrevet 16/03-07 08:29, rettet 16/03-07 08:34 
Det her er til grin. Jeg tror det er meget få herinde, der er imod Sony, og endnu færre, der er Microsoft-fanboys.

Hvis jeg skal vurdere hele situationen objektivt, vil jeg umiddelbart konkludere at de værste fanboys er Nintendo efterfulgt at de loyale Sony-tilhængere (og så en enkelt Sega, der holder fast i fanen :P).
Faktum er at Sony har kludret i det flere gange ifbm. PS3-launchen, og skuffet deres fans. Prisen er afsindigt dyr, den europæiske launch bliver forskudt, og byder nu også på forringet hardware, bare for at nævne de værste.

Personligt rører det mig dog ikke, i sidste ende er det jo kun Sony, det går ud over.
Men når disse fakta lægges på bordet, vil en fanboy selvfølgelig forsvare sit firma, og det har resulteret i nogle alt for lange, ligegyldige debatter hvor der lægges væk på alt for meget irrelevant flueknepperi, som ordvalget i en ekstrabladsartikel, mens de uundgåelige fakta ignoreres.

Denne tråd er lavet til at diskutere PS3 launchen, ikke forummets brugere.


Og Jack_D, jeg kan ikke understrege nok, at den modstand du møder IKKE har noget at gøre med at forummets brugere er Sony-modstandere, der kun vil spille Xbox 360. De fleste herinde er meget saglige, og jeg har vitterligt aldrig set nogen herinde give Sony modstand, før nu, hvor Sony trodsalt selv har bedt om det. Jeg tror mange af de involverede gerne vil have en PS3, de fleste af os vælger bare at vente til den kommer ned i et fornuftigt prisleje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 16/03-07 08:44 
Jeg hader ikke Sony, og jeg hader heller ikke PS3; Jeg SKAL ha' en PS3. Bare ikke til den pris de forlanger for den lige nu.

Totalt off topic: De sidste par indlæg på side 19 er sgu uhyggelige. Ord som "bizar selvransagelse" og "martyr" popper frem i min (under)bevisthed.

ON topic igen: Irriterende nok, så ville jeg gerne LIGE NU kunne spille Motorstorm og Resistance: Fall of Man, men jeg gider bare ikke give prisen for det. Tror, besynderligt nok, at mange har det lidt på samme måde.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-07 08:57 
Jeg ville ønske, jeg kunne linke til de gamle diskussioner i kølvandet på PS2/Xbox launchen, hvor MS i allerhøjeste grad fik kam til sit hår af mange af de samme personer herinde. Dengang var et af hovedemnerne også prisen (4000,- dengang) som bestemt ikke huede folk ca. 1 år efter PS2s launch. Andre emner var ekstra udstyr for DVD afspilning, det ualmindeligt grimme design, dårlige controllere mv.

MS fixede så det meste med tiden, men det er ikke hovedsagen: Det er derimod det faktum, at folk herinde nok skal brokke sig, hvis der er noget de ikke kan lide - og i øjeblikket er modtageren - imo. meget fortjent - Sony.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 09:06 
King Chaos>
Jeg har ikke kastet med mudder. Tro mig, du ville kunne mærke det våde, kolde klumpede der løb ned af dig, hvis det var tilfældet.

Edith: Og jeg har heller ikke kørt noget af sporet, bare så vi klar på det :D

Ok, så jeg kan forstå, at du mener

"Gu er der da røv! Ta' dig nu sammen! Og så forhold dig til det andet han skriver. "

er ikke afsporende, under sagligt niveau og ellers mener det objektivt set er et ganske informativt indlæg der bringer debatten videre.

hmm......
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 09:31 
Sumez>
Jeg tror mange af de involverede gerne vil have en PS3, de fleste af os vælger bare at vente til den kommer ned i et fornuftigt prisleje.

Og det skal du have lov til :)

Men et af problemerne er at så snart der diskuteres PS3 og nogen tør skive at de faktisk ser frem til en PS3, så hives prisen (og andre "skandaler") frem og man skal nærmest forsvare at man vil give prisen... "der er jo meget bedre og billigere på box".

Det er temmeligt belastende efterhånden hvis jeg skal være ærlig.

Man ser jo heller ikke en syndflod af posts om at 360'eren er noget fejlagtigt hardware og som larmer som en Boing 747 hver gang platformen bringes på banen.

Jow, Jack er lovligt meget "PS3-glad" og måske ikke helt objektiv altid, men han har ofte nogle gode pointer og en modvægt til andre som er mindst lige firkantede men bare til en anden platform.
Har ikke den store sympati for at man indirekte opfordrer til at han bannes - det syntes jeg moderatorer skal vurdere selv som med alle andre hvis han overtræder reglerne.

Sumez: Lige til sidst... hvilke "uundgåelige fakta" i EB artiklen ignoreres?
Så vidt jeg erindrer så er der vist bred enighed om at software BC i PS3 er en dårlig ting sammenlignet med hardware løsningen. Jeg har ihvertfald bitchet over det ;)
Diskussionen gik for mit vedkommende på om det var seriøst at stille sig op som "spil ekspert" og komme med ukorrekte informationer og løse spekulationer. Om det så er EB der har modereret citaterne fra TT eller ej, så er artiklen firkantet og misvisende. At mange ikke kan se det, finder jeg lidt rystende :)
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 09:32 
Sumez>
Det her er til grin. Jeg tror det er meget få herinde, der er imod Sony, og endnu færre, der er Microsoft-fanboys.

Ok, det er så bare ikke det billede jeg ser, når jeg kigger på alle de kritiske Sony og PS3 indlæg og det er ikke så få.
Det er jo heller ikke fordi, der er mange der fremhæver de gode tiltag som Sony i forbindelse med GDC har vist, sjovt nok vil man kun kritisere.

Sumez>
Faktum er at Sony har kludret i det flere gange ifbm. PS3-launchen, og skuffet deres fans. Prisen er afsindigt dyr, den europæiske launch bliver forskudt, og byder nu også på forringet hardware, bare for at nævne de værste.

Det er vel ikke overraskende at jeg ikke er enig i din udlægning.
At den er dyr kan umuligt komme bag på nogen. Det er jo meldt ud flere gange, at den ville blive dyr og den dyreste af de 3 konsoller. Sammenholder du dette med prisen på PS2 som var på 4000kr, at den er spækket med ny teknologi, herunder BD som ikke er billigt, at de billigste BD afspillere koster omkring 8000kr, ja så kan jeg ikke se hvordan man kan blive overrasket over prisen.
Et lydspunkt er dog, at du kan få den for under 5000kr hos en af de største landsdækkende radio/tv kæder.
At du ikke behøver købe dig fattig i tilbehør eller betale for at kunne spille online.
Men er man i en lav indtægtsgruppe og gerne vil have en PS3, ja så kan 5000 måske godt virke dyrt.

At lauchen blev udskudt 3 måneder er heller ingen katastrofe, taget i betragtning af den ventetid der ellers har været på PS3, at systemet er blevet finpudset samt at der er flere titler klar til launch.

Den med den forrringede HW, har jeg ikke lige set. Hvad går det ud på?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CronossCronossSkrevet 16/03-07 09:33, rettet 16/03-07 09:35 
Det kan være du havde brug for en af de kiks nu...

Jeg tror 90% af de folk der i denne tråd har ytret sig negativt mod Sony på et eller andet tidspunkt skal have en PS3, de samme folk har dog lov til at være trætte af de forskellige fejl Sony har begået.

Det triste er at jeg på mange måder er enig med Jack D, han kan bare ikke finde ud af at bruge de argumenter der egentlig ligger foran ham. PS3 er en BR-afspiller, og det alene er sådan set et fint argument for prisen. Om man så vil have en BR-afspiller er ens egen sag, men prisen er der i mine øjne ikke noget forfærdeligt galt med.
Spillene er de hvor Sony i mine øjne har kikset markant, og d. 23 køber jeg kun Motorstorm med hjem. Og jeg hader racingspil...


EDIT: Denne tråd går for hurtigt til mig, svaret er til Jacks klynkende indlæg længere oppe.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 09:36 
Jack_D>
Den med den forrringede HW, har jeg ikke lige set. Hvad går det ud på?

Manglende PS1/PS2 hardware til afvikling af PS1/PS2 spil selvfølgeligt :)
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 16/03-07 10:06 
Launch titlerne til Europa interesserer mig egentligt ikke, men eftersom Mist of Chaos, Bokuno natuyasumi 3 og Sirokisimonogatari er spil jeg kunne tænke mig at prøve, vil jeg overveje om jeg ikke skal købe en PS3 snarest muligt, saa jeg er klar til at spille naar spillene udkommer.
WehnerWehnerSkrevet 16/03-07 10:22, rettet 16/03-07 10:41 
Jeg er vel en af de største Xbox/Xbox 360-fans på hele Playright. Det er jeg primært, fordi både den gamle og den nye Xbox har været fantastisk velegnede til at overføre min favoritgenre - shooters - til konsol.

Men grunden til, at jeg kalder mig selv fan og ikke fanboy, er, at jeg sagtens kan se plads til masser af forbedringer på min yndlingsplatform. Jeg nævner bare lige eksempler, for at det ikke skal være tom snak:

1. Min Xbox 360 larmer så meget, at det er et reelt problem i flere spil.

2. Min Xbox 360 er vist den næstsidste på hele Playright, der ikke har været til reparation.

3. En 20Gb HD er alt for lille i dag (og på launchen).

4. De burde lave den nuværende Premium om til Core og så udgive en ny forbedret Premium med større HD og måske et par ekstra USB-stik. Den behøver heller ikke skulle til reparation hvert kvartal.

5. På den gamle Xbox kunne man lave private chat mange ad gangen, og derved holde telefonmøde. På 360 kan man kun være to.

6. Etc.

Forskellen på Jack_D og vi andre er, at vi ikke farer helt i flint, hver gang de negative ting ved vores favoritter nævnes og prøver, at få det til at se ud til, at alt - eller i hvert fald næsten alt - er 100% fedt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/03-07 10:35 
Og ved du hvad, Wehner? Du har ret i alle dine punkter :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 16/03-07 10:43, rettet 16/03-07 10:44 
Beano>
Man ser jo heller ikke en syndflod af posts om at 360'eren er noget fejlagtigt hardware og som larmer som en Boing 747 hver gang platformen bringes på banen.

Det du nævner om 360'eren ER jo blevet nævnt, flere gange. Forskellen er at der ikke er nogen fanatikere der stiller sig op og prøver at forsvare det. Folk er enige om at X360 har de fejl, og så er den jo ikke længere, og vi undgår "en syndflod af posts". Se evt. Wehners indlæg.

Har ikke den store sympati for at man indirekte opfordrer til at han bannes - det syntes jeg moderatorer skal vurdere selv som med alle andre hvis han overtræder reglerne.

Jack_D har netop lige præcis ret i flere af sine argumenter, hvilket respekteres fra moderatorernes side, og derfor skal han selvfølgelig ikke bannes på den baggrund. Der hvor det bliver et problem, er når folk farer i flæsket på hinanden over deres uenigheder. Det kan vi ikke have.

Sumez: Lige til sidst... hvilke "uundgåelige fakta" i EB artiklen ignoreres?
Så vidt jeg erindrer så er der vist bred enighed om at software BC i PS3 er en dårlig ting sammenlignet med hardware løsningen. Jeg har ihvertfald bitchet over det ;)
Diskussionen gik for mit vedkommende på om det var seriøst at stille sig op som "spil ekspert" og komme med ukorrekte informationer og løse spekulationer. Om det så er EB der har modereret citaterne fra TT eller ej, så er artiklen firkantet og misvisende.

Det er lige præcis det, der er min pointe! Faktum er at Sony's hardware løsning er kritisabel, og som du selv siger, der enighed om dette. Derfor er det åndssvagt at man i stedet tager en bagatel som EB's formulering op og diskuterer det, mens man ignorerer det relevante, som tråden drejer sig om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 10:45 
Wehner>
2. Min Xbox 360 er vist den næstsidste på hele Playright, der ikke har været til reparation.

Tredie sidste så - for min har aldrig været til reperation, men den første jeg fik var defekt og byttede den på launch dagen ;)

Dog ikke min mening at aflede opmærksomheden fra PS3's mangler ved starte en bashing af 360 - ville bare forsøge sætte tingene i perspektiv :)
HeroldHeroldSkrevet 16/03-07 10:47 
Men perspektivet er vel netop at begge maskiner har valide kritikpunkter, men det er kun Sony-fansene der hidser sig op, når det bliver nævnt? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 10:58 
Sumez>
Der hvor det bliver et problem, er når folk farer i flæsket på hinanden over deres uenigheder. Det kan vi ikke have.

Jeg er helt enig - kan også kun opfordre Jack til at "spise skovsnglen" engang omellem og ikke hydse sig for meget op - så kunne det være folk måske ikke forkastede hans meninger i samme grad ;)


Det er lige præcis det, der er min pointe! Faktum er at Sony's hardware løsning er kritisabel, og som du selv siger, der enighed om dette. Derfor er det åndssvagt at man i stedet tager en bagatel som EB's formulering op og diskuterer det, mens man ignorerer det relevante, som tråden drejer sig om.

Jeg syntes bare ikke pointen er ignoreret spor - den ringere BC er diskuteret i bred omfang. Bare ikke denne tråd, jeg syntes ihvertfald ikke jeg har "ignoreret" at det er en foringelse. Jeg har kun sagt at vi lige skal se hvor slemt/godt det rent faktisk er i næste uge før man kommer med udtalelser om at PS3 ikke kan spille gamle PlayStation spil. Men en nuanceret holdning overses nemt når kuglerne flyver ;)
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 11:02 
Herold>
Men perspektivet er vel netop at begge maskiner har valide kritikpunkter, men det er kun Sony-fansene der hidser sig op, når det bliver nævnt? :)

Pointen var nu at PS3 trådene konstant blev til flame-wars fordi at PS3'ens pris altid liiiige bringes på banen og så kører toget igen. Nej, jeg mener ikke folk meninger skal censureres mht til PS3 meninger... men for pokker da ;)
SumezSumezSkrevet 16/03-07 11:12 
Beano: Min pointe er såmænd bare, at al flamingen grunder i ting, der er relativt ligegyldige i det store spil (igen, Sony's sløsethed vs. EB's sløsethed - sidstnævnte er et spørgsmål om journalistik, og hører reelt ikke hjemme i en PS3-diskussion)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Jack_DJack_DSkrevet 16/03-07 11:33, rettet 16/03-07 12:00 
Diskussionen går ligeså meget på hvad der er valide kritikpunkter og hvad der er ren anti Sony/PS3 bashing.

Prisen er et yndlingskritikpunkt for mange. Men hvad mange glemmmer eller helt udelukker er, at PS3 på ingen måde har været tiltænkt som en billig konsol. Den er så at sige konsollernes Mercedes. Det er meldt ud utallige gange, at den ville blive dyr, at den var andet end kun en 'spillemaskine'.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 16/03-07 11:54 
Faktisk har Ken K. udtalt, at den snarere end dyr måske er "for billig".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
552 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig